Μ. Τρίτη - Ορμήδεια Κύπρου - (βιντεο) «Η αμαρτωλός έδραμε»

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#3
19-04-2011 Ορμηδεια Κυπρου.Ψαλλει ο καλλιφωνος Πρωτοψαλτης Ευαγγελος Γκικας.Η αμαρτωλος εδραμε.http://www.youtube.com/watch?v=TmMKhY32UtU&feature=related.
Το συγκεκριμενο λινκ παραπεμπει κ σε αλλα βιντεακια της ιδιας ημερας στο youtube.
Ο ρυθμος ο χρονος και οι γραμμες των πατερων της παραδοσης εχουν παει...διακοπες!!!
 
#4
Παρόλο που γενικά δε συνηθίζω να σχολιάζω αρνητικά, θέλω να πω δυο πράγματα.

Το άκουσμα μαζί με το βίντεο αποτελούν για μένα ένα οπτικοακουστικό δρώμενο το οποίο θέλω οπωσδήποτε να λείψει από την Εκκλησία, διότι, προσωπικά, το θεωρώ εντελώς ακατάλληλο για τον χώρο αυτό. Είναι από τις πιο συνηθισμένες περιπτώσεις άνθρωποι με πολύ καλή και εύστροφη φωνή να πέφτουν θύματα του ίδιου του ταλάντου τους. Δεν έχω τίποτα με τον κ. Γκίκα απλώς αντιπροσωπεύει, άθελά του, μάλλον, μια νοοτροπία που τη θεωρώ απαράδεκτη για την Εκκλησία. Από το μέλος αυτό δεν θα εξετάσω αν λείπουν τα τεχνικά γνωρίσματα της τέχνης που λέμε Βυζαντινή μουσική - υπάρχουν σίγουρα καταλληλότεροι και προθυμότεροι να το κάνουν - αλλά θα πω ότι λείπει κάτι πιο βασικό, η ιεροπρέπεια, η αίσθηση της προσευχής στην Εκκλησία. Θα μπορούσα να το ακούσω σε μια μουσική εκδήλωση σε ποικίλους χώρους, και πάλι όχι σαν Βυζαντινή ή γενικά Εκκλησιαστική μουσική, ούτε καν σαν συγκεκριμένο μέλος, περισσότερο σαν αυτοσχεδιασμό σε β΄ ήχο. Όχι όμως στην Εκκλησία.

Προτιμώ χίλιες φορές έναν ψάλτη με μέτρια φωνή και εκκλησιαστικό ήθος παρά μια φωνάρα και τίποτε παραπάνω (δεν αναφέρομαι στον κ. Γκίκα, γενικώς ομιλώ). Και ελπίζω και πιστεύω ότι η συντριπτική πλειοψηφία δεν διαφωνεί.
 
#5
Όλοι έχουν άτυχες στιγμές μηδενός εξαιρουμένου .
Δεν φταίνε αυτοί (μόνο) για τις αναρτήσεις .(εν μέρη)
Φταίνε αυτοί που τα ανεβάζουν .
Για να "διαφημίσουν ;":D(άραγε;)
Ξέρουμε περιπτώσεις , είχαμε πρόσφατο συμβάν και στο ψαλτολόγιο , όπου αναρτήθηκαν ηχογραφήσεις χωρίς έγκριση από τον εκτελεστή και κατέβηκε η ανάρτηση γιατί δεν αντιπροσώπευε τον συγκεκριμένο ψάλτη
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#6
Όλοι έχουν άτυχες στιγμές μηδενός εξαιρουμένου .
Δεν φταίνε αυτοί (μόνο) για τις αναρτήσεις .(εν μέρη)
Φταίνε αυτοί που τα ανεβάζουν .
Για να "διαφημίσουν ;":D(άραγε;)
Ξέρουμε περιπτώσεις , είχαμε πρόσφατο συμβάν και στο ψαλτολόγιο , όπου αναρτήθηκαν ηχογραφήσεις χωρίς έγκριση από τον εκτελεστή και κατέβηκε η ανάρτηση γιατί δεν αντιπροσώπευε τον συγκεκριμένο ψάλτη
Οἱ ἄτυχες στιγμὲς προκύπτουν, δὲν γίνονται ...

Ἐδῶ δὲν πρόκειται γιὰ ἀτυχία ἀλλὰ γιὰ ἐπιτηδευμένη στάση καὶ ἄποψη ...
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#7
Όλοι έχουν άτυχες στιγμές μηδενός εξαιρουμένου .
Δεν φταίνε αυτοί (μόνο) για τις αναρτήσεις .(εν μέρη)
Φταίνε αυτοί που τα ανεβάζουν .
Για να "διαφημίσουν ;":D(άραγε;)
Ξέρουμε περιπτώσεις , είχαμε πρόσφατο συμβάν και στο ψαλτολόγιο , όπου αναρτήθηκαν ηχογραφήσεις χωρίς έγκριση από τον εκτελεστή και κατέβηκε η ανάρτηση γιατί δεν αντιπροσώπευε τον συγκεκριμένο ψάλτη
Ναι ειδες τι συμπτωση? Και τα 19 αποσπασματα ετυχε να αντιπροσωπευουν ''ατυχες στιγμες''...! Μαλιστα!!!
 
S

Sotres

Guest
#8
Οἱ ἄτυχες στιγμὲς προκύπτουν, δὲν γίνονται ...

Ἐδῶ δὲν πρόκειται γιὰ ἀτυχία ἀλλὰ γιὰ ἐπιτηδευμένη στάση καὶ ἄποψη ...
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Δομέστικε. Τραγουδάει αδιαφορώντας ότι καταστρατηγεί βασικά γνωρίσματα της ψαλτικής μας παράδοσης. Προσπαθώ να καταλάβω τους ιερείς καθώς και το λαό που συμπροσευχόταν μαζί του. Εμένα με έφερε στα όριά μου λίγο που τον άκουσα. Ενώ έχει φωνητικά και μουσικά προσόντα προτιμά να τραγουδά παρά να ψάλλει...Συγχωρέστε με για την τοποθέτησή μου εάν είναι αυστηρή.
Σωτήρης Κ. Δεσπότης
 

pano

Μέλος
#9
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Δομέστικε. Τραγουδάει αδιαφορώντας ότι καταστρατηγεί βασικά γνωρίσματα της ψαλτικής μας παράδοσης. Προσπαθώ να καταλάβω τους ιερείς καθώς και το λαό που συμπροσευχόταν μαζί του. Εμένα με έφερε στα όριά μου λίγο που τον άκουσα. Ενώ έχει φωνητικά και μουσικά προσόντα προτιμά να τραγουδά παρά να ψάλλει...Συγχωρέστε με για την τοποθέτησή μου εάν είναι αυστηρή.
Σωτήρης Κ. Δεσπότης
Ομοίως υπάρχουν και άνθρωποι (κληρικοί και λαικοί) που τους αγγίζουν τέτοιες εκτελέσεις και απορούν με την δική σας ''προσπάθεια'' να καταλάβετε...Δεν χρειάζεται να προσπαθείτε...απλά περιοριστείτε στα ακούσματα που σας κατανύγουν...τα άλλα (σχόλια κ.α.) τα έχουμε εξαντλήσει πλήρως πάλιν και πολλάκις.....και πολλάκις....
 
S

Sotres

Guest
#10
Ομοίως υπάρχουν και άνθρωποι (κληρικοί και λαικοί) που τους αγγίζουν τέτοιες εκτελέσεις και απορούν με την δική σας ''προσπάθεια'' να καταλάβετε...Δεν χρειάζεται να προσπαθείτε...απλά περιοριστείτε στα ακούσματα που σας κατανύγουν...τα άλλα (σχόλια κ.α.) τα έχουμε εξαντλήσει πλήρως πάλιν και πολλάκις.....και πολλάκις....
Αγαπητέ κύριε,
μάλλον δεν καταλάβατε τη σημασία και το ρόλο του Ιεροψάλτου. Δεν είναι το αναλόγιο χώρος για να λέει ο καθένας ότι θέλει και όπως θέλει! Υπάρχουν κανόνες αισθητικής. Μπορείτε να ακούσετε πολλούς φίλους από εδώ μέσα...χαρακτηριστικά αναφέρω: Αρβανίτη, Γιάννου, Ιωαννίδη, Συμεωνίδη και δεκάδες ακόμη Ιεροψαλτών (δεν αναφέρω άλλα ονόματα για να μην ξεχάσω κάποιον, πράγμα άδικο...) που καταθέτουν ερμηνευτικές προτάσεις που υπάρχουν στην ακουστική μνήμη όλων μας. (Διάσωση και διάδοση παραδόσεως!!!) Δεν έχω ακούσει όμως ΠΟΤΕ αυτά που ο κ. Γκίκας μας προσφέρει. (Αναφέρομαι πάντα στο συγκεκριμένο ηχητικό παράδειγμα. Να μην αδικήσω τον άνθρωπο). Και ένα τελευταίο. Ποιος σας είπε ότι εγώ, εσείς και ο καθένας από εμάς έχει το δικαίωμα να ΑΓΓΊΖΕΙ τόσο σημαντικά θέματα παραδόσεως με στοιχείο αναφοράς το τι προσωπικά του αρέσει;;;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#11
Ομοίως υπάρχουν και άνθρωποι (κληρικοί και λαικοί) που τους αγγίζουν τέτοιες εκτελέσεις και απορούν με την δική σας ''προσπάθεια'' να καταλάβετε....
Σεβαστὸ καθ' ὅλα, ἄν βέβαια μιλούσαμε γιὰ τὸν τραγουδιστὴ ποὺ προτιμάει ὁ καθένας στὸ σπίτι του κὰι ὄχι γιὰ τὸν χῶρο τοῦ ναοῦ ποὺ ΕΠΙΒΑΛΕΙ συγκεκριμένα ὅρια καὶ ψαλτικὰ καὶ συμπεριφορικά. Ἄν δὲν μᾶς ἀρέσουν τὶ νὰ κάνουμε ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἐκκλησίες (μὴ ὀρθόδοξες), ὅπου παρόμοιες ἀποδόσεις εἶναι ἀνεκτές.

Συγκεκριμένα, ὑπάρχει μακραίωνη ἡ παράδοσή μας ἡ ψαλτικὴ ποὺ μᾶς δείχνει τὸν δρόμο ποὺ ὀφείλουμε νὰ ἀκολουθοῦμε. Καὶ σίγουρα ἄν ἀκούσετε τὰ ἀναλόγια τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, καμία σχέση μὲ τὸ παραπάνω ἐπιδεικτικὸ, κοσμικὸ παράδειγμα πρὸς ἀποφυγήν καὶ ἀπὸ πλευρᾶς ψαλτικῆς ἀλλὰ καὶ στάσης ἐπὶ τοῦ ἀναλογίου.

Μπορεῖ νὰ εἶναι αὐστηρὴ καὶ λιτὴ ἡ παράδοσή μας καὶ νὰ ἀντιβαίνει πολλὲς φορὲς στὰ κοσμικὰ μας γούστα, ἀλλὰ σίγουρα δὲν ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ τὴν ἰσοπεδώνουμε μόνο καὶ μόνο γιατὶ ἔτσι μᾶς «ἀγγίζει».

Ἄν κάποιος παρ' ὅλα αὐτὰ ἐπιμένει νὰ ἐμπνέεται ἀπὸ τὰ παραπάνω ἄς τὸ κάνει γνωρίζοντας ὅτι στέκεται ἀντίθετα πρὸς τὴν ἐκκλησιαστικὴ, ψαλτικὴ μας παράδοση ὅπως ἔχει παραδοθεῖ μὲ κύριο ἐκπρόσωπο καὶ πηγὴ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία.

Προσωπικὰ, μ' ἀρέσουν καὶ τὰ gospel, ἀλλὰ ὄχι μὲσα σὲ ὀρθόδοξη ἐκκλησία.
http://www.youtube.com/watch?v=vZTBz09o2Zg&feature=related

ΥΓ. ἁκόμα κι ἄν κάποιος εἶναι ἐπαγγελματίας ψάλτης σκέτος χωρὶς τὸ ιερο- μπροστά (ὅπως ἐγώ:rolleyes:), ὀφείλει νὰ σέβεται τὸν χῶρο ποὺ ἐργάζεται.
 
Last edited:

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#12


Σεβαστὸ καθ' ὅλα, ἄν βέβαια μιλούσαμε γιὰ τὸν τραγουδιστὴ ποὺ προτιμάει ὁ καθένας στὸ σπίτι του κὰι ὄχι γιὰ τὸν χῶρο τοῦ ναοῦ ποὺ ΕΠΙΒΑΛΕΙ συγκεκριμένα ὅρια καὶ ψαλτικὰ καὶ συμπεριφορικά. Ἄν δὲν μᾶς ἀρέσουν τὶ νὰ κάνουμε ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἐκκλησίες (μὴ ὀρθόδοξες), ὅπου παρόμοιες ἀποδόσεις εἶναι ἀνεκτές.

Συγκεκριμένα, ὑπάρχει μακραίωνη ἡ παράδοσή μας ἡ ψαλτικὴ ποὺ μᾶς δείχνει τὸν δρόμο ποὺ ὀφείλουμε νὰ ἀκολουθοῦμε. Καὶ σίγουρα ἄν ἀκούσετε τὰ ἀναλόγια τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, καμία σχέση μὲ τὸ παραπάνω ἐπιδεικτικὸ, κοσμικὸ παράδειγμα πρὸς ἀποφυγήν καὶ ἀπὸ πλευρᾶς ψαλτικῆς ἀλλὰ καὶ στάσης ἐπὶ τοῦ ἀναλογίου.

Μπορεῖ νὰ εἶναι αὐστηρὴ καὶ λιτὴ ἡ παράδοσή μας καὶ νὰ ἀντιβαίνει πολλὲς φορὲς στὰ κοσμικὰ μας γούστα, ἀλλὰ σίγουρα δὲν ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ τὴν ἰσοπεδώνουμε μόνο καὶ μόνο γιατὶ ἔτσι μᾶς «ἀγγίζει».

Ἄν κάποιος παρ' ὅλα αὐτὰ ἐπιμένει νὰ ἐμπνέεται ἀπὸ τὰ παραπάνω
ἄς τὸ κάνει γνωρίζοντας ὅτι στέκεται ἀντίθετα πρὸς τὴν ἐκκλησιαστικὴ, ψαλτικὴ μας παράδοση ὅπως ἔχει παραδοθεῖ μὲ κύριο ἐκπρόσωπο καὶ πηγὴ τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία.

Προσωπικὰ, μ' ἀρέσουν καὶ τὰ gospel, ἀλλὰ ὄχι μὲσα σὲ ὀρθόδοξη ἐκκλησία.
http://www.youtube.com/watch?v=vZTBz09o2Zg&feature=related

ΥΓ. ἁκόμα κι ἄν κάποιος εἶναι ἐπαγγελματίας ψάλτης σκέτος χωρὶς τὸ ιερο- μπροστά (ὅπως ἐγώ:rolleyes:), ὀφείλει νὰ σέβεται τὸν χῶρο ποὺ ἐργάζεται.
Δικαιωμα του ειναι του καθενος να εμπνεεται απο τα παραπανω . Καποιος αλλος εμπνεεται απο τα...... παρακατω και καποιος αλλος οταν ακουει τα ιλαροχορευτικα Π(Κ)ΑΡΑδοσιακα ασματα στο Ναο που βρισκεται στην οδο που φερει το ονομα του θεου των ανεμων . Τι να κανουμε , περι ορεξεως ....λουκανικα Φραγκφουρτης :rolleyes::rolleyes::rolleyes: .
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#13
Μα πώς πήγε πάλι εκεί το θέμα; Εδώ άλλο είδος εκτροπής κουβεντιάζουμε!!!
Απλά τα πράγματα. Δεν είναι θέμα γούστου. Είναι θέμα του τι ήθος αποπνέει η μελωδία (κατά την έννοια του ήθους των ήχων όπως ορίζεται στα θεωρητικά). Όπως ο πρώτος ήχος είναι πανηγυρικός και όχι ικετευτικός, που είναι ο β', έτσι και το άκουσμα δεν μπορεί με τίποτα να γίνει εν γένει προσευχητικό. Ο ψάλλων εκφράζει τον λαό, δεν επιδεικνύει την τέχνη του. Ή, μάλλον, η τέχνη του εκφράζεται μεγαλοπρεπώς προκειμένου να μεταλαμπαδεύσει τα λόγια των ψαλμών με τη σωστή έκφραση. Και, φυσικά, ουδείς των μεγάλων κοινά αποδεκτών δασκάλων έψαλλε άχρονα και εκκεντρικά...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#14
Πάντως για να συμφωνήσω με Καρασταμάτη:eek:



μου θυμίζει Βασιλικό (με πολύ καλύτερη χροιά) η
φωνή του. Ιεροπρέπεια;:rolleyes:
Τρελλό ράσο να ανεμίζει... κ το μπλουζάκι...ριγωτό!:p
Το ένα χέρι στο μικρόφωνο, το άλλο στον ισοκράτη.:mad:


Εδώ πάντως μου φαίνεται πως είναι σε καλύτερη στιγμή
στο μάθημα του Χρ.Θεοδοσόπουλου.(αν είδα καλά την "πάρτα").
Αν κ φεύγει περίπου 1 φωνούλα πάνω το μέλος,
βέβαια συμβαίνουν αυτά σε ζωντανές εμφανίσεις.

 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#16
Μα πώς πήγε πάλι εκεί το θέμα;
Εδώ άλλο είδος εκτροπής κουβεντιάζουμε!!!
Απλά τα πράγματα. Δεν είναι θέμα γούστου. Είναι θέμα του τι ήθος αποπνέει η μελωδία (κατά την έννοια του ήθους των ήχων όπως ορίζεται στα θεωρητικά). Όπως ο πρώτος ήχος είναι πανηγυρικός και όχι ικετευτικός, που είναι ο β', έτσι και το άκουσμα δεν μπορεί με τίποτα να γίνει εν γένει προσευχητικό. Ο ψάλλων εκφράζει τον λαό, δεν επιδεικνύει την τέχνη του. Ή, μάλλον, η τέχνη του εκφράζεται μεγαλοπρεπώς προκειμένου να μεταλαμπαδεύσει τα λόγια των ψαλμών με τη σωστή έκφραση. Και, φυσικά, ουδείς των μεγάλων κοινά αποδεκτών δασκάλων έψαλλε άχρονα και εκκεντρικά...
Δεν καταλαβαινω τι δεν καταλαβαινετε !!!! Εγινε μια απροκλητη επιθεση σε εναν καταξιωμενο συναδελφο για το υφος (οπως λεμε καραικο,Πατριαρχικο, εκκλησιαστικο κ.λ.π) του και το ...ηθος -σταση του ! Σε οποιον δεν αρεσει το μη ευσεβιστικο ανεμιζων ρασο καθως και ο δαιμονικος ισοκρατης ας αλλαξει καναλι που ελεγε και ο αειμνηστος κυρ-Βαγγελης , οστις υπηρξεν Αρχων του αναλογιου αλλα και του Χριστιανικου μη ευσεβιστικου ηθους !!!
Καλο καλοκαιρι !
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#17
Καταλαβαίνουμε ότι θέλουμε ή ότι μας συμφέρει!
Απλά σχολιάζουμε δημόσια εμφάνιση του κ.Γκίκα.
Νομίζω ότι το συγκεκριμένο κανάλι είναι αρκετά
κατατοπιστικό κ σπάνια υπάρχει περίπτωση να το
αλλάξουμε. Δαιμονικός δεν είναι ο ισοκράτης απλά
είναι λίγο άσχημο να έχεις το ένα χέρι στο μικρόφωνο κ
το άλλο στον ισοκράτη. Απόψεις είναι αυτές κ νομίζω ότι
σχολιάζονται κοσμιότατα οπότε κ τα σχόλια πρέπει να κινούνται
στο ανάλογο ύφος (ουχί πατριαρχικόν!).
Η τεχνολογία προχωρά οπότε κ έχουμε κ άλλα
ηχητικά για να αντιπαραβάλλουμε.
Ο κ.Γκίκας (όπως σχολίασε κ ο Κ.Βαγενάς)
έχει πολύ καλή κ εύστροφη φωνή.
Ο Θεός να του δίνει δύναμη να Τον δοξολογεί.
 
#18
Δεν καταλαβαινω τι δεν καταλαβαινετε !!!! Εγινε μια απροκλητη επιθεση σε εναν καταξιωμενο συναδελφο για το υφος (οπως λεμε καραικο,Πατριαρχικο, εκκλησιαστικο κ.λ.π) του και το ...ηθος -σταση του ! Σε οποιον δεν αρεσει το μη ευσεβιστικο ανεμιζων ρασο καθως και ο δαιμονικος ισοκρατης ας αλλαξει καναλι που ελεγε και ο αειμνηστος κυρ-Βαγγελης , οστις υπηρξεν Αρχων του αναλογιου αλλα και του Χριστιανικου μη ευσεβιστικου ηθους !!!
Καλο καλοκαιρι !

Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι ζηλεύετε την Λάρισα.Τι καταλάβατε; Στη Β΄εθνική την ρίξατε,τους ιεροψάλτας της, τους ξεφτιλίζετε,την πόλη μας την κατακρίνετε,έναν Κυριαζή και έναν Γκίκα έχουμε και αυτούς τους μειώνετε ως προσωπικότητες,τι να είπω; Επειδή ως πολίτες και ιεροψάλτες της πόλεως αυτής είμαστε εκ γενετής πιο ταπεινοί.....:D; Δεν πειράζει αδέλφια,βαράτε.Να δούμε τι θα καταλάβετε.
Πάντως ας σοβαρευτούμε.Ο Βαγγέλης είναι ένας καταξιωμένος ιεροψάλτης που έχει το προσωπικό του στυλ,έχει πολλά χρόνια συνεργασία με πολλούς μεγάλους ιεροψάλτας,έχει φανταστική φωνή, ταπεινό φρόνημα και είναι καταπληκτικό άτομο.Θα μου επιτρέψετε και το παράπονό μου το οποίο είναι η μεγάλη ευκολία με την οποίαν κρίνουμε τους πάντας εμείς οι Θεοί.Πολύ σωστά τα λέει ο farlekas. Σας αρέσει το στυλ του Βαγγέλη; Ακούστε τον. Δεν σας αρέσει; Αλλάξτε κανάλι. Η επιτυχία του forum έγκειται στην πολυπλοκότητα και πολιτισμικότητα των μελών.Άλλους μας αρέσει άλλους όχι.Με ποιο δικαίωμα μειώνουμε προσωπικότητες,δεν μπορώ να το καταλάβω.Ας πούμε και ένα ευχαριστώ και στους ψάλλοντας και στους αναρτώντας τας των αρχείων αυτών.Καλόν Παράδεισον.....:)
 
#19
Κοιτάξτε,

η αξιολόγηση της Τέχνης ή - να το πούμε καλύτερα - το πώς και το γιατί συγκαταλέγουμε ή όχι μια δημιουργία στο χώρο της Τέχνης είναι ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο δεν λύνεται διαδικτυακά μέσω ενός φόρουμ, μπορεί άλλωστε και να μην λύνεται και καθόλου. Πόσω μάλλον όταν μπαίνει και η παράμετρος της προσευχής και της κατάνυξης.

Υπάρχουν αντικειμενικά και καθολικώς αποδεκτά κριτήρια για να αναγνωρίσουμε ένα έργο τέχνης; Υπάρχουν αντικειμενικά και καθολικώς αποδεκτά κριτήρια για να καθορίσουμε τι προκαλεί κατάνυξη και τι όχι;

Και στις δύο ερωτήσεις η απάντηση είναι όχι, αλλά μπορούμε να προσεγγίσουμε το θέμα εμμέσως και δι' άλλων οδών.

Όσον αφορά, π.χ. στο δεύτερο ζήτημα, η παράδοση της Εκκλησίας μας έχει περισώσει μέσα από τους αιώνες έναν τρόπο μουσικής ερμηνείας των τροπαρίων ο οποίος "αποδεδειγμένα" πλέον - μετά από τόσους αιώνες - είναι ο κατεξοχήν ενδεδειγμένος. Ως εδώ, πιστεύω, όλοι συμφωνούν. Εγώ, όμως, ως γνωστόν, έχω και... αιρετικές τάσεις!:p Πιστεύω δηλαδή ότι παρόλο που η "παραδοσιακή" Βυζαντινή Μουσική είναι ενδεδειγμένη για το Ναό, δεν είναι η μόνη που ενδείκνυται. Αρέσκομαι και στην τριφωνία, κι όχι μόνο αρέσκομαι, γιατί αυτό δεν (πρέπει να) είναι αρκετό για ένα ψάλτη, αλλά και πιστεύω ότι η μουσική επένδυση και ερμηνεία των ύμνων με αυτό το μουσικό σύστημα επίσης βοηθά την προσευχή και έχει την ιεροπρέπεια που πρέπει να χαρακτηρίζει την ψαλμωδία. Ξέρω ότι οι περισσότεροι διαφωνείτε αλλά δεν με απασχολεί αυτό τώρα. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι η μουσική μόνο το θέμα, είναι η συνολική εικόνα που δείχνει ότι το μυαλό του ψάλλοντος είναι προσηλωμένο στα γυρίσματα της φωνής του, στην αλλαγή του ίσου με τον ισοκράτη, στην απόσταση του μικροφώνου, στο να μην του ξεφύγει κανένας λαρυγγισμός κ.λπ., πάντως σε καμία περίπτωση στο λόγο του υμνογράφου ή τέλος πάντων στην απόδοση του τροπαρίου πρώτιστα με προσοχή και προσευχή κι ευλάβεια κι έπειτα με τέχνη. Γι' αυτό μίλησα για οπτικοακουστικό δρώμενο. Πιστεύω πως αν είχαμε μόνο το ηχητικό θα κρίναμε διαφορετικά. Αλλά είναι σύμπασα η εντύπωση. Και ξέρετε δεν είναι μόνο ο ευσεβισμός και ο μη ευσεβισμός (= αδιαφορία και μπλαζέ ύφος;), κάπου στη μέση υπάρχει κι η ευσέβεια.

Τώρα, αν σας κατανύσσει αυτή η εικόνα, δεν μπορώ να πω τίποτα. Όπως επίσης κι αν σας αρέσει ο Βας-Βας, πάλι δεν μπορώ να σας πείσω ότι δεν είναι τέχνη αλλά υποπροϊόν και να σας υποχρεώσω να μην σας αρέσει. Κι εμένα μ' αρέσει το "Πού πορευθώ" κι ο Νότης, κανείς δεν είναι τέλειος (για το δεύτερο, φυσικά:D).
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#20
Πάντως για να συμφωνήσω με Καρασταμάτη:eek:


μου θυμίζει Βασιλικό (με πολύ καλύτερη χροιά) η
φωνή του. Ιεροπρέπεια;:rolleyes:
Τρελλό ράσο να ανεμίζει... κ το μπλουζάκι...ριγωτό!:p
Το ένα χέρι στο μικρόφωνο, το άλλο στον ισοκράτη.:mad:


Εδώ πάντως μου φαίνεται πως είναι σε καλύτερη στιγμή
στο μάθημα του Χρ.Θεοδοσόπουλου.(αν είδα καλά την "πάρτα").
Αν κ φεύγει περίπου 1 φωνούλα πάνω το μέλος,
βέβαια συμβαίνουν αυτά σε ζωντανές εμφανίσεις.


Ως ΄παιδί΄ του Βασιλικού ψάλλει από το Μουσικόν Τριώδιον του Μέγιστου Άρχοντος Θράσου.

Δ.
 
Last edited:
Top