Θεσμοθετείται Κρατικό Πιστοποιητικό Μουσικών Γνώσεων

ΠΜΧ

Παΐσιος Χρυσανθόπουλος
#3
Και ποιά θα είναι τα οφέλη του πιστοποιητικού αυτού για τον κάτοχό του;

Το μόνο πιθανό μου φαίνεται η μοριοδότηση, που υποτίθεται ότι την κατέχουν ήδη όλα τα αναγνωρισμένα από το κράτος ωδεία. Άρα τί;
 
Last edited:

emakris

Μέλος
#4
Όχι, Απόστολε, δεν πρόκειται περί αυτού. Το ζήτημα έχει μακρά ιστορία και έχει να κάνει με το ότι τα πτυχία και τα διπλώματα των Ωδείων είναι αδιαβάθμητα, δηλαδή δεν αντιστοιχούν σε καμία επίσημη βαθμίδα της εκπαίδευσης, έστω και εάν υποτίθεται ότι είναι "αναγνωρισμένα από το κράτος" (κενό γράμμα). Προφανώς εγκαταλείφθηκε η προσπάθεια να διαβαθμιστούν με κάποιον τρόπο, διότι υπάρχουν τεράστια νομικά και ουσιαστικά προβλήματα, οπότε προκρίθηκε η λύση ενός συστήματος εξετάσεων που θα οργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας (τα Ωδεία εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού) και θα παρέχουν τη βαθμίδα 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (τα πτυχία Α.Ε.Ι. παρέχουν τη βαθμίδα 6, τα μεταπτυχιακά τη βαθμίδα 7, τα διδακτορικά τη βαθμίδα 8).
Δεν πρόκειται να αμφισβητήσω τα εξής γεγονότα: α) το συγκεκριμένο νομοθέτημα παρουσιάζει σημαντικές ατέλειες και η πρακτική εφαρμογή του θα είναι δυσχερής, β) οι απόφοιτοι των σοβαρών Ωδείων αδικούνται, διότι μπαίνουν στην ίδια μοίρα με ανθρώπους που δεν έχουν καν τίτλο σπουδών, γ) οι αντιδράσεις θα είναι τεράστιες και πιθανόν να μην προχωρήσει το πράγμα. Από την άλλη μεριά, ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να διαιωνίζεται το υπάρχον τριτοκοσμικό καθεστώς.
 
#7
Εχει ψωμί ακόμα και πολυ δρόμο .
Οπως ηταν αναμενόμενο ,ξεσήκωσε θυελα αντιδράσεων .
Μερικές σκέψεις που έρχονται πρόχειρα στο μυαλό μου .
Ολοι γνωρίζουμε την κατάσταση που επικρατεί στα ωδεία .
Όσοι δεν έχουν ασχοληθούν επισταμένα ,Απλα να τους ενημερωσω ότι ,οπως γινεται με τα πτυχία και διπλώματα της βυζαντινής μουσικης ,ετσι με την ιδια περισση ευκολία ,κάποια ωδεία και μουσικές σχολές , «μοιράζουν» Αναλογα πτυχία ευρωπαϊκής μουσικής .
Υπήρχε ενα πάγιο αίτημα ,όλων ημών των αποφοίτων των ωδείων .
Η διαβάθμιση των πτυχίων ,η αναγνώριση ,απο το υπουργείο παιδείας .
Είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που τα πτυχία τα εκδίδει το υπουργείο πολιτισμού .
Κι εκεί που περιμέναμε κάτι αλλο ,ήρθε αυτο ,το οποίο δεν βλέπω να δίνει πραγματικά λύση .
Εκτός κι αν εκδίδει πιστοποιητικά για χρήση στο δημόσιο ,με συγκεκριμένη χρονική ισχύ .
Οπως γίνεται με την γνώση της ξένης γλώσσας ή την πιστοποίηση της γνώσης υπολογιστή .
Πάντως ,αν το καλοσκεφτούμε ,ο εκάστοτε προϊσταμενος ,που υποθετικά θα σε προσλάβει (μιλαω και για τους μουσικούς και για τους ψάλτες ) ,θα σε περασει ακρόαση (οντιςιον )
Μιλαω για τον ιδιωτικό τομέα .
Άρα ο επαγγελματιας μουσικός ,αν θέλει να λέγεται μουσικός ,βελτιώνεται ,μελετάει ,μένει ενήμερος .
Κανεις δεν μένει σε ενα τίτλο σπουδών ,πτυχίο ,δίπλωμα .
Στον τομέα μας παλι πολλοί ξεχνούν και τα πέντε κολλυβογράμματα που ήξεραν .
Και θα μείνω σε αυτο ,στο ψαλτικο ,Αφου και ο ιστότοπος ,απευθύνεται σε ψάλτες .
Απευθύνω λοιπόν ,μια τεράστια μομφή ,στους δασκάλους ,καθηγητές ωδείων ,σχολών γιατι αυτοι ,φταίνε αποκλειστικά και μονο για αυτήν την κατάντια .
Και αυτή η κατάντια ,έφερε ως συνέπεια αυτήν την οδυνηρή εξέλιξη .
Μαζί με τα λοιπά πτυχία ,θα απαξιωθούν και τα δικά μας πτυχία που έχουμε στα χέρια μας ,ως χαρτιά τουαλέτας .
Ξέρω πως γίνομαι κουραστικός ,επαναλαμβάνοντας τα ιδια ,τα εχω ξανά γράψει στο παρελθόν και σε αλλα ποσταρίσματα .
Άσχετοι ,ακατάλληλοι και ημιμαθείς .
Μπαστακωθηκαν σε θέσεις
Πατρωναραν καταστάσεις .
Τυφλοί ,τυφλούς οδηγούν ...
Εχω γνωρίσει ,οχι πτυχιούχους ,διπλωματούχους ,που δεν γνωρίζουν να ψάλλουν κανόνα .
Πήγε στον ναό που διακονω ,ψάλτης (με δίπλωμα ) να ψάλλει προηγιασμενη και δεν ήξερε την τυπική διάταξη .
Καθηγητές που δεν ήξεραν τα προσομοια (οχι ολα )
Και βεβαια η διοικούσα εκκλησία εχει και αυτή τις διαχρονικές της ευθύνες .
Οταν στις σχολές των μητροπόλεων και στα κεντρικά αναλόγια ,βολεύονται οι ημετεροι .
Τα δικά μας τα παιδια .
Οι περιπτώσεις πολλές και γνώστες ,δεν αξίζει τον κόπο ,ούτε να αναφερθώ ,ούτε να τις απαριθμήσω .
Αυτοι ξέρουν ...
Ντροπή και ονειδος
Θα βγουν ,παλι θρασύτατα ,να μιλήσουν και ως γνώστες και σωτήρες
Αιδώς αργείοι ...
 

tzark

Μέλος
#8
Εχει ψωμί ακόμα και πολυ δρόμο .
Οπως ηταν αναμενόμενο ,ξεσήκωσε θυελα αντιδράσεων .
Μερικές σκέψεις που έρχονται πρόχειρα στο μυαλό μου .
Ολοι γνωρίζουμε την κατάσταση που επικρατεί στα ωδεία .
Όσοι δεν έχουν ασχοληθούν επισταμένα ,Απλα να τους ενημερωσω ότι ,οπως γινεται με τα πτυχία και διπλώματα της βυζαντινής μουσικης ,ετσι με την ιδια περισση ευκολία ,κάποια ωδεία και μουσικές σχολές , «μοιράζουν» Αναλογα πτυχία ευρωπαϊκής μουσικής .
Υπήρχε ενα πάγιο αίτημα ,όλων ημών των αποφοίτων των ωδείων .
Η διαβάθμιση των πτυχίων ,η αναγνώριση ,απο το υπουργείο παιδείας .
Είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που τα πτυχία τα εκδίδει το υπουργείο πολιτισμού .
Κι εκεί που περιμέναμε κάτι αλλο ,ήρθε αυτο ,το οποίο δεν βλέπω να δίνει πραγματικά λύση .
Εκτός κι αν εκδίδει πιστοποιητικά για χρήση στο δημόσιο ,με συγκεκριμένη χρονική ισχύ .
Οπως γίνεται με την γνώση της ξένης γλώσσας ή την πιστοποίηση της γνώσης υπολογιστή .
Πάντως ,αν το καλοσκεφτούμε ,ο εκάστοτε προϊσταμενος ,που υποθετικά θα σε προσλάβει (μιλαω και για τους μουσικούς και για τους ψάλτες ) ,θα σε περασει ακρόαση (οντιςιον )
Μιλαω για τον ιδιωτικό τομέα .
Άρα ο επαγγελματιας μουσικός ,αν θέλει να λέγεται μουσικός ,βελτιώνεται ,μελετάει ,μένει ενήμερος .
Κανεις δεν μένει σε ενα τίτλο σπουδών ,πτυχίο ,δίπλωμα .
Στον τομέα μας παλι πολλοί ξεχνούν και τα πέντε κολλυβογράμματα που ήξεραν .
Και θα μείνω σε αυτο ,στο ψαλτικο ,Αφου και ο ιστότοπος ,απευθύνεται σε ψάλτες .
Απευθύνω λοιπόν ,μια τεράστια μομφή ,στους δασκάλους ,καθηγητές ωδείων ,σχολών γιατι αυτοι ,φταίνε αποκλειστικά και μονο για αυτήν την κατάντια .
Και αυτή η κατάντια ,έφερε ως συνέπεια αυτήν την οδυνηρή εξέλιξη .
Μαζί με τα λοιπά πτυχία ,θα απαξιωθούν και τα δικά μας πτυχία που έχουμε στα χέρια μας ,ως χαρτιά τουαλέτας .
Ξέρω πως γίνομαι κουραστικός ,επαναλαμβάνοντας τα ιδια ,τα εχω ξανά γράψει στο παρελθόν και σε αλλα ποσταρίσματα .
Άσχετοι ,ακατάλληλοι και ημιμαθείς .
Μπαστακωθηκαν σε θέσεις
Πατρωναραν καταστάσεις .
Τυφλοί ,τυφλούς οδηγούν ...
Εχω γνωρίσει ,οχι πτυχιούχους ,διπλωματούχους ,που δεν γνωρίζουν να ψάλλουν κανόνα .
Πήγε στον ναό που διακονω ,ψάλτης (με δίπλωμα ) να ψάλλει προηγιασμενη και δεν ήξερε την τυπική διάταξη .
Καθηγητές που δεν ήξεραν τα προσομοια (οχι ολα )
Και βεβαια η διοικούσα εκκλησία εχει και αυτή τις διαχρονικές της ευθύνες .
Οταν στις σχολές των μητροπόλεων και στα κεντρικά αναλόγια ,βολεύονται οι ημετεροι .
Τα δικά μας τα παιδια .
Οι περιπτώσεις πολλές και γνώστες ,δεν αξίζει τον κόπο ,ούτε να αναφερθώ ,ούτε να τις απαριθμήσω .
Αυτοι ξέρουν ...
Ντροπή και ονειδος
Θα βγουν ,παλι θρασύτατα ,να μιλήσουν και ως γνώστες και σωτήρες
Αιδώς αργείοι ...
Ένα μεγάλο Μπράβο για τις μεγάλες αλήθειες που γράφεις.
Στην Ψαλτική τέχνη έχει διασαλευτεί η Πυραμίδα των αξιών.
Δεν τηρούνται αρχές. Όλα γίνονται για τα χρήματα. Τόσο απλά…..!!!!
 
#10
Επισυνάπτω τοποθέτηση του εκλεκτού πρώην συναδέλφου Στρατιωτικού Μουσικού ,και νυν διευθυντή Ωδείου ,Γεωργίου Χατζηκοκολακη

Αξιότιμοι Κες-Κοι Βουλευτές

Με ανάμικτα συναισθήματα, αρχικά έκπληξης και πικρίας που αργότερα έγιναν ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΘΥΜΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΗ ,ενημερώθηκα για το ΑΝΗΘΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΗΤΟ Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας , του άρθρου που αφορά την πιστοποίηση και διαβάθμιση μουσικών γνώσεων.Είναι ένα ΔΙΑΤΡΗΤΟ ΝΟΜΙΚΑ και ΑΝΗΘΙΚΟ Ν/Σ που αν ψηφιστεί ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΩΔΕΙΑ ,ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ και ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΣΕ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΒΙΒΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 5 ( ΜΕΣΗ Γ΄- ΑΝΩΤΕΡΑ Α΄) και ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΜΟΝΙΑΣ!!!!!ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ θα έχουν να διδάσκουν και να διδάσκονται ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ!!!Τα ωδεία υποβιβάζονται σε απλά προπαρασκευαστήρια για τα Πανεπιστήμια ή φροντιστήρια για απλές βασικές γνώσεις.
Πριν την κατάθεσή του δεν ρωτήθηκε για τις προτάσεις του κανένα ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ μας(ΕΝΩΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ , ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΩΔΕΙΩΝ) κανένας καθηγητής ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ , αλλά προφανώς μόνο κάποια αντιπροσωπεία μίας ΚΑΣΤΑΣ ΜΕΡΙΚΩΝ 10ΑΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ που λόγω θέσης ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.και ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ σχετικά με την ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.Ξεχνούν όμως ότι και οι ίδιοι ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΩΔΕΙΑ.
Τα ωδεία ,αυτή την στιγμή στην Ελλάδα είναι περίπου 600 και άλλα περίπου 125 Δημοτικά ωδεία.Λειτουργούν πάνω από 100 χρόνια και μέσα σε αυτά ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ , ΜΑΕΣΤΡΟΙ, ΣΥΝΘΕΤΕΣ..Οι σπουδές και οι ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ είναι από τις πιο ΔΙΑΥΓΕΙΣ με 5μελείς ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ, που εγκρίνει με αρ απόφασης το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ταυτόχρονα έχει ΕΞΙΔΕΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΕΠΟΠΤΕΥΕΙ ΕΝΩ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ(πόσο πιο διαυγής διαδικασία;;;;;)Κατόπιν ΘΕΩΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ως ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ.Το Ν/Σ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ(!!!!!!!) ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΞΑΝΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ΣΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΛΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΦΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ Η ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΠΑΡΑΒΟΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ(!!!!!!!)Αλήθεια ,το ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ;;;;Όλα αυτά μετά από 12,15,20 ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ και τεράστιας ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΟΥ από τους καθηγητές των ωδείων που ΚΡΑΤΟΥΝ ΨΗΛΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ.όχι μόνο με την εκπαίδευση αλλά και με τις ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ που τις περισσότερες φορές επιβαρύνουν οικονομικά και τους ίδιους.
Η μουσική στην Ελλάδα βρίσκεται ψηλά και ανθεί από τα αρχαία χρόνια.Δεν καπηλεύεται ,ούτε οικειοποιείται από κανέναν.Τα Μουσικά Πανεπιστήμια υπάρχουν μόλις τα τελευταία 25 χρόνια.Δεν μπορούν ΝΑ ΣΒΗΣΟΥΝ ΜΕ ΕΝΑΝ ΝΟΜΟ ΚΙ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΩΔΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΕΙΧΑΝ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΩΣΗ ΝΑ ΜΑΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΜΕ ΑΠΛΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ!!!!
Προσωπικά , επί 20 χρόνια , είχα καθηγητή που με ενέπνευσε και μου μετέδωσε τις τεράστιες γνώσεις του,τον ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΔΕΛΛΙΟ , έναν από ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗς ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ(απόφοιτος και ο ίδιος ωδείου),βραβευμένος από ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝΈκτοτε παρακολούθησα πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια(με προσωπικό κόστος),ενημερώνομαι καθημερινά,όπως και παρακολούθησα ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΥΠΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ(με τεράστια προσωπική οικονομική μου επιβάρυνση) και αφού κατέθεσα το βιογραφικό μου και ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΟΥ ΥΨΗΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΩΔΕΙΟ.
Κατά την 25ετή διδασκαλία μου έχω διδάξει και εμπνεύσει 100άδες μουσικούς ,που πολλοί από αυτούς σήμερα είναι μέλη ορχηστρών, στρατιωτιωτικών μπαντών,αναπληρωτές καθηγητές σε σχολεία , σπουδαστές και απόφοιτοι Μουσικών Πανεπιστημίων , σόλο καριερίστες , καθηγητές ωδείων και δημιουργώ διαρκώς ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ ΜΕ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ και συνήθως επιβαρύνομαι οικονομικά και χρονικά για αυτό.Από όσο γνωρίζω και άλλοι καθηγητές ωδείων πράττουν το ίδιο.Για όλα αυτά ,λοιπόν ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΟΥΜΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ!!!!Ξέρετε..... στο επίπεδο 5 που θέλετε να μας πιστοποιήσετε ανήκει πχ η συμπαθής τάξη των ΚΡΕΟΠΩΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΠΟΥ ΜΕ ΜΕ ΜΙΑ 3ΜΗΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑς ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΤΕ(......)
Όλη η μουσική που ανθεί όλα αυτά τα χρόνια διδάχθηκε μέσα στα ωδεία.Η συντριπτική πλειονότητα ΜΟΥΣΟΥΡΓΩΝ, ΣΥΝΘΕΤΩΝ , ΜΑΕΣΤΡΩΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΡΧΗΣΤΡΩΝ ξεπήδησαν μέσα από αυτά.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΜΗΝ ΠΕΦΤΕΤΕ ΘΥΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΕΓΩΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥς ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 200-300 ΕΙΣΑΚΤΕΟΥΣ ΤΗΝ ΑΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΤΗΜΑ ΜΟΝΟ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ ΠΟΥ ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΤΟΣΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΙΚΑΝΟΙ(.....)Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΥΨΗΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΤΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ.
Τα Συλλογικά μας όργανα έχουν ήδη δράσει και συνεχίζουν.Όπως ενημερώθηκα από συναδέλφους πλησίασαν για ενημέρωση κάποιους συνάδελφους σας βουλευτές και απάντησαν ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΛΟΓΩ ΕΚΛΟΓΩΝ!!!!!!ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ;;;;;;ΟΤΑΝ ΘΑ ΤΟ ΦΕΡΟΥΝ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΖΗΜΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ;;;;;;;;;;

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ

1. ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ Ν/Σ και έναρξη διαλόγου με ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΕΙ για την κατάθεση ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ Ν/Σ ΠΟΥ ΣΑΝ ΣΚΟΠΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΥΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΩΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ
2. ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΩΔΕΙΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
3. ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΩΣ ΕΞΗΣ:
Α. Πτυχίο Ωδικής , Αρμονίας , Ενοργάνωσης , Αντίστιξης και πτυχίο οργάνου στο επίπεδο 5 και χωρίς μπόνους μορίων σε μελλοντικούς διαγωνισμούς για δημόσιες θέσεις.
Β. Πτυχίο Φυγής ,Σύνθεσης και δίπλωμα οργάνου στο επίπεδο 6 με ελάχιστα μπόνους μορίων για να διαχωριστούν από τους απόφοιτους των ΑΕΙ που θα έχουν πολλά περισσότερα.
4. ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΥΠ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
5. Υποχρεωτική συμμετοχή των καθηγητών των ωδείων σε ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ.
6. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΩΔΕΙΑ.
7. Εναρξη διαλόγου και σχεδίου για ΙΔΡΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΙΑΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΕΝΟΣ ΤΟΣΟ ΑΝΗΘΙΚΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΗΤΟΥ ΝΟΜΙΚΑ Ν/Σ (γιατί τόση βιασύνη άραγε;) που θα στερήσει και θέσεις εργασίας ,ακόμα και από τους αποφοίτους των ΑΕΙ(διαμαρτύρονται έντονα) που δουλεύουν στα ωδεία και ΣΤΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗς ΥΨΗΛΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΙΣΟΠΕΔΟΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΓΝΩΣΗ(ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ) ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ(.....)ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ.

ΜΕ ΤΙΜΗ
Γεώργιος Χατζηκοκολάκης
Καθηγητής
ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΩΔΕΙΟΥ
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#11
Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας (άρθρο 16,4 Συντάγματος).
Γιατί να μονοπωλούν ιδιώτες ή να πουλάνε πτυχία κάτω από τα στραβά μάτια φορέων που δεν ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας;
Μήπως τόσα χρόνια έκανε και το Υπ.Παιδείας στραβά μάτια και πέταξε το θέμα παιδείας (μουσικής) σε άσχετο υπουργείο;
Δέ γνωρίζω τι συμβαίνει σήμερα αλλά,
Παλαιότερα με 3-4 κατοστάρικα έπαιρνε πτυχιο και ο πλέον άσχετος και στο φέρνανε και σπίτι με ντελιβερι. Σήμερα για να πάρεις μεταπτυχιακό σε άλλες επιστήμες θέλεις 4000.
Η μουσική ήταν σημαντικότατο μάθημα για τους αρχαίους, ενώ για μας είναι η ώρα του παιδιού, η ώρα για να κάνουν οι δάσκαλοι (πριν τις ειδικότητες) επαναλήψεις στα «πρωτεύοντα» μαθήματα.

Θα έπρεπε να διδάσκεται σοβαρά το πεντάγραμμο ή η βυζαντινή από την πρώτη δημοτικού.
Στην τρίτη γυμνασίου (9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση) να έχουν διδαχτεί οι αρμονίες.
(Τα σημερινά βιβλία 1βάθμιας και 2βαθμιας κάνουν μόνο για το νηπιαγωγείο).
Εφικτό γιατί όσοι έχετε κάνει καθηγητές σε ωδεία, γνωρίζετε ότι η μουσική μαθαίνεται από μικρούς καί όχι μεσήλικες.

Το δημόσιο σχολείο.
Η Ελλάδα έβγαλε μεγάλους, παγκόσμιους επιστήμονες π.χ. ΠΑΠ, και βγάζει , ακούσαμε προχτές για παγκόσμια επανάσταση στην εξωσωματική από έλληνες...
Αυτοί όπως και άλλοι άλλων κρατών σπούδασαν σε δημόσια σχολεία.

Η δασκάλα της πρώτης κατά 99% θα πάει τα παιδάκια στη δευτέρα και θα ξέρουν όλα γραφή και ανάγνωση ας είναι και αλλοδαπά. Λίγο τά πιστεύω, λίγο η επαφή γίνεται ηρωίδα.
Κάτι σαν τον δάσκαλο βυζαντινής πού διδάσκει δωρεάν.

Στον ιδιωτικό και τά ωδεία φυσικά υπάρχουν τα ως άνω αλλά και η σχέση με $$$
Σήμερα με την κρίση ένα παιδάκι με μουσικά χαρίσματα θα ατυχήσει,
ή καλύτερα ας μην επιλέξει μουσική σταδιοδρομία.

Χώρια από τά άσχετα παρεμφερή πού έγραψα,
Πιστεύω ότι ο νόμος είναι καλός σαν ξεκίνημα.
Ποιός γνωρίζει μουσική καί ποιός αγόρασε πτυχίο.
Μετά βλέπουμε.
 
#12
Ωραία πρόταση να γίνουν όλοι μουσικοί .......αλλά οι Λαοί που θα έχουν την τεχνολογία θα έχουν κερδίσει και το μέλλον....ευτυχώς όμως που θα στείλουμε διαστημικό όχημα στην Σελήνη....!!!!!!!
 
#13
Δεν καταλαβαίνω τα εξής:

1. Κάπου γράφτηκε ότι "είναι υποχρεωμένοι" όσοι απέκτησαν πτυχίο ή δίπλωμα να πάρουν το πιστοποιητικό. ΟΛΟΙ; Πού θα είναι απαραίτητο αυτό το πιστοποιητικό; Αν δεν το έχω, τι "χάνω";
Πχ αν θέλω να εργαστώ σε σχολείο (Υπ. Παιδείας) είναι λογικό να είμαι υποχρεωμένος.
Αν θέλω να εργαστώ σε ωδείο (Υπ. Πολιτισμού με ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΟ πτυχίο) θα είμαι υποχρεωμένος να πάρω το πιστοποιητικό;
Στον ναό ένας ψάλτης σε τι θα επηρρεαστεί, ακόμα κι αν χάσει όλους τους τίτλους σπουδών του;

2. Ακούγεται άσχετο και σίγουρα δεν υπάρχουν ακριβείς αντιστοιχίες, αλλά ίσως κατά βάθος δεν είναι:
Κάποια στιγμή έγινε κάτι αντίστοιχο (δεν γνωρίζω ακριβώς τι) με τους κατόχους πτυχίων ξένων γλωσσών, όπως Lower, και τους αποφοίτους αγγλικής κλπ φιλολογίας. Σήμερα μπορεί κάποιος κάτοχος Proficiency να διδάξει σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών; Μήπως συμβεί κάτι αντίστοιχο και με τα ωδεία;

3. Μάλλον θα είναι σαν τα Ι.Ε.Κ. ή κάνω λάθος; Δηλαδή θα δίνει το κάθε ωδείο ένα πτυχίο ή δίπλωμα (κι αυτό όχι απαραίτητα), που δεν θα έχει όμως πρακτική αξία, αν δεν πάρεις την πιστοποίηση;
 
Last edited:
#14
και θα παρέχουν τη βαθμίδα 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (τα πτυχία Α.Ε.Ι. παρέχουν τη βαθμίδα 6, τα μεταπτυχιακά τη βαθμίδα 7, τα διδακτορικά τη βαθμίδα 8).
Για να καταλάβουμε ακόμα καλύτερα τι θα πει "βαθμίδα 5", αντιγράφω από κάποιο site που βρήκα το επίπεδο 4 και 5:
ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

(Προσωπικά θεωρώ ότι είναι άδικο).
 
#15
Όλο είναι άδικο. Άμα δεν έχεις την πιστοποίηση που λένε, δεν θα μπορείς να βρεις δουλειά. Θα κληθούν άνθρωποι που δουλεύουν και 30,40 και δεν ξέρω και γω πόσα χρόνια, να περάσουν από εξετάσεις. Και επίσης όπως έγραψα σε μήνυμά μου θα χάσουν τη δουλειά τους κάποιοι. Έχει να γίνει και στο συνταξιοδοτικό αλλαγή πάλι
 
#16
Όλο είναι άδικο. Άμα δεν έχεις την πιστοποίηση που λένε, δεν θα μπορείς να βρεις δουλειά. Θα κληθούν άνθρωποι που δουλεύουν και 30,40 και δεν ξέρω και γω πόσα χρόνια, να περάσουν από εξετάσεις. Και επίσης όπως έγραψα σε μήνυμά μου θα χάσουν τη δουλειά τους κάποιοι. Έχει να γίνει και στο συνταξιοδοτικό αλλαγή πάλι
Παρακαλώ απαντήστε μου αν μπορείτε σε αυτά που έγραψα πιο πάνω από το μήνυμα που αναφέρεστε, ώστε να καταλάβω γιατί θα συμβούν όλα αυτά που λέτε.
 
#17
Παρακαλώ απαντήστε μου αν μπορείτε σε αυτά που έγραψα πιο πάνω από το μήνυμα που αναφέρεστε, ώστε να καταλάβω γιατί θα συμβούν όλα αυτά που λέτε.

Το περί επιπέδου θα έχει σχέση με τη μισθολογική κατάσταση του καθενός. Όσο πιο ψηλό είναι το επίπεδο που βρίσκεσαι τόσο πιο πολλά λεφτά θα έχεις. Βέβαια έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα τί λεφτά θα παίρνεις και με διδακτορικό; (Κλάφτααααα).....
Το ονομαζόμενο ''Κρατικό Πιστοποιητικό Μουσικών Γνώσεων'' εντάσσεται σε ένα ευρύτερο νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνει χώρος αγοράς προσόντων αποσυνδέοντας το πτυχίο από το επαγγελματικό δικαίωμα. Τα παιδάκια μέχρι να φτάσουν στην ηλικία να σπουδάσουν δεν θα έχουν δημόσια-δωρεάν εκπαίδευση στη μουσική. Οι σπουδαστές και οι γονείς ατομικά θα έχουν ευθύνη αυτών των σπουδών. Θα πηγαίνει για παράδειγμα το παιδί να επιλέξει το Ωδείο που τον βολεύει οικονομικά ή θα κάνει ιδιαίτερα μαθήματα με ένα δάσκαλο που θα διαλέξει ή θα ''αυτομορφώνεται'' με βάση τις δικές του αντιλήψεις. Το ονομαζόμενο ''ενιαίο'' της εκπαίδευσης θα επιτυγχάνεται μόνο στην πιστοποίηση που θα είναι ισότιμη με ένα ΙΕΚ. Για να μη μακρυγορώ ( έχω γράψει στο μέρος συνδικαλιστικά και εδώ, όλα τα υπόλοιπα που προβλέπονται - στο νομοσχέδιο γράφονται ξεκάθαρα νομίζω ) υποβαθμίζεται η μουσική εκπαίδευση και άλλο. Για τον ιεροψαλτικό κόσμο μη γίνει καμία στραβή που θα αφορά μισθολογικά θέματα φοβάμαι και δεν ξέρω και γω τί άλλο. Θα δούμε. Το ζητούμενο είναι να μην περάσει το νομοσχέδιο αυτό. Αδικία μεγάλη και υποβάθμιση όπως και αλλού φυσικά. Δυστυχώς!!!
 
#19
Για τον ιεροψαλτικό κόσμο μη γίνει καμία στραβή που θα αφορά μισθολογικά θέματα φοβάμαι και δεν ξέρω και γω τί άλλο.
Για νέους ψάλτες, ναι. Εκτιμώ όμως ότι δύσκολα θα επηρεαστεί ο μισθός ενός ψάλτη που ήδη έχει αναλόγιο. Διότι αυτός δεν εξαρτάται μόνο από τα πτυχία του, αλλά και από πολλούς άλλους παράγοντες.
 
#20
ΕΠΙΠΕΔΟ 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

(Προσωπικά θεωρώ ότι είναι άδικο).
Μου δημιουργήθηκε μία ακόμα απορία, σε συνδυασμό με το παρακάτω:
"Στις εξετάσεις για απόκτηση πιστοποιητικού μουσικών γνώσεων μπορεί να μετέχουν Έλληνες πολίτες ή ομογενείς, πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή αλλοδαποί που έχουν νομίμως τη συνήθη διαμονή τους στην Ελλάδα, απόφοιτοι ωδείων ή μη, με γνώσεις σε κάποιο μουσικό όργανο, παραδοσιακό, λαϊκό, λόγιας δυτικής ή βυζαντινής μουσικής"

....δηλαδή: αν δεν έχει κάποιος απολυτήριο λυκείου, θα μπορεί:
1. να πάρει αυτήν την πιστοποίηση και
2. να μη χρειάζεται πλέον απολυτήριο λυκείου.

Σωστά;

Οκ, το πρώτο ίσως είναι καλό και διορθώνει κάποια κωμικοτραγικά φαινόμενα έως τώρα (έχω περάσει κι εγώ κάποια...). Δεν ξέρω όμως αν το δεύτερο στέκει.
 
Last edited:
Top