Μεγαλυνάρια Υπαπαντής

#1
Από το «Λεξικό της Βυζαντινής Μουσικής» του Γεωργίου Παπαδόπουλου, του 1938 (ανατ. 1995), στην σελίδα 50, αναγράφει την πατρότητα της μελοποίησης των μεγαλυναρίων της Υπαπαντής σε τρίσημο ρυθμό.

Υπάρχει μαρτυρία για το πως ψάλλονταν παλιότερα; Ή μήπως ο Μανουήλ καταγράφει την παράδοση που υπήρχε ήδη;
 

Attachments

#3
Και πάλι σε ρυθμό "βάλς" θα τα πεις και από εκεί. Υπάρχει μαρτυρία που να λέγονται όπως όλα τα υπόλοιπα μεγαλυνάρια των δεσποτοθεομητορικών; βάζω ένα δικό μου παράδειγμα...
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#5
[Σημείωμα συντονιστή] Το θέμα από Ερμηνευτικά - Ιστορικά Υμνολογίας μεταφέρθηκε με μόνιμες ανακατευθύνσεις στήν ενότητα Μελοποιία και από εκεί στην ενότητα Χρόνος και Ρυθμός, όπου σε κάποια θέματα αυτής έχει γίνει παλαιότερα αναφορά στο θέμα των μεγαλυναρίων της Υπαπαντής.
 
#6
[Σημείωμα συντονιστή] Το θέμα από Ερμηνευτικά - Ιστορικά Υμνολογίας μεταφέρθηκε με μόνιμες ανακατευθύνσεις στήν ενότητα Μελοποιία και από εκεί στην ενότητα Χρόνος και Ρυθμός, όπου σε κάποια θέματα αυτής έχει γίνει παλαιότερα αναφορά στο θέμα των μεγαλυναρίων της Υπαπαντής.
Υπάρχει άλλο σχετικό θέμα;
 

polykarpos

Polykarpos Polykarpidis
#8
Υπάρχει μαρτυρία για το πως ψάλλονταν παλιότερα; Ή μήπως ο Μανουήλ καταγράφει την παράδοση που υπήρχε ήδη;
1602272231476.png
Διδακτορική Διατριβή Αρβανίτη, τ Β, σ 373 από (ΕΒΕ 2458, του έτους 1336)

φαίνεται ότι υπήρχαν μεγαλυνάρια που ψάλλονταν σε τρίσημο όπως καταδεικνύει ο @Laosynaktis. Ίσως ήταν μία τακτική μελοποίησης κάποιων μεγαλυναρίων σε τρίσημο.


(υγ. πριν μπερδεύτηκα και το διόρθωσα)
 
Last edited:

polykarpos

Polykarpos Polykarpidis
#9
Ο Καλαϊτζίδης (βλ. Κοσμική μεταβυζαντινή μουσική... 2010, σ 50 ) αναφέρει τη συσχέτιση του Καρά μεταξύ των τρισήμων μέτρων κάποιων εκκλησιαστικών μελών με τα "τραγούδια" (μέλη εκτός εκκλησίας) του παλατιού. πρβλ. "Καράς, Η Βυζαντινή μουσική παλαιογραφική έρευνα εν Ελλάδι, Αθήνα 1976, σ 22 και Πίνακας Ζ΄".
1602599678153.png
p 22.jpg table 7.jpg
 
Last edited:
Top