Ζακυνθινή Εκκλησιαστική Μουσική

Κρίμα... πικραίνεται πολύ κανείς όταν διαβάζει τέτοιες αστειότητες και βλέπει ότι προέρχονται από πολύ έγκριτους -κατά τα άλλα - ανθρώπους.
Γιατί ο -Ιερέας πλέον και- Ομότιμος Καθηγητής π. Κωνσταντίνος Μπέης, είναι κατά τα άλλα πολύ αξιόλογος και αξιοσέβαστος άνθρωπος....
 
Θα ήμουν ευγνώμων αν μπορούσατε να ανεβάσετε κάποια δείγματα αυτού του βιβλίου. Για παράδειγμα, τον πολυέλεο "Ωσει όρθρος".

Ευχαριστώ προκαταβολικά
Γεράσιμος - Κεφαλλήν :)
 
Ειχα παει στη Ζακυνθο φετος του Αγιου Διονυσιου ανημερα κ μπαινοντας στην εκκλησια ακουσα το λεγομενον "ζακυνθινον υφος" κ βγηκα αρον αρον απο το ναο! :D:D:D Προσωπικα ΔΕΝ μου θυμιζει ΚΑΘΟΛΟΥ Βυζαντινη Μουσικη κ απορω αν εχει κ καποια σχεση με την παραδοση...εσεις τι λετε?
 
Ειχα παει στη Ζακυνθο φετος του Αγιου Διονυσιου ανημερα κ μπαινοντας στην εκκλησια ακουσα το λεγομενον "ζακυνθινον υφος" κ βγηκα αρον αρον απο το ναο! :D:D:D Προσωπικα ΔΕΝ μου θυμιζει ΚΑΘΟΛΟΥ Βυζαντινη Μουσικη κ απορω αν εχει κ καποια σχεση με την παραδοση...εσεις τι λετε?

πόσο χρονών είσαι;
 
Το λογαριασμο τον εφτιαξε ενας ξαδερφος μου γιατι εγω δεν ειμαι της τεχνολογιας...Δεν ξερω τι πληροφοριες εχει σημειωσει...Εγω απλα να σχολιαζω ξερω...:eek:
 
Πολύ κατανυκτικό. Ποτέ δε μου άρεσαν αυτά τα τούρκικα που διαφημίζονται ως «παραδοσιακά».

Γιὰ ἀνέφερε κάτι συγκεκριμένο, νὰ δοῦμε κι οἱ ὑπόλοιποι ποιὰ εἶναι τούρκικα καὶ ποιὸς εἶναι τοῦρκος καὶ ποιὸς ἑλληναρᾶς κάτ' ἀπ' τ' αὐλάκι ...
 
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Τα επόμενα μηνύματα μεταφέρθηκαν από το θέμα: Για το τροπάριο "Κύριε των δυνάμεων..."

Η φράση «λέγεται ὅτι ὁ Σακελλαρίδης τό βρῆκε στή Ζάκυνθο στά ἔργα τοῦ ἀξιόλογου μουσικοῦ Γκριντζάκη» είχε αναφερθεί εδώ, από τον π. Μάξιμο παραπέμποντας σε βιβλίο του καθηγητή Καλοκύρη. Κι αν κανείς πιστεύει ότι η Ζακυνθινή ψαλτική (που υπάρχει και βυζαντινή) δεν είναι εκκλησιαστική, ας το πει στο αντίστοιχο θέμα, προσκομίζοντας και επιχειρήματα.
 
Last edited by a moderator:
Η φράση «λέγεται ὅτι ὁ Σακελλαρίδης τό βρῆκε στή Ζάκυνθο στά ἔργα τοῦ ἀξιόλογου μουσικοῦ Γκριντζάκη» είχε αναφερθεί εδώ, από τον π. Μάξιμο παραπέμποντας σε βιβλίο του καθηγητή Καλοκύρη. Κι αν κανείς πιστεύει ότι η Ζακυνθινή ψαλτική (που υπάρχει και βυζαντινή) δεν είναι εκκλησιαστική, ας το πει στο αντίστοιχο θέμα, προσκομίζοντας και επιχειρήματα.

Οὐδὲν σχόλιον, ἁπλὰ ἀφήνω τὸ ὀξύμωρον τοῦ μνμ σου Ζακυνθινὴ ψαλτικὴ νὰ μιλήσει μόνο του.

Ἄν ἔγραφες Ζακυνθινὴ μουσικὴ μπορεῖ καὶ νὰ τὸ συζητούσαμε.
 
Οὐδὲν σχόλιον, ἁπλὰ ἀφήνω τὸ ὀξύμωρον τοῦ μνμ σου Ζακυνθινὴ ψαλτικὴ νὰ μιλήσει μόνο του.

Ἄν ἔγραφες Ζακυνθινὴ μουσικὴ μπορεῖ καὶ νὰ τὸ συζητούσαμε.

Δεν υπάρχει κανένα οξύμωρο, για όποιον δεν κλείνει τα μάτια του εκουσίως.
Υπάρχουν ήδη τα θέματα
Επτανησιακή ψαλτική
Ζακυνθινή Εκκλησιαστική Μουσική
Ζακυνθινή ψαλτική
Και μήπως έχει ακουστά για το "Ἀρχεῖο Κοργιαλενείου Ἰδρύματος". Μήπως η μουσική αυτή δεν είναι επτανησιακή ή μήπως δεν είναι βυζαντινή;
 
Δεν υπάρχει κανένα οξύμωρο, για όποιον δεν κλείνει τα μάτια του εκουσίως.
Υπάρχουν ήδη τα θέματα
Επτανησιακή ψαλτική
Ζακυνθινή Εκκλησιαστική Μουσική
Ζακυνθινή ψαλτική
Και μήπως έχει ακουστά για το "Ἀρχεῖο Κοργιαλενείου Ἰδρύματος". Μήπως η μουσική αυτή δεν είναι επτανησιακή ή μήπως δεν είναι βυζαντινή;

Ο Ψάχος δεν την θεωρεί βυζαντινή μουσική, ή πιο σωστά την θεωρεί βυζαντινή μουσική δις διεφθαρμένη (βλ. "Η Φωνή της Εκκλησίας" τα άρθρα "Μουσικευομένων κανταδοπλήκτων θόρυβος" και "Η κρητική μουσική και η ζακυνθινή καντάδα")
 
Ο Ψάχος δεν την θεωρεί βυζαντινή μουσική, ή πιο σωστά την θεωρεί βυζαντινή μουσική δις διεφθαρμένη (βλ. "Η Φωνή της Εκκλησίας" τα άρθρα "Μουσικευομένων κανταδοπλήκτων θόρυβος" και "Η κρητική μουσική και η ζακυνθινή καντάδα")

Αν και ξεφύγαμε από το θέμα, στα αρχεία του "Κοργιαλενειου Ιδρύματος" θα βρεις πολλές βυζαντινές εκδόσεις. Αρκετές έχουν ανεβεί και στο φόρουμ. Άρα το να λέμε ότι ο Σακελλαρίδης πήρε τη μουσική π.χ. Του "Κύριε των δυνάμεων" από εκεί, δεν σημαίνει κατ' αρχήν κάτι για την παραδοσιακότητα ή εκκλησιαστικότητα της σύνθεσης.
 
Η φράση «λέγεται ὅτι ὁ Σακελλαρίδης τό βρῆκε στή Ζάκυνθο στά ἔργα τοῦ ἀξιόλογου μουσικοῦ Γκριντζάκη» είχε αναφερθεί εδώ, από τον π. Μάξιμο παραπέμποντας σε βιβλίο του καθηγητή Καλοκύρη. Κι αν κανείς πιστεύει ότι η Ζακυνθινή ψαλτική (που υπάρχει και βυζαντινή) δεν είναι εκκλησιαστική, ας το πει στο αντίστοιχο θέμα, προσκομίζοντας και επιχειρήματα.

Ναι, ο Καλοκύρης το αναπαράγει από παλαιότερη πηγή που αναφέρει εκεί ο π. Μάξιμος

ὅπου κατά μίαν παραπομπήν ἀπό ἕνα ἔργο ἑνός παλαιοῦ Μητροπολίτου Ζακύνθου ὁ Σακελλαρίδης τό «ἐτροποποίησεν ἐπί τό βυζαντινώτερον, πολλάς ἐν αὐτῷ ἐπενεγκών μεταλλαγάς».

Αυτήν την πηγή τη βρήκα, είναι εισήγηση του τότε Μητροπολίτου Ζακύνθου Χρυσοστόμου στο 1ο φιλολογικό μνημόσυνο για το Σακελλαρίδη που οργανώθηκε από φίλους, μαθητές και θαυμαστές του στον "Παρνασσό" το 1939, ένα χρόνο δηλαδή μετά το θάνατό του. Αν προλάβω θα το ανεβάσω.
 
Ποιος είναι ο "Γκριντζάκης";;; Εάν πρόκειται για τον Παναγιώτη Γριτσάνη, μιλάμε για βαρειά παραφθορά... Βαρύτερη από τη συζητούμενη "διατονικοποίηση" του "Κύριε των Δυνάμεων"! :wink:
 
Πάντως ο ίδιος υπέγραφε ως Γριτσάνης.
 

Attachments

  • Γριτσάνης.jpg
    111.8 KB · Views: 16
Ο Ψάχος δεν την θεωρεί βυζαντινή μουσική, ή πιο σωστά την θεωρεί βυζαντινή μουσική δις διεφθαρμένη (βλ. "Η Φωνή της Εκκλησίας" τα άρθρα "Μουσικευομένων κανταδοπλήκτων θόρυβος" και "Η κρητική μουσική και η ζακυνθινή καντάδα")

Μὴν ἀνησυχεῖς καὶ στὰ προαναφερθέντα θέματα πολλὰ ἐγράφησαν, ἀλλὰ ορισμένοι συνάδελφοι μᾶλλον βλέπουν τὰ θἐματα μόνο σὰν τίτλους, ἐπιδερμικὰ καὶ κατὰ τὸ δοκοῦν, γιὰ τὸ τὶ εἶναι παραδοσιακὴ ψαλτικὴ καὶ τὶ ὄχι. Ἡ ἄνοιξη βλέπεις ἑκτὸς ἀπὸ ἐποχὴ ἀναπαραγωγῆς εἶναι καὶ ἐποχὴ τῆς ... γαργάρας :rolleyes:

Ἐκεῖ ἔχουν λεχθεῖ πράγματα, ἀλλὰ πάντα ἡ συζήτηση σταματᾶ λόγω τοῦ συγκρητισμοῦ, τοῦ πολιτικὰ ὀρθοῦ καὶ τῆς ψευδοευγένειας τοῦ συντροφικοῦ μαχαιρώματος ...
Ἄλλωστε φαντάσου, νὰ θέλει μέχρι κι ὁ Σακελαρίδης νὰ τὸ κάνει βυζαντινότερο, περὶ τίνος πρόκειται ...

Φυσικὰ, ὅταν κάποιος εἶναι πολιτικὰ ὀρθὸς τὰ βαφτίζει ΟΛΑ μὰ ΟΛΑ «ψαλτική» καὶ μιὰ χαρά.
 
Back
Top