Εξήγηση παλαιάς γραφής - π. Νικόλαος Μέζης!!!

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#1
http://nmnovice.blogspot.com/2009/05/blog-post_23.html

οι ερευνητές και ασχολούμενοι παντοιοτρόπως με την παλαιά γραφή, βάλτε τα κάτω, ψάλτε τα και επανεξετάστε..... είναι δυνατόν να εξηγηθεί η παλαιά γραφή??????

Συγχαρητήρια διάκο, περιμένουμε κι άλλα...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2

Γι᾿ αὐτήν τήν πολύχρονη ἐνασχόλησή του μέ αὐτό τό θέμα καί τήν κοπιώδη ἐργασία του μοῦ μίλησε στή χειροτονία τοῦ π. Χρυσοβαλάντη.
Ὁ Θεός νά τόν ἐνδυναμώνει στίς μελέτες του. Τόν εὐχαριστοῦμε ἰδιαίτερα, καί κυρίως γιά τήν πνευματική προσέγγιση τῶν θεμάτων.


 
P

ptz

Guest
#5
Δυστυχώς, ενώ σε άλλα θέματα γίνεται χαμός, βλέπω εδώ ΜΟΝΟ 200 εμφανίσεις!

Δείτε και το επόμενο: "δι ευχών"
http://nmnovice.blogspot.com/2009/06/blog-post.html

Ωραίο διάκο
-Το καλοφωνικό αυτό ''δι ευχών'',το έχει συγγράψει σε ιδιόχειρη γραφή από ετών, ο φίλος καθηγητής Γρ.Στάθης και το είχαμε ως ακροτελεύτιο ''μοτό'',στις ανά τον κόσμο εμφανίσεις της χορωδίας ''οι Μα.ί.στορες της ψαλτικής τέχνης''.Μάλιστα σε ωραία παράθεση,έχει την παλαιά γραφή και δίπλα την εξήγηση.Αν μπορέσω να το σκανάρω,θα το ανεβάσω.Τώρα οσον αφορά τις αποδείξεις περί του αν κάποιος γνωρίζει την παλαιά γραφή,είναι πελώριο θέμα.Πολλοί κατά καιρούς ισχυρίσθησαν ότι αποκρυπτογράφησαν την παλαιά.Εγώ αμφιβαλλω για όλους.Και αυτό γιατί χάθηκαν τα κλειδιά.Και η πόρτα εισόδου είχε κλειδαριά ασφαλείας.Ομως στόχος των νέων μουσικών-μουσικολόγων-και μουσικολογούντων της Βυζ.μουσικής,θα πρέπει να γίνει η εξήγηση της παλαιάς.Κοτζαμ ντοκτορά διατίθενται.Εδώ τα Αιγυπτιακά ιερογλυφικά έσπασαν.Ας αρχίσουν από την γραφή του Πέτρου.Αλλά όταν κάποιος πεί ότι γνωρίζω την παλαιά,οποιασδήποτε περιόδου,να μπορεί ο πάσα ενας,να του παραθέτει μία άγνωστη παρτιτούρα και αυτός να την ψάλλει.Οπως με την νέα μέθοδο.Π.ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#6
-Το καλοφωνικό αυτό ''δι ευχών'',το έχει συγγράψει σε ιδιόχειρη γραφή από ετών, ο φίλος καθηγητής Γρ.Στάθης και το είχαμε ως ακροτελεύτιο ''μοτό'',στις ανά τον κόσμο εμφανίσεις της χορωδίας ''οι Μα.ί.στορες της ψαλτικής τέχνης''.Μάλιστα σε ωραία παράθεση,έχει την παλαιά γραφή και δίπλα την εξήγηση.Αν μπορέσω να το σκανάρω,θα το ανεβάσω.Τώρα οσον αφορά τις αποδείξεις περί του αν κάποιος γνωρίζει την παλαιά γραφή,είναι πελώριο θέμα.Πολλοί κατά καιρούς ισχυρίσθησαν ότι αποκρυπτογράφησαν την παλαιά.Εγώ αμφιβαλλω για όλους.Και αυτό γιατί χάθηκαν τα κλειδιά.Και η πόρτα εισόδου είχε κλειδαριά ασφαλείας.Ομως στόχος των νέων μουσικών-μουσικολόγων-και μουσικολογούντων της Βυζ.μουσικής,θα πρέπει να γίνει η εξήγηση της παλαιάς.Κοτζαμ ντοκτορά διατίθενται.Εδώ τα Αιγυπτιακά ιερογλυφικά έσπασαν.Ας αρχίσουν από την γραφή του Πέτρου.Αλλά όταν κάποιος πεί ότι γνωρίζω την παλαιά,οποιασδήποτε περιόδου,να μπορεί ο πάσα ενας,να του παραθέτει μία άγνωστη παρτιτούρα και αυτός να την ψάλλει.Οπως με την νέα μέθοδο.Π.ΤΖΑΝΑΚΟΣ
Δάσκαλε, υπάρχει εδώ
 
P

ptz

Guest
#7
Δάσκαλε, υπάρχει εδώ
-Και γιά να μην παρεξηγηθώ,δεν αναφέρομαι στον συγκεκριμένο πατέρα.Ισως να την γνωρίζει.Τέλος,εχω την γνώμη ότι η πλήρης και σωστή γνώση της παλαιάς γραφής,απαιτεί συνεργασία πολλών επιστημόνων διαφορετικών ειδικοτήτων π.χ μουσικών,οργανοπαικτών,μαθηματικών,αρχαιολόγων,φιλολόγων και βασικά Θεολόγων ευρείας αντίληψης,γιατί π.χ ο Αγ.Ιωάννης ο Δαμασκηνός και δογματίζει και συνθέτει.Και θα φτάσουμε στην αρχαιοελληνική στενογραφική μουσική γραφή.Αλλά ποιός να ενδιαφερθεί και να τους πληρώσει?Για κάνα χρυσό δίσκο με κάμερες σε καμιά Εκκλησία κάτι θα γινόταν Π.ΤΖ
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#8
"όταν τινάς θέλη να καταλάβη τα μέλη, τα οποία, εγράφοντο διά των ειρημένων δεκαπέντε χαρακτήρων, και διά των κατηριθμημένων υποστάσεων δύναται να επιτύχει τούτο διά του παραλληλισμού" Θεωρητικόν Μέγα της Μουσικής, Χρυσάνθου, βιβλίον πέμπτον, κεφ. β΄, παρ. 408.

Δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο να συνεργαστούν όλοι οι προαναφερθέντες επιστήμονες για ένα καθαρά μουσικό θέμα. Τι θα μπορούσαν να προσφέρουν παραπάνω? Η λύση που δίνει ο Χρύσανθος είναι ξεκάθαρη και μ' αυτόν τον τρόπο μόνο μπορεί κάποιος να φτάσει στην κατανόηση της παλαιάς γραφής.
Και όπως πολύ σωστά είπατε, ξεκινώντας από τα νεότερα (Πέτρος) και πηγαίνοντας σιγά σιγά προς τα πίσω, βασιζόμενος πάντα όχι σε προσωπικές υποθέσεις αλλά στις εξηγήσεις που υπάρχουν στο νέο σύστημα.
Πιστεύω ότι αυτή η ανασφάλεια που υπάρχει για την προσέγγιση της Π. Γ. είναι δικαιολογημένη εξαιτίας των πολλών πειραματισμών δασκάλων που προσπάθησαν να περάσουν τις προσωπικές τους απόψεις για τη μουσική χρησιμοποιώντας σαν μέσο την παλαιά σημειογραφία.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#9
ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΣ;40509 said:
-Το καλοφωνικό αυτό ''δι ευχών'',το έχει συγγράψει σε ιδιόχειρη γραφή από ετών, ο φίλος καθηγητής Γρ.Στάθης και το είχαμε ως ακροτελεύτιο ''μοτό'',στις ανά τον κόσμο εμφανίσεις της χορωδίας ''οι Μα.ί.στορες της ψαλτικής τέχνης''.
Όπως αναφέρει για το μάθημα αυτό ο π. Νικόλαος Μέζης:
Στο άρθρο αυτό δημοσιεύεται για πρώτη φορά η εξήγηση του μαθήματος "Δι' ευχών των Αγίων Πατέρων ημών..."
Ο τίτλος με τον οποίον συναντούμε το ανωτέρω μάθημα είναι συνήθως "Προσευχή της όλης ενάρξεως", και αποτελεί σύντομη στιχηραρική εκδοχή του "Δι' ευχών". Στις Παπαδικές συναντούμε και άλλο "Δι' ευχών" επιγραφόμενο "Θεσσαλονικαίον", και το οποίο είναι πολύ εκτενέστερο από την εκδοχή που αναρτούμε εδώ.
Αυτό το άλλο, είναι το ιδιόχειρο από τον κ. Γρ. Στάθη, δεν συμπίπτει δηλαδή με το συγκεκριμένο που εξήγησε ο π. Ν. Μέζης.

Χαραλάμπης
 
P

ptz

Guest
#10
Όπως αναφέρει για το μάθημα αυτό ο π. Νικόλαος Μέζης:
Αυτό το άλλο, είναι το ιδιόχειρο από τον κ. Γρ. Στάθη, δεν συμπίπτει δηλαδή με το συγκεκριμένο που εξήγησε ο π. Ν. Μέζης.

Χαραλάμπης
-Εδώ κάτι συμβαίνει.Εχω μπροστά μου το ''δι ευχών...'' του Γρ.ΣΤΑΘΗ.Γράφει <<Ευχή-μέθοδος του παλαιού στιχηραρικού μέλους,μέλος αδήλου τινός διδασκάλου ΙΖ αιώνος κατ' εξήγησιν Ιωάσαφ ιερομονάχου Διονυσιάτου>>.Δεν έχω πρόχειρο σκάνερ γιά να το ανεβάσω.Εγώ όπως τα βλέπω στην οθόνη και τα δύο [του Στάθη και αυτό που έχει η ιστοσελίδα=Εκκλησιαστικά παράλληλα=σχεδόν συμπίπτουν.Κάτι μικροδιαφορές στην ανάλυση.Ας ανεβάσει ο αγαπητός συνάδελφος κ.ΣΚΡΕΚΑΣ που κατάλαβα ότι τα έχει στον υπολογιστή του και τα δύο σε ένα μήνυμα και τα δύο να δούν όλοι τα κείμενα-παρτιτούρες.Εκτος και αν δεν βλέπω καλά.Η βλέπω αλλα.Τέλος πάντων γιά να κλείσω εδώ αυτή την παρέμβασή μου,επειδή δεν είμαι ειδήμων και ΔΕΝ θέλω να ασχοληθώ με την παλαιά γραφή ένα θα πώ.Ας είμαστε λιγο επιφυλακτικοί με τους γνώστες ή μή της παλαιάς.Το να λέμε ο Χρύσανθος λέει ''έτσι θα καταλάβης .....''κλπ κλπ άντε την ξεκλειδώσαμε?Εγώ από πάμπολλες συζητήσεις με τον φίλο καθηγητή κατάλαβα ότι ήταν λίαν προσεκτικός με την εξήγηση της παλαιάς.Ουδέποτε δε ισχυρίσθηκε ότι την άνοιξε.Ψηφίδα φηφίδα επεξεργαζόταν.Και τουλάχιστον από γνώσεις τέτοιου είδους ο Γρ.Στάθης είναι ο ένας.Π.ΤΖ
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#11
Αντιγράφω από το blog του π. Νικολάου: (http://nmnovice.blogspot.com/2009/06/blog-post.html)


Υ/Γ Μόλις σήμερα, Τρίτη 23 Ιουνίου 2009, συνειδητοποίησα ότι υπάρχει εξήγηση του εν λόγω μαθήματος από τον Ιωάσαφ Διονυσιάτη και η οποία έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από την χορωδία "Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης" σε διάφορες εκδηλώσεις της. Το πληροφορήθηκα από το forum "Ψαλτολόγιον" και συγκεκριμένα από την διαδικτυακή θέση http://analogion.com/forum/showthread.php?t=3424&highlight=%E5%F5%F7%FE%ED και δηλώνω ευγνώμων προς το forum για την πληροφορία και την πρόσβαση στην εξήγηση αυτή. Θα ήθελα να διαβεβαιώσω εν απλότητι τους φίλους αναγνώστες ότι:

α. Κατά την εξήγηση του συγκεκριμένου μαθήματος δεν εγνώριζα τίποτα για ύπαρξη άλλης εξηγήσεως.

β. Δοκίμασα μεγάλη χαρά με την μελέτη της εξηγήσεως του Ιωάσαφ, διότι συγκρίνοντάς την με την δική μου διεπίστωσα απόλυτη ταύτιση. Ήταν μια αναπάντεχη εκ των υστέρων επιβράβευση του κόπου που υποβλήθηκε, και που, τουλάχιστον σε εμένα, δείχνει ότι η προσπάθεια αυτή αξίζει να συνεχιστεί.

Και πάλι, οφείλω πολλές ευχαριστίες και ευγνωμοσύνη στο "Ψαλτολόγιον" για την αναπάντεχη αυτή χαρά!!!
 
P

ptz

Guest
#12
Αντιγράφω από το blog του π. Νικολάου: (http://nmnovice.blogspot.com/2009/06/blog-post.html)


Υ/Γ Μόλις σήμερα, Τρίτη 23 Ιουνίου 2009, συνειδητοποίησα ότι υπάρχει εξήγηση του εν λόγω μαθήματος από τον Ιωάσαφ Διονυσιάτη και η οποία έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από την χορωδία "Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης" σε διάφορες εκδηλώσεις της. Το πληροφορήθηκα από το forum "Ψαλτολόγιον" και συγκεκριμένα από την διαδικτυακή θέση http://analogion.com/forum/showthread.php?t=3424&highlight=%E5%F5%F7%FE%ED και δηλώνω ευγνώμων προς το forum για την πληροφορία και την πρόσβαση στην εξήγηση αυτή. Θα ήθελα να διαβεβαιώσω εν απλότητι τους φίλους αναγνώστες ότι:

α. Κατά την εξήγηση του συγκεκριμένου μαθήματος δεν εγνώριζα τίποτα για ύπαρξη άλλης εξηγήσεως.

β. Δοκίμασα μεγάλη χαρά με την μελέτη της εξηγήσεως του Ιωάσαφ, διότι συγκρίνοντάς την με την δική μου διεπίστωσα απόλυτη ταύτιση. Ήταν μια αναπάντεχη εκ των υστέρων επιβράβευση του κόπου που υποβλήθηκε, και που, τουλάχιστον σε εμένα, δείχνει ότι η προσπάθεια αυτή αξίζει να συνεχιστεί.

Και πάλι, οφείλω πολλές ευχαριστίες και ευγνωμοσύνη στο "Ψαλτολόγιον" για την αναπάντεχη αυτή χαρά!!!
Αρα δεν με γέλασαν τα μάτια μου.Τα ερωτήματα όμως παραμένουν.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#13
Εμενα τουτη η ιστορια του "ξεκλειδωματος" της παλαιας γραφης και της περιφημης "κλειδας" μου φερνει λιγο εως παρα πολυ σε Σπιλμπεργκ . "Κυνηγοι της χαμενης κιβωτοκλειδας". Το μονο που δεν εχω καταλαβει ειναι ποιος παιζει τον Ιντιανα Τζοουνς ..........
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#14
Εγώ από πάμπολλες συζητήσεις με τον φίλο καθηγητή κατάλαβα ότι ήταν λίαν προσεκτικός με την εξήγηση της παλαιάς.Ουδέποτε δε ισχυρίσθηκε ότι την άνοιξε.Ψηφίδα φηφίδα επεξεργαζόταν.Και τουλάχιστον από γνώσεις τέτοιου είδους ο Γρ.Στάθης είναι ο ένας.Π.ΤΖ
Αγαπητέ κ. Τζανάκο επειδή γνωρίζω προσωπικά τον πατέρα, να είστε σίγουρος ότι και αυτός το ίδιο προσεκτικός είναι και βήμα βήμα προχωρά. Απλά κάποια στιγμή πρέπει να καταρριφθεί ο μύθος σχετικά με την κλείδα κτλ... Απλά είναι τα πράγματα και τα έχουν εξηγήσει πολλές φορές πολλοί. Με τη σύγκριση και εχοντας ως βάση τις εξηγήσεις των δασκάλων, μπορεί κάποιος να προχωρήσει. Ο καθένας μπορεί να πάρει τις εν λόγω εξηγησεις αλλά και τις διάφορες άλλες που κυκλοφορούν και να βγάλει τα συμπεράσματά του για το αν στέκουν ή όχι μουσικά. Προσοχή μόνο μην κρίνουμε αν δε δούμε πρώτα γιατί και εγώ έτσι έλεγα μέχρι πριν λίγο καιρό. Ας μην είμαστε προκατειλλημμένοι.

Εγώ προσωπικά δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω "την κλείδα" αλλά και ούτε μπορώ να κάνω το δικηγόρου του π. Νικολάου συνέχεια...
 
P

ptz

Guest
#15
Αγαπητέ κ. Τζανάκο επειδή γνωρίζω προσωπικά τον πατέρα, να είστε σίγουρος ότι και αυτός το ίδιο προσεκτικός είναι και βήμα βήμα προχωρά. Απλά κάποια στιγμή πρέπει να καταρριφθεί ο μύθος σχετικά με την κλείδα κτλ... Απλά είναι τα πράγματα και τα έχουν εξηγήσει πολλές φορές πολλοί. Με τη σύγκριση και εχοντας ως βάση τις εξηγήσεις των δασκάλων, μπορεί κάποιος να προχωρήσει. Ο καθένας μπορεί να πάρει τις εν λόγω εξηγησεις αλλά και τις διάφορες άλλες που κυκλοφορούν και να βγάλει τα συμπεράσματά του για το αν στέκουν ή όχι μουσικά. Προσοχή μόνο μην κρίνουμε αν δε δούμε πρώτα γιατί και εγώ έτσι έλεγα μέχρι πριν λίγο καιρό. Ας μην είμαστε προκατειλλημμένοι.

Εγώ προσωπικά δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω "την κλείδα" αλλά και ούτε μπορώ να κάνω το δικηγόρου του π. Νικολάου συνέχεια...
-Δεν νομίζω να ζητήθηκε να γίνεται δικηγόρος ουδενός.Και μία συμβουλή ως παλαιός προς τον πατέρα Νικόλαο-που δεν γνωρίζω-και καταλαβαίνω καθ'ότι Διάκονος ότι είναι νέος.Ας ολοκληρώσει ένα μεγάλο κομμάτι του έργου του και μετά ας αναρτά εξηγήσεις κλπ κλπ.Είδατε τι έγινε τώρα.Εξηγηθέν παρ'αυτού μέλος της παλαιάς γραφής,το είχε εξηγήσει προ πολλού άλλος και είχε γίνει ευρύτατα-λόγω Σταθη-γνωστόν.Επαφιέμεθα στην ''καλή του ομολογίαν''Του εύχομαι δε από καρδίας να καταγίνεται με την πατρώα μουσική μας και να φθάσει την αίγλην Χρυσάνθου.Τώρα όσον αφορά την κλείδα.ΔΕΝ υπάρχει κλείδα.Υπάρχει μία ολόκληρη διαδικασία γιά γνώση της παλαιάς.Και όταν λέω γνώση ΕΝΝΟΩ να ψάλλω εγώ στο ένα αναλόγιο με την νέα μέθοδο ένα αργό,πολύπλοκο και απαιτόν παρτιτούρα παλαιό μέλος και στο άλλο αναλόγιο ο συνάδελφος με την παλαιά.Οπως γινόταν στο Πατριαρχείο λίγο μετά την επιβολή της νέας μεθόδου.Αυτό είναι γνώση.Και αυτή μάλλον ο μακαρίτης κυρ Χουρμούζιος και οι έτεροι δύο την πήραν μαζί τους.ΔΕΝ είναι καθόλου απλά τα πράγματα.Ας είμαστε όλοι επιφυλακτικοί.Αυτά και δεν ξαναεπανέρχομαι γιά το θέμα αυτό.Π.ΤΖ.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#16
Αγαπητέ κ. Τζανάκο επειδή γνωρίζω προσωπικά τον πατέρα, να είστε σίγουρος ότι και αυτός το ίδιο προσεκτικός είναι και βήμα βήμα προχωρά. Απλά κάποια στιγμή πρέπει να καταρριφθεί ο μύθος σχετικά με την κλείδα κτλ... Απλά είναι τα πράγματα και τα έχουν εξηγήσει πολλές φορές πολλοί. Με τη σύγκριση και εχοντας ως βάση τις εξηγήσεις των δασκάλων, μπορεί κάποιος να προχωρήσει. Ο καθένας μπορεί να πάρει τις εν λόγω εξηγησεις αλλά και τις διάφορες άλλες που κυκλοφορούν και να βγάλει τα συμπεράσματά του για το αν στέκουν ή όχι μουσικά. Προσοχή μόνο μην κρίνουμε αν δε δούμε πρώτα γιατί και εγώ έτσι έλεγα μέχρι πριν λίγο καιρό. Ας μην είμαστε προκατειλλημμένοι.

Εγώ προσωπικά δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω "την κλείδα" αλλά και ούτε μπορώ να κάνω το δικηγόρου του π. Νικολάου συνέχεια...
Ἡ ἐξήγησι τοῦ Δι' εὐχῶν ἀπὸ τὸν π. Νικόλαο συνάδει μὲ ἐκείνη τοῦ Ἰωάσαφ. Ἡ ἀντιπαραβολὴ τῶν δύο εἶναι πειστική. Τὸ ἀποτέλεσμα μιλᾶ περίτρανα ἀπὸ μόνο του. Δὲν ὑπάρχει κλείδα, μήτε κιβώτιο, μήτε πλοκὲς μὲ Ἰνδιάνους ... Τὸ μυστικὸ τῆς ὑποθέσεως; Πολλὴ ὑπομονή, διείσδυσι στὸ ἔργο τῶν ἐξηγητῶν, νηστεία καὶ προσευχή. Τὰ δουκάτα, ἄχρηστα.
 
#17
Αντιγράφω από το blog του π. Νικολάου: (http://nmnovice.blogspot.com/2009/06/blog-post.html)


Υ/Γ Μόλις σήμερα, Τρίτη 23 Ιουνίου 2009, συνειδητοποίησα ότι υπάρχει εξήγηση του εν λόγω μαθήματος από τον Ιωάσαφ Διονυσιάτη και η οποία έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από την χορωδία "Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης" σε διάφορες εκδηλώσεις της. Το πληροφορήθηκα από το forum "Ψαλτολόγιον" και συγκεκριμένα από την διαδικτυακή θέση http://analogion.com/forum/showthread.php?t=3424&highlight=%E5%F5%F7%FE%ED και δηλώνω ευγνώμων προς το forum για την πληροφορία και την πρόσβαση στην εξήγηση αυτή. Θα ήθελα να διαβεβαιώσω εν απλότητι τους φίλους αναγνώστες ότι:

α. Κατά την εξήγηση του συγκεκριμένου μαθήματος δεν εγνώριζα τίποτα για ύπαρξη άλλης εξηγήσεως.

β. Δοκίμασα μεγάλη χαρά με την μελέτη της εξηγήσεως του Ιωάσαφ, διότι συγκρίνοντάς την με την δική μου διεπίστωσα απόλυτη ταύτιση. Ήταν μια αναπάντεχη εκ των υστέρων επιβράβευση του κόπου που υποβλήθηκε, και που, τουλάχιστον σε εμένα, δείχνει ότι η προσπάθεια αυτή αξίζει να συνεχιστεί.

Και πάλι, οφείλω πολλές ευχαριστίες και ευγνωμοσύνη στο "Ψαλτολόγιον" για την αναπάντεχη αυτή χαρά!!!
Κάτι τέτοια σε κάνουν να βγαίνεις απ' τα ρούχα σου.

Ας αναλογιστούμε τους δύο κυριότερους μεταφορείς – μεταφραστές των μουσικών κειμένων, απ’ την παλαιά στην νέα παρασημαντική, την οποία οι ίδιοι δημιούργησαν.

Ο Γρηγόριος και ο Χουρμούζιος γνώριζαν την ίδια παλαιά και παρασημαντική, έφτιαξαν την νέα αναλυτική μέθοδο και μετέφεραν πάμπολλα κείμενα στην νέα αναλυτική γραφή που χρησιμοποιούμε κι εμείς μέχρι σήμερα.

Παρατηρώντας λοιπόν μεταφορές του ίδιου μέλους και απ’ τους δύο, όπως τα ιδιόμελα της Μ. Τεσσαρακοστής του Ιακώβου, παρατηρούμε ότι έχουν κάποιες σημαντικές διαφορές. Και να φανταστεί κανείς, ότι στην εποχή του Ιακώβου επικρατούσε η γραφή του Πέτρου του Πελοποννησίου, η οποία ήταν η αναλυτικότερη μέχρι εκείνη τη στιγμή. Σκεφτείτε να πάμε παλαιότερα!

Ουδείς λογικά σκεπτόμενος δεν μπορεί να πιστέψει ότι ο σύγχρονος μεταφορέας δεν γνώριζε την ύπαρξη κειμένου προηγουμένου.
Και γιατί το συγκεκριμένο κομμάτι, χαθήκαν τόσοι άλλοι καταπληκτικοί ύμνοι;
Είναι πράγματι μια τεράστια σύμπτωση; Μόνο ο ίδιος και ο Κύριος ξέρει.


Αυτό το περιστατικό μου θύμισε ένα τραγελαφικό συμβάν, που όταν ρωτήθηκε ”κάποιος” από δημοσιογράφο: «Τι κάνατε στα χρόνια της δικτατορίας;» αυτός απάντησε: «Δεν γνώριζα τίποτα, εγώ κοιτούσα τις σπουδές μου, διάβαζα !!!??».


Κλείνοντας να θα αναφερθώ στον Γεώργιο Βιολάκη, Πρωτοψάλτη της ΜτΧΕ, και στο βιβλίο του “Μελέτη συγκριτική της νυν εν χρήσει μουσικής γραφής προς την του Πέτρου του Πελοποννησίου και προς την αρχαιοτέραν γραφήν” όπου ο ίδιος αναφέρει την αδυναμία του να μάθει την παλαιά παρασημαντική που τόσο επιθυμούσε. Έκανε τα αδύνατα δυνατά, αλλά δεν μπόρεσε να βρει κανέναν να τον διδάξει, διότι δεν υπήρχε ουδείς. Ένας μόνο κι αυτός υπέργηρος, απ' όπου τελικά, δεν κατάφερε να αποκομίσει τίποτα.

Δεν έμαθε ο Βιολάκης την παλαιά παρασημαντική 100 περίπου χρόνια πριν, όπου ήταν ακόμα σε χρήση και οι δύο γραφές. Σήμερα θα την εξηγήσουμε, όχι μόνο αυτή, αλλά και το πλέον πολύπλοκο θέμα της φθοράς, όπου το ίδιο σημάδι, άλλαζε την ενέργειά του, όχι μόνο κατά ήχο και γένος, αλλά και κατά φθόγγο όπου ετίθετο. Ποιος θα ομιλήσει γι' αυτά;
Ο δυτικοτραφής Ψάχος, ο μακαμολόγος παπυρονουμερολόγος μοναδικός αυτοδίδακτος μουσικοδιδάσκαλος Καράς ή οι σημερινοί μουσικοί φωστήρες των πανεπιστημιακών εδρών που ούτε μια σωστή επανέκδοση ενός βιβλίου δεν μπορούν να κάνουν;


Δεν έγινε στις μέρες του Βιολάκη και θα γίνει σήμερα;
Σήμερα, αν βρεθεί ψάλτης που να ψάλλει κι όχι να τραγουδάει, τότε θα είναι είδηση.


Είναι γνωστή η θέση μου για την παλαιά παρασημαντική: "δεν υπάρχει σημερινή εξήγηση, δεν μπορεί να γίνει, διότι πέθαναν οι κατέχοντες".

Μόνον το Άγιον Πνεύμα δύναται να φωτίσει κάποιον ώστε να αρχίσει να καταλαβαίνει τα παλαιά. Αυτός όμως σίγουρα δεν θα ζει σε καμία πόλη, δεν θα κατέχει καμιά έδρα, δεν θα γράφει σε κανένα blog του σατανικού φορέα internet και πολύ περισσότερο, δεν θα επιζητεί μάταια τη δόξα των ανθρώπων υπέρ τη δόξαν του Θεού.

Ο Θεός να βοηθήσει όλους να ξεφύγουμε απ’ τους προσωπικούς λαβυρίνθους του μυαλού και τα τέλματα των ψυχών ημών. Αμήν
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#18
Εμενα τουτη η ιστορια του "ξεκλειδωματος" της παλαιας γραφης και της περιφημης "κλειδας" μου φερνει λιγο εως παρα πολυ σε Σπιλμπεργκ . "Κυνηγοι της χαμενης κιβωτοκλειδας". Το μονο που δεν εχω καταλαβει ειναι ποιος παιζει τον Ιντιανα Τζοουνς ..........
Καλό είναι να διαβάζουμε τον Χρύσανθο (§ 408).
 

Attachments

Top