Τα τρία κοινωνικά, της Κυριακής της Πεντηκοστής της Δευτέρας του αγίου Πνεύματος και της Κυριακής των αγίων πάντων, όπως τα έχει η Μουσική Πανδέκτη, τα δύο πρώτα σε αντίθετη σειρά. Της Κυριακής της Πεντηκοστής δηλαδή το ψάλλουμε τη Δευτέρα του αγίου Πνεύματος και της Δευτέρας την Κυριακή (έχει ήδη συζητηθεί και αυτό το θέμα για το ποια κοινωνικά ψάλλουμε αυτές τις δύο ημέρες).
Το ένα είναι το Πέτρου Βυζαντίου σε ήχο πρώτο το άλλο του Πέτρου Πελοποννησίου σε ήχο βαρύ και το τρίτο πάλι του Πέτρου Πελοποννησίου σε ήχο πλάγιο του πρώτου.
Οι σύνδεσμοι:
Κοινωνικό Κυριακής Πεντηκοστής:
https://app.box.com/s/29ioqzaoelxtgvfrm0xv
Το πνεύμα σου το αγαθόν οδηγήσει με εν γη ευθεία
Κοινωνικό Δευτέρας αγίου Πνεύματος:
https://app.box.com/s/t0l7gewgxca1yip8mdym
Το πνεύμα σου το άγιον μη αντανέλεις αφ ημών δεόμεθα φιλάνθρωπε
Κοινωνικό Κυριακής αγίων Πάντων:
https://app.box.com/s/ezauxhuacgko3rzio7v2
Αγαλιάσθε δίκαιοι εν Κυρίω, τοις ευθέσι πρέπει αίνεσις
Και με αυτό το μήνυμα, ολοκληρώνεται άλλη μια προσπάθεια, η οποία όμως εστέφθη και αυτή με τη σειρά της με αποτυχία. Αποτυχία κυρίως λόγω των λανθασμένων διαστημάτων αλλά όχι μόνο. Όμως το βασικότερο νομίζω πως είναι λόγω των διαστημάτων. Οι αιτίες για αυτό βρίσκονται στο γεγονός πως στην προσπάθεια να δημιουργηθούν κάποια ωραία ισοκρατήματα, τα έχω κάνει σαλάτα, και άλλοτε ενώ ψάλλω με βάση τα διαστήματα της επιτροπής, προσθέτω στη συνέχεια ισοκράτημα με διαστήματα πιάνου ή το αντίθετο! Δεν υπάρχει βέβαια και ο χρόνος που απαιτείται για να μπορεί κανείς με την ησυχία του να ψάλλει. Όλα γίνονται κάτω από όχι και τόσο ευνοϊκές συνθήκες, αφού πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος χρόνος να μην ενοχλούνται οι περίοικοι, τη στιγμή που έτσι κι αλλιώς δίνεται η τελευταία προτεραιότητα από τον ελεύθερο χρόνο. Υπάρχει και το θέμα βέβαια της έλλειψης ικανών γνώσεων ψαλτικής, όμως νομίζω πως όταν μπορείς και ακούς το λάθος και το εντοπίζεις, τότε μπορείς και να το διορθώσεις. Να είχα έστω και μία ολόκληρη ημέρα ελεύθερη να αφοσιωθώ στα κοινωνικά αυτά της περιόδου του Πεντηκοσταρίου, θα τα έψελνα ξανά όλα και πιστεύω επειδή έτσι κι αλλιώς τα έχω φρεσκάρει τώρα πως το αποτέλεσμα θα ήταν αρκετά καλύτερο. Τουλάχιστον τα έντονα λάθη θα είχαν εξαλειφθεί. Ιδίως κάτι ζω βγάζουν αυτί. Αλλά όχι μόνο και το κράτημα του κουκουζέλους έχει ξεφύγει εντελώς. Ο χρόνος επίσης μάλλον χρειάζεται λίγο πιο αργός. Αυτά εδώ ψάλλονται στους εξήντα πέντε χτύπους το λεπτό, ενώ πιο πολύ θα ταίριαζε στους πενήντα πέντε με εξήντα νομίζω. Τα εφέ επίσης που μπαίνουν στη συνέχεια, βάθος κτλ., δεν είναι πάντοτε επιτυχημένα, και υπάρχει ανομοιομορφία από κοινωνικό σε κοινωνικό. Διαφορετικό επίσης είναι και το άκουσμα του ισοκρατήματος σε κάθε κοινωνικό. Αλλού καλύτερο αλλού χειρότερο, πιο φυσικό ή πιο ψεύτικο, αλλού πιο δυνατό αλλού όχι. Είχα σκοπό με την ολοκλήρωση αυτού του θέματος να συνεχίσω το άλλο θέμα που έχουμε αφήσει στη μέση με το φορητό ισοκράτη. Αλλά τελικά θα δούμε γιατί θέλει δουλειά και προσοχή το ισοκράτημα.
Αυτά έτσι ως μια γρήγορη αποτίμηση και αυτής της προσπάθειας. Αφού τα κάναμε μαντάρα με τα ψαλτικά, ας κλείσουμε με όπερα και τα παρηγορητικά λόγια της περίφημης μουσικού, σοπράνο, Μπέβερλυ Σιλλς (+ 2007): You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don't try.