[Ερώτηση] Κοντάκιον στον Μ. Αγιασμόν της παραμονής σε ημέρα Σάββατο ή Κυριακή

Rethymno force 33

Active member
Εάν τελεσθεί ο Μεγάλος Αγιασμός της παραμονής ( ημέρα Σάββατο ή Κυριακή), μετά την οπισθάμβωνο ευχή της πρωινής θείας λειτουργίας του Ι. Χρυσοστόμου, θα ειπωθεί το Κοντάκιο " Επεφάνης σήμερον" όταν ο ιερέας αγιάζει σταυροειδώς τον λαό ή σύμφωνα με το "Σύστημα Τυπικού" θα πρέπει να ειπωθεί το "Εν τις ρείθροις σήμερον" επειδή δεν έχει τελεστεί ακόμη ο εσπερινός της εορτής;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
«Ἐν τοῖς ῥείθροις σήμερον» ΤΜΕ, σελ. 141 καί 152, ΔΕΕ2019, σελ. 67 καί ΔΕΕ2020 σελ. 75.
 

Rethymno force 33

Active member
Το "Σύστημα Τυπικού"σε υποσημείωση αναφέρει πως στα "Ζητήματα Τυπικού" ο Γ. Ρήγας έχει τη γνώμη πως ο Μεγ. Αγιασμός της παραμονής πρέπει να τελείται στο τέλος του Μεγάλου Εσπερινού, μετά την απόλυση της Θ. Λειτουργία του Χρυσοστόμου της παραμονής( τοποθετεί δηλαδή την Θεία Λειτουργία της παραμονής και τον εσπερινό της εορτής μαζί) .
Ο Γ. Ρήγας πότε συγκεκριμένα αναφέρει πως πρέπει να τελείται ο Μεγ. Αγιασμός στο τέλος του Εσπερινού, μετά τα Πληρωτικά; Είναι σωστή η άποψη του;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Εάν τελεσθεί ο Μεγάλος Αγιασμός της παραμονής ( ημέρα Σάββατο ή Κυριακή), μετά την οπισθάμβωνο ευχή της πρωινής θείας λειτουργίας του Ι. Χρυσοστόμου, θα ειπωθεί το Κοντάκιο " Επεφάνης σήμερον" όταν ο ιερέας αγιάζει σταυροειδώς τον λαό ή σύμφωνα με το "Σύστημα Τυπικού" θα πρέπει να ειπωθεί το "Εν τις ρείθροις σήμερον" επειδή δεν έχει τελεστεί ακόμη ο εσπερινός της εορτής;
«Ἐν τοῖς ῥείθροις σήμερον» ΤΜΕ, σελ. 141 καί 152, ΔΕΕ2019, σελ. 67 καί ΔΕΕ2020 σελ. 75.

Ἄλλη ἡ διάταξη τοῦ ΤΑΣ
Το "Σύστημα Τυπικού"σε υποσημείωση αναφέρει πως στα "Ζητήματα Τυπικού" ο Γ. Ρήγας έχει τη γνώμη πως ο Μεγ. Αγιασμός της παραμονής πρέπει να τελείται στο τέλος του Μεγάλου Εσπερινού, μετά την απόλυση της Θ. Λειτουργία του Χρυσοστόμου της παραμονής( τοποθετεί δηλαδή την Θεία Λειτουργία της παραμονής και τον εσπερινό της εορτής μαζί) .
Ο Γ. Ρήγας πότε συγκεκριμένα αναφέρει πως πρέπει να τελείται ο Μεγ. Αγιασμός στο τέλος του Εσπερινού, μετά τα Πληρωτικά; Είναι σωστή η άποψη του;
Γραμμένα πρόσφατα κι ἐδῶ.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Είναι θέματα που η συζήτηση δε μπορεί να δώσει μια και μόνο απάντηση και δε χρειάζεται να δογματίζουμε.
Ας δούμε πως και στην παννυχίδα του Πάσχα ως Κοντάκιον (κατά το ΤΑΣ) λέγεται το "Την άβυσσον ο κλείσας", τότε και το «Ἐν τοῖς ῥείθροις σήμερον» και το «Ἐπεφάνης σήμερον» είναι σωστά. Προφανώς το ΤΜΕ υποστηρίζει την ψαλμωδία του «Ἐν τοῖς ῥείθροις σήμερον» την παραμονή για λόγους ποικιλίας. Πολλές φορές άκουγα από Ιερείς το «Ἐπεφάνης σήμερον» επειδή αυτό είχαν πρόχειρο στην ακολουθία του Αγιασμού που τελούσαν την παραμονή. Ουδέποτε το έκανα θέμα προς συζήτηση διότι το θεωρούσα ήσσονος σημασίας.
 
Top