Οι σύντομες [κατ'ήχον] Δοξολογίες Πέτρου Λαμπαδαρίου

P

ptz

Guest
#1
-Επισυνάπτω τις σύντομες Δοξολογίες του Διδασκάλου Πέτρου από την Πανδέκτη.Γιά όσους ενδιαφέρονται ΚΑΙ γιά τα αρχικά και αυθεντικά[όσο γίνεται]μουσικά μέλη.Σε σύγκριση και με αυτά που σήμερα ασματομελωδούνται.Π.ΤΖ
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#2
Έλα Χρήστο... να βάλω και εγώ μία αίτηση τώρα που ξέρουμε το αδύνατο σημείο σου (Πέτρος) :eek::) Όταν με το καλό μπορέσεις. Ευχαριστούμε.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#3
Αυτές τις Δοξολογίες προτιμώ όταν ψάλλω σύντομες Δοξολογίες,
σε σχέση με τις Δοξολογίες του Μανουήλ οι οποίες είναι μάλλον επεξεργασία των Δοξολογιών του Πέτρου Λαμπαδαρίου.


Σημ: Κάτι είχε γράψει για το θέμα κι ο κ. Μανόλης Θεοδωράκης.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#4
Έλα Χρήστο... να βάλω και εγώ μία αίτηση τώρα που ξέρουμε το αδύνατο σημείο σου (Πέτρος) :eek::) Όταν με το καλό μπορέσεις. Ευχαριστούμε.
Κατ' αίτησιν λοιπόν, επισυνάπτω τον Ά ήχο (σε .pdf και .mel) και σιγά σιγά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Αξίζει να παρατηρήσουμε, ότι ο εξηγητής μας κάνει ένα μικρό μάθημα ερμηνείας του μέλους, στο ασματικό τρισάγιο. Προσέξτε ότι, ενώ ουσιαστικά το "Άγιος ο Θεός" έχει την ίδια ακριβώς μελοποίηση με το ακόλουθο "Άγιος ισχυρός", ο εξηγητής στο δεύτερο μας δίνει τον τρόπο ψαλμώδησης της τριπλής του πρώτου από τη μία, αλλά και της πεταστής με απόστροφο και κλάσμα στη συλλαβή "Άγιος..." που εννοείται και ερμηνεύεται διαφορετικά στις δύο φράσεις. Δυστυχώς στις εξηγήσεις της νέας γραφής αυτό χάθηκε και συναντάται πλέον σπάνια, με αποτέλεσμα την σταδιακή εξαφάνιση του τρόπου ερμηνείας μίας τέτοιας σύνθεσης και κατ' επέκταση την παραγκόνισή της ως υπερβολικά απλή για όλους εμάς τους νεώτερους και ημιμαθείς που ψαλμωδία σημαίνει σολφέζ με άλλα σύμβολα...

Υ.Γ. Συγγνώμη για την φλυαρία. :eek:
 

Attachments

Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#5
Επισυνάπτω τον δεύτερο ήχο. Πρόσθεσα στην επισύναψη του προηγούμενου μηνύματός μου και το "σήμερον σωτηρία" που είχα παραλήψει, το οποίο φυσικά θα δακτυλογραφηθεί και στους υπόλοιπους ήχους.
 

Attachments

Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#6
Ο τρίτος ήχος. Στο εξής θα ανεβάζω και το αρχείο του μελωδού, προς ηχητική ή και αισθητική επεξεργασία του κάθε ενδιαφερόμενου και κατόχου του προγράμματος. Το ίδιο έχει γίνει ήδη και στους προηγούμενους ήχους που ανέβασα.

Προς τους χρήστες του μελωδού: Λόγω του ότι δεν έχω ασχοληθεί με την δημιουργία κλιμάκων, παρά κυρίως με την δακτυλογράφηση των κειμένων, δεν χρησιμοποιώ άλλες κλίμακες πέρα από τις προεπιλεγόμενες του μελωδού και κάποιες που μου είχε δώσει ο κυρ Βασίλης (ο Θεός να τον έχει καλά).
 

Attachments

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#9
Ο πλάγιος του πρώτου.
Μου κάνουν γενικά εντύπωση κάποιες ορθογραφικές "παραφωνίες", (με τη σημερινή μορφή της μουσικής ορθογραφίας τουλάχιστον) όπως στον στίχο "Κύριε ο Θεός", όπου στο σημείο "ο αμνός του θεού..." τοποθετείται πεταστή ενός χρόνου, ενώ ακολουθούν δύο ισόχρονες καταβάσεις. Λόγω του ότι δεν ήμουν σίγουρος, το διασταύρωσα και με το μουσικό εγκόλπιο του Δημητρίου (υιού του Ιωάννου πρωτοψάλτου), το οποίο ταυτίζεται πλήρως με την πανδέκτη. Ίσως κάποιος κώδικας με τα εν λόγω μέλη στην γραφή του Πέτρου να μας έλυνε κάποιες απορίες...
 

Attachments

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#11
Ο βαρύς ήχος.

Για τους χρήστες του "Μελωδός": Οι φθορές που έχουν αντιγραφεί, έχουν μπει εικονικά για λόγους συντομίας στην δακτυλογράφηση.

Για την πατρότητα ή όχι των έργων του Πέτρου, θα πρότεινα να συζητηθεί σε ένα νέο θέμα εκτός της ενότητας των μουσικών κειμένων, διότι έχει πολύ μεγάλη σημασία ειδικά εάν σε αυτό, κατατεθούν ιστορικά στοιχεία και όχι απλές εικασίες. Στο παρόν, πιστεύω ότι αρκεί να αναφέρουμε αυτό που γράφει ο Φίλιππος Οικονόμου: Αποτελεί (το έργο του) τη "σπονδυλική στήλη" της Βυζ. Εκκλ. μουσικής που ψάλλουμε σήμερα.
("Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική και Ψαλμωδία" Αίγιο 1992 σελ. 129).
 

Attachments

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#12
Με τον πλάγιο του τετάρτου, ολοκληρώνεται η δακτυλογράφηση αυτής της σειράς των δοξολογιών. Θερμές ευχαριστίες ακόμη μία φορά στον κ. Τζανάκο για την ανακάλυψη, για όσους δεν είχαν υπόψη τους τα κείμενα αυτά, αλλά και για την υπενθύμηση, για αυτούς που κάπου τα είχαμε κατά καιρούς συναντήσει, αλλά δεν υπήρχε κανείς Κουμπαρούλης να μας "σπρώξει" να τα δακτυλογραφήσουμε :wink:.

Πέρα από την υποκειμενική αισθητική αντίδραση που προκαλούν στον καθέμα οι συνθέσεις αυτές, είναι πιστεύω αναγκαιότητα για όσους ασχολούνται σοβαρά με την ψαλτική, η γνώση των πηγών από τις οποίες προήλθαν τα σημερινά εν χρήση μέλη που ψάλλουμε, (εάν δεν ψάλλουμε φυσικά απευθείας από τις ίδιες τις πηγές), είτε πρόκειται για τις καταγραφές του Πέτρου, είτε των προ αυτού, είτε των μετέπειτα, εφόσον έτσι απομυθοποιείται η όποια νέα μελουργία από έμπνευση εκ του μηδενός και μετατρέπεται σε μεταγραφή της παράδοσης της τέχνης, που αποτελείται από δοκιμασμένες αιώνες τώρα μελικές φόρμουλες και δεν είναι ούτε αφηρημένη ζωγραφική, ούτε τζαζ μουσική, στην οποία ο καθένας καταθέτει τις ιδέες του με οποιονδήποτε τρόπο.
 

Attachments

Last edited:
P

ptz

Guest
#13
Με τον πλάγιο του τετάρτου, ολοκληρώνεται η δακτυλογράφηση αυτής της σειράς των δοξολογιών. Θερμές ευχαριστίες ακόμη μία φορά στον κ. Τζανάκο για την ανακάλυψη, για όσους δεν είχαν υπόψη τους τα κείμενα αυτά, αλλά και για την υπενθύμηση, για αυτούς που κάπου τα είχαμε κατά καιρούς συναντήσει, αλλά δεν υπήρχε κανείς Κουμπαρούλης να μας "σπρώξει" να τα δακτυλογραφήσουμε :wink:.

Πέρα από την υποκειμενική αισθητική αντίδραση που προκαλούν στον καθέμα οι συνθέσεις αυτές, είναι πιστεύω αναγκαιότητα για όσους ασχολούνται σοβαρά με την ψαλτική, η γνώση των πηγών από τις οποίες προήλθαν τα σημερινά εν χρήση μέλη που ψάλλουμε, (εάν δεν ψάλλουμε φυσικά απευθείας από τις ίδιες τις πηγές), είτε πρόκειται για τις καταγραφές του Πέτρου, είτε των πριν αυτού, ή των μετέπειτα, εφόσον έτσι απομυθοποιείται η όποια νέα μελουργία από έμπνευση εκ του μηδενός και μετατρέπεται σε μεταγραφή της παράδοσης της τέχνης, που αποτελείται από δοκιμασμένες αιώνες τώρα μελικές φόρμουλες και δεν είναι ούτε αφηρημένη ζωγραφική, ούτε τζαζ μουσική, στην οποία ο καθένας καταθέτει τις ιδέες του με οποιονδήποτε τρόπο.
-Αγαπητέ ΦΙΛΕ Χρήστο γιά άλλη μιά φορά σε ευχαριστούμε γιά τον κόπο που καταβάλλεις να γράφεις κλασσικά μέλη με την νέα-και χρήσιμη- τεχνολογία καθαρά,ορθογραφημμένα εύχρηστα εις κοινήν ωφέλειαν.Ισως ούτε εσύ ούτε και όλοι μας αντιλαμβανόμαστε τι καλό προσφέρουμε-αυτό θα φανεί πολύ αργότερα στους επιγόνους-σε αυτή την σπουδαία τέχνη.Εχω ξαναγράψει αλλού ότι ''φτύναμε αίμα'' να βρούμε κλασσικά απείραχτα μέλη πριν μερικά χρόνια.Οτι μας ''σερβιρε'' ο καθένας,άλλος καλά αλλά και άλλος όχι,τρώγαμε. Τώρα είναι όλα εδω.Και όστις θέλει........
-Και πάλι ευχαριστίες από μας.Από δε τον Διδάσκαλο[αλήθεια τι σπουδαία επίκληση που του είχε καθιερωθεί],πιστεύω να έχεις την ευχούλα του από ψηλά,που υπολογίζω ότι και εκεί ακόμα συνθέτει.Π.ΤΖ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#14
[Σημείωμα συντονιστή] Μηνύματα εκτός θέματος, ακόμη και εκτός θεματολογίας του φόρουμ, μεταφέρθηκαν (αναγκαστικά) γενικώς και γενικά σε νέο θέμα.
 

dimitrios1949

Νέο μέλος
#16
Ὑπάρχουν οἱ Δοξολογίες τοῦ Πέτρου, σέ γραφή Χρήστου Τσακίρογλου, συγκεντρωμένες σέ ἕνα ἀρχεῖο;
 
Top