http://www.zoomnews.gr/?p=21562Βλέπετε ότι όλα έχουν την σειρά τους? ΑΠό εδώ έχουν από εκεί έχουν κάπου θα μας πιάσουν!!
http://www.zoomnews.gr/?p=18952
http://www.zoomnews.gr/?p=21562Βλέπετε ότι όλα έχουν την σειρά τους? ΑΠό εδώ έχουν από εκεί έχουν κάπου θα μας πιάσουν!!
http://www.zoomnews.gr/?p=18952
Ὁ Διονύσιος στή ΣΥΜΒΟΛΗ (τεύχη 19 καί 20) ἔχει δημοσιεύσει ἀποσπάσματα ἀπό τό «Ὑπόμνημα περί τῆς Θείας Λατρείας, ἤτοι περί τινων ἀναγκαίων μεταρρυθμίσεων ἐν ταῖς ἱεραῖς ἀκολουθίαις καί τῇ θείᾳ λειτουργίᾳ» πού ὑπέβαλλε στή Σύνοδο στίς 10 Αὐγούστου 1985, μαζί μέ τόν τόμο «Λόγος Οἰκοδομῆς» τοῦ 1982 (πού εἶναι τό βιβλίο Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ), καί γράφει ὅτι τά ἔχει ἀπό τό ἀρχεῖο τοῦ ἁγίου Καρπενησίου. Προφανῶς εἶναι τά ἴδια;Υγ Επισυνάπτω το ''μετά αιδούς και ευλαβείας'' από αναδημοσίευσή του για πληρέστερη κατανόηση, ως λόγο προσωπικής εμπειρίας ενός επισκόπου. Ούτε ο ίδιος τα θεωρούσε απαράβατα όσα έλεγε, ούτε και θέσφατα. Ο λόγος του είναι σε σημεία σκληρός, αυστηρός, και αυτοκριτικός. Προκάλεσε αντιδράσεις, αλλά αξίζει να αναγνωσθεί ως η φωνή ενός εκκλησιαστικού άνδρα που άλλο δεν έκανε από το να ιερουργεί τον Λόγον και να κηρύττει-κ για όλα αυτά να τον αποκαλούν τον σοφό της Ιεραρχίας.
Γιατί τό λές αὐτό; Δέν εἶναι τῶν καθηγητῶν τῆς Θεσσαλονίκης (τότε) Βασιλειάδη, Γαλάνη, Γαλίτη καί Καραβιδόπουλου;Επομένως η λογοτεχνική θηλυκή μετάφραση που κυκλοφορεί εσχάτως με τις ευλογίες μακαριστού κ νυν Αρχιεπισκόπου κ σε ορισμένες περιπτώσεις εκτοπίζει τα Αναγνώσματα, δε θα τον έβρισκε σύμφωνο ως λειτουργικό ανάγνωσμα.
π. Μάξιμος;71584 said:Ὁ Διονύσιος στή ΣΥΜΒΟΛΗ (τεύχη 19 καί 20) ἔχει δημοσιεύσει ἀποσπάσματα ἀπό τό «Ὑπόμνημα περί τῆς Θείας Λατρείας, ἤτοι περί τινων ἀναγκαίων μεταρρυθμίσεων ἐν ταῖς ἱεραῖς ἀκολουθίαις καί τῇ θείᾳ λειτουργίᾳ» πού ὑπέβαλλε στή Σύνοδο στίς 10 Αὐγούστου 1985, μαζί μέ τόν τόμο «Λόγος Οἰκοδομῆς» τοῦ 1982 (πού εἶναι τό βιβλίο Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ), καί γράφει ὅτι τά ἔχει ἀπό τό ἀρχεῖο τοῦ ἁγίου Καρπενησίου. Προφανῶς εἶναι τά ἴδια;
π. Μάξιμος;71584 said:
Γιατί τό λές αὐτό; Δέν εἶναι τῶν καθηγητῶν τῆς Θεσσαλονίκης (τότε) Βασιλειάδη, Γαλάνη, Γαλίτη καί Καραβιδόπουλου;
Δημοσιεύει μόνον τό Α΄ τῆς Σύναξης. Τά ἄλλα εἶναι ἀπό τό Ὑπόμνημα, μετά προφανῶς ἀπό αὐτά πού ἔχει ἡ Σύναξη, πού εἶδα ὅτι εἶναι δημοσίευμα ἀπό ἕνα τιμητικό τόμο, πού ὁ ἴδιος ὁ μακαριστός γράφει ὅτι εἶναι ἕνα μέρος ἀπό τό Ὑπόμνημα πού θά ὑποβληθεῖ.Μπορείτε να τα αντιπαραβάλετε, και να μας πείτε εάν ταυτίζονται ή όχι.
Μάλιστα. Πές ὅτι ἀναφέρεσαι στό «Προφητολόγιον», ἔκδοση τῆς Ἑλληνικῆς Βιβλικῆς Ἑταιρίας, Πρόλογος Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου τοῦ Β΄, Εἰσαγωγή τοῦ Καθηγητοῦ Μιλτιάδου Κωνσταντίνου καί μετάφραση 9 Καθηγητῶν τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν Ἀθηνῶν καί Θεσσαλονίκης καθώς καί τοῦ (μακαριστοῦ) ἱερομονάχου Εὐσεβίου Βίττη.Δε γνωρίζω να έχει κυκλοφορήσει Π. Διαθήκη ούτε από τους τέσσερεις ούτε από τους έξι. Μήπως κάνω λάθος; Αναφέρθηκα σε αναγνώσματα εν γένει, έπρεπε να διευκρινίσω ότι η ειδική αναφορά είχε σχέση με τα αναγνώσματα των Εσπερινών που πλέον φέρουν θηλυκή σφραγίδα.
Δ.
κ σε ορισμένες περιπτώσεις εκτοπίζει τα Αναγνώσματα
π. Μάξιμος;71589 said:Δημοσιεύει μόνον τό Α΄ τῆς Σύναξης. Τά ἄλλα εἶναι ἀπό τό Ὑπόμνημα, μετά προφανῶς ἀπό αὐτά πού ἔχει ἡ Σύναξη, πού εἶδα ὅτι εἶναι δημοσίευμα ἀπό ἕνα τιμητικό τόμο, πού ὁ ἴδιος ὁ μακαριστός γράφει ὅτι εἶναι ἕνα μέρος ἀπό τό Ὑπόμνημα πού θά ὑποβληθεῖ.
π. Μάξιμος;71589 said:Μάλιστα. Πές ὅτι ἀναφέρεσαι στό «Προφητολόγιον», ἔκδοση τῆς Ἑλληνικῆς Βιβλικῆς Ἑταιρίας, Πρόλογος Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου τοῦ Β΄, Εἰσαγωγή τοῦ Καθηγητοῦ Μιλτιάδου Κωνσταντίνου καί μετάφραση 9 Καθηγητῶν τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν Ἀθηνῶν καί Θεσσαλονίκης καθώς καί τοῦ (μακαριστοῦ) ἱερομονάχου Εὐσεβίου Βίττη.
π. Μάξιμος;71589 said:Ἐπίσης, ἐγώ δέν ξέρω ὅτι ''κ σε ορισμένες περιπτώσεις εκτοπίζει τα Αναγνώσματα''
π. Μάξιμος;71589 said:
Ναί, τό διαβάζω στήν εἰσαγωγή «Τό τελικό κείμενο τῆς μετάφρασης ἐπιμελήθηκε φιλολογικά καί ὑφολογικά ἡ φιλόλογος Καίτη Χιωτέλλη»· δέν τό εἶχα προσέξει.Η προσωπική μου αίσθηση είναι ότι μια συλλογική προσπάθεια κυρίως ακαδημαϊκών των δύο θεολογικών σχολών ενοποιήθηκε με φιλολογική επιμέλεια μιας καλής και συμπαθέστατης κυρίας...
...και διερωτάτο ποιά η διαφορά βελανιδιάς και συκομουριάς κ.ά-αληθινή εστιν η μαρτυρία αυτού.
π. Μάξιμος;71605 said:
Στά περί «ὀνομάτων» καί «ἰδεολογιῶν» δέν ἔχω ἄποψη.
Μᾶλλον δέν ἐκφράζομαι καί δέν μπαίνω στή διαδικασία χαρακτηρισμῶν. Πάντως, τά ξέρεις τά ὀνόματα; Ἐγώ τώρα πού τά διαβάζω, νά σοῦ πῶ ὅτι ἀπό τά 9, τά 3 γνωρίζω, πού ἦταν καί καθηγητές μου. Τά ἄλλα εἶναι ἀπό Θεσσαλονίκη καί ὄχι ἐκ τῶν παλαιῶν, ἀπ᾿ ὅ,τι φαίνεται. Δέν τούς γνωρίζω.Δε γνωρίζω πόσο καλό είναι να μην έχει κάποιος άποψη στο περί ονομάτων κ της ιστορίας των ανθρώπων που αποδύονται σε ένα τόσο σημαντικό έργο. Εξ άλλου η ευρυμάθειά σας είναι πασίδηλη, και θεωρώ ότι αποτελεί μάλλον παραφωνία η εκπεφρασμένη έλλειψη άποψης εν προκειμένω.
Δ.
π. Μάξιμος;71611 said:Μᾶλλον δέν ἐκφράζομαι καί δέν μπαίνω στή διαδικασία χαρακτηρισμῶν. Πάντως, τά ξέρεις τά ὀνόματα; Ἐγώ τώρα πού τά διαβάζω, νά σοῦ πῶ ὅτι ἀπό τά 9, τά 3 γνωρίζω, πού ἦταν καί καθηγητές μου. Τά ἄλλα εἶναι ἀπό Θεσσαλονίκη καί ὄχι ἐκ τῶν παλαιῶν, ἀπ᾿ ὅ,τι φαίνεται. Δέν τούς γνωρίζω.
Μά δέν τό λάβαμε γιά λειτουργικό βοήθημα καί οὔτε μᾶς δόθηκε τέτοια ἐντολή, ὁπότε σήμερα, ὅπως διαπίστωσες, εἶδα αὐτές τίς λεπτομέρειες. Δέν μέ ἀπασχόλησε τό θέμα. Τό ὅτι δόθηκε δημοσιότητα, ναί τό θυμᾶμαι· λάβαμε προσκλήσεις γιά τήν παρουσίαση, ἀλλά δέν πῆγα. Δέν τό εἶχα ψάξει. Τώρα ἀπό μένα δέν βγαίνουν συμπεράσματα γιά τό τί μέριμνα ἔλαβαν ὅ τε μακαριστός καί νῦν Ἀρχιεπίσκοποι, ἡ Σύνοδος καί οἱ ἄλλοι ἐμπλεκόμενοι «άνθρωποι τής εκκλησίας» ἤ ἄν ἦταν «ἀνύστακτοι» ἤ «νυσταγμένοι», γιά τούς ὁποίους, νομίζω, ὅτι πρέπει νά εἴμαστε προσεκτικοί.Επιμένω ότι για ένα έστω και βοηθητικά λειτουργικό εγχείρημα η προσοχή ώφειλε να είναι ανύστακτη, κάτι που δυστυχώς δεν επιβεβαιώνεται αν συνυπολογίσουμε και το ότι σεις, ένας κατεξοχήν άνθρωπος τής εκκλησίας, μελετηρός, αγνοεί τους μετέχοντες...
Δ.
π. Μάξιμος;71618 said:Μά δέν τό λάβαμε γιά λειτουργικό βοήθημα καί οὔτε μᾶς δόθηκε τέτοια ἐντολή, ὁπότε σήμερα, ὅπως διαπίστωσες, εἶδα αὐτές τίς λεπτομέρειες. Δέν μέ ἀπασχόλησε τό θέμα. Τό ὅτι δόθηκε δημοσιότητα, ναί τό θυμᾶμαι· λάβαμε προσκλήσεις γιά τήν παρουσίαση, ἀλλά δέν πῆγα. Δέν τό εἶχα ψάξει. Τώρα ἀπό μένα δέν βγαίνουν συμπεράσματα γιά τό τί μέριμνα ἔλαβαν ὅ τε μακαριστός καί νῦν Ἀρχιεπίσκοποι, ἡ Σύνοδος καί οἱ ἄλλοι ἐμπλεκόμενοι «άνθρωποι τής εκκλησίας» ἤ ἄν ἦταν «ἀνύστακτοι» ἤ «νυσταγμένοι», γιά τούς ὁποίους, νομίζω, ὅτι πρέπει νά εἴμαστε προσεκτικοί.
Στα προηγούμενα περί του βιβλίου αυτού μηνύματά σου αγαπητέ μου υπαινίχτηκες ή και είπες καθαρά κάποια πράγματα. Η τελευταία αναδίπλωση δεν τα ακυρώνει. Μέχρι και τον προσφάτως κοιμηθέντα άγιο γέροντα πήρε η μπάλλα. Λυπάμαι. Ταύτα.
...Αισθάνομαι πως μια σειρά επιχειρημάτων, που εναντιώνονται στη νεοελληνική απόδοση της θ. Λειτουργίας (από την οποία, ας μην το ξεχνάμε, ήδη ο Πρεβέζης εξαιρεί τους ύμνους), προέρχονται από τους παραπάνω 3 τύπους ευσέβειας.