Μ. Τρίτη - Ορμήδεια Κύπρου - (βιντεο) «Η αμαρτωλός έδραμε»

#61
Ὁ τόπος ποὺ ζῶ σήμερα εἶχε πάντα μακρὰ παράδοση ψαλτικῆς σὲ στενὴ σχέση μὲ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ μὲ τὸ Ἅγιον Ὄρος. Δὲν ἦταν θέμα προτίμησης, ἀλλὰ θέμα ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, εἰδικὰ στὴν πιὸ συντηρητικὴ ἐπαρχία. Στὰ παλιὰ χρόνια πολλοὶ μἀθαιναν ψαλτικὴ μέσα στὸ Ὄρος ...

Κάποιες ἐξαιρέσεις τριφωνικὲς, σακελαριδικές κλπ. ἦταν ἁπλὰ ἀπόρροια συγκεκριμένων κοινωνικῶν συνθηκῶν.

Συνεπῶς, δὲν πρόκειται οὕτε γιὰ τοπικό ἄκουσμα οὕτε για κάποια τυχαία «προτίμηση». Ἁπλὰ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Μα, δε λέμε κάτι διαφορετικό, γι' αυτό είπα "τα δικά του ακούσματα" και συνεπώς τις δικές του προτιμήσεις. Η προτίμηση είναι αποτέλεσμα της συνήθειας και της τριβής η οποία γίνεται μέσω της παράδοσης. Όλα αυτά συμπλέκονται.
 
#62
Σε καποιον ....κουφο Αρχοντα Πρωτοψαλτη εννοειτε , αφου με την πρωτη νοτα του απηχηματος κανετε καρα-μπαμ-μπαμ (οχι εσεις προσωπικα ,γενικα μιλαω) . Και επειδη κουφοι Αρχοντες στην Θεσσαλονικη δεν υπαρχουν , οδηγουμεθα μαθηματικως στο συμπερασμα οτι "καποιο λακκο εχει η φαβα" .........!

Υ.Γ
Αλλωστε και ο σοφος λαος μας το λεει : "ο βηχας και ο .....καρας δεν κρυβονται " !
Αγαπητέ, εντελώς τυχαία :wink: άκουσα το συννημένο 1.
Μου είπαν ότι ψάλλει ένας άρχοντας πρωτοψάλτης από την Θεσσαλονίκη...μετά της χορείας των μαθητών του. Το track υπάρχει κι εδώ στο #25.
Δεν γνωρίζω αν ο "άρχοντας πρωτοψάλτησ" είναι κουφός ή κάνει ότι δεν ακούει (αφού είστε σίγουρος ότι δεν υπάρχουν κουφοί άρχοντες πρωτοψάλτες) τις 2ες, 3ες και 4ες φαλτσοφωνές, όπως και κάτι ισοκρατηματάκια στον Νη (στον β' ήχο).
Δεδομένου ότι και τα μέλη του φόρουμ δεν είναι κουφά, και δεδομένου ότι δίνετε τις απαντήσεις σας με αγάπη φαντάζομαι κι όχι με εμπάθεια, επισυνάπτω και το 2.

Δίνω και το έναυσμα να γίνει κι ένα γκάλοπ. 1 ή 2

Ερώτηση: Αν όντως αγαπητέ με προτρέπετε να ακολουθώ και να διδάσκω στην Σχολή της Μητροπόλεως την παράδοση 1 και όχι την 2, τότε μήπως θα πρέπει να ξαναελέγξετε τα κίνητρά σας και να σκέφτεσθε λίγο περισσότερο πριν γράψετε; Ξέρετε, μπορεί να προσβάλλετε ανθρώπους που έχουν πραγματικά καλή προαίρεση για την μουσική της εκκλησίας μας.

Απάντηση προς dimskrekas: εσείς αγαπητέ φίλε, τι μου προτείνετε; Να πήγαινα κοντά του να μάθω ; ή να έρθω κοντά σας να μαθητεύσω;


ΥΓ Μα τί παίρνετε τέλος πάντων;:wink:
ΥΓ 2 Κρίμα που τόσα χρόνια στην Θεσσαλονίκη δεν γνώρισα τον domesticus. Φαίνεται κιμπάρης και ενδιαφέρων τύπος. Φαντάζομαι και καλός ψάλτης:rolleyes:
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#63
Αγαπητέ, εντελώς τυχαία :wink: άκουσα το συννημένο 1.
Μου είπαν ότι ψάλλει ένας άρχοντας πρωτοψάλτης από την Θεσσαλονίκη...μετά της χορείας των μαθητών του. Το track υπάρχει κι εδώ στο #25.
Δεν γνωρίζω αν ο "άρχοντας πρωτοψάλτησ" είναι κουφός ή κάνει ότι δεν ακούει (αφού είστε σίγουρος ότι δεν υπάρχουν κουφοί άρχοντες πρωτοψάλτες) τις 2ες, 3ες και 4ες φαλτσοφωνές, όπως και κάτι ισοκρατηματάκια στον Νη (στον β' ήχο).
Δεδομένου ότι και τα μέλη του φόρουμ δεν είναι κουφά, και δεδομένου ότι δίνετε τις απαντήσεις σας με αγάπη φαντάζομαι κι όχι με εμπάθεια, επισυνάπτω και το 2.

Δίνω και το έναυσμα να γίνει κι ένα γκάλοπ. 1 ή 2

Ερώτηση: Αν όντως αγαπητέ με προτρέπετε να ακολουθώ και να διδάσκω στην Σχολή της Μητροπόλεως την παράδοση 1 και όχι την 2, τότε μήπως θα πρέπει να ξαναελέγξετε τα κίνητρά σας και να σκέφτεσθε λίγο περισσότερο πριν γράψετε; Ξέρετε, μπορεί να προσβάλλετε ανθρώπους που έχουν πραγματικά καλή προαίρεση για την μουσική της εκκλησίας μας.

Απάντηση προς dimskrekas: εσείς αγαπητέ φίλε, τι μου προτείνετε; Να πήγαινα κοντά του να μάθω ; ή να έρθω κοντά σας να μαθητεύσω;


ΥΓ Μα τί παίρνετε τέλος πάντων;:wink:
ΥΓ 2 Κρίμα που τόσα χρόνια στην Θεσσαλονίκη δεν γνώρισα τον domesticus. Φαίνεται κιμπάρης και ενδιαφέρων τύπος. Φαντάζομαι και καλός ψάλτης:rolleyes:
Τα θερμότατά μου συγχαρητήρια για τη συλλήβδην λαϊκιστική αντίληψη που φέρετε περί παραδόσεως, Αρχόντων και την εν γένει μουσική σας αντιληπτικότητα. Εξ άλλου τα μάθατε όλα τόσο καλά... που ου χρείαν έχομεν ημείς μεν μαρτύρων, υμείς δε διδασκάλου.

Δ.
 
Last edited:
#64
Μην απαντάτε γρήγορα. Απαντάτε λάθος. Σκεφθείτε πρώτα. Δεν προλάβατε καλά καλά να ακούσετε και τα δύο tracks. Εκτός κι αν τα ακούσατε τηλεπαθητικά. Ακούστε τα και απαντήστε με σοβαρότητα.:wink:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#65
Μην απαντάτε γρήγορα. Απαντάτε λάθος. Σκεφθείτε πρώτα. Δεν προλάβατε καλά καλά να ακούσετε και τα δύο tracks. Εκτός κι αν τα ακούσατε τηλεπαθητικά. Ακούστε τα και απαντήστε με σοβαρότητα.:wink:
Αν δεν είναι λαϊκισμός να βάζεις σε γκάλοπ το εφύμνιο των Αντιφώνων με την ά Στάση των Τυπικών αλά διακο-Διονύση, θα απαντούσα ίσως τηλεπαθητικά...(sic) Απαντώ όμως αληθινά...

Δ.
 
#66
Αγαπητέ Ηλία στη Βερδικούσα λέμε μία διδακτική ιστορία: Ρώτησαν κάποιον μπάρμπα τί προτιμάει τον ανήφορο ή τον κατήφορο, και τους απάντησε "Χάθηκε το ίσωμα;"
Σε περιμένω λοιπόν το καλοκαίρι πάνω για ένα μάθημα μετά τσίπουρου και αρνίσιου κεμπάπ!
 
#67
Αν δεν είναι λαϊκισμός να βάζεις σε γκάλοπ το εφύμνιο των Αντιφώνων με την ά Στάση των Τυπικών αλά διακο-Διονύση, θα απαντούσα ίσως τηλεπαθητικά...(sic) Απαντώ όμως αληθινά...

Δ.
Για το πρώτο αγαπητέ δεν γράφετε τίποτα;;;;;;
 
#68
Αγαπητέ Ηλία στη Βερδικούσα λέμε μία διδακτική ιστορία: Ρώτησαν κάποιον μπάρμπα τί προτιμάει τον ανήφορο ή τον κατήφορο, και τους απάντησε "Χάθηκε το ίσωμα;"
Σε περιμένω λοιπόν το καλοκαίρι πάνω για ένα μάθημα μετά τσίπουρου και αρνίσιου κεμπάπ!
Καλό. Όμως θα ήθελα την σεβαστή άποψη σας:
το 1 είναι ο ανήφορος ή ο κατήφορος.
Όσο για το δεύτερο σχεδόν δεσμεύομαι.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#69
Ηλίας Παπαδόπουλος;114588 said:
Για το πρώτο αγαπητέ δεν γράφετε τίποτα;;;;;;
Το μεν α1 μας δείχνει πώς αφομοίωσε ο Έσχατος των Μεγάλων έναν Καλοφωνικό Ειρμό από τους δημοφιλέστερους στην ΜΧΕ. Το δε α2 δείχνει πώς ψάλλει ο ίδιος τα Αντίφωνα στην εκκλησία του και στο Αναλόγιό του. Επειδή λοιπόν καταλαβαίνω, γι αυτό μιλώ για λαϊκισμό, κ για το ατοπώτατον της σύγκρισης, ειδικά του α2 με την Α΄στάση των Τυπικών.

Δ.
 
#71
Το μεν α1 μας δείχνει πώς αφομοίωσε ο Έσχατος των Μεγάλων έναν Καλοφωνικό Ειρμό από τους δημοφιλέστερους στην ΜΧΕ. Το δε α2 δείχνει πώς ψάλλει ο ίδιος τα Αντίφωνα στην εκκλησία του και στο Αναλόγιό του. Επειδή λοιπόν καταλαβαίνω, γι αυτό μιλώ για λαϊκισμό, κ για το ατοπώτατον της σύγκρισης, ειδικά του α2 με την Α΄στάση των Τυπικών.

Δ.
Να και Ιλιάδα ο Δημήτρης...
Ποιο α1 και α2;
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#72
Το πρώτο που θα πω ειναι οτι δεν υπάρχει σύγκριση Δασκαλούδη και Γκίκα. Καμία σχέση. Έχουμε την τάση να τα κατατάσσουμε όλα στην κατηγορία "τραγούδι".

Δε συμφωνώ και εγώ με υπερβολικά τραγουδιστικές εκτελέσεις.

Την κρίνω ως μη παραδοσιακή και μη αρμόζουσα στη λατρεία, όπως ΜΗ παραδοσιακή κρίνω και αυτήν των Καραϊκών αλλά και των Σακελλαριδικών.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους κι όχι όπως μας συμφέρει ο καθείς, αναλόγως της "Σχολής" του...

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ιεροψάλτες της πρώτης κατηγορίας, συνήθως, μπορούν να ψάλλουν και παραδοσιακά ενώ των άλλων δύο όχι...



Μπορείτε να μου εξηγήσετε ΟΛΟΙ πως στο καλό
το γυρίσατε πάλι στο Καρά;:mad:
Δεν το καταλαβαίνω αυτό το παραμύθι περί παραδοσιακών
κ "άλλων". Το θέμα μας είναι η συγκεκριμένη ηχογράφηση
του καλλίφωνου κ.Γκίκα. Αλλά βέβαια όταν δεν έχουμε
επιχειρήματα στο συγκεκριμένο οπτικοακουστικό δρώμενο
(κατά τον Κ.Βαγενά στο οποίο συμφωνώ) αλλάζουμε τον
ήχο σε κάτι εύκολο πλ Δ' εκ του νη ή κ έξω πρώτο.:cool:
Αμάν πια με τη χολή σας. Ειδικά εσύ farlekas 1980 όπου
σταθείς κ όπου γράφεις στην εύκολη κατάκριση περί
αντιπαραδοσιακών καραϊκών κ άλλα γλωσσικά εφυολογήματα.
Τι έχεις να πεις για το θέμα; Άποψη θέλουμε να ακούσουμε κ
όχι αφορισμούς.
Συντάσσομαι με τις απόψεις των κ.κ. ybulbu,Κων/νος Βαγενάς,
Sotres,Αρχων,Ηλίας Παπαδόπουλος στο συγκεκριμένο θέμα
ενώ διαφωνώ σε πολλά με τον φίλο μου Nikolaos αλλά κ
επιχειρήματα παραθέτει κ τηρεί όρια ευπρέπειας.
Τέλος πάντων αν έχεις να πει κάτι για το θέμα πες το
αλλιώς φτιάξε άλλο θεματάκι Κου-Κλουξ-Κλαν vs Καρά
κ μαθητών του. Εδώ δες κ πληροφορίες.



Σεβόμενος τον κ.Μπουσδέκη κ έχοντας γνώση για
την εξαιρετική εργασία του στη διδαχή κ δημιουργία
χορωδιών ειδικά με νέους στην ηλικία μαθητές,
θα μου επιτρέψει να διαφωνήσω.
Συντάσσομαι με τον Σωτήρη Δεσπότη όσον αφορά τον
μαθητή του Δασκάλου Λ.Α. Τσιοτσιόπουλο κ τον Μιχάλη
Τσαβαρή που έχει κ πρόσφατα ακούσματα:wink:.
Δεν ψάλλουν ΟΛΟΙ οι μαθητές του Καρά-Αγγελόπουλου
όπως έχετε στο μυαλό σας τα ακούσματα της εξαιρετικής
ΕΛ.ΒΥ.Χ. Γιαυτό κ έχουμε τις γνωστές στιχομυθίες.
Αν όντως ήταν τόσο αντιπαραδοσιακό το άκουσμα ή τόσο
εξωεκκλησιαστικό δεν θα αντιλαμβάνονταν όλοι αμέσως
το άκουσμα; Ο Γιάννης Αρβανίτης είναι εξαίρετος επιστήμονας
κ ένας από τους καλύτερους μελοποιούς-καλλιγράφους-χοράρχες.
Τα ψαλλόμενα κ γραφόμενα μέλη του δεν διαφέρουν από
τη σχολή Καρά; Λαμπάδάριός του ήταν κ συμμετέχων άπειρες
φορές στην ΕΛ.ΒΥ.Χ.
Πως λοιπόν συλλήβδην συμπεραίνουμε ότι οι μαθητές της
σχολής Αγγελόπουλου-Καρά δεν μπορούν να ψάλλουν
παραδοσιακά; Ο Σωτήρης Δεσπότης σε αυτήν την εργασία του
αναφέρει ΠΟΛΛΑ περί παραδοσιακών κ νεοεισαχθέντων στοιχείων
στη Βυζαντινή μας Μουσική. Δίνει κ τη δική του προσέγγιση
στην ένοια του ύφους. Αξίζει να τη μελετήσουμε ΟΛΟΙ
κ να προσέξουμε κ τις παραπομπές που έχουν "ζουμί".:)

Στο προκείμενο, δυστυχώς δεν ψάλλουμε έτσι εντός Ι.Ναού.
 
#73
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι...

Κατεβάστε τα όπλα και χαλαρώστεεε... όλοι έχουν δικαίωμα στην συζήτηση με σωστό λόγο και στο σωστό threat!!!

Κε Παύλο Κουρή έχετε δίκιο...
"Μπορείτε να μου εξηγήσετε ΟΛΟΙ πως στο καλό
το γυρίσατε πάλι στο Καρά;
Δεν το καταλαβαίνω αυτό το παραμύθι περί παραδοσιακών
κ "άλλων". Το θέμα μας είναι η συγκεκριμένη ηχογράφηση
του καλλίφωνου κ.Γκίκα..."
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
#74
Μπορείτε να μου εξηγήσετε ΟΛΟΙ πως στο καλό
το γυρίσατε πάλι στο Καρά;:mad:
Δεν το καταλαβαίνω αυτό το παραμύθι περί παραδοσιακών
κ "άλλων". Το θέμα μας είναι η συγκεκριμένη ηχογράφηση
του καλλίφωνου κ.Γκίκα. Αλλά βέβαια όταν δεν έχουμε
επιχειρήματα στο συγκεκριμένο οπτικοακουστικό δρώμενο
(κατά τον Κ.Βαγενά στο οποίο συμφωνώ) αλλάζουμε τον
ήχο σε κάτι εύκολο πλ Δ' εκ του νη ή κ έξω πρώτο.:cool:
Αμάν πια με τη χολή σας. Ειδικά εσύ farlekas 1980 όπου
σταθείς κ όπου γράφεις στην εύκολη κατάκριση περί
αντιπαραδοσιακών καραϊκών κ άλλα γλωσσικά εφυολογήματα.
Τι έχεις να πεις για το θέμα; Άποψη θέλουμε να ακούσουμε κ
όχι αφορισμούς.
Συντάσσομαι με τις απόψεις των κ.κ. ybulbu,Κων/νος Βαγενάς,
Sotres,Αρχων,Ηλίας Παπαδόπουλος στο συγκεκριμένο θέμα
ενώ διαφωνώ σε πολλά με τον φίλο μου Nikolaos αλλά κ
επιχειρήματα παραθέτει κ τηρεί όρια ευπρέπειας.
Τέλος πάντων αν έχεις να πει κάτι για το θέμα πες το
αλλιώς φτιάξε άλλο θεματάκι Κου-Κλουξ-Κλαν vs Καρά
κ μαθητών του. Εδώ δες κ πληροφορίες.



Σεβόμενος τον κ.Μπουσδέκη κ έχοντας γνώση για
την εξαιρετική εργασία του στη διδαχή κ δημιουργία
χορωδιών ειδικά με νέους στην ηλικία μαθητές,
θα μου επιτρέψει να διαφωνήσω.
Συντάσσομαι με τον Σωτήρη Δεσπότη όσον αφορά τον
μαθητή του Δασκάλου Λ.Α. Τσιοτσιόπουλο κ τον Μιχάλη
Τσαβαρή που έχει κ πρόσφατα ακούσματα:wink:.
Δεν ψάλλουν ΟΛΟΙ οι μαθητές του Καρά-Αγγελόπουλου
όπως έχετε στο μυαλό σας τα ακούσματα της εξαιρετικής
ΕΛ.ΒΥ.Χ. Γιαυτό κ έχουμε τις γνωστές στιχομυθίες.
Αν όντως ήταν τόσο αντιπαραδοσιακό το άκουσμα ή τόσο
εξωεκκλησιαστικό δεν θα αντιλαμβάνονταν όλοι αμέσως
το άκουσμα; Ο Γιάννης Αρβανίτης είναι εξαίρετος επιστήμονας
κ ένας από τους καλύτερους μελοποιούς-καλλιγράφους-χοράρχες.
Τα ψαλλόμενα κ γραφόμενα μέλη του δεν διαφέρουν από
τη σχολή Καρά; Λαμπάδάριός του ήταν κ συμμετέχων άπειρες
φορές στην ΕΛ.ΒΥ.Χ.
Πως λοιπόν συλλήβδην συμπεραίνουμε ότι οι μαθητές της
σχολής Αγγελόπουλου-Καρά δεν μπορούν να ψάλλουν
παραδοσιακά; Ο Σωτήρης Δεσπότης σε αυτήν την εργασία του
αναφέρει ΠΟΛΛΑ περί παραδοσιακών κ νεοεισαχθέντων στοιχείων
στη Βυζαντινή μας Μουσική. Δίνει κ τη δική του προσέγγιση
στην ένοια του ύφους. Αξίζει να τη μελετήσουμε ΟΛΟΙ
κ να προσέξουμε κ τις παραπομπές που έχουν "ζουμί".:)

Στο προκείμενο, δυστυχώς δεν ψάλλουμε έτσι εντός Ι.Ναού.

Θα συμφωνήσω και επίσης θα ρωτήσω κατι τους υπέρμαχους της παράδοσης πως ειναι δυνατόν ψάλτες-άρχοντες η πείτε το όπως θέλετε οι οποίοι λέγονται σήμερα παραδοσιακοί που υποτίθεται οτι κρατούν το ύφος του πατριαρχείου να γράφουν στα βιβλία τους μαθήματα με διφωνίες και τριφωνίες??:eek: Ποτέ μα ποτέ δεν έχω πει οτι ο Καράς εχει δίκιο και ολοι οι αλλοι λάθος. Προσπαθώ να κρατώ πάντα τις ισορροπίες για να μην υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες γιατι πάντα εκει καταλήγουμε. Ας απαντήσει κάποιος στο ερώτημα μου σοβαρά ομως και οχι με pm που δέχθηκα απο μέλος του φόρουμ που επειδή δεν ήξερε να απάντηση μου απάντησε με την δικαιολογία οτι "Ε έτσι τα μαθήματα γίνονται πιο όμορφα" και οτι "βάζουν λίγο αλατοπίπερο"... δηλαδή έλεος... ουδείς σκεπτόμενος παραδοσιακά θα μου έδινε τέτοια απάντηση.
 
Last edited:
#75
Ειδικά εσύ farlekas 1980 όπου
σταθείς κ όπου γράφεις στην εύκολη κατάκριση περί
αντιπαραδοσιακών καραϊκών κ άλλα γλωσσικά εφυολογήματα.
Τι έχεις να πεις για το θέμα; Άποψη θέλουμε να ακούσουμε κ
όχι αφορισμούς.
Παυλάρα σου παραθέτω μία φωτογραφία του farlekas με την άποψή του για το θέμα!Κρύψου!:D:D:D
 

Attachments

#76
Καλό. Όμως θα ήθελα την σεβαστή άποψη σας:
το 1 είναι ο ανήφορος ή ο κατήφορος.
Όσο για το δεύτερο σχεδόν δεσμεύομαι.
Το 1 είναι για μένα απαράδεκτο σαν άκουσμα από όποιον και αν προέρχεται. Δε μπορούμε όμως να κρίνουμε κάποιον, παρά μόνο στο σύνολο του έργου, των ακουσμάτων και των ενεργειών του εν γένει. Όπως επίσης δε μπορούν να γίνουν ανόμοιες συγκρίσεις και ταμπελοποιήσεις, για να διεξαχθούν μη ασφαλή συμπεράσματα.
Πάντως στο είπα εκτός από το 1 και το 2 υπάρχουν και άλλα νούμερα...
Ψάξτο:wink:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#77
Αρχων;114609 said:
Θα συμφωνήσω και επίσης θα ρωτήσω κατι τους υπέρμαχους της παράδοσης πως ειναι δυνατόν ψάλτες-άρχοντες η πείτε το όπως θέλετε οι οποίοι λέγονται σήμερα παραδοσιακοί που υποτίθεται οτι κρατούν το ύφος του πατριαρχείου να γράφουν στα βιβλία τους μαθήματα με διφωνίες και τριφωνίες??:eek: Ποτέ μα ποτέ δεν έχω πει οτι ο Καράς εχει δίκιο και ολοι οι αλλοι λάθος. Προσπαθώ να κρατώ πάντα τις ισορροπίες για να μην υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες γιατι πάντα εκει καταλήγουμε. Ας απαντήσει κάποιος στο ερώτημα μου σοβαρά ομως και οχι με pm που δέχθηκα απο μέλος του φόρουμ που επειδή δεν ήξερε να απάντηση μου απάντησε με την δικαιολογία οτι "Ε έτσι τα μαθήματα γίνονται πιο όμορφα" και οτι "βάζουν λίγο αλατοπίπερο"... δηλαδή έλεος... ουδείς σκεπτόμενος παραδοσιακά θα μου έδινε τέτοια απάντηση.

Ἁπλό. Ὅταν ἔγραφαν τὰ βιβλία τους ὑπῆρχε μιὰ ἀπαίτηση, ἦταν καὶ τῆς μόδας, ἀπὸ ἀστικὰ περιβάλλοντα γιὰ ἐλαφρύτερη ἐκκλ. μουσικὴ, σὰν τοῦ Σακελαρίδη. Σ' αὐτὴ τὴ μόδα συντάχθηκαν μερικῶς γιὰ πολλοὺς καὶ διάφορους λόγους.

Καλὸ λοιπὸν εἶναι πρὶν ἀφορίσουμε νὰ κυττᾶμε καὶ τὶς πρῶτες ἐκδόσεις τῶν βιβλίων πότε ἐκδόθηκαν καὶ τὶ συνθῆκες ἐπικρατοῦσαν προκειμένου νὰ ἀποφεύγουμε ἀμετροέπειες.

Κατ' αὐτὸ τὸν τρόπο κατανοοῦμε μὲν χωρὶς νὰ ἀκολουθοῦμε βέβαια δέ.

Ἄλλωστε καὶ τοῦ Ναυπλιώτη ὑπάρχουν δείγματα σὲ πολυφωνική γραμμή. Σημαίνει κάτι αὐτό;

Αλληλούια (Δυτικότροπο), Μινόρε
Alleluia, Western influence (minor scale)
[mp3]
http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055a_Allilouia.mp3
[mp3]

http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055b_Allilouia.mp3

http://analogion.com/Nafpliotis.html
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#78

Ἁπλό. Ὅταν ἔγραφαν τὰ βιβλία τους ὑπῆρχε μιὰ ἀπαίτηση, ἦταν καὶ τῆς μόδας, ἀπὸ ἀστικὰ περιβάλλοντα γιὰ ἐλαφρύτερη ἐκκλ. μουσικὴ, σὰν τοῦ Σακελαρίδη. Σ' αὐτὴ τὴ μόδα συντάχθηκαν μερικῶς γιὰ πολλοὺς καὶ διάφορους λόγους.

Καλὸ λοιπὸν εἶναι πρὶν ἀφορίσουμε νὰ κυττᾶμε καὶ τὶς πρῶτες ἐκδόσεις τῶν βιβλίων πότε ἐκδόθηκαν καὶ τὶ συνθῆκες ἐπικρατοῦσαν προκειμένου νὰ ἀποφεύγουμε ἀμετροέπειες.

Κατ' αὐτὸ τὸν τρόπο κατανοοῦμε μὲν χωρὶς νὰ ἀκολουθοῦμε βέβαια δέ.

Ἄλλωστε καὶ τοῦ Ναυπλιώτη ὑπάρχουν δείγματα σὲ πολυφωνική γραμμή. Σημαίνει κάτι αὐτό;

Αλληλούια (Δυτικότροπο), Μινόρε
Alleluia, Western influence (minor scale)
[mp3]
http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055a_Allilouia.mp3
[mp3]

http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055b_Allilouia.mp3

http://analogion.com/Nafpliotis.html
Μου αρεσε πολυ μα παρα πολυ!!! Σ ευχαριστω φιλε που το παρουσιασες δεν το γνωριζα...! Θελω και παλι να τονισω οτι σιγουρα δεν το εψαλλαν σε ωρα λατρειας!!! Και το τονιζω επειδη ειναι τοσο απλα τα πραγματα...κι εμεις εκει ντε και καλα να τα μπερδευουμε...!
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#79

Ἄλλωστε καὶ τοῦ Ναυπλιώτη ὑπάρχουν δείγματα σὲ πολυφωνική γραμμή. Σημαίνει κάτι αὐτό;

Αλληλούια (Δυτικότροπο), Μινόρε
Alleluia, Western influence (minor scale)
[mp3]
http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055a_Allilouia.mp3
[mp3]

http://analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis055b_Allilouia.mp3

http://analogion.com/Nafpliotis.html
Μικρή διόρθωση: το ψάλλει ο Πρίγγος, όχι ο Ναυπλιώτης.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#80
Μικρή διόρθωση: το ψάλλει ο Πρίγγος, όχι ο Ναυπλιώτης.
Εὐχαριστῶ Shota! ἄς σημειωθεῖ ὄμως καὶ στὸ οἰκεῖο θέμα περὶ Ναυπλιώτη.
 
Top