''Ιδιωτική Λειτουργία''

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#1
Ἡ ἔκφρασι ''ἰδιωτικὴ Λειτουργία'' ἐμφανίστηκε αὐτὲς τὶς ἡμέρες σὲ 2-3 μηνύματα. Ἀπορῶ πῶς ἡ Θεία Λειτουργία, ὡς ἔργον τοῦ λαοῦ, μπορεῖ νὰ καταντήση ἔργον ''ἰδιωτικόν'' :confused: ἢ μήπως ὑπερβάλλω;
 
#2
Ἡ ἔκφρασι ''ἰδιωτικὴ Λειτουργία'' ἐμφανίστηκε αὐτὲς τὶς ἡμέρες σὲ 2-3 μηνύματα. Ἀπορῶ πῶς ἡ Θεία Λειτουργία, ὡς ἔργον τοῦ λαοῦ, μπορεῖ νὰ καταντήση ἔργον ''ἰδιωτικόν'' :confused: ἢ μήπως ὑπερβάλλω;
Συμφωνώ !!
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#3
Ἡ ἔκφρασι ''ἰδιωτικὴ Λειτουργία'' ἐμφανίστηκε αὐτὲς τὶς ἡμέρες σὲ 2-3 μηνύματα. Ἀπορῶ πῶς ἡ Θεία Λειτουργία, ὡς ἔργον τοῦ λαοῦ, μπορεῖ νὰ καταντήση ἔργον ''ἰδιωτικόν'' :confused: ἢ μήπως ὑπερβάλλω;
Όταν λέμε αγαπητοί ιδιωτική λειτουργία ποτέ δεν γίνετε Κυριακή αλλά άλλη ημέρα
Και για αυτό αυτός που θέλει να τελέσει εκτός του προγράμματος του ναού πληρώνει ιδιωτικά τους ανθρώπους του ναού και τελεί την θεία λειτουργία για τους δικούς του λόγους όπως όταν έχει ένα τάμα και πολλά αλλά κτλ
 
#4
ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ;20651 said:
Όταν λέμε αγαπητοί ιδιωτική λειτουργία ποτέ δεν γίνετε Κυριακή αλλά άλλη ημέρα
Και για αυτό αυτός που θέλει να τελέσει εκτός του προγράμματος του ναού πληρώνει ιδιωτικά τους ανθρώπους του ναού και τελεί την θεία λειτουργία για τους δικούς του λόγους όπως όταν έχει ένα τάμα και πολλά αλλά κτλ
Χρησιμοποιείται η έκφραση, όπως το λέτε, αλλά δεν καταλαβαίνω πως μπορούν σε μια φράση να συνδυάζονται δύο εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες. Σα να λέμε "ιδιωτική αγάπη" :confused: . Δηλαδή, θα λειτουργηθούμε εμείς οι φίλοι και δε θα το πούμε παραέξω γιατί μπορεί να έρθει και κανένας αντιπαθητικός και να μας χαλάσει την ατμόσφαιρα; :confused: Συγχωρήστε με, σίγουρα άλλα μέλη μπορούν να τοποθετηθούν επί του θέματος και με πιο συγκεκριμένα στοιχεία (περι του "δημοσίου" χαρακτήρα της Θείας Λειτουργίας, ως αξίωμα) απλά μεταφέρω την αίσθησή μου.
 
Last edited:

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#5
Χρησιμοποιείται η έκφραση, όπως το λέτε, αλλά δεν καταλαβαίνω πως μπορούν σε μια φράση να συνδυάζονται δύο εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες. Σα να λέμε "ιδιωτική αγάπη" :confused: . Δηλαδή, θα λειτουργηθούμε εμείς οι φίλοι και δε θα το πούμε παραέξω γιατί μπορεί να έρθει και κανένας αντιπαθητικός και να μας χαλάσει την ατμόσφαιρα; :confused: Συγχωρήστε με, σίγουρα άλλα μέλη μπορούν να τοποθετηθούν επί του θέματος και με πιο συγκεκριμένα στοιχεία (περι του "δημοσίου" χαρακτήρα της Θείας Λειτουργίας, ως αξίωμα) απλά μεταφέρω την αίσθησή μου.
Αυτό που θέλω να καταλάβετε είναι ότι πχ την τρίτη δεν έχει λειτουργία και κάποιος κάνει ιδιωτική δεν σημαίνει ότι ο περαστικός δεν μπορεί να μπει να παρακολουθήσει πολύ απλά εκείνη την μέρα θέλει να τελέσει μια λειτουργία κάποιος άνθρωπος και για αυτό λέγετε ιδιωτική δηλαδή δεν είναι στο πρόγραμμα
Μην το θέτετε αλλιώς η λειτουργία είναι για όλο τον κόσμο και μην κολλάμε στις λέξεις
Εσείς όταν προσεύχεστε για ένα πρόβλημα που έχετε θέλετε να σας ακούει όλος ο κόσμος
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#6
ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ;20655 said:
... μην κολλάμε στις λέξεις
Εσείς όταν προσεύχεστε για ένα πρόβλημα που έχετε θέλετε να σας ακούει όλος ο κόσμος ...
Ἡ Θεία Λειτουργία δὲν εἶναι ἕνα ἄθροισμα ἀτόμων ποὺ προσεύχονται ὁ καθεὶς ξεχωριστὰ ὑπὲρ τῆς ἐπιλύσεως τῶν προβλημάτων του, ἀλλὰ τὸ κατεξοχὴν μυστήριο τῆς ἑνότητος τῆς κοινότητος ποὺ λέγεται Ἐκκλησία καὶ ἡ τέλεσί της δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν πρωτοβουλία κανενός. Ἀλλιῶς γιατὶ νὰ μὴν τελοῦνται λειτουργίες μόνο γιὰ ὡρισμένες ὁμάδες: πχ τοὺς καλλιτέχνες, τοὺς φοιτητές, τοὺς πιλότους, ἀκόμη καὶ τοὺς ... ψάλτες :confused:
 
Last edited:

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#7
Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι τὸ κατεξοχὴν μυστήριο τῆς ἑνότητος τῆς κοινότητος ποὺ λέγεται Ἐκκλησία καὶ ἡ τέλεσί της δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν πρωτοβουλία κανενός. Ἀλλιῶς γιατὶ νὰ μὴν τελοῦνται λειτουργίες μόνο γιὰ ὡρισμένες ὁμάδες: πχ τοὺς καλλιτέχνες, τοὺς φοιτητές, τοὺς πιλότους, ἀκόμη καὶ τοὺς ... ψάλτες :confused:
Και ο εκκλησιασμός ενός σχολείου δεν είναι ιδιωτική λειτουργία όταν γίνετε μόνο για το σχολείο
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#9
Δεν είναι :)
Και δε γίνεται "μόνο" για το σχολείο :)
Κάνετε λάθος διότι ορισμένες ενορίες κανονίζουν να κάνουν λειτουργία όταν δεν έχει εκκλησία και παραβρίσκονται μόνο μαθητές και οι καθηγητές
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#10
Συγχωρήστε με που επεμβαίνω αλλα συμφωνω με τον (την) melartia και τον μαρκελλο.Δεν υπάρχει ιδιωτική ειναι αδόκιμος ο ορος...καταλαβαίνω τι εννοείτε κ.Αλέξιε απλά ειναι λάθος έκφραση που εχει διατηρηθει...
 

npapadimit

Νικόλαος Παπαδημητρίου - Πύργος
#12
Και ο εκκλησιασμός ενός σχολείου δεν είναι ιδιωτική λειτουργία όταν γίνετε μόνο για το σχολείο
Ιδιωτική και λειτουργία αγαπητέ είναι δύο αντίθετα πράγματα: Είναι σαν να λες "αυτοκίνητο ιδιωτικής δημοσίας χρήσεως":cool: η κάτι τέτοιο: επουράνια γη:cool:
Τα λέω λίγο απλοϊκά για να το καταλάβεις και μην επιμένεις να δικαιολογήσεις το λάθος.
Μπορεί να χρησιμοποιήται ως έκφραση από τον απλό λαό, αλλά δε σημαίνει ότι είναι και σωστή.
Ετυμολογικά ο όρος Λειτουργία σημαίνει έργο για το λαό (Λείτος =λαός +έργο).
Θεία Λειτουργία είναι το έργο που γίνεται για το Λαό του Θεού γιαυτό και μόνος του ο Ιερέας δεν μπορεί να τελέσει Θεία Λειτουργία.
Είναι απαραίτητη η παρουσία έστω και ενός πιστού.
(Νομίζω ότι αυτό δεν ισχύει στους Ρ/καθολικούς).
Αλλά και πάλι δε μιλάμε για "ιδιωτική πράξη", αφού κατά την ώρα της Προσκομιδής, δηλαδή της προετοιμασίας της, παρίσταται σύμπασα η Εκκλησία ορατή και αόρατη, στρατευομένη και θριαμβεύουσα.


Υ.Γ. : Γιατί βάζεις σταυρό (+) στο όνομά σου;
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
#13
Θα μου επιτρέψετε μία παρέμβαση επί του θέματος. Συμφωνώ ότι ο όρος ιδιωτική Λειτουργία δεν είναι σωστός. Πώς θα χαρακτηρίζατε όμως την Λειτουργία που γίνεται στο παρεκκλήσι ενός σπιτιού η ενός εργοστασίου;
Αλλά θα ήθελα και κάτι άλλο να υπογραμμίσω. Αυτό είναι που μας <Καίει>;Πως θα ονομάσουμε την Λειτουργία;
Που είναι η Εκκλησία στα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία μας; <πχ. γάμοι ομοφυλοφίλων> ΣΙΓΗ ΙΧΘΥΟΣ.

Ευχαριστώ
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#14
Υποκρισία και ατομικισμός καλλιεργείται παντού μα πιο πολύ στην εκκλησία που δεν είναι πλέον εκκλησία: Ιδιωτική λειτουργία, ιδιωτικό μνημόσυνο, ιδιωτικό παρκινγ, ιδιωτική παραλία, ιδιωτιό-prive τραπέζι στο μαγαζί στη παραλλιακή, prive vip στις μουσικές συναυλίες... κλπ κλπ Όλα είναι ατομικά είμαστε στο εγώ και όχι στο εμείς, δυστυχώς.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#15
Θα μου επιτρέψετε μία παρέμβαση επί του θέματος. Συμφωνώ ότι ο όρος ιδιωτική Λειτουργία δεν είναι σωστός. Πώς θα χαρακτηρίζατε όμως την Λειτουργία που γίνεται στο παρεκκλήσι ενός σπιτιού η ενός εργοστασίου;
Αλλά θα ήθελα και κάτι άλλο να υπογραμμίσω. Αυτό είναι που μας <Καίει>;Πως θα ονομάσουμε την Λειτουργία;
Που είναι η Εκκλησία στα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία μας; <πχ. γάμοι ομοφυλοφίλων> ΣΙΓΗ ΙΧΘΥΟΣ.

Ευχαριστώ
Καμία λειτουργία δεν είναι ιδιωτική όπως προειπώθηκε. Όσον αφορά τις λειτουργίες αυτές, στην ενορία όπου ψάλλω, υπάρχει και ένας ιδιωτικός ναός μέσα στο χώρο μιας επιχείρησης ο οποίος λειτουργεί κάποιες φορές και φυσικά έρχονται (όσοι μπορούν) και από τους κατοίκους του χωριού. Τώρα βέβαια αυτό δεν είναι το μείζον θέμα, απλώς εφ' όσον τέθηκε γιατί να μη συζητηθεί;
 

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
#16
Καλημέρα σε όλους,
Εδώ στα δικά μας μέρη δεν χρησιμοπούμε την λέξη "ιδιωτική". Κάποιος που θέλει να κάνει Θ. Λειτουργία εκτός Κυριακής ή άλλης προγραμματισμένης Θ. Λειτουργίας, λέει ότι "ανοίγει την εκκλησία" και κάνει Θ. Λειτουργία. Καλεί όσους νομίζει, όμως στην εκκλησία έρχεται όποιος θέλει, όποιος ακούσει την καμπάνα και θέλει να λειτουργηθεί.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#17
Στο παρελθόν υπηρέτησα σε ναό κοιμητηρίου και αρκετές οικογένειες συνδύαζαν την τέλεση κἀποιου μνημοσύνου (πχ εξαμήνου) με τέλεση θείας λειτουργίας σε ημέρα που βάσει προγράμματος δεν θα είχε θεία λειτουργία. Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των συγγενών απλώς τελούσε μια περίληψη τρισαγίου στον τάφο πιστεύω ότι η τέλεση της λειτουργίας με μνημόσυνο ήταν ευλογία (και χαροποιούσε και τον ιερέα και το προσωπικό του ναού! :D)

Σε μια από τις ενορίες που υπηρέτησα ο προϊστάμενος ιερέας ήταν κάθετος στη μη τέλεση τέτοιων λειτουργιών για τάματα πιστών, μνημόσυνα κλπ. Ίσως ο όρος "ιδιωτική λειτουργἰα" να μην είναι δόκιμος ανήκει όμως (έστω και σαν "αργκό" στο λεξιλόγιο των ιερέων και ψαλτὠν). Τα αποτελέσματα δεν ήταν "θετικά"... :(

Πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να "καθοδηγούμε" την ευλάβεια του κόσμου για λόγους εμπορικούς, ούτε όμως και να τους αποθαρρύνουμε χωρίς διάκριση. Μπορούμε να εξηγήσουμε ότι είναι ένα καλό έθιμο και φυσικά θα πρέπει να προετοιμαστούν, να μεταλάβουν κλπ. Η "κατήχηση" σε αυτή την περίπτωση πολλές φορές κάνει όσους ζητούν την τέλεση λειτουργίας εάν την βλέπουν σαν κάτι μαγικό να πάψουν να ενδιαφέρονται!
 

George

Ιεροψάλτης
#18
Καλημέρα και από εμένα,
Στην περιοχή μου όπως και παραπάνω είδα, όταν κάποιος για οποιοδήποτε λόγο θέλει να τελεστεί Θ. Λειτουργία λέμε "θα ανοίξει" την Εκκλησία, αλλά έλα που κάποιοι Ιερείς όταν χρειαζονται ψάλτη και με παίρνουν τηλ. μου λένε "μπορείς να έρθεις αύριο γιατι έχουμε ιδιωτική Λειτουργία?" Σε τελική φάση ποιός κάνει το λάθος, ο λαός ή κάποιοι Ιερείς? (δεν εννοώ όλους τους Ιερείς). Ποιος πρέπει να τους πει αν είναι ιδιωτική ή όχι? ή αν πρέπει να ονομάζεται ιδιωτική ή όχι? εφόσον και οι ίδιοι έτσι την ονομάζουν.
Και εμένα δεν μου αρέσει ο όρος αυτός, δεν γίνεται να είναι ιδιωτική.
Καταλαβαίνω ότι ενα άτομο ή μία οικογένεια θα "ανοίξει/ουν" τον Ναό, θα βάλει λάδι στις κανδήλες που έχει/έχουν φέρει ο/οι ίδιος/οι, θα χτυπίσει/ουν την καμπάνα ο/οι ίδιος/οι.
Αλλά και πάλι δεν μπορεί με κανέναν τρόπο ή λόγο να ονομαστεί ιδιωτική, είναι εκτός προγράμματος, χμμμ μήπως να την ονομάζαμε μία Θ. Λειτουργία "εκτός προγράμματος"? ποιο φυσιολογικό μου ακούγεται αυτό το όνομα παρά το "ιδιωτική".
 
Last edited:

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
#19
Καλημέρα σε 'ολους.
Οταν πρωτοήρθα στην 'Αμφισσα με π'ηρε τηλ'εφωνο ο Ιερέας του ναού και μου είπε:
Στρ'ατο α'υριο 'εχουμε λειτουργία Ι. Χ. μπορε'ις;:(:(
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#20
Όντως, όπως προαναφέρθηκε, είναι αδόκιμος ο όρος "ιδιωτική Θ.Λειτουργία" κυρίως από τη στιγμή όπου είναι μέσα της διάσπαρτες αναφορές προς όλους (παρεβρισκόμενους και μη στο Ναό). Προσωπικά θα προτιμούσα "Λειτουργία εκτός Κυριακής", ή "καθημερινή Λειτουργία" τέλος πάντων κάτι που να αναφέρεται στο πότε και όχι στο για "ποιούς" γίνεται η ακολουθία εφόσον όντως το "για ποιους" δεν υφίσταται θεολογικά παρά μόνο Κοινωνιολογικά, κάτι που δεν θάπρεπε να αφορά κανένα από τα Μυστήρια της Εκκλησίας.

Όμως γενικότερα έχει χαθεί η "λογικότητα" της λογικής λατρείας μας, δηλαδή γίνονται πράγματα χωρίς να ξέρουμε γιατί τα κάνουμε. Για παράδειγμα, πως ο ιερέας μνημονεύει στην Μεγάλη Είσοδο μετά το "Πάντων ημών" και αρκετούς ιδιαιτέρως ζώντες και τεθνεώτες; Στέκουν αυτά τα πράγματα; Ο ίδιος πριν από δευτερόλεπτα δεν είπε "Πάντων ημών";Τι σχέση έχει το "Είδομεν το φως το αληθινόν" πριν τελειώσει η Κοινωνία των πιστών; Ποιοι να δουν το φως το αληθινόν; Ούτε να το δουν δεν έχουν προλάβει ακόμη! Αναλύοντας το νόημα του Χερουβικού ύμνου, η Μεγάλη Είσοδος θα έπρεπε να γίνεται πριν το "Ως τον Βασιλέα..." και όχι μετά από αυτό, όπως δείχνουν και τα κλασικά βιβλία εξάλλου, όπου το Αρχίγραμμα μπαίνει στο "Ως τον Βασιλέα" και το "Ταις Αγγελικαίς" είναι εντεταγμένο μέσα στο υπόλοιπο του Χερουβικού ύμνου (δηλ. από το "Ως τον Βασιλέα μέχρι το "Αλληλούϊα"). Και πολλά άλλα τέτοια ων ουκ έστιν αριθμός τα οποία προέρχονται από την έλλειψη παιδείας των λειτουργών και των ψαλτών...

Το συμπέρασμα είναι λοιπόν ότι δεν φτάνει να κάνουμε κάτι, δεν φτάνει να το κάνουμε καλά, αλλά να ξέρουμε γιατί το κάνουμε... Αφού δεν ασχολούμαστε με την ουσία των πραγμάτων, είναι λογικό να επικρατούν όροι όπως "Ιδιωτική Θ. Λειτουργία", εφόσον σε πολλούς τομείς ο Ναός λειτουργεί ως κατάστημα (εννοώ με την λογική καταστήματος), είναι "λογικό" να υπάρχουν και περιπτώσεις ιδιαίτερης εξυπηρέτησης πελατών... (Θου Κύριε) :eek::(
 
Last edited:
Top