Καλώς σας βρήκα, απορίες νέου μαθητή

giorgosgoudi

Νέο μέλος
#21
Γιατί, θα εμφανιστούν όλοι μαζί συνυποψήφιοι για μια θέση στον ίδιο ενοριακό ναό; και αν τη χάσουν θα μείνουν χωρίς αναλόγιο;

Ακόμα και τότε όμως, η λύση θα μπορούσε να δοθεί με ψηφοφορία των ίδιων των ενοριτών.
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#22
Ακόμα και τότε όμως, η λύση θα μπορούσε να δοθεί με ψηφοφορία των ίδιων των ενοριτών.
Δημοκρατικές διαδικασίες στον χώρο της εκκλησίας;;;;;; Φευ!!!!!
 
#23
Γιατί, θα εμφανιστούν όλοι μαζί συνυποψήφιοι για μια θέση στον ίδιο ενοριακό ναό; και αν τη χάσουν θα μείνουν χωρίς αναλόγιο;

Ακόμα και τότε όμως, η λύση θα μπορούσε να δοθεί με ψηφοφορία των ίδιων των ενοριτών.
Ηθελα να πώ ότι ειναι υποκειμενική η κρίση για φωνές και όχι αντικειμενική.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
#24
Ναι, γι' αυτό εκεί έδωσα τη λύση της ψηφοφορίας, ώστε να υπάρξει διάχυση της υποκειμενικότητας ώστε να γίνει έτσι αντικειμενική.

Για το ρόλο του ψάλτη όμως υποτίθεται πως μετράνε κι άλλα πράγματα εκτός από την ομορφιά της φωνής, που είναι το μόνο υποκειμενικό. Δε μπαίνω στη διαδικασία να αξιολογήσω ποια είναι αυτά τα άλλα πράγματα, πολλά έχω ακούσει και καλά μου έχουν φανεί όλα, φτάνει ο ενδιαφερόμενος να τα έχει προσδιορίσει από πριν. Κοινώς να εννοεί αυτά που ζητάει και να μη σερβίρει σανό!

Φυσικά το ρουσφέτι δεν είναι μια αθώα συμπάθεια αλλά κανονική συναλλαγή: πάρε αυτόν για να πάρουμε και μεις τον δικό σου..
 
#25
Μην ξεχνάς αγαπητέ giorgos goudi ότι και η εκκλησία είναι κομμάτι της κοινωνίας δεν είναι κάτι διαφορετικό. Οι άνθρωποι όπου και αν κινούνται παραμένουν άνθρωποι και έχουν τις ίδιες ανάγκες και αδυναμίες. Είναι λάθος να αγανακτούμε για τα σφάλματα που τυχόν συμβαίνουν στο χώρο της εκκλησίας γιατί και αυτή είναι ένας ανθρώπινος οργανισμός. Προσωπικά ανέχομαι το ρουσφέτι όταν καταλάβει τη θέση κάποιος που αξίζει γι αυτή τη θέση. Είτε το θέλουμε είτε όχι η προσωποληψία μπορεί να μην χαρακτηρίζει το θεό χαρακτηρίζει όμως απόλυτα τους ανθρώπους και ο Δεσπότης ή ο προϊστάμενος του ναού, θα τοποθετήσει στη θέση του πρωτοψάλτη το γνωστό του. Τουλάχιστον αυτός να είναι και άξιος της θέσης που τοποθετήθηκε. Το άσχημο είναι ότι η πλειοψηφία των σημερινών ιερωμένων , επειδή έχουν αποκοπεί από την κοινωνία ,αισθάνονται περιθωριακοί και μοναχικοί για αυτό είναι περισσότερο ευάλωτοι στην κολακεία και οι ατάλαντοι αναπτύσσουν αυτήν την ικανότητα και όχι μόνο σε μεγάλο βαθμό ,για αυτό βλέπουμε να κατέχουν θέσεις πρωτοψαλτών και δασκάλων ανίκανοι. Χωρίς βέβαια αυτό να είναι ευτυχώς κανόνας.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
#26
Αν είναι άξιος της θέσης, τότε δε χρειάζεται και δεν υφίσταται και ρουσφέτι.

Σαν διαπίστωση έτσι είναι, η αγανάκτηση όμως οφείλεται στο ότι για οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα του "ανθρώπινου οργανισμού" προτείνεται και μια θεραπεία, αλλά ειδικά το ρουσφέτι σπεύδουμε να το δικαιολογήσουμε κιόλας.

Συνήθως δεν είναι αποτέλεσμα κολακείας η τυχόν πρόοδος ατάλαντων και ανικάνων, ούτε μιας αθώας συμπάθειας. Οι συμπάθειες αυτές έχουν μια επιλεκτικότητα σε άτομα κοντά στην πολιτική και το κράτος!
 
#27
1. Και βέβαια αρκούν. Ράσο αν χρειάζεται θα σου δώσει κάποιος στο ιερό να βάλεις.

2. Όσο κρατάει η καραντίνα, δυστυχώς οι μετακινήσεις και οι συναντήσεις δεν επιτρέπονται, εκτός αν κάνεις μάθημα τηλεεκπαίδευσης! Κατά τη γνώμη μου ξεκίνα πρώτα να πηγαίνεις στο αναλόγιο γιατί και αυτό, δάσκαλος είναι.

3. Θα του προσφέρεις μεγάλη χαρά και εξυπηρέτηση αν του κρατήσεις το ίσον. Ακόμα κι αυτός που έχει μηχάνημα, μπορεί να προτιμά τον άνθρωπο, αν υπάρχει. Θεωρητικά, ίσον μπορεί να κρατήσει οποιοσδήποτε έχει μουσικό αυτί. Ορισμένοι ύμνοι χρειάζονται βέβαια να ξέρεις κάτι παραπάνω, αλλά αυτό δεν είναι λόγος να κρατηθείς μακριά. Ο ψάλτης θα σε κατευθύνει και θα σε διορθώσει. Το στάνταρ ίσον σε κάθε ύμνο συνήθως παίζει σε δύο νότες, μία χαμηλή και μια ψηλότερη, όταν το μέλος ανέβει. Ισχύει η αρμονία, αλλά χωρίς να αποτελεί μελωδική γραμμή, όπως ο μπάσο της ευρωπαϊκής.

4. Σε πρώτη φάση θα σου έλεγα να μη γίνεις ψυχαναγκαστικός με το τυπικό. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσο φαίνονται. Το σημαντικό είναι να σου δείξει κάποιος άνθρωπος τον τρόπο σκέψης, πριν προσπαθήσεις να αποκωδικοποιήσεις τους κανόνες των βιβλίων.

Το επιπλέον που έχω να σου προτείνω είναι να συνεχίσεις να γράφεις τις καθημερινές σου εμπειρίες και εντυπώσεις στο θέμα αυτό που άνοιξες, εν είδει ημερολογίου.

Πράγματι η βυζαντινή μας μουσική θα μπορούσε να είναι εξαγώγιμο προϊόν, αλλά όπως θα έχεις διαπιστώσει σαν χώρα ντρεπόμαστε να παραδεχτούμε ότι είμαστε το βυζάντιο και προσπαθούμε να παρουσιαστούμε ως κάτι άλλο. Τις τελευταίες μόλις δεκαετίες έχει αναπτυχθεί κάποιο κίνημα αναζήτησης του ευρύτερου βυζαντινού πολιτισμού που ως λαός αγνοούμε και δεν μας τον διδάσκει επισήμως κανένας.
ΝΑΙ οι δυτικοι μας συμμαχοι φροντισαν να μας συνδεσουν με την αρχαια Ελλάδα σαν να μην περασε μια μερα και ξεχασαμε την μουσικη παραδοση που μας συνδεει μεσω της βυζαντινης και δημοτικης μας μουσικηςαπο την αρχαιοτητα μεχρι σημερα.
 
Top