ψαλμός 50ός
Ελένη Ντόβα-Χατζή
Αγαπητοί φίλοι του Ψαλτολογίου
Με την προτροπή ενός πολύ καλού φίλου, θα ήθελα να ανοίξω ένα νέο θέμα.
Αυτή τη φορά πιστεύω πως δεν είμαι "εκτός ύλης"
Τι θα λέγατε, να καταθέσουμε τι απόψεις μας όσον αφορά την σημερινή ημέρα, σε σχέση με την εικόνα;;;
Τι σημαίνει για μας η εικόνα;;
Τι ήταν αυτό που έκανε τους τότε χριστιανούς να απεικονίσουν διάφορα γεγονότα σε εικόνα;;;
Ήταν, άραγε, η ίδια ανάγκη, που έχουν οι σημερινοί ζωγράφοι, να βγάλουν στον καμβά την ψυχή τους;;
Αυτήν την "ζωγραφική" που παραλάβαμε, την "αγιογραφία", πόσο πιστά την ακολουθούμε;; Γιατί και η "αγιογραφία" είναι όπως η "βυζαντινή μουσική".
Δεν είναι έμπνευση. Είναι πιστή αντιγραφή των βυζαντινών εικόνων.
Δεν επιτρέπεται να επεμβαίνουμε. Αν επέμβουμε, τότε δεν αγιογραφούμε.
Οι παλαιοί, όπως και πολλοί νέοι, ή σε μοναστήρια(π.χ. Άγ. Όρος), νηστεύουν, κάνουν προσευχή, πρίν αγιογραφήσουν.
Εμείς τι κάνουμε σήμερα;;.
Υ.Γ. Δεν ήξερα που να το εντάξω το θέμα αυτό.
Οι ειδικοί ας το τοποθετήσουν όπου πρέπει.
Με την προτροπή ενός πολύ καλού φίλου, θα ήθελα να ανοίξω ένα νέο θέμα.
Αυτή τη φορά πιστεύω πως δεν είμαι "εκτός ύλης"
Τι θα λέγατε, να καταθέσουμε τι απόψεις μας όσον αφορά την σημερινή ημέρα, σε σχέση με την εικόνα;;;
Τι σημαίνει για μας η εικόνα;;
Τι ήταν αυτό που έκανε τους τότε χριστιανούς να απεικονίσουν διάφορα γεγονότα σε εικόνα;;;
Ήταν, άραγε, η ίδια ανάγκη, που έχουν οι σημερινοί ζωγράφοι, να βγάλουν στον καμβά την ψυχή τους;;
Αυτήν την "ζωγραφική" που παραλάβαμε, την "αγιογραφία", πόσο πιστά την ακολουθούμε;; Γιατί και η "αγιογραφία" είναι όπως η "βυζαντινή μουσική".
Δεν είναι έμπνευση. Είναι πιστή αντιγραφή των βυζαντινών εικόνων.
Δεν επιτρέπεται να επεμβαίνουμε. Αν επέμβουμε, τότε δεν αγιογραφούμε.
Οι παλαιοί, όπως και πολλοί νέοι, ή σε μοναστήρια(π.χ. Άγ. Όρος), νηστεύουν, κάνουν προσευχή, πρίν αγιογραφήσουν.
Εμείς τι κάνουμε σήμερα;;.
Υ.Γ. Δεν ήξερα που να το εντάξω το θέμα αυτό.
Οι ειδικοί ας το τοποθετήσουν όπου πρέπει.