ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Παλαιό Μέλος
Θα παρακαλούσα τους αδελφούς γνώστες των Τυπικών να σχολιάσουν την ποιό κάτω διάταξη του Τυπικού της Εκκλησίας της Κύπρου για την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως όπου ορίζει και δικαιολογεί Ευλογητάρια.
Ὄρθρος
Ἑξάψαλμος. Ἀπολυτίκια ὡς ἐν τῷ Ἑσπερινῷ.
Καθίσματα: τὰ ἀναστάσιμα καὶ τὸ μετὰ τὸν πολυέλεον κάθισμα τοῦ
Τριῳδίου· «Ἐν Παραδείσῳ μὲν τὸ πρίν». Δόξα, καὶ νῦν, τὸ αὐτό.
Τὰ εὐλογητάρια35,
ἡ ὑπακοή, οἱ ἀναβαθμοὶ τοῦ βαρέος ἤχου καὶ ἅπασα
ἡ τάξις τοῦ ἑωθινοῦ (Ζʹ) Εὐαγγελίου.
Ὁ νʹ ψαλμός. Δόξα· «Τῆς μετανοίας». Καὶ νῦν· «Τῆς σωτηρίας». «Ἐλέησόν
με ὁ Θεὸς …, Τὰ πλήθη τῶν πεπραγμένων».
35. Τὸ Τ.Μ.Ε. (Προθεωρία § 22, σελ. 20 καὶ Τυπ. Τριῳδ. § 38, σελ. 341) παραλεί*
πει τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια κατὰ τὰς ἐν Κυριακῇ συμπιπτούσας θεομητορικὰς
ἑορτὰς καὶ τὴν Κυριακὴν τῆς Σταυροπροσκυνήσεως. Δὲν παραλείπει ὅμως αὐτὰ
εἰς τὰς ἐν Κυριακῇ συμπιπτούσας μνήμας ἁγίων, ὁρίζον (ὀρθῶς) ἀντὶ τοῦ Ἀμώμου
τὸν πολυέλεον καὶ μετ᾿ αὐτὸν τὰ εὐλογητάρια. Εἶναι γνωστὸν εἰς τὰς διαφό*
ρους τυπικὰς διατάξεις ὅτι ἐν ἑκάστῃ Κυριακῇ στιχολογεῖται ὁ Ἄμωμος, μεθ᾿ ὃν
ψάλλονται τὰ τροπάρια τοῦ Ἀμώμου, ἤτοι τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια. Ὅταν,
ὅμως, ἐν Κυριακῇ τύχῃ θεομητορικὴ ἑορτὴ ἢ ἁγίου μνήμη ἔχοντος πολυέλεον, ἀν*
τὶ τοῦ Ἀμώμου λέγεται ὁ πολυέλεος, χωρὶς νὰ καταλιμπάνωνται τὰ ἀναστάσιμα
εὐλογητάρια.
Ὄρθρος
Ἑξάψαλμος. Ἀπολυτίκια ὡς ἐν τῷ Ἑσπερινῷ.
Καθίσματα: τὰ ἀναστάσιμα καὶ τὸ μετὰ τὸν πολυέλεον κάθισμα τοῦ
Τριῳδίου· «Ἐν Παραδείσῳ μὲν τὸ πρίν». Δόξα, καὶ νῦν, τὸ αὐτό.
Τὰ εὐλογητάρια35,
ἡ ὑπακοή, οἱ ἀναβαθμοὶ τοῦ βαρέος ἤχου καὶ ἅπασα
ἡ τάξις τοῦ ἑωθινοῦ (Ζʹ) Εὐαγγελίου.
Ὁ νʹ ψαλμός. Δόξα· «Τῆς μετανοίας». Καὶ νῦν· «Τῆς σωτηρίας». «Ἐλέησόν
με ὁ Θεὸς …, Τὰ πλήθη τῶν πεπραγμένων».
35. Τὸ Τ.Μ.Ε. (Προθεωρία § 22, σελ. 20 καὶ Τυπ. Τριῳδ. § 38, σελ. 341) παραλεί*
πει τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια κατὰ τὰς ἐν Κυριακῇ συμπιπτούσας θεομητορικὰς
ἑορτὰς καὶ τὴν Κυριακὴν τῆς Σταυροπροσκυνήσεως. Δὲν παραλείπει ὅμως αὐτὰ
εἰς τὰς ἐν Κυριακῇ συμπιπτούσας μνήμας ἁγίων, ὁρίζον (ὀρθῶς) ἀντὶ τοῦ Ἀμώμου
τὸν πολυέλεον καὶ μετ᾿ αὐτὸν τὰ εὐλογητάρια. Εἶναι γνωστὸν εἰς τὰς διαφό*
ρους τυπικὰς διατάξεις ὅτι ἐν ἑκάστῃ Κυριακῇ στιχολογεῖται ὁ Ἄμωμος, μεθ᾿ ὃν
ψάλλονται τὰ τροπάρια τοῦ Ἀμώμου, ἤτοι τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια. Ὅταν,
ὅμως, ἐν Κυριακῇ τύχῃ θεομητορικὴ ἑορτὴ ἢ ἁγίου μνήμη ἔχοντος πολυέλεον, ἀν*
τὶ τοῦ Ἀμώμου λέγεται ὁ πολυέλεος, χωρὶς νὰ καταλιμπάνωνται τὰ ἀναστάσιμα
εὐλογητάρια.