Κοινωνικά «Αινείτε» Πέτρου Λαμπαδαρίου

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#21
Συνέχεια των Κοινωνικών του Πέτρου Λαμπαδαρίου από το Ταμείον Ανθολογίας του Θ. Φωκαέως. Ζητώ συγγνώμη για την προσωρινή αποχή μου από το θέμα.
 

Attachments

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#23
Ο βαρύς ήχος της εν λόγω σειράς. Ο συνθέτης δεν αναλώνεται σε εισαγωγές φθορών, ούτε σε ψηλές θέσεις. Μία σύνθεση που πιστεύω δικαίως ανήκει στον ήχο αυτόν.
 

Attachments

Shota

Παλαιό Μέλος
#25
Ο π. Σεραφείμ Φαρασογλου για τον Ναυπλιώτη:

Την πρώτη Κυριακή, που ανέβηκε στο αναλόγιο ως Λαμπαδάριος, και έψαλλε το Κοινωνικό Αινείτε, του Πέτρου Πελοποννήσιου, σε ήχο πλ. δ', ο πατριάρχης έδειχνε πολύ ικανοποιημένος και στο τέλος τον συνεχάρη για την επιτυχημένη εκτέλεση. Μετά την απόλυση δέχθηκε τα συγχαρητήρια και όλων των εκκλησιασθεντων, μεταξύ των οποιων και του μουσικοδιδασκάλου Κυριακου Ιωάννου του Καλογήρου, που εκκλησιασθηκε επί τούτω την ημερα εκείνη, και οποιος του εδήλωσε ότι και ο Γεώργιος Ραιδεστινός όταν προσεληφθηκε ως Λαμπαδάριος έψαλε το ίδιο Κοινωνικό με την ίδια εκτέλεση και επιτυχία.

...

Ο Ιάκωβος ως Λαμπαδάριος συνήθιζε να ψάλλει πάντα τις Κυριακές Κοινωνικά του Πέτρου Πελοποννήσιου, τα οποια αποστήθιζε και τα παρουσίαζε με μεγάλη τέχνη.
 
#26
Κύριε Τσακίρογλου, εξαιρετικό το πόνημα σας αυτό. Μήπως θά μπορούσατε τα εξαίρετα αυτά πονήματα που ανεβάζετε στο ψαλτολόγιον, να τα ανεβάζετε και σε αρχεία μελωδού (mel);
Ευχαριστώ.
 
#28
Η σύνθεση του Πέτρου σε δεύτερο ήχο. Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να ακούσω την εν λόγω σύνθεση από πολλούς ψάλτες και εκπροσώπους διαφόρων σχολών, για διαφορετικούς λόγους.
Θα με ενδιεφέρε δε η γνώμη αυτών που θεωρούν δύσκολο μόνο ένα μέλος που κατακλίζεται από δίγοργα, τρίγοργα κλπ. Τούτο έχει μόνο ένα δίγοργο και θα έλεγα ότι είναι και σε εύκολο σημείο συγκριτικά με άλλες "παγίδες" που κρύβει... Για να δούμε, πόσο πρόκληση είναι μία πραγματικά δεξιοτεχνική σύνθεση :wink: και όχι εμείς σήμερα που βάζουμε μία παραχορδή και νομίζουμε ότι είμαστε ένα βήμα πριν την τζαζ :D. Όλα αυτά καλοπροαίρετα και χωρίς ίχνος αντιπαράθεσης, απλά θεωρώ ότι η μαστοριά φαίνεται περισότερο στην ηχογνωσία παρά στην ρυθμογνωσία.


Η καταγραφή έγινε από τον 4ο τόμο του Μουσικού Πανδέκτη.
Καλή ανάγνωση...


Υ.Γ. Αν ανέβουν ηχογραφήσεις της σύνθεσης αυτής, θα παρακαλούσα να μην γίνουν σε αυτό το θέμα, μια και εδώ γίνεται μόνο η παρουσίαση των Κοινωνικών των Κυριακών του Πέτρου. Σε αυτή την περίπτωση, καλό θα ήταν να υπάρχει ένας σύνδεσμος με τον τομέα των ηχογραφήσεων, ώστε να έχουμε σύνδεση θεμάτων και περισότερη ευταξία.
Η φθορά του Β΄ Ήχου από Βου είναι όλο το κλειδί.....αν ισχυει και δεν ειναι λάθος (νομιζω οτι πρεπει να το εξετάσουμε) αλλάζει ολο το μέλος....Δεν ξέρω αν γνωριζει κάποιος πως πραγματικά ψέλνεται.....Αυτο που μου κανει εντύπωση ειναι πως ο Πέτρος (αν ισχυει η φθορα απο Βου) συνέθεσε ενα τόσο σύνθετο κοινωνικό....Όποιος ξέρει ας βοηθήσει....
 
Top