Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών - Εγκύκλιο Σημείωμα Αρ. 26 - Περί των επιδομάτων του προσωπικού των Ι. Ναών

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#42
Πάντως για μένα αυτή η εγκύκλιος απλά ενημερώνει τους υπευθύνους για τα οικονομικά των ενοριακών ναών, πως ο νόμος του κράτους έχει αλλάξει και πλέον δεν δίδονται δώρα όπως πρώτα το Πάσχα και τα Χριστούγεννα. Πρόκειται απλά για μια ενημέρωση, ώστε να αποφευχθούν παρεξηγήσεις με τους προϋπολογισμούς, ισολογισμούς κ.τ.λ. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. . Γνωρίζουμε πολύ καλά πως πριν την περίοδο αυτή της κρίσης όπως την έχουν ονομάσει, η εκκλησία έβγαζε εγκυκλίους που έλεγε να δοθεί μεγαλύτερο δώρο στους ψάλτες το Πάσχα από το συνηθισμένο. Αυτή τώρα η εγκύκλιος δεν έχει να κάνει τίποτα με την εκκλησία και με τη στάση της απέναντι στους ψάλτες, αλλά με το νόμο που άλλαξε και καταργεί τα δώρα. Έτσι δε συμφωνώ με τις διαστάσεις που έδωσαν κάποια μέλη του ψαλτολογίου . Πιστεύω πως οι αρχιερείς και οι ιερείς μας διαχειρίζονται πολύ σωστά τα οικονομικά της εκκλησίας μας. Σίγουρα όχι τέλεια αφού δεν υπάρχει τέλειος άνθρωπος, αλλά πολύ καλύτερα από μένα πάντως. Από κει και πέρα διαφωνώ με τις κατηγορίες προς την εκκλησία μας. Για μένα, τα περισσότερα μηνύματα σε αυτό το θέμα κατηγορούν, δυσφημίζουν και συκοφαντούν την εκκλησία μας και συγκεκριμένα τους ιερείς και αρχιερείς μας. Ακόμα αυτό που γράφτηκε παραπάνω για την ιστοσελίδα, αφενός δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την εγκυρότητα της είδησης, αφετέρου και έτσι να είναι, το πρόγραμμα αυτό δίνει χρήματα μόνο για το συγκεκριμένο λόγο. Μόνο δηλαδή για τη δημιουργία διαδικτυακής δραστηριοποίησης. Έτσι δεν τίθεται θέμα πως η εκκλησία δίνει τόσα χρήματα στο διαδίκτυο ενώ θα μπορούσε να τα δώσει κάπου αλλού. Νομίζω πάντως πως απλά κάποια πράγματα , από κάποια μέλη της κοινότητας , μόνο λέγονται έτσι για να ειπωθούν και δεν έχουν πραγματική υπόσταση.
 

LEF

Νέο μέλος
#43
Θα ήθελα να θέσω την εξής παρατήρηση: η λεγόμενη "συμμόρφωση στον ν. 4039/2012" προϋποθέτει ότι το "προσωπικό" είναι καθόλα νόμιμα απασχολούμενο, δηλαδή μετά ασφαλίσεως, ατομικής συμβάσεως εργασίας και επομένως υπαγωγή στο νομιμο καθεστώς εργασίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται δηλ. αποζημίωση απόλυσης, εγγραφή στον ΟΑΕΔ κ.ο.κ. Στην πλείστες των περιπτώσεων όμως οι ιεροψάλτες απασχολούνται ΑΤΥΠΑ ανευ των προηγουμένων διατυπώσεων και ως εκ τούτου η εφαρμογή του ν. 4039/2012 είναι άνευ σημασίας γι'αυτούς που ειναι ατύπως ή πλημμελώς απασχολούμενοι και ως εκ τούτου αποτελεί επιλεκτική εφαρμογή της νομιμότητας εκ μέρους της Αρχιεπισκοπής.
Λευτέρης Αθανασόπουλος
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#44
Πιστεύω πως οι αρχιερείς και οι ιερείς μας διαχειρίζονται πολύ σωστά τα οικονομικά της εκκλησίας μας. Σίγουρα όχι τέλεια αφού δεν υπάρχει τέλειος άνθρωπος, αλλά πολύ καλύτερα από μένα πάντως.
Θα συμφωνήσω ότι οι αρχιερείς διαχειρίζονται τα οικονομικά καλύτερα από σας, αλλά θα διαφωνήσω στη γενίκευση. Όχι, οι αρχιερείς σπουδάσανε Θεολογία, αλλά δεν σπουδάσανε οικονομικά!!!!!

Ακόμα αυτό που γράφτηκε παραπάνω για την ιστοσελίδα, αφενός δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την εγκυρότητα της είδησης, αφετέρου και έτσι να είναι, το πρόγραμμα αυτό δίνει χρήματα μόνο για το συγκεκριμένο λόγο. Μόνο δηλαδή για τη δημιουργία διαδικτυακής δραστηριοποίησης. Έτσι δεν τίθεται θέμα πως η εκκλησία δίνει τόσα χρήματα στο διαδίκτυο ενώ θα μπορούσε να τα δώσει κάπου αλλού. Νομίζω πάντως πως απλά κάποια πράγματα , από κάποια μέλη της κοινότητας , μόνο λέγονται έτσι για να ειπωθούν και δεν έχουν πραγματική υπόσταση.
Η είδηση είναι αληθινή. Το ποσό είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ για αυτό που θα παραδοθεί ως έργο. Δεν μπορώ να ξέρω αν θα μπορούσε αυτό το κονδύλι να χρησιμοποιηθεί σε άλλους σκοπούς, αλλά η υπόθεση αποδεικνύει ότι υπάρχουν πολλοί επιτήδειοι που πλευρίζουν αρχιερείς (ή,τέλος πάντων, αξιωματούχους εκκλησιαστικούς), ποντάροντας στην ΑΦΕΛΕΙΑ τους για να καρπωθούν υπέρογκα ποσά. Αυτό ήθελα να καταδείξω με την είδηση που ανέβασα: ότι οι ιερείς και οι αρχιερείς δείχνουν ότι έχουν ΑΓΝΟΙΑ επί πολλών θεμάτων οικονομικής φύσεως, και αυτό τους καθιστά ΤΡΑΓΙΚΑ ανίκανους να διαχειριστούν τα των χρημάτων. Επιτέλους, ας εφαρμοστούν στοιχειωδώς δημοκρατικές διαδικασίες στις λήψεις αποφάσεων επί εκκλησιαστικών θεμάτων!!! (αυτό περιλαμβάνει -κατά την προσωπική μου άποψη, όσο ακραίο κι αν ακούγεται- ακόμα και αντικατάσταση του κυρήγματος την ώρα της Λειτουργίας, με διάλογο ιερέα και πιστών.....και μετά ξύπνησα!!!)
 

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#45
Δεν μου αρέσει η ισοπέδωση των πάντων :mad:!!
Δυστυχώς το άρθρο, στον σύνδεσμο που παραπέμπει ο συνάδελφος vaiacum, δεν είναι άξιο κριτικής και φαίνεται εύκολα ότι προσπαθεί να εξυπηρετήσει τη δημιουργία εντυπώσεων σε βάρος της Εκκλησίας.
Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τέτοιο είναι και το ΕΣΠΑ, (είχα την ευκαιρία, πριν διοριστώ καθηγητής, να είμαι συνεργάτης στον Δήμο Πυθαγορείου Σάμου), γνωρίζει ότι τα προγράμματα αυτά από τη στιγμή που συστήνονται περιλαμβάνουν συγκεκριμένους τομείς παρεμβάσεων - δράσεων, οι οποίοι με τη σειρά τους δέχονται προτάσεις για συγκεκριμένα έργα και υποέργα.
Έτσι λοιπόν τα χρήματα που θα απορροφήσει το έργο αυτό της Αρχιεπισκοπής είναι αποκλειστικά για το σκοπό αυτό (πχ. την ανάπτυξη πολυμεσικών εφαρμογών). Αν δεν τα απορροφούσε η Αρχιεπισκοπή με το έργο αυτό, θα τα απορροφούσε κάποιος άλλος φορέας;:wink: ιδιώτης;:wink: δεν ξέρω, αλλά πάντως για έργο παρόμοιο.
Άρα λοιπόν αυτά που γράφει το άρθρο σε σχέση με τη μη χρήση των χρημάτων από την Εκκλησία για αγαθοεργίες, νομίζω ότι είναι εκ του πονηρού, όπως έγραψα και πριν για τη δημιουργία εντυπώσεων και βέβαια δεν έχουν καμιά σχέση με το θέμα της εγκυκλίου.
Τώρα αν το ποσό που θα δαπανηθεί είναι υπέρογκο ή το έργο που θα παραχθεί δεν αντιστοιχεί σε αυτό, αφήστε να δούμε πρώτα το έργο και ας μην προτρέχουμε να καταδικάσουμε.
Σε ότι αφορά το θέμα της εγκυκλίου συμφωνώ με τον EIRYK EMNOSHELE ότι η εγκύκλιος αυτή περισσότερο περιγράφει τη νέα διαδικασία κατάρτισης του Προϋπολογισμού των Ιερών Ναών, παρά καθοδηγεί τους υπευθύνους των Ιερών Ναών να μην δίνουν δώρο. Άλλωστε αφήνει στο τέλος την πρόβλεψη αν τα οικονομικά του Ναού το επιτρέπουν να δοθεί το ποσό των Δώρων με άλλον τρόπο.
Απ' την άλλη μεριά όμως θα πρέπει να δούμε και πόσοι από τους ψάλτες των Ιερών Ναών είναι διορισμένοι με διοριστήριο; Πόσοι έχουν ασφάλιση; Πόσοι δηλώνουν τα χρήματα που λαμβάνουν, στην εφορία; Δυστυχώς στα θέματα αυτά επικρατεί αναρχία και ο κάθε Ιερός Ναός κάνει ότι θέλει. Αυτά νομίζω είναι τα μείζονα θέματα.
Μας ενοχλεί που δεν θα πάρουμε δώρο, άλλα το ίδιο έγινε στους Δημοσίους Υπαλλήλους και είμαι σίγουρος ότι μελλοντικά θα συμβεί και στους Ιδιωτικούς Υπαλλήλους όπως το πάει η Τροϊκα.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#46
Στους Ναούς της δικής μας περιφέρειας, οι ψάλτες έχει επικρατήσει εθιμικά να παίρνουν ένα χρηματικό ποσό απο την Εκκλησία στην οποία υπηρετούν, ως δώρο, ως αντιμισθία. Σε καμμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί μισθός, λόγω φυσικά και του χαμηλού ποσού. Επίσης, όσοι ψάλτες εγώ προσωπικά γνωρίζω, κανένας δεν έρχεται να υπηρετήσει κινούμενος απο χρηματικά αίτια, παρά μόνο απο το μεράκι τους για την ψαλτική τέχνη και την αγάπη τους για την Εκκλησία. Παλαιότερα, συνέβαιναν διάφορα πράγματα σε σχέση με την αντιμισθία αυτή, δηλαδή κάποιοι έδιναν μια αύξηση κάθε χρόνο, έκαναν ένα επιπλέον δώρο στην Πανήγυρη του Ναού, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και την περίοδο του Δεκαπενταυγούστου. Απο αυτά, εξακολουθούν κάποιοι Ναοί να καταβάλουν ένα επιπλέον δώρο τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τον Δεκαπενταύγουστο κατά μίμηση των καταργημένων ήδη "δώρων" του Δημοσίου τομέα. Αυτά όλα λαμβάνουν χώρα και σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες των διαφόρων Ναών της επικράτειας. Δεν θα σταθώ στο ηθικό μέρος της υπόθεσης, αν ο ιεροψάλτης πρέπει να αμοίβεται ή όχι. Πιστεύω έχει αναλυθεί επί σειρές ετών. Αλλά νομίζω ότι εφόσον τα οικονομικά του Ναού το επιτρέπουν, δεν πρέπει να γίνεται θέμα το αν θα δοθεί ή όχι ένα επιπλέον δώρο στους ψάλτες και μάλιστα να επικαλούμαστε αφορμές τύπου Τρόϊκας, Μνημονίων κλπ. Εγώ πιστεύω και απ' όσο έχει πέσει στην δική μου την αντίληψη, δεν υπάρχει ψάλτης που βάζει τα χρήματα πάνω απο την Τέχνη του και την Εκκλησία. Όπως και επίσης πιστεύω, ότι δεν υπάρχει Ιερέας που απο φιλότιμο κινούμενος, εφόσον μπορεί, δεν θα δώσει ένα δώρο στον ψάλτη του χρονιάρες μέρες...
 
#47
Στους Ναούς της δικής μας περιφέρειας, οι ψάλτες έχει επικρατήσει εθιμικά να παίρνουν ένα χρηματικό ποσό απο την Εκκλησία στην οποία υπηρετούν, ως δώρο, ως αντιμισθία. Σε καμμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί μισθός, λόγω φυσικά και του χαμηλού ποσού. Επίσης, όσοι ψάλτες εγώ προσωπικά γνωρίζω, κανένας δεν έρχεται να υπηρετήσει κινούμενος απο χρηματικά αίτια, παρά μόνο απο το μεράκι τους για την ψαλτική τέχνη και την αγάπη τους για την Εκκλησία. Παλαιότερα, συνέβαιναν διάφορα πράγματα σε σχέση με την αντιμισθία αυτή, δηλαδή κάποιοι έδιναν μια αύξηση κάθε χρόνο, έκαναν ένα επιπλέον δώρο στην Πανήγυρη του Ναού, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και την περίοδο του Δεκαπενταυγούστου. Απο αυτά, εξακολουθούν κάποιοι Ναοί να καταβάλουν ένα επιπλέον δώρο τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τον Δεκαπενταύγουστο κατά μίμηση των καταργημένων ήδη "δώρων" του Δημοσίου τομέα. Αυτά όλα λαμβάνουν χώρα και σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες των διαφόρων Ναών της επικράτειας. Δεν θα σταθώ στο ηθικό μέρος της υπόθεσης, αν ο ιεροψάλτης πρέπει να αμοίβεται ή όχι. Πιστεύω έχει αναλυθεί επί σειρές ετών. Αλλά νομίζω ότι εφόσον τα οικονομικά του Ναού το επιτρέπουν, δεν πρέπει να γίνεται θέμα το αν θα δοθεί ή όχι ένα επιπλέον δώρο στους ψάλτες και μάλιστα να επικαλούμαστε αφορμές τύπου Τρόϊκας, Μνημονίων κλπ. Εγώ πιστεύω και απ' όσο έχει πέσει στην δική μου την αντίληψη, δεν υπάρχει ψάλτης που βάζει τα χρήματα πάνω απο την Τέχνη του και την Εκκλησία. Όπως και επίσης πιστεύω, ότι δεν υπάρχει Ιερέας που απο φιλότιμο κινούμενος, εφόσον μπορεί, δεν θα δώσει ένα δώρο στον ψάλτη του χρονιάρες μέρες...
Δυστυχώς ,ούτε αυτό , ως χειρονομία... , ως αναγνώρηση της προσφοράς , ως κίνηση αγάπης.
Ας είναι ευτελές το ποσό .
Ή , ας μην ήταν χρήματα . Ας ήταν ένας οβελίας , ένα καλάθι κρασιά , ένα τσουρεκι και μιά λαμπάδα . Ούτε...
Έτσι , καθίσταται προφανές , ότι σαφώς κάποιοι έψαχναν έναν καλό προσχηματικό λόγο για να τσεκουρώσουν .
Δεν είναι φρόνιμο να τα συζητάμε ανοικτά - διαδυκτιακά ,αλλά όλοι ξέρουμε πως αν ήθελαν , είχαν τον τρόπο .
Αυτά ...και πολλά είπα..:D:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#48
Πρόκειται σαφῶς γιὰ ΠΕΡΙΚΟΠΗ καὶ δὲν ἀποτελεῖ τυπικὸ στοιχεῖο τοῦ προϋπολογισμοῦ.

Ἡ γκρίνια ὑπάρχει, γιατὶ γνωρίζουμε ἀπὸ μέσα τὶς σπατάλες σὲ ἄλλους τομεῖς τῆς ἐκκλησίας -πολυτελῆ ἐπισκοπικὰ μέγαρα, πλῆθος «ὑπαλλήλων» ἑντὸς τῶν μητροπόλεων χωρὶς κανένα ἀντικείμενο, διάφορες ἐπιβαρύνσεις των προϋπολογισμῶν τῶν ἑνοριῶν ὑπὲρ ... μητροπόλεως, ἀλλεπάλληλοι δίσκοι ἑντὸς τῶν ἑνοριῶν γιὰ ψύλλου πήδημα, ραδιοφωνικοὶ-τηλεοπτικοὶ σταθμοί, σπατάλες σὲ ... πανηγύρια, ἀνταγωνισμοὶ ἀνθοστολισμῶν ἐπιταφίων μὲ ἔξοδα τῶν ἑνοριῶν, καφέδες καὶ ... ἀναψυχὴ στὰ ἑνοριακὰ γραφεία μετὰ τὴν ἀκολουθία κλπ. κλπ.

Ὅταν βλέπουμε τὰ παραπάνω δὲν εἶναι εὔκολο νὰ ἀποδεχτοῦμε περικοπές. Ἡ κεντρικὴ διοίκηση τῆς ἐκκλησίας ἔχει πολλὰ πολλὰ νὰ κόψει πρώτα ἀπὸ ἀνόητες καὶ ἀντιπαραδοσιακὲς ἐξωεκκλησιαστικὲς ἐπιδείξεις καὶ μετὰ νὰ κόψει ἀπὸ τὶς ἀποδοχὲς τῶν ἁπλῶν ὑπαλλήλων ποὺ κρατοῦν τὶς ἑνορίες ἀνοιχτές.

Κὰι γιὰ τοῦ λόγου τὸ ἀληθὲς, ἄς ζητήσει ὁ καθένας μας ἀπὸ τὸν ἱερέα του νὰ τοῦ δείξει ἕναν προϋπολογισμό ἤ μιὰ τριμηνία τῆς ἑνορίας καὶ θὰ καταλάβει ἀμέσως τὶ μένει στὴν ἑνορία καὶ τὶ φεύγει ἀπὸ αὐτήν καὶ ποὺ παέι.

Ἡ οἰκονομικὴ φροντίδα των προϊσταμένων-μητροπολιτῶν δὲν φαίνεται στὰ λιτὰ ἄμφια ἀλλὰ στὴ χρηστὴ καὶ προπάντων ΛΙΤΗ, ΑΠΕΡΙΤΤΗ και ΔΙΑΦΑΝΗ διοίκηση.

Τότε καὶ μόνον τότε θὰ δεχθοῦμε ἀγόγγυστα τὴν ΠΕΡΙΚΟΠΗ.

ΥΓ. Ἀλλὰ ὅταν κάποιος περιμένει νὰ γίνει δεσπότης νὰ ἀποκτήσει πατερίτσα γιὰ νὰ βγάλει τὸ ἄχτι του, πῶς νὰ περιμένεις χρηστότητα;
ΥΓ. Τὸ παραπάνω κείμενο τοῦ συνδέσμου ἀπὸ τὸ amen.gr. Τὸ ψάρι ΠΑΝΤΑ βρωμάει ἀπὸ τὸ κεφάλι. Ἀλλὰ ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα γιὰ ὅλα φταῖνε οἱ ἁπλοὶ ὑπάλληλοι καὶ ὅταν συμβαίνει κάτι πάντα ἐμεις τὴν πληρώνουμε, ἐνῶ οἱ προϊστάμενοι πάντα ἀλώβητοι καὶ ὑπεράνω, εἰδικὰ οἱ ἰσόβιοι ...

 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#49
... να απευθυνθούν στο ΙΚΑ με μια απλή ερώτηση δηλαδή ποιά ? Αν εργαζόμενοι με κύριο ταμείο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ,σε ΝΠΔΔ τα οποία δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό δικαιούνται δώρων και επιδομάτων.
Κι ἐγώ αὐτή τήν ἀπορία εἶχα, ἀγαπητέ Ἠλία, καί ρώτησα τήν διοίκηση μας καί μοῦ εἶπαν ὅτι τό ΙΚΑ ἀπαιτεῖ μόνον ἀπό ὅσους «απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου»

Όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου δικαιούνται να λάβουν από τον εργοδότη τους Δώρο Πάσχα.​

http://www.tax-profit.gr/ενημέρωση/54-forologika/222-Οι-επτά-sos-ερωτήσεις-για-το-Δώρο-Πάσχα.html


3.Όλα τα άλλα δυστυχώς επιτρέψτε μου να αναφέρω πως αποτελούν αστειότητες.Σας ευχαριστώ.
Συμφωνῶ, καί ἐπικίνδυνα πολλαπλῶς...


 
#50
Πατέρα Μάξιμε θα επαναλάβω ότι καθηκόντως πρέπει να υπάρξει διευκρίνηση για τα ΝΠΔΔ τα οποία δεν επιβαρύνουν τον Δημόσιο Προϋπολογισμό.Όπως και να χει πάντως πιστεύω πως οι Ναοί που έχουν δυνατότητα, με σεβασμό και αξιοπρέπεια στο πρόσωπο και τις ανάγκες των συνεργάτων τους δύνανται με διάκριση το Πάσχα,στην Πανήγυρη του Ναού να καλύψουν τις απώλειες των κατ'επάγγελμα ιεροψαλτών τους.Άλλωστε δεν νομίζω πως η εκκλησία μας ,η οποία σιτίζει και μεριμνά για χιλιάδες συνανθρώπους μας θα αδιαφορήσει για τους εργαζομένους της.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#51
Πατέρα Μάξιμε θα επαναλάβω ότι καθηκόντως πρέπει να υπάρξει διευκρίνηση για τα ΝΠΔΔ τα οποία δεν επιβαρύνουν τον Δημόσιο Προϋπολογισμό.
Ἀπό ποιόν (να υπάρξει διευκρίνηση);


Όπως και να χει πάντως πιστεύω πως οι Ναοί που έχουν δυνατότητα, με σεβασμό και αξιοπρέπεια στο πρόσωπο και τις ανάγκες των συνεργάτων τους δύνανται με διάκριση το Πάσχα,στην Πανήγυρη του Ναού να καλύψουν τις απώλειες των κατ'επάγγελμα ιεροψαλτών τους.Άλλωστε δεν νομίζω πως η εκκλησία μας ,η οποία σιτίζει και μεριμνά για χιλιάδες συνανθρώπους μας θα αδιαφορήσει για τους εργαζομένους της.
Ἄλλο αὐτό...
Ἐκτός θέματος...


 

SARADIS3

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ Ι.Ν. ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΡ
#52
εμείς οι ψάλτες είμαστε διορισμένοι ιδιωτικού δικαίου , το δώρο του πασχα αγαπητοι συναδελφοι είναι για το μεγάλο φόρτο εργασίας μας , άρα αυτή η εγκύκλιος είναι ασαφείς πρέπει τα αρμόδια όργανα των συλλόγων ιεροψαλτών να έρθουν σε διαβούλευση με την επίσημη εκκλησία ...
 
#53
Έλαβα μία πληροφορία έγκυρη.Η παρούσα εγκύκλιος δεν αναφέρεται στους αδιόριστους.Θεωρείται ότι έχουν μία συγκεκριμένη σχέση εργασίας,εννοώ τα συμφωνηθέντα.Για το λόγο αυτό,μπορούν να ζητήσουν τα επιδόματα.Τώρα από κει και έπειτα,μπορεί κάποιοι προϊστάμενοι να εφαρμόσουν την εγκύκλιο και σε αυτούς.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#55
Διπλή γιορτή σήμερα! Μισθός Απριλίου μαζί με δώρο Πάσχα. :)
Ας ελπίσουμε κι ας ευχηθούμε για όλους τους συναδέλφους το καλύτερο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#57
Φίλος μοῦ μετέφερε σκηνικό σὲ κεφαλοχώρι τῆς Σιθωνίας στὴ Χαλκιδική Κυριακὴ Βαΐων ἑσπέρας 15΄ πρὸ τῆς ἐνάρξεως τοῦ Νυμφίου, ὅπου ἔχει ἐξοχικὸ καὶ παρακολούθησε τὸν Νυμφίο.

ΜΕΣΑ στὸ ἅγιο Βῆμα ὅπου ἤδη βρίσκεται ὁ ἐφημεριος, μπαίνει ὁ δεξιὸς, ἀκούγονται φωνὲς «Τὰ λεφτά μου ρέ», ὁ ἐφημεριος φωνάζει «βοήθεια», γίνεται σούσουρο στὸ ναό, τρέχουν στὸ ἱερὸ οἱ ἐπίτροποι καὶ κάποιοι ἄνδρες.

Ὁ δεξιὸς ... ψάλτης εἶχε ἀρπάξει ἀπὸ τὸ ... λαιμὸ τὸν ἐφημέριο, τὸ μπινελίκι πήγαινε σύννεφο καὶ ὁ ἱερέας ζητοῦσε βοήθεια νὰ τον γλιτώσουν.

Ἐκ τῶν ὑστέρων ἔμαθε πὼς ὁ ἐφημέριος εἶχε ἀνακοινώσει στοὺς ψάλτες τὸ Σάββατο τοῦ Λαζάρου, σχετικὸ ἔγγραφο τῆς Μητροπόλεως γιὰ τὴν διακοπὴ τοῦ δώρου κι ἔγινε ὁ χαμός. Καὶ τελικά, τὸ πῆρε τὸ «μαῦρο» δώρο του μὲ τὶς ἀπειλές ὁ ἐν λόγω ... συνάδελφος, πὼς θὰ φύγει κλπ. πὼς θὰ ἐμποδίσει ὅποιον ἄλλο τολμήσει ν' ἀνέβει κλπ., κλπ.

Ἄ νὰ μὴν παραλείψω. Μετὰ τὴν ἀπόπειρα ἐναντίον τοῦ ἐφημέρίου ὁ ἐκλεκτὸς συνάδελφος ἀνέβηκε στὸ ἀναλόγιο καὶ ... ἔψαλλε τὸν ... Νυμφίο.

Ἔτσι γιὰ νὰ ξέρουμε τὶ γίνεται στὴν ἐπαρχία.

Ἐγὼ νόμιζα πὼς ὅποιος διαφωνεῖ ἐνημερώνει ἕνα μήνα πρίν καὶ ἀποχωρεῖ, δὲν μετατρέπει σὲ ρίγκ τὸ ἅγιο Βῆμα.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#60
Πρόκειται σαφῶς γιὰ ΠΕΡΙΚΟΠΗ καὶ δὲν ἀποτελεῖ τυπικὸ στοιχεῖο τοῦ προϋπολογισμοῦ.

Ἡ γκρίνια ὑπάρχει, γιατὶ γνωρίζουμε ἀπὸ μέσα τὶς σπατάλες σὲ ἄλλους τομεῖς τῆς ἐκκλησίας -πολυτελῆ ἐπισκοπικὰ μέγαρα, πλῆθος «ὑπαλλήλων» ἑντὸς τῶν μητροπόλεων χωρὶς κανένα ἀντικείμενο, διάφορες ἐπιβαρύνσεις των προϋπολογισμῶν τῶν ἑνοριῶν ὑπὲρ ... μητροπόλεως, ἀλλεπάλληλοι δίσκοι ἑντὸς τῶν ἑνοριῶν γιὰ ψύλλου πήδημα, ραδιοφωνικοὶ-τηλεοπτικοὶ σταθμοί, σπατάλες σὲ ... πανηγύρια, ἀνταγωνισμοὶ ἀνθοστολισμῶν ἐπιταφίων μὲ ἔξοδα τῶν ἑνοριῶν, καφέδες καὶ ... ἀναψυχὴ στὰ ἑνοριακὰ γραφεία μετὰ τὴν ἀκολουθία κλπ. κλπ.

Ὅταν βλέπουμε τὰ παραπάνω δὲν εἶναι εὔκολο νὰ ἀποδεχτοῦμε περικοπές. Ἡ κεντρικὴ διοίκηση τῆς ἐκκλησίας ἔχει πολλὰ πολλὰ νὰ κόψει πρώτα ἀπὸ ἀνόητες καὶ ἀντιπαραδοσιακὲς ἐξωεκκλησιαστικὲς ἐπιδείξεις καὶ μετὰ νὰ κόψει ἀπὸ τὶς ἀποδοχὲς τῶν ἁπλῶν ὑπαλλήλων ποὺ κρατοῦν τὶς ἑνορίες ἀνοιχτές.

Κὰι γιὰ τοῦ λόγου τὸ ἀληθὲς, ἄς ζητήσει ὁ καθένας μας ἀπὸ τὸν ἱερέα του νὰ τοῦ δείξει ἕναν προϋπολογισμό ἤ μιὰ τριμηνία τῆς ἑνορίας καὶ θὰ καταλάβει ἀμέσως τὶ μένει στὴν ἑνορία καὶ τὶ φεύγει ἀπὸ αὐτήν καὶ ποὺ παέι.

Ἡ οἰκονομικὴ φροντίδα των προϊσταμένων-μητροπολιτῶν δὲν φαίνεται στὰ λιτὰ ἄμφια ἀλλὰ στὴ χρηστὴ καὶ προπάντων ΛΙΤΗ, ΑΠΕΡΙΤΤΗ και ΔΙΑΦΑΝΗ διοίκηση.

Τότε καὶ μόνον τότε θὰ δεχθοῦμε ἀγόγγυστα τὴν ΠΕΡΙΚΟΠΗ.

ΥΓ. Ἀλλὰ ὅταν κάποιος περιμένει νὰ γίνει δεσπότης νὰ ἀποκτήσει πατερίτσα γιὰ νὰ βγάλει τὸ ἄχτι του, πῶς νὰ περιμένεις χρηστότητα;
ΥΓ. Τὸ παραπάνω κείμενο τοῦ συνδέσμου ἀπὸ τὸ amen.gr. Τὸ ψάρι ΠΑΝΤΑ βρωμάει ἀπὸ τὸ κεφάλι. Ἀλλὰ ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα γιὰ ὅλα φταῖνε οἱ ἁπλοὶ ὑπάλληλοι καὶ ὅταν συμβαίνει κάτι πάντα ἐμεις τὴν πληρώνουμε, ἐνῶ οἱ προϊστάμενοι πάντα ἀλώβητοι καὶ ὑπεράνω, εἰδικὰ οἱ ἰσόβιοι ...

Επιτελους καποια στιγμη ας δωσουν και οι Μητροπολιτες!!...
Αρκετα εδωσε ο απλος κοσμος!

ΥΓ Προτεινω οταν ερχεται ο Μητροπολιτης σε καποια ενορια ο οικειος ιεροψαλτης να αποχωρει,αλλα και ουτε αλλος συναδελφος να δεχεται να τον αντικαταστησει,προς ενδειξη διαμαρτηριας!..
Για να τους δω εγω μετα,ποιος θα λεει το Κυριε ελεησον και το Εις πολλα ετη;;....:rolleyes:
Ας μαζευτουν οι ψαλτες σε καθε Μητροπολη και να δρστηριοποιηθουν!
 
Top