Λειτουργικά Β' ήχου εκ του πα

chryslago

Active member
Χριστός ανέστη.
Αναρωτιόμουν τι λειτουργικα θα μπορούσαν να ψαλούν (ή εστω να απαγγελθούν εμμελώς) μετά από το χερουβικο της εβδομάδος του Γρηγορίου ή κάποιο άλλο του Β' ήχου εκ του Πα. Προσωπικά, όσο κι αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω κάτι.
 
Χριστός ανέστη.
Αναρωτιόμουν τι λειτουργικα θα μπορούσαν να ψαλούν (ή εστω να απαγγελθούν εμμελώς) μετά από το χερουβικο της εβδομάδος του Γρηγορίου ή κάποιο άλλο του Β' ήχου εκ του Πα. Προσωπικά, όσο κι αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω κάτι.
Ορίστε 2 Άξιον Εστί από εδώ. Λειτουργικά υπάρχουν στη λειτουργία του κ. Παναγιώτη Παππά.
 

Attachments

  • Άξιον εστί έσω δεύτερος.pdf
    234.8 KB · Views: 137
Ορίστε 2 Άξιον Εστί από εδώ. Λειτουργικά υπάρχουν στη λειτουργία του κ. Παναγιώτη Παππά.
Η πηγή του Αξιον εστίν του Ραιδεστηνού, από πού προέρχεται;
 
Χριστός ανέστη.
Αναρωτιόμουν τι λειτουργικα θα μπορούσαν να ψαλούν (ή εστω να απαγγελθούν εμμελώς) μετά από το χερουβικο της εβδομάδος του Γρηγορίου ή κάποιο άλλο του Β' ήχου εκ του Πα. Προσωπικά, όσο κι αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω κάτι.
Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!
Ο κος Δημήτρης Γαλάνης,στο σχετικό βιβλίο του Λειτουργικά Κατ' Ήχον περιέχει δύο σειρές [ Σύντομα & Αργά ] Λειτουργικά σε έσω Β'.
Θα ανεβάσω, με πρωτοβουλία δική μου, ένα "δείγμα".
Σας συστείνω το βιβλίο ανεπιφύλακτα!
Ο κος Γαλάνης είναι ένας εξαίρετος άνθρωπος με πολύ όμορφο έργο, συγγραφικό και γενικότερο! Γαλάνης - δείγμα.jpg
 
Ο β ήχος είτε τον σημειώσεις εκ του Πα είτε εκ του Δι είτε εκ του βου το ίδιο πράγμα εννοείται. Άλλωστε το ίδιο χερουβικό και γενικά τα ίδια μέλη τα βρίσκουμε σε όλες αυτές τις εκδοχές.
Λοιπόν μπορείτε να θεωρήσετε τον Πα ως δι και να ψάλλετε τα λειτουργικά τα "εκ του δι". Αν πάλι σας είναι χαμηλή η βάση τότε πείτε τα μια διφωνία πάνω, κάντε δηλαδή τον πα =βου .
Έτσι ψάλλεται ο β ήχος, βγάλτε τα ζιζάνια που σας έχουν σπείρει στα μυαλά οι σχολές και τα ωδεία και ακούστε επιτέλους παλιές ηχογραφήσεις πως τα κάνουν όλα αυτά οι ψάλτες.
"Έσω" δεν είναι άλλος ήχος! έσω σημαίνει ότι έχει και διαζευκτικό τόνο πάνω από το τετράχορδο, ο τόνος αυτός αναγκάζει τους ήχους εντός του τετραχόρδου να αλλάζουν θέση ώστε να κάνουν συμφωνία(τέλειο τετράχορδο=30 μόρια) με τον ήχο που είναι πάνω από τον διαζευκτικό, έτσι λειτουργεί ο τροχός, αυτή είναι η αιτία των έλξεων=η συμφωνία.
200 χρόνια συνεχούς και ανεπαίσθητης παρακμής δεν είναι λίγα, μου πήρε 30 χρόνια για να καταλάβω πως πάει το πράγμα, δύσκολο να αφήσει κάποιος όσα ξέρει και να ακούσει τους ψάλτες και να πάρει πάλι τα πάντα από το μηδέν
 
Last edited:
Ο β ήχος είτε τον σημειώσεις εκ του Πα είτε εκ του Δι είτε εκ του βου το ίδιο πράγμα εννοείται. Άλλωστε το ίδιο χερουβικό και γενικά τα ίδια μέλη τα βρίσκουμε σε όλες αυτές τις εκδοχές.
Λοιπόν μπορείτε να θεωρήσετε τον Πα ως δι και να ψάλλετε τα λειτουργικά τα "εκ του δι". Αν πάλι σας είναι χαμηλή η βάση τότε πείτε τα μια διφωνία πάνω, κάντε δηλαδή τον πα =βου .
Έτσι ψάλλεται ο β ήχος, βγάλτε τα ζιζάνια που σας έχουν σπείρει στα μυαλά οι σχολές και τα ωδεία και ακούστε επιτέλους παλιές ηχογραφήσεις πως τα κάνουν όλα αυτά οι ψάλτες.
"Έσω" δεν είναι άλλος ήχος! έσω σημαίνει ότι έχει και διαζευκτικό τόνο πάνω από το τετράχορδο, ο τόνος αυτός αναγκάζει τους ήχους εντός του τετραχόρδου να αλλάζουν θέση ώστε να κάνουν συμφωνία(τέλειο τετράχορδο=30 μόρια) με τον ήχο που είναι πάνω από τον διαζευκτικό, έτσι λειτουργεί ο τροχός, αυτή είναι η αιτία των έλξεων=η συμφωνία.
200 χρόνια συνεχούς και ανεπαίσθητης παρακμής δεν είναι λίγα, μου πήρε 30 χρόνια για να καταλάβω πως πάει το πράγμα, δύσκολο να αφήσει κάποιος όσα ξέρει και να ακούσει τους ψάλτες και να πάρει πάλι τα πάντα από το μηδέν
Είναι κάτι που το έχω κάνει στο παρελθόν, αλλά όντως ήταν χαμηλή η βάση. Αυτό όμως είναι κάτι που με τον καιρό ρυθμίζεται όλο και πιο εύκολα.
 
Back
Top