Ξενούδης Αθανάσιος

Status
Not open for further replies.

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#3
Πολύ καλή φωνή αλλά στο Χερουβικό που τον άκουσα λίγο το παρατραβάει με τους λαρυγγισμούς..οι Πατριαρχικοί έψαλλαν δωρικά και ηγεμονικά κι έτσι πρέπει να ψάλλουμε (το δυνατόν) κι εμείς..

Φιλικά κ καλοπροαίρετα,

Χριστός Ανέστη,

Μ.Π
 
#4
Πολύ καλή φωνή αλλά στο Χερουβικό που τον άκουσα λίγο το παρατραβάει με τους λαρυγγισμούς..οι Πατριαρχικοί έψαλλαν δωρικά και ηγεμονικά κι έτσι πρέπει να ψάλλουμε (το δυνατόν) κι εμείς..

Φιλικά κ καλοπροαίρετα,

Χριστός Ανέστη,

Μ.Π
Αν και είμαι παντελώς αρχάριος συμφωνώ και εγώ με τα όσα έγραψες ανωτέρω φίλτατε Μανώλη.

Χριστός Ανέστη!
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#7
Πολύ καλή φωνή αλλά στο Χερουβικό που τον άκουσα λίγο το παρατραβάει με τους λαρυγγισμούς...
Επειδή ο Μανώλης Παπαδάκης αρέσκεται σε κόσμιους χαρακτηρισμούς (υποθέτω, δεν θέλει να πληγώσει κανέναν), ας το πω εγώ, αυτό που θα ήθελαν και άλλοι να πουν: ο συνάδελφος στο χερουβικό, και δη στο"τριάδι", δεν ψέλνει, παίζει γύφτικο κλαρίνο εν ώρα Θείας Λειτουργίας, και μάλιστα ανήμερα Χριστούγεννα, όπως διακρίνω στην ημερομηνία της ανάρτησης!!!!
Από πού εμπνέονται/διδάσκονται/αντιγράφουν/μιμούνται μερικοί τέτοιο στυλ ψαλσίματος, απορία μεγάλη το 'χω!!!! Τι 'ν' τούτοι βρε;;;;

υ.γ. Πριν από λίγες μέρες είχα αναφερθεί στον Μάκη Χριστοδουλόπουλο. Τούτος δω είναι όλο το Χριστοδουλοπουλέϊκο σόι μαζί!!!
 
Last edited:
#8
ας το πω εγώ, αυτό που θα ήθελαν και άλλοι να πουν
Έτσ' τα λέμ' ημείς οι Θεσσαλοί... τσικουράτα!!!

Από πού εμπνέονται/διδάσκονται/αντιγράφουν/μιμούνται μερικοί τέτοιο στυλ ψαλσίματος, απορία μεγάλη το 'χω!!!! Τι 'ν' τούτοι βρε;;;;
Μπορεί να το έμαθε από κανένα ντόπιο, γιατί κάνουμε πολλά "πανηγύρια" με κλαρίνα και δη με Θεσσαλούς κλαριντζήδες!!!
 

dimiandr

Aνδρινοπουλου Δημητρα
#9
Υπάρχουν και χειρότερα..τα ζώ κάθε Κυριακή εδώ και πάνω απο ένα χρόνο! Να μην καταλαβαίνεις αν είσαι σε εκκλησία ή σε νυχτερινό κέντρο. Όχι ότι έχω κάτι με τα νυχτερινά μαγαζιά, αλλά το καθένα στην ώρα του και για τον σκοπό του. :mad:
 
Last edited:
#10
Υπάρχουν και χειρότερα..τα ζώ κάθε Κυριακή εδώ και πάνω απο ένα χρόνο! Να μην καταλαβαίνεις αν είσαι σε εκκλησία ή σε νυχτερινό κέντρο. Όχι ότι έχω κάτι με τα νυχτερινά μαγαζιά, αλλά το καθένα στην ώρα του και για τον σκοπό του. :mad:
Είναι χαρακτηριστική εκτέλεση - παράδειγμα, "αρνητικής εξέλιξης", της πορείας της Ε.Β.Μ., (προς τα έσχατα) στην οποία, πολλάκις, έχω αναφερθεί, με αφορμή και άλλες, ανάλογες ηχογραφήσεις!
 
#11
Υπάρχουν και χειρότερα..τα ζώ κάθε Κυριακή εδώ και πάνω απο ένα χρόνο! Να μην καταλαβαίνεις αν είσαι σε εκκλησία ή σε νυχτερινό κέντρο. Όχι ότι έχω κάτι με τα νυχτερινά μαγαζιά, αλλά το καθένα στην ώρα του και για τον σκοπό του. :mad:
Οι πνευματικοί λένε (άσχετα τι μας πειράζει) να πάμε εκεί που αναπαυόμαστε είτε για ιερείς είτε για ψάλτες είτε γενικά για "περίεργους".
 
#13
Είναι και αυτή μια οπτική της αλήθειας, φίλε κε Καραγιαννάκη. Υπάρχει, όμως ίσως, και κάποια, ή και κάποιες άλλες.
Θα προσπαθήσω να δώσω μια μορφή της μέσα από γεγονός.
Ο πατέρας μου, μαθητής και επιστήθιος φίλος του Μανώλη Χατζημάρκου, μου διηγούνταν:
" Κάποτε , εν ώρα Θείας Λειτουργίας, στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Βόλου, όταν ήλθε η ώρα να ειπωθεί το "Πιστεύω" πετάχθηκε ξαφνικά κάποιος από το εκκλησίασμα, πολύ κοντά στο σημείο του αναλογίου, κι άρχισε να απαγγέλλει αυτός ο ίδιος, στεντορεία τη φωνή, το Σύμβολο της Πίστεώς μας, επιβάλλοντας σιωπή και στον ψάλτη πατέρα μου και στο υπόλοιπο εκκλησίασμα με τη θέρμη της απαγγελίας του. Όταν τελείωσε η Θεία Λειτουργία, πλησίασε τον πατέρα μου και του είπε:
-Κύριε Ανδρέα, εγώ, όταν ήμουν νέος, ήμουν τελείως αδιάφορος απέναντι στα θέματα της πίστεώς μας. Κάποτε όμως, στη Λάρισα, όπου υπηρετούσα ως στρατιώτης, Κυριακή πρωί, περνούσα έξω από την εκκλησία πηγαίνοντας στη μονάδα μου. Άκουσα από τα μεγάφωνα τον ψάλτη που έψελνε. Έμεινα ακίνητος από την υπέροχη ψαλμωδία. Μπήκα μέσα στο ναό και έπιασα μια άκρη, όπου παρηκολούθησα σιγά σιγά όλη την Λειτουργία. Καθώς προχωρούσε η ακολουθία, άρχισα να αισθάνομαι βαθύτατη κατάνυξη, συγκίνηση, η οποία προοδευτικά ξέσπασε σε ποταμό αναφιλητών. Είπα: Θεέ μου, γιατί τόσα χρόνια ήμουν μακρυά σου; Γιατί μ' άφησες να περιπλανιέμαι αλλού αντ' αλλού. Αυτός ο ψάλτης με έφερε κοντά σου! Φύλαγέ τον να είναι πάντα καλά!
Εμένα , κε Ανδρέα ένας ψάλτης με έφερε πίσω στο Χριστό. Από τότε υποσχέθηκα στο Χριστό να μην λείψω ποτέ Κυριακή από την εκκλησία και πάντοτε να λέω δυνατά το "Πιστεύω", διότι πραγματικά πιστεύω κυρ' Ανδρέα!"
Αυτή είναι πραγματικό γεγονός που μου το διηγήθηκε ο ίδιος ο πατέρας μου. Δεν είναι ούτε μύθος ούτε παράδοση. Το καταθέτω σ' όλους του φίλους του forum.
Και, για την ιστορία: Ο ψάλτης αυτός ήταν ο Αριστείδης Γρηγοριάδης.
 
#15
...................................... Κυριακή πρωί, περνούσα έξω από την εκκλησία πηγαίνοντας στη μονάδα μου. Άκουσα από τα μεγάφωνα τον ψάλτη που έψελνε. Έμεινα ακίνητος από την υπέροχη ψαλμωδία. Μπήκα μέσα στο ναό και έπιασα μια άκρη, όπου παρηκολούθησα σιγά σιγά όλη την Λειτουργία. Καθώς προχωρούσε η ακολουθία, άρχισα να αισθάνομαι βαθύτατη κατάνυξη, συγκίνηση, η οποία προοδευτικά ξέσπασε σε ποταμό αναφιλητών. Είπα: Θεέ μου, γιατί τόσα χρόνια ήμουν μακρυά σου; Γιατί μ' άφησες να περιπλανιέμαι αλλού αντ' αλλού. Αυτός ο ψάλτης με έφερε κοντά σου! Φύλαγέ τον να είναι πάντα καλά! ..........................................................................
Και, για την ιστορία: Ο ψάλτης αυτός ήταν ο Αριστείδης Γρηγοριάδης.
Συνάδελφε, λέει κανείς, να μην ψάλλει σωστά ο Ιεροψάλτης?
Δηλαδή όσοι εκτελούν τα κλασσικά μαθήματα, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα, τους στοιχειώδεις μουσικούς κανόνες, σεβόμενοι την ιερότητα του χώρου προκαλώντας το ανάλογο ιεροπρεπές ήθος και συναισθήματα δεν "τραβάνε τους πιστούς"?
Χρειάζεται, ο εκάστοτε Ιεροψάλτης, να το "γυρίσει στον αμανέ" ΄ή στην "Παπαλάμπρενα", ώστε να συγκινήσει, να ενθουσιάσει και να "τραβήξει", μ' αυτόν τον τρόπο, τους πιστούς?
Εάν, η απάντηση σου είναι θετική, λυπάμαι, γιατί και θεωρητικά επιβεβαιώνεις "την προς τα έσχατα πορεία της Ε.Β.Μ."!
 
#16
Η μεγαλύτερη αποτυχία του ψάλτη είναι να πάει ο κόσμος να ακούσει τον ψάλτη και όχι για να προσευχηθεί...
Πάρτε το χαμπάρι επιτελούς... Το αναλόγιο δεν είναι συναυλίας χώρος για να χειροκροτήσουμε δημώδη και μη άσματα!!!
Χριστός Ανέστη Γιώργο!

Τι σχέση έχει αυτό;
Εγώ είπα ότι αν κάποιος ενοχλείται από κάποιο κακώς κείμενο κατά τη γνώμη του να πάει σε άλλη εκκλησία.
Εγώ δεν θα εκκλησιαζόμουν σε μια εκκλησία επί ένα χρόνο, που θα με ενοχλούσε κάτι, όπως λέει στο μήνυμα που σχολίασα.
 
#17
Αλλά γενικά να αναφέρω ότι όπως υπάρχουν και διάφορες "σχολές" ψαλτών υπάρχουν και διάφοροι τύποι πιστών.
Ενδεικτικά αναφέρω αυτούς που πάνε απο συνήθεια, αυτούς που πάνε να σχολιάσουν τους άλλους (έχω ακούσει από πιστούς διάφορα και διάφορα ειδικά σε χωριά), αυτούς που πάνε επειδή τους αρέσει ο παπάς ή ο ψάλτης (είτε φωνητικά είτε πνευματικά) και δεν ξέρω τι άλλο....
Αυτοί που πραγματικά προσεύχονται ότι και να λέει ο ψάλτης μια χαρά θα προσευχηθούν. Είτε είναι "αμανετζής" όπως λέτε μερικοί είτε είναι ο πιο θεόφαλτσος είτε ο πιο πατριαρχικός είτε......αυτός που νομίζει ότι είναι πατριαρχικός. :cool:
Έχω παρατηρήσει επίσης από άτομα που πάνε κάθε Κυριακή εκκλησία ότι δεν πολυπαίρνουν χαμπάρι τα ψαλτικά. Λίγοι είναι αυτοί που θα πάνε αποκλειστικά για να ακούσουν μόνο τον ψάλτη τη φωνάρα...!
Και όπως είχα γράψει σε ένα παλιό μήνυμα μου:
"Τώρα περί προσευχής και κατάνυξης αυτά τα ακούω sorry κιόλας λίγο βερεσέ. Όποιος θέλει να προσευχηθεί θα προσευχηθεί ασχέτως με το τι λέει ο ψάλτης. Και μην ακούω τώρα ότι η μουσική υπάρχει μόνο για να βοηθάει στη προσευχή και τέτοια... Άμα ήταν έτσι ως προς τι οι αναλύσεις των μορίων επί μορίων που κάνουμε σε άλλα θέματα, οι φασματογραφήσεις και οι τυπικές περιπτώσεις επί τυπικών περιπτώσεων που ψάχνουμε σε ένα σωρό χειρόγραφα και ξεψυρίζουμε μέχρι αηδίας ένα σωρό βιβλία, ηχογραφήσεις και μόρια????? Ποιοι μεγάλοι ψάλτες τότε (άραγε ποιος είναι ο ορισμός του μεγάλου ψάλτη?) και ποιος Στανίτσας και ποιος Ταλιαδώρος?? Τότε είμαστε όλοι πλανεμένοι που καθόμαστε και ασχολούμαστε με το αν υπάρχει Γα δίεση και δεν ξέρω κι εγώ με τι άλλο και δεν αξιοποιούμε αυτόν τον χρόνο για προσευχή... "
 
#18
Αλλά γενικά να αναφέρω ότι όπως υπάρχουν και διάφορες "σχολές" ψαλτών υπάρχουν και διάφοροι τύποι πιστών.................................................
Τα αρνητικά σχόλια, για τη συγκεκριμένη ηχογράφηση, αναφέρθηκαν εξ' αιτίας του "αμανεδίστικου τρόπου ψαλσίματος" του κ. Αθανασίου Ξενούδη, που ξένισε πολλούς εξ' ημών.
Ο πιο πάνω "ψαλτικός τρόπος", δεν εκφράζει κάποια σχολή ψαλτών", αλλά, μια κάκιστη και εσφαλμένη θεώρηση της μουσικής, που ακολουθούν, στους έσχατους καιρούς, ορισμένοι Ιεροψάλτες, πιστεύοντας ότι με προσμίξεις μουσικών θέσεων από λαϊκά & δημώδη άσματα, αποδίδεται καλλίτερη ερμηνεία στα "μαθήματα" και προκαλούνται, ταυτόχρονα, συναισθήματα κατάνυξης, προσευχής και εγρήγορσης στους πιστούς. Η αιτία της παραπάνω θεώρησης - προσέγγισης & ερμηνείας πολλών μαθημάτων, μ' αυτόν τον τρόπο, βρίσκεται, κατά τη γνώμη μου, στο γεγονός ότι δεν "γευτήκαμε το νέκταρ" των κλασσικών μαθημάτων, για πολλούς και διαφόρους λόγους, και ψάχνουμε να το βρούμε στην κοσμική μουσική, (δημοτική ή λαϊκή)!
Αυτή η μίξη με τα κοσμικά άσματα, εν ώρα Θ. λατρείας, είναι ό,τι χειρότερο θα μπορούσαμε να επινοήσουμε! Απαιτείται, τάχιστα, να έλθουμε εις εαυτόν και σεβόμενοι την ιερότητα του Εκκλησιαστικού χώρου, να επιστρέψουμε, στην κλασσική εκτέλεση των μελών!
 

pano

Μέλος
#19
Τα αρνητικά σχόλια, για τη συγκεκριμένη ηχογράφηση, αναφέρθηκαν εξ' αιτίας του "αμανεδίστικου τρόπου ψαλσίματος" του κ. Αθανασίου Ξενούδη, που ξένισε πολλούς εξ' ημών.
Ο πιο πάνω "ψαλτικός τρόπος", δεν εκφράζει κάποια σχολή ψαλτών", αλλά, μια κάκιστη και εσφαλμένη θεώρηση της μουσικής, που ακολουθούν, στους έσχατους καιρούς, ορισμένοι Ιεροψάλτες, πιστεύοντας ότι με προσμίξεις μουσικών θέσεων από λαϊκά & δημώδη άσματα, αποδίδεται καλλίτερη ερμηνεία στα "μαθήματα" και προκαλούνται, ταυτόχρονα, συναισθήματα κατάνυξης, προσευχής και εγρήγορσης στους πιστούς. Η αιτία της παραπάνω θεώρησης - προσέγγισης & ερμηνείας πολλών μαθημάτων, μ' αυτόν τον τρόπο, βρίσκεται, κατά τη γνώμη μου, στο γεγονός ότι δεν "γευτήκαμε το νέκταρ" των κλασσικών μαθημάτων, για πολλούς και διαφόρους λόγους, και ψάχνουμε να το βρούμε στην κοσμική μουσική, (δημοτική ή λαϊκή)!
Αυτή η μίξη με τα κοσμικά άσματα, εν ώρα Θ. λατρείας, είναι ό,τι χειρότερο θα μπορούσαμε να επινοήσουμε! Απαιτείται, τάχιστα, να έλθουμε εις εαυτόν και σεβόμενοι την ιερότητα του Εκκλησιαστικού χώρου, να επιστρέψουμε, στην κλασσική εκτέλεση των μελών!
Περαστικά........
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#20
Περαστικά........
Το ότι εδώ γίνεται "στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα", το ξέραμε, συνάδελφε, δεν χρειαζόμασταν ιατρική γνωμάτευση ("περαστικά") για να μάς πείσεις.
Εγώ παρ' όλα αυτά, ως πολύ πιο ωμός στους χαρακτηρισμούς μου από τον συναδέλφο Νεκτάριο Κούγια, θα βροντήσω και πάλι στου κουφού την πόρτα: Όσο δεν συμμαζεύονται οι γυφτολαϊκοί τραγουδιστές με ράσο και αναλόγιο, τόσο η εκκλησία θα κατρακυλάει στο επίπεδο των νυχτερινών μαγαζιών.
Ήδη είναι μόνιμη συνήθεια οι βιντεοσκοπήσεις και οι φωτογραφίες σε κάθε αρχιερατικό συλλείτουργο, οι έντονοι ανθοστολισμοί σε πανηγύρεις, οι πανάκριβες ενδυμασίες των ιερέων και αρχιερέων. Ας βάλει κι ο ρασοφόρος γυφτολαϊκός τραγουδιστής το χεράκι του, λοιπόν, να αρχίσουμε τα χειροκροτήματα, τις επευφημίες και, γιατί όχι, και τον λουλουδοπόλεμο εν ώρα Θείας Λειτουργίας. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ο πρωτοψάλτης μας θα μοιράζει αυτόγραφα στο διπλανό παρεκκλήσι. Αν τού φαίνεται κουραστικό, δεν πειράζει, θα έρθει κάποιος κάφρος σαν εμένα, και θα του ευχηθεί "περαστικά"!!!
 
Status
Not open for further replies.
Top