Κοινωνικά «Αινείτε» Πέτρου Λαμπαδαρίου

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Λόγω του ότι πρέπει να γίνει μία σωστότερη αρχειοθέτηση στα κοινωνικά, ας βάζει όποιος θέλει τα Κοινωνικά των Κυριακών από τον Πέτρο Λαμπαδάριο εδώ. Κάνοντας την αρχή, επισυνάπτω το του πλαγίου του δευτέρου με την εισαγωγή ισοκρατημάτων και αναπνοών, εφόσον οι παλαιότεροι "ου χρείαν είχαν" τέτοιων βοηθητικών σημαδιών.

Καλή δύναμη.
 

Attachments

  • Κοινωνικόν Αινείτε Πέτρου πλβ.pdf
    206.7 KB · Views: 1,794

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Η σύνθεση του Πέτρου σε δεύτερο ήχο. Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να ακούσω την εν λόγω σύνθεση από πολλούς ψάλτες και εκπροσώπους διαφόρων σχολών, για διαφορετικούς λόγους.
Θα με ενδιεφέρε δε η γνώμη αυτών που θεωρούν δύσκολο μόνο ένα μέλος που κατακλίζεται από δίγοργα, τρίγοργα κλπ. Τούτο έχει μόνο ένα δίγοργο και θα έλεγα ότι είναι και σε εύκολο σημείο συγκριτικά με άλλες "παγίδες" που κρύβει... Για να δούμε, πόσο πρόκληση είναι μία πραγματικά δεξιοτεχνική σύνθεση :wink: και όχι εμείς σήμερα που βάζουμε μία παραχορδή και νομίζουμε ότι είμαστε ένα βήμα πριν την τζαζ :D. Όλα αυτά καλοπροαίρετα και χωρίς ίχνος αντιπαράθεσης, απλά θεωρώ ότι η μαστοριά φαίνεται περισότερο στην ηχογνωσία παρά στην ρυθμογνωσία.

Η καταγραφή έγινε από τον 4ο τόμο του Μουσικού Πανδέκτη.
Καλή ανάγνωση...

Υ.Γ. Αν ανέβουν ηχογραφήσεις της σύνθεσης αυτής, θα παρακαλούσα να μην γίνουν σε αυτό το θέμα, μια και εδώ γίνεται μόνο η παρουσίαση των Κοινωνικών των Κυριακών του Πέτρου. Σε αυτή την περίπτωση, καλό θα ήταν να υπάρχει ένας σύνδεσμος με τον τομέα των ηχογραφήσεων, ώστε να έχουμε σύνδεση θεμάτων και περισότερη ευταξία.

 

Attachments

  • Κοινωνικό Αινείτε Πέτρου Ήχος Β.pdf
    259.7 KB · Views: 1,121

pasapoyn

Παναγιώτης Σαπουντζής
Η σύνθεση του Πέτρου σε δεύτερο ήχο. Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να ακούσω την εν λόγω σύνθεση από πολλούς ψάλτες και εκπροσώπους διαφόρων σχολών, για διαφορετικούς λόγους.


Έχει ανέβει στο παρελθόν ηχογράφηση από τον Γεώργιο Μιχαλάκη
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Μία σύνθεση του Κοινωνικού σε ήχο Δ΄ Άγια, πάντα από τον Πέτρο, όπως βρίσκεται στον 4ο τόμο του Μουσικού Πανδέκτη, με την μεταφορά κάποιων παραχορδών σε σημεία που να είναι ευκολότερη η ανάγνωση και από το πρόγραμμα κατά την αναπαραγωγή του ήχου, αλλά και στο αναλόγιο, χωρίς φυσικά να αλλάζει το άκουσμα και το μέλος ούτε σε έναν φθόγγο. Απ' ότι πρόσεξα, το Ταμείον Ανθολογίας έχει μία άλλη σειρά Κοινωνικών Αινείτε από τον ίδιο συνθέτη, η οποία πρώτα ο Θεός θα περαστεί και αυτή σιγά σιγά από τον Μελωδό.

Υ.Γ. Αλήθεια όσο ψάχνει κανείς, ανακαλύπτει πόσο πραγματικά πολύ μουσική έγραψε αυτός ο άνθρωπος! (Με το "πολύ" αναφέρομαι όχι μόνο στην ποσότητα, αλλά κυρίως στην ποιότητα των μελών). Ο φίλιππος Οικονόμου αναφέρει ότι: "Του χρωστάμε ότι ψάλλουμε σήμερα". Αυτό τα λέει όλα. :cool:
 

Attachments

  • Κοινωνικό Αινείτε Πέτρου Άγια.pdf
    180.6 KB · Views: 931

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το κοινωνικό του βαρέως ήχου από τον μουσικό πανδέκτη. Παραδόξως το μέλος τελιώνει τον Πα κατά το βιβλίο. Στην τελευταία μουσική φράση πρόσθεσα δύο ακόμη καταβάσεις για να τελιώσει το μέλος στην βάση του ήχου. Αυτή η "παράληψη" (αν πρόκειται τελικά για τέτοια) δεν υπάρχει στα παροράματα του βιβλίου. Μήπως έχει κάποιος κάποια στοιχεία για το αν το κοινωνικό αυτό όντως τελιώνει στον Πα; Επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας, είμαι πάντα λίγο επιφυλαχτικός με αυτά...
 

Attachments

  • Κοινωνικό Πέτρου Βαρέως(Κατάληξη Πα).pdf
    150 KB · Views: 732
  • Κοινωνικό Πέτρου Βαρέως(κατάληξη Ζω).pdf
    151.2 KB · Views: 735
Last edited:

MISTIS

Παλαιό Μέλος
Μήπως έχει κάποιος κάποια στοιχεία για το αν το κοινωνικό αυτό όντως τελιώνει στον Πα; Επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας, είμαι πάντα λίγο επιφυλαχτικός με αυτά...

Έχεις δίκιο έτσι είναι.
Δεν είναι το μοναδικό μάθημα που καταλήγει σε Πα.Έχει συνήθως χερουβικά που καταλήγουν έτσι.
Αν θεωρίσουμε ότι έχουμε τον πρωτόβαρυ, εδώ θα έχουμε τον βαρύπρωτο:).
Και γιατί όπως αναφέρεις πιο πάνω έχουν δει τα μάτια μας πολλά, οι παλαιότεροι συγγραφείς έγραφαν βαρύ και στην ουσία ψάλαμε Πρώτο.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
Το κοινωνικό του βαρέως ήχου από τον μουσικό πανδέκτη. Παραδόξως το μέλος τελιώνει τον Πα κατά το βιβλίο. Στην τελευταία μουσική φράση πρόσθεσα δύο ακόμη καταβάσεις για να τελιώσει το μέλος στην βάση του ήχου. Αυτή η "παράληψη" (αν πρόκειται τελικά για τέτοια) δεν υπάρχει στα παροράματα του βιβλίου. Μήπως έχει κάποιος κάποια στοιχεία για το αν το κοινωνικό αυτό όντως τελιώνει στον Πα; Επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας, είμαι πάντα λίγο επιφυλαχτικός με αυτά...

Τὸ ἕτερον κοινωνικὸ τοῦ Πέτρου σὲ ἦχο βαρὺ κάνει κατάληξι στὸ Πα στὴν Πανδέκτη (ΚΠ 1851, τόμ. 3, σ. 490), ἐνῶ στὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας (τ. 3, σ. 1889) τὴν κάνει στὸ Ζω ...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Λόγω του ότι "όλα παίζουν", ανέβασα και τις δύο εκδοχές, ώστε ο καθένας να κάνει τις επιλογές του...
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Τὸ ἕτερον κοινωνικὸ τοῦ Πέτρου σὲ ἦχο βαρὺ κάνει κατάληξι στὸ Πα στὴν Πανδέκτη (ΚΠ 1851, τόμ. 3, σ. 490), ἐνῶ στὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας (τ. 3, σ. 1889) τὴν κάνει στὸ Ζω ...
Η οποία αν προσέξετε λιγάκι φαίνεται να είναι μεταγενέστερη. Κάνει μια μεγαλοπρεπέστατη κατάληξη στον Πα και μετά...κάπως πέφτει στον Ζω. Και μάλιστα όταν έχουμε την κατα πολύ παλαιότερη (και εγκυρότερη) Πανδέκτη να το καταλήγει στον Πα.

Ήταν κοινή συνήθεια παλαιότερα ο Βαρύς να είναι είτε δίφωνος είτε να διφωνεί. Ιδίως στα παλαιά κοινωνικά όπου (σχεδόν) δεν υπάρχει τελική κατάληξη στον Ζω, (σχεδόν) πάντα στην διφωνία καταλήγουν. Μια σύντομη ματιά στα παλαιά κοινωνικά θα μας πείσει.

Ευχαριστώ.
Υ.Γ.
Πάντως για να είμαστε 100% σίγουροι πρέπει να βρούμε το ίδιο κείμενο (επειδή υπάρχουν 3 κοινωνικά του Πέτρου σε Βαρύ) στην παλαιά να δούμε που τελειώνει μετροφωνικά το κομμάτι. (να μια άμεσα πρακτική περίπτωση που μας χρειάζεται ακόμα η παλαιά γραφή) Θα το κοιτάξω αν βρω χρόνο.
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Πάντως για να είμαστε 100% σίγουροι πρέπει να βρούμε το ίδιο κείμενο (επειδή υπάρχουν 3 κοινωνικά του Πέτρου σε Βαρύ) στην παλαιά να δούμε που τελειώνει μετροφωνικά το κομμάτι. (να μια άμεσα πρακτική περίπτωση που μας χρειάζεται ακόμα η παλαιά γραφή) Θα το κοιτάξω αν βρω χρόνο.

Σε ανθολογία γραμμένη από χέρι μαθητή του Πέτρου (και σε άλλες απλά για την πιστότητα του μαθητού αναφέρω αυτή) καταλήγει σε Ανέανες δηλαδή Πα.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Και τα δύο Αινείτε στην παραπάνω ανθολογία τελειώνουν σε "Πα"
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Κοινωνικά Κυριακών Σύντομα Λαμπαδαρίου.
Το αρχείο έχει όλους τους ήχους, και τα οκτώ κοινωνικά μαζί. (δίχρωμα)

Είναι από το βιβλίο που μας ανέφερε ο Χρήστος. Μουσική Πανδέκτη. τόμος τέταρτος. 1851
 

Attachments

  • KoinonikaKiriakonSintomaLampadariou.pdf
    3.3 MB · Views: 1,045
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Μετά από παράκληση μελών του forum ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η σειρά των Κοινωνικών του Πέτρου μέσω του Μελωδού, επισυνάπτω τον πλ. Δ΄.

Με την ευκαιρία, να ανακοινώσω ότι λόγω των παραπάνω, θα ξεκινήσει η αντιγραφή της άλλης σειράς των Κοινωνικών των Κυριακών από τον ίδιο ποιητή, η οποία υπάρχει στο Ταμείον Ανθολογίας του Θεοδώρου Φωκαέως, όπου οι εν λόγω συνθέσεις συνοδεύονται από μικρούς νενανισμούς.

Καλή συνέχεια σε όλους.
 

Attachments

  • Κοινωνικό Αινείτε Πέτρου Λαμπαδαρίου πλΔ.pdf
    385.4 KB · Views: 637

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ο πρώτος ήχος από τα Κοινωνικά των Κυριακών του Πέτρου Λαμπαδαρίου, όπως αυτό αναγράφεται στο "Ταμείον Ανθολογίας" του Θεοδώρου Φωκαέως.
 

Attachments

  • Κοινωνικό Αινείτε Πέτρου Λαμπαδαρίου Α (σειρά Β).pdf
    399.6 KB · Views: 541

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Επισυνάπτεται ο τέταρτος ήχος από την εν λόγω σειρά.
Λόγω του ότι στο νενανισμό υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία χρησιμοποιείται έτερον για να συνδέσει ελαφρόν με ίσον, το οποίο όμως παίρνει δική του συλλαβή (νε), το αφαίρεσα ως ορθογραφικό λάθος. Εάν στην ορθογραφία της νέας γραφής υπάρχουν περιπτώσεις όπου ενώνονται δύο ξεχωριστές συλλαβές με έτερον (διότι στην ορθογραφία ποτέ δεν τα έχει δει κανείς όλα), παρακαλώ ενημερώστε με.
 

Attachments

  • Ήχος Δ.pdf
    368.2 KB · Views: 427
Top