Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως: τέλος όρθρου, αντίφωνα και αντί του Είδομεν το φως.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Παλαιό Μέλος
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μεταφορά μηνυμάτων από εδώ.

Πάτερ μου την ευχή σας και ευχαριστείες για την απάντηση!
Παραθέτω ποιό κάτω άκόμα μιά ὑποσημείωση της ιδίας μέρας.Δείτε επίσης τους στοίχους των Αντιφώνων.

Θεία Λειτουργία
Τελεῖται ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.
Ἀντίφωνα τῆς Κυριακῆς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, ὡς ἀκολούθως·
Ἀ ν τ ί φ ω ν ο ν αʹ
«Πολλοὶ λέγουσι· Τίς δείξει ἡμῖν τὰ ἀγαθά; Ἐσημειώθη ἐφ᾿ ἡμᾶς
τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, Κύριε».
«Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου».
«Ἔδωκας τοῖς φοβουμένοις σε σημείωσιν τοῦ φυγεῖν
ἀπὸ προσώπου τόξου».
«Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου».
«Ἀνέβης εἰς ὕψος, ᾐχμαλώτευσας αἰχμαλωσίαν, ἔλαβες δόματα
ἐν ἀνθρώποις, καὶ γὰρ ἀπειθοῦντας τοῦ κατασκηνῶσαι».
«Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου».
«Ὅτι σύ, ὁ Θεός, εἰσήκουσας τῶν εὐχῶν μου, ἔδωκας κληρονομίαν
τοῖς φοβουμένοις τὸ ὄνομά σου».
«Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου».

Εδώ η υποσημείωση.
36. Ὑπὸ τοῦ Τ.Μ.Ε. (§ 39, σελ. 341) ὁρίζεται τό· «Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν
σου». Ἐφ᾿ ὅσον δὲν πρόκηται περὶ μεγάλης δεσποτικῆς ἑορτῆς καὶ ψάλλονται τὰ ἀναστάσιμα, δέον ὅπως μετὰ τοῦ «Ὑπερευλογημένη» ψαλῇ καὶ τὸ ἀναστάσιμον
τροπάριον «Σήμερον σωτηρία».


Δόξα, καὶ νῦν.
«Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου».
Ἀ ν τ ί φ ω ν ο ν βʹ
«Ἐμνήσθη τοῦ ἐλέους αὐτοῦ τῷ Ἰακὼβ καὶ τῆς ἀληθείας αὐτοῦ τῷ
Ἰσραήλ· εἴδοσαν πάντα τὰ πέρατα τῆς γῆς τὸ σωτήριον τοῦ Θεοῦ ἡμῶν».
«Σῶσον ἡμᾶς, Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν».
«Εἰσελευσόμεθα εἰς τὰ σκηνώματα αὐτοῦ, προσκυνήσομεν
εἰς τὸν τόπον οὗ ἔστησαν οἱ πόδες αὐτοῦ».
«Σῶσον ἡμᾶς, Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν».
«Ὁ δὲ Θεὸς βασιλεὺς ἡμῶν πρὸ αἰώνων, εἰργάσατο σωτηρίαν
ἐν μέσῳ τῆς γῆς».
«Σῶσον ἡμᾶς, Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν».
«Σχολάσατε καὶ γνῶτε ὅτι ἐγώ εἰμι ὁ Θεός, ὑψωθήσομαι ἐν τοῖς
ἔθνεσιν, ὑψωθήσομαι ἐν τῇ γῇ».
«Σῶσον ἡμᾶς, Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν».
Δόξα, καὶ νῦν. «Ὁ μονογενὴς Υἱός».
Ἀ ν τ ί φ ω ν ο ν γʹ
«Ὑψοῦτε Κύριον τὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ προσκυνεῖτε τῷ ὑποποδίῳ τῶν
ποδῶν αὐτοῦ, ὅτι ἅγιός ἐστι».
«Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου».
«Σῶσον τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, καὶ
ποίμανον αὐτοὺς καὶ ἔπαρον αὐτοὺς ἕως τοῦ αἰῶνος».
«Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου».
«Κύριος ἐν Σιὼν μέγας καὶ ὑψηλός ἐστιν ἐπὶ πάντας τοὺς λαούς».
«Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου».
Εἰσοδικόν· «Δεῦτε προσκυνήσωμεν …, ὁ ἀναστάς».
 
Last edited by a moderator:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
"Σήμερον σωτηρία" ("Αναστάς εκ του μνήματος").
Αυτό προβλέπουν και τα ΔΙΠΤΥΧΑ.
Το θέμα των Αναστασίμων Ευλογηταρίων είναι πιο περίπλοκο.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Γιά τό θέμα τοῦ «Σήμερον σωτηρία» διάβασε κι ἐδῶ.

Οἱ στίχοι τῶν ἀντιφώνων εἶναι οἱ προβλεπόμενοι, ἀλλά πιό ἐκτεταμένοι καί συμπληρωμένοι.


 

andreas

Ανδρέας Πετράκης
Καλησπέρα!
Αύριο ορίζει το ΤΜΕ στο τέλος του Όρθρου και αντί του "Είδομεν το φώς" να ψάλλεται το Απολυτίκιο του Σταυρού. Αφού όμως η αυριανή ημέρα δεν λογίζεται ως Δεσποτική εορτή (αφού τα Αναστάσιμα δεν καταλιμπάνονται), δεν θα έπρεπε να ψάλλονται τα οικεία Τροπάρια;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Πρβλ. 1η Ἰανουαρίου σέ Κυριακή.
Καί μή πολυπραγμονεῖς μέ «τα οικεία Τροπάρια», τά ὁποῖα μεταγενέστερες προσθῆκες εἶναι καί δέν ἀναφέρονται στά ἀρχαῖα τυπικά.


 
Top