Ενημέρωση για εργασίες E΄ Διεθνούς Μουσικολογικού και Ψαλτικού Συνεδρίου «Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης» (Αθήνα 13-15 Δεκεμβρίου 2012)

karandreas lazaros

Π. Λάζαρος καρανδρέας
#1
Κάποιοι είχαν την ευλογία να παρακολουθήσουν από κοντά τις εργασίες του 5ου(αν δεν κάνω λάθος) ιεροψαλτικού συνεδρίου στην Αθήνα. Θέλοντας να εκφράσω τόσο την επιθυμία τη δική μου, όσο και πολλών φαντάζομαι άλλων, θα ήθελα να παρακαλέσω τα μέλη του φόρουμ που παρευρέθηκαν, να μας πληροφορήσουν για το τι ειπώθηκε γενικώς αλλα και ειδικώς στα θέματα τα οποία συζητήθηκαν. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
 

tb---

τσοπάνης
#2
...ιεροψαλτικού συνεδρίου...
Μακάρι να ήταν ιεροψαλτικού, Βυζαντινής Μουσικολογίας ήταν.

Χαρακτηριστική η ερώτηση του ψάλτη κ Μαφίδη (90 τόσων χρονών) πάνω σε ένα θέμα για τα αργά Ανοιξαντάρια και την πορεία τους στην γραφή μέσω των αιώνων.

- Μαφίδης : " Μα αυτά τα ανοιξαντάρια δεν ψάλλονται, έχουμε τα πολίτικα που ψάλλουμε "

- Στάθης : Άλλη ερώτηση.

Αν και έγιναν κάποιες προσπάθειες περί της Ψαλτικής, κάμποσα θέματα έμειναν σε καθαρά "Μουσικολογικά" ζητήματα, τουλάχιστον την πρώτη ημέρα που παρακολούθησα.
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
#3
Μακάρι να ήταν ιεροψαλτικού, Βυζαντινής Μουσικολογίας ήταν.

Χαρακτηριστική η ερώτηση του ψάλτη κ Μαφίδη (90 τόσων χρονών) πάνω σε ένα θέμα για τα αργά Ανοιξαντάρια και την πορεία τους στην γραφή μέσω των αιώνων.

- Μαφίδης : " Μα αυτά τα ανοιξαντάρια δεν ψάλλονται, έχουμε τα πολίτικα που ψάλλουμε "

- Στάθης : Άλλη ερώτηση.

Αν και έγιναν κάποιες προσπάθειες περί της Ψαλτικής, κάμποσα θέματα έμειναν σε καθαρά "Μουσικολογικά" ζητήματα, τουλάχιστον την πρώτη ημέρα που παρακολούθησα.
Το οτι δεν τα ψαλλουν στην Πολη που μεγαλωσε ο συμπαθεστατος πραγματι κ. Μαφιδης τι σημαινει; Στο ορος τα λενε εδω και αιωνες... και οχι μονο...

Ειπαμε η πολυ μουσικολογια δεν κανει καλο αλλα οταν καποιος αγνοει κατι καλυτερα να ακουει... Σωστα;
 

tb---

τσοπάνης
#4
Το οτι δεν τα ψαλλουν στην Πολη που μεγαλωσε ο συμπαθεστατος πραγματι κ. Μαφιδης τι σημαινει; Στο ορος τα λενε εδω και αιωνες... και οχι μονο...

Ειπαμε η πολυ μουσικολογια δεν κανει καλο αλλα οταν καποιος αγνοει κατι καλυτερα να ακουει... Σωστα;

Η εν λόγω εισήγηση είχε θέμα «Η σημειογραφική παράδοση των βυζαντινών Ανοιξανταρίων»,και το συνέδριο είχε γενικό τίτλο « Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης – Ερωταποκρίσεις και Ακρίβεια της Ψαλτικής Τέχνης»


Δεν σχολίασα την γνώση ή την αμάθεια κάποιου, αλλά τον τρόπο και το τί θέλουμε να πετύχουμε από τέτοια συνέδρια.
 

gr_anastasiou

Παλαιό Μέλος
#5
Ἡ στιχομυθία ποὺ παραδίδεται εἶναι ἀνακριβής. Ὁ κ. Στάθης ἀπάντησε μὲ πολὺ εὐγένεια ὅτι τὸ θέμα τῆς εἰσήγησης ἀφοροῦσε μόνο τὰ βυζαντινὰ Ἀνοιξαντάρια. Μάλιστα, ἡ εἰκόνα ποὺ δίνεται -δλδ μιᾶς κάποιας περιφρόνησης ἀπὸ τὸν κ. Στάθη στὸν κ. Μαφίδη- εἶναι ἐντελῶς ἀντίθετη μὲ τὴν πραγματική. Ὁ κ. Στάθης μόλις εἶδε τὸν κύριο Μαφίδη νὰ εἰσέρχεται στὸ Ἀμφιθέατρο, διέκοψε γιὰ λίγο καὶ τὸν παρακάλεσε νὰ καθίσει στὴν πρώτη σειρὰ τῶν καθισμάτων.
Ἐπὶ τῆς οὐσίας, πάντως, προσωπικὰ καὶ ἄσχετα ἀπὸ τὴν ὅποια ἀνάμιξή μου, νομίζω ὅτι τὸ Ἵδρυμα Βυζαντινῆς Μουσικολογίας εἶναι αὐτὸ ποὺ λέει τὸ ὄνομά του καὶ κάνει Μουσικολογικὰ (βεβαίως καὶ Ψαλτικά) Συνέδρια ὑπὸ τὸν γενικὸ τίτλο "Θεωρία & Πράξη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης". Στὸ κάτω-κάτω καὶ σ' αὐτὸ τὸ Συνέδριο -ὅπως καὶ στὰ προηγούμενα δὲν ἔλειψαν τὰ πιὸ "πρακτικά" θέματα (μέχρι καὶ ἡ παρτιτούρα προβαλλόταν κατὰ τὴν ψαλτικὴ ἐκδήλωση τῶν Μαΐστόρων). Ἂν ἐμεῖς ὡς ψάλτες δὲν ἀνεχόμαστε κανένα λόγο περὶ μουσικῆς, καμμιὰ θεωρία, παρὰ μόνο ξερὴ - χρηστικὴ - πρακτικὴ μουσική, δλδ. "ἱεροψαλτικά" συνέδρια, γιατὶ δὲν τὰ ζητοῦμε ἀπὸ τοὺς συλλογικοὺς ἱεροψαλτικοὺς φορεῖς μας ἢ γιατὶ δὲν δραστηριοποιούμαστε σ' αὐτούς;
Ζητῶ συγγνώμη γιὰ τὴν παρέμβαση καὶ σᾶς διαβεβαιώνω δὲν θὰ ἐπανέλθω.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#6
Ζητῶ συγγνώμη γιὰ τὴν παρέμβαση καὶ σᾶς διαβεβαιώνω δὲν θὰ ἐπανέλθω.
Γιατί να μην επανέλθετε κ. Αναστασίου; Μια χαρά τα λέτε. Και σας συγχαίρω προσωπικά για τη νηφαλιότητά σας.

Υπάρχει η λατρεία, υπάρχει η ψαλτική, υπάρχει η μουσικολογία και υπάρχουν και τα σημεία, όπου όλα αυτά τέμνονται.

Να πάρει κάποιος μόνο ψαλτική είναι δικαίωμά του, αλλά να πει "περιττή η μουσικολογία" δεν είναι. (Φαντάζεστε κάποιος που θα έπαιρνε μόνο λατρεία, να έλεγε "περιττή η ψαλτική";). Πρέπει κάποτε να εκλείψει ο μανιχαϊσμός από τη νοοτροπία μας.
 

tb---

τσοπάνης
#7
θεματολογία
Kάτω απ’ τον κεντρικό θεματικό άξονα «Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης», το παρόν συνέδριο έχει ευρύ θεματικό πλαίσιο, όπως ορίζεται από τον -δανεισμένο από βυζαντινές μουσικοθεωρητικές συγγραφές- τίτλο του: «Ερωταποκρίσεις και Ακρίβεια της Ψαλτικής Τέχνης». Καλούνται, λοιπόν, οι επιστήμονες μουσικολόγοι και οι μουσικολογούντες ψάλτες να συμβάλουν στην ανάπτυξη του διαλόγου («Ερωταποκρίσεις») και την διασάφηση συγκεκριμένων ζητημάτων («Ακρίβεια») κατά τις ακόλουθες θεματικές πτυχές:
•Ερωταποκρίσεις και Ακρίβεια για την Σημειογραφία: Θέματα σχετικά με την εξέλιξη της σημειογραφίας και την ερμηνεία της σύγχρονης αναλυτικής σημειογραφίας.
•Ερωταποκρίσεις και Ακρίβεια για την Θεωρία της Ψαλτικής Τέχνης: Θέματα σχετικά με την Οκταηχία, την Ρυθμοποιία, την Μουσικοθεωρητική Γραμματεία και την Διδακτική της Ψαλτικής.
•Ερωταποκρίσεις και Ακρίβεια για την Ιστορία της Ψαλτικής Τέχνης: Συμβολές στην διασάφηση και περιγραφή ιστορικών γεγονότων για πρόσωπα και πράγματα της Ψαλτικής, υπό το φως αγνώστων μέχρι σήμερα πηγών η διαφορετικής αναγνώσεώς τους.
•Ερωταποκρίσεις και Ακρίβεια για το Ψαλτικό Μέλος: Θέματα ρεπερτορίου, αισθητικής, ανάλυσης μουσικών έργων η συναφώς παράδοσης συγκεκριμένων μελών και εξέλιξης της μελοποιίας.
...οι αρχικοί στόχοι της θεματολογίας επιτεύχθηκαν, οπότε πλέον θα κοιμηθούμε ήσυχα ~
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#8
Το Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας διοργάνωσε ένα συνέδριο στο οποίο: Ήταν ελεύθερος ο οποιοσδήποτε να δηλώσει συμμετοχή. Ασχέτως αν ήταν μουσικολόγος ή ψάλτης. Με οποιοδήποτε θέμα μπορούσε να ενταχθεί σε μία τόσο ευρεία (σχεδόν ελεύθερη) θεματική. Άρα ο χαρακτήρας του οφείλεται, μόνο, σε όποιους δήλωσαν συμμετοχή και στα θέματα που επιλέχθηκαν από αυτούς.

Ήταν δωρεάν. Που σημαίνει πως η ανοιχτή πρόσκληση και για ανακοίνωση και για παρακολούθηση, ήταν όσο πιο ανοιχτή γίνεται. Όποιος ήθελε πιο "ψαλτικό" χαρακτήρα ας δήλωνε συμμετοχή και ας πραγματευόταν το θέμα που ήθελε. Πιο φιλόξενο συνέδριο δεν νομίζω πως γίνεται να υπάρξει. Δεν καταλαβαίνω τι άλλο θα έπρεπε να ζητήσουμε από τους διοργανωτές!!!

Προσωπικά, παρακολούθησα, όλες τις συνεδρίες, όλες τις ημέρες και νομίζω πως υπήρχαν ανακοινώσεις για όλα όσα παραθέτει ο αγαπητός tb---. Άλλες ανακοινώσεις καλύτερα άλλες λιγότερο καλά, άλλες περισσότερο άλλες λιγότερο - υπήρχαν ανακοινώσεις για πάρα πολλά θέματα - κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα της ψαλτική είτε μουσικολογικά είτε μουσικά-ψαλτικά. Και ο στόχος, αν είναι η τροφή για σκέψη περεταίρω έρευνα και μελέτη, νομίζω επιτεύχθηκε. Αν λυνόταν όλα τα θέματα δεν θα γινόταν άλλα συνέδρια. Ακόμα και η ανοχή των προέδρων στην παρέκκλιση από το αυστηρό savoir-vivre των συνεδρίων, στα θετικά θα πρέπει να προσμετρηθεί.

Τώρα αν στην δικιά μου ανακοίνωση (δεν είχα, σχηματικά το λέω), δεν τα είπα καλά, τι φταίνε οι διοργανωτές;

Ευχαριστώ θα πρέπει να πούμε, νομίζω, μόνο. Πόσες δυνατότητες δίνονται σε ψάλτες να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε τέτοια συνέδρια;
 
Last edited:

tb---

τσοπάνης
#10
Ἡ στιχομυθία ποὺ παραδίδεται εἶναι ἀνακριβής. Ὁ κ. Στάθης ἀπάντησε μὲ πολὺ εὐγένεια ὅτι τὸ θέμα τῆς εἰσήγησης ἀφοροῦσε μόνο τὰ βυζαντινὰ Ἀνοιξαντάρια. Μάλιστα, ἡ εἰκόνα ποὺ δίνεται -δλδ μιᾶς κάποιας περιφρόνησης ἀπὸ τὸν κ. Στάθη στὸν κ. Μαφίδη- εἶναι ἐντελῶς ἀντίθετη μὲ τὴν πραγματική. Ὁ κ. Στάθης μόλις εἶδε τὸν κύριο Μαφίδη νὰ εἰσέρχεται στὸ Ἀμφιθέατρο, διέκοψε γιὰ λίγο καὶ τὸν παρακάλεσε νὰ καθίσει στὴν πρώτη σειρὰ τῶν καθισμάτων.
Ἐπὶ τῆς οὐσίας, πάντως, προσωπικὰ καὶ ἄσχετα ἀπὸ τὴν ὅποια ἀνάμιξή μου, νομίζω ὅτι τὸ Ἵδρυμα Βυζαντινῆς Μουσικολογίας εἶναι αὐτὸ ποὺ λέει τὸ ὄνομά του καὶ κάνει Μουσικολογικὰ (βεβαίως καὶ Ψαλτικά) Συνέδρια ὑπὸ τὸν γενικὸ τίτλο "Θεωρία & Πράξη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης". Στὸ κάτω-κάτω καὶ σ' αὐτὸ τὸ Συνέδριο -ὅπως καὶ στὰ προηγούμενα δὲν ἔλειψαν τὰ πιὸ "πρακτικά" θέματα (μέχρι καὶ ἡ παρτιτούρα προβαλλόταν κατὰ τὴν ψαλτικὴ ἐκδήλωση τῶν Μαΐστόρων). Ἂν ἐμεῖς ὡς ψάλτες δὲν ἀνεχόμαστε κανένα λόγο περὶ μουσικῆς, καμμιὰ θεωρία, παρὰ μόνο ξερὴ - χρηστικὴ - πρακτικὴ μουσική, δλδ. "ἱεροψαλτικά" συνέδρια, γιατὶ δὲν τὰ ζητοῦμε ἀπὸ τοὺς συλλογικοὺς ἱεροψαλτικοὺς φορεῖς μας ἢ γιατὶ δὲν δραστηριοποιούμαστε σ' αὐτούς;
Ζητῶ συγγνώμη γιὰ τὴν παρέμβαση καὶ σᾶς διαβεβαιώνω δὲν θὰ ἐπανέλθω.
Πολύ σωστή η τοποθέτηση του κ.Αναστασίου. Η στιχομυθία που έβαλα εντός παρενθέσεως δεν είναι όντως επί λέξη, για αυτό και την έβαλα εντός παρένθεσης, αλλά αυτήν την εντύπωση άφησε.
Για να είμαστε όμως ακριβείς, αναρτώ το ηχητικό απόσπασμα σχετικά με την ερώτηση του κ.Μαφίδη.
Τα εμβόλιμα σχόλια που ακούγονται είναι από την φάτσα μου και τον κ. Γαλάνη Πρωτοψάλτη εκ Πατρών (γεια σου Πατρίδα ) που τυχαία κάθησε δίπλα μου και κάναμε έναν μικρό διάλογο για την ηλικία και τις ικανότητες του ψάλτη που έχει περάσει τα 90 έτη.
Η παρουσία των εισηγητών και των καθηγητών σε αυτό το φόρουμ, μόνο θετικά προσφέρει. Η απουσία τους κρίνεται περίεργη, εκτός αν δεν υπάρχει χρονο-διάθεση. Σεβαστή κάθε στάση όπως και να έχει.
Δυστυχώς δεν παρακολούθησα όλο το Συνέδριο Μουσικολογίας, οπότε δεν έχω ολοκληρωμένη εικόνα. Θερμή παράκληση όσοι διαθέτουν ηχητικές ή άλλες καταγραφές να τις αναρτήσουν προς όφελος, περαιτέρω σχολιασμό και ανάπτυξη.
 

Attachments

Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#11
Αφού λοιπόν η μεταφορά της στιχομυθίας είναι εσφαλμένη (όχι εσκεμμένα), καλό θα ήταν να διορθώσετε το σχετικό μήνυμα, διότι πολλές φορές από τη βιασύνη μας διαβάζουμε μεμονωμένα μηνύματα και μπορεί να δοθούν λάθος εντυπώσεις.
 

tb---

τσοπάνης
#12
Αφού λοιπόν η μεταφορά της στιχομυθίας είναι εσφαλμένη (όχι εσκεμμένα), καλό θα ήταν να διορθώσετε το σχετικό μήνυμα, διότι πολλές φορές από τη βιασύνη μας διαβάζουμε μεμονωμένα μηνύματα και μπορεί να δοθούν λάθος εντυπώσεις.
Διόρθωση δεν πρόκειται να γίνει, γιατί αυτήν την εντύπωση έλαβα εγώ ώς άτομο στο ακροατήριο και όχι στο πάνελ. 'Αλλη οπτική εικόνα έχω εγώ, άλλη ο εισηγητής που είναι στο πάνελ.
Θα μπορούσε ο κ Στάθης ή ο κ Αναστασίου να απαντήσει στον κ Μαφίδη έστω και για 10 δευτερόλεπτα. Δεν του απάντησαν όμως, παρά του είπαν ότι η εισήγηση και η ερώτηση είναι 2 διαφορετικά πράγματα, άσχετα μεταξύ τους, οπότε και δεν υπάρχει λόγος για περεταίρω ανάπτυξή τους.

Από όσο γνωρίζω οι μελετητές δεν διαβάζουν μεμονωμένα, αλλά ερευνούν σε βάθος το θέμα.
Ο καθείς διαμορφώνει τις εντυπώσεις του, ασφαλώς.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#13
Η εντύπωση που μετέφερε το "μασίνι" που κρατούσατε είναι η εντύπωση του ακροατηρίου, όχι του πάνελ.
Δεν το συνεχίζω όμως. Δικαίωμα καθενός η αυτοδιόρθωση -πολύ επαινετό πράγμα -ή όχι.
 

tb---

τσοπάνης
#14
Η εντύπωση που μετέφερε το "μασίνι" που κρατούσατε είναι η εντύπωση του ακροατηρίου, όχι του πάνελ.
Δεν το συνεχίζω όμως. Δικαίωμα καθενός η αυτοδιόρθωση -πολύ επαινετό πράγμα -ή όχι.
το μασίνι καταγράφει τα ηχητικά, υπάρχουν και τα οπτικά , βίντεο δεν έχω διστυχώς ~
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#15
Αφού λοιπόν η μεταφορά της στιχομυθίας είναι εσφαλμένη (όχι εσκεμμένα), καλό θα ήταν να διορθώσετε το σχετικό μήνυμα, διότι πολλές φορές από τη βιασύνη μας διαβάζουμε μεμονωμένα μηνύματα και μπορεί να δοθούν λάθος εντυπώσεις.
Τὸ σχετικὸ μνμ ποὺ ἀναφέρεις ἀποδίδει τὴν ἐντύπωση (ὑποκειμενικὴ φυσικά) τοῦ ἀκροατῆ ἐν εἴδει σχολίου καὶ γι' αὐτὸ καλὰ κάνει κάνει καὶ δὲν τὸ ἀλλάζει.

Η εντύπωση που μετέφερε το "μασίνι" που κρατούσατε είναι η εντύπωση του ακροατηρίου, όχι του πάνελ.
Δεν το συνεχίζω όμως. Δικαίωμα καθενός η αυτοδιόρθωση -πολύ επαινετό πράγμα -ή όχι.
Γι' αὐτὸ καὶ ἀνέβασε τὴν ἠχογράφηση ὥστε δικαιωματικὰ ὅλοι νὰ ἀκούσουν καὶ νὰ σχηματίσουν τὴ δική τους ἐντύπωση καὶ νὰ τὴν δημοσιεύσουν ἄν θέλουν.

Πεδίον δόξης λαμπρόν λοιπόν ...

ΥΓ. Ἡ αὐτοδιόρθωση εἶναι ἐπαινετὴ ὅταν γίνεται ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν ἄνθρωπο, ὄχι ὅταν τὸν χειραγωγοῦν ἄλλοι .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#16
... Ἡ αὐτοδιόρθωση εἶναι ἐπαινετὴ ὅταν γίνεται ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν ἄνθρωπο, ... .
.... είτε το σκέφτηκε από μόνος του, είτε του το υπέδειξε άλλος.
... ... ὄχι ὅταν τὸν χειραγωγοῦν ἄλλοι .
Χωρίς κάποια ταπείνωση, δουλειά δεν γίνεται, και όλα είναι επί ματαίω. Αρκεί να μην είναι με το ζόρι.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#17
.... είτε το σκέφτηκε από μόνος του, είτε του το υπέδειξε άλλος.

Χωρίς κάποια ταπείνωση, δουλειά δεν γίνεται, και όλα είναι επί ματαίω.

Αρκεί να μην είναι με το ζόρι.
Ἄλλο ὑπόδειξη, ἄλλο ταπείνωση μὲ τὸ στανιό ...
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#18

Γι' αὐτὸ καὶ ἀνέβασε τὴν ἠχογράφηση ὥστε δικαιωματικὰ ὅλοι νὰ ἀκούσουν καὶ νὰ σχηματίσουν τὴ δική τους ἐντύπωση καὶ νὰ τὴν δημοσιεύσουν ἄν θέλουν.

Πεδίον δόξης λαμπρόν λοιπόν ...
Η γνώμη που σχημάτισα έρχεται σε αντίθεση με αυτά που μας είπε ο κ. Νεκτάριος (tb---)
O κύριος Μαφίδης αναφέρθηκε σε κάτι σωστό που όλοι νομίζω συμφωνούμε, ωστόσο δεν είχε σχέση με το θέμα της συζήτησης. Δηλαδή το θέμα όπως το κατάλαβα δεν ήταν εάν πρέπει να λέμε ανοιξαντάρια ή ποιο μέλος συνηθίζεται στις μέρες μας, αλλά το θέμα ήταν μια ανάλυση σχετικά με τα αργά παλαιά ανοιξαντάρια. Δεν βρήκα κάτι το προκλητικό στη στάση των υπευθύνων. Νομίζω όταν τελείωσε, αν άκουσα καλά δεν είπε κανείς "Άλλη ερώτηση" έτσι κοφτά και απότομα όπως γράφτηκε παραπάνω, αλλά, "Ωραία". και εξήγησαν πως αυτή η ερώτηση δεν ταιριάζει τόσο με το θέμα. Του μίλησαν στην αρχή με πολύ ευγένεια, όπως μας είπε και ο κ. Αναστασίου σε προηγούμενο μήνυμα, του έδειξαν ιδιαίτερο σεβασμό κατά την είσοδό του που αρμόζει σε τέτοιες ηλικίες αλλά και στην ψαλτική του εμπειρία, επομένως πιο το πρόβλημα;
Ειλικρινά δεν κατάλαβα τίποτα. Αν το ακροατήριο παρεξήγησε κάποια πράγματα αυτό είναι άλλο θέμα. Και η κοινωνία αν πας στην εκκλησία στις επτά το πρωί για προσευχή σε παρεξηγεί. Αν όμως πας επειδή είναι η δουλειά σου και πληρώνεσαι σε δικαιολογεί. Το τι κάθε άνθρωπος νομίζει ή ακόμα και η πλειοψηφία δεν αποτελεί τεκμήριο πραγματικού γεγονότος
 

tb---

τσοπάνης
#19
Το περιστατικό με τον κ. Μαφίδη είναι μια αφορμή για να απαντήσω στο πρώτο μήνυμα , που μάλλον δεν το είδαν μερικοί ή το προσπέρασαν.

άποιοι είχαν την ευλογία να παρακολουθήσουν από κοντά τις εργασίες του 5ου(αν δεν κάνω λάθος) ιεροψαλτικού συνεδρίου στην Αθήνα. Θέλοντας να εκφράσω τόσο την επιθυμία τη δική μου, όσο και πολλών φαντάζομαι άλλων, θα ήθελα να παρακαλέσω τα μέλη του φόρουμ που παρευρέθηκαν, να μας πληροφορήσουν για το τι ειπώθηκε γενικώς αλλα και ειδικώς στα θέματα τα οποία συζητήθηκαν. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Απάντησα λοιπόν ότι ήταν ένα συνέδριο Μουσικολογίας, και τοποθετήθηκαν και άλλα μέλη του φόρουμ για το τί είδους συνέδριο ήταν.

Το αν μερικοί θέλουν να κάνουν συντονισμό ή να υποδεικνύουν τρόπους γραφής, ασφαλώς μπορούν να το κάνουν στο φροντιστήριο έκφρασης - έκθεσης που είχαμε στις Δέσμες ή αντίστοιχα σε ανάλογα μαθήματα.

Προβλήματα δέν υπάρχουν , απλά κουβέντα κάνουμε, και καταθέτουμε απόψεις. Ο γραπτός λόγος είναι κάπως απρόσωπος , όπως και να το κάνουμε, αλλά δεν υπάρχει θέμα. Θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε όπως και όταν το επιθυμούμε.

Εφόσον λοιπόν το συνέδριο είναι κατα βάσην Μουσικολογικό, θα ασχοληθεί με τα τις μουσικολογίας.
Αν γίνει κάποιο συνέδριο ψαλτικής τέχνης, πόσοι από τους εισηγητές που παρουσίασαν τις θέσεις τους στο συνέδριο μουσικολογίας θα λάμβαναν τον λόγο;
Γιατί όταν βρήσκεται ένας μουσικολόγος σε μια παρέα όλοι κάνουν (αααααα, αυτός είναι ο τάδε) , ενώ αν είναι κανας ψάλταρος όλοι κάνουν μόκο;

Λοιπόν, καλά είναι τα συνέδρια μουσικολογίας για τους μουσικολόγους, και τα της ψαλτικής τέχνης για ψάλτες.

Ψάλτε λοιπόν τα Ανοιξαντάρια από την γραφή του 15 αιώνα, και θα σας κάνουμε δώρο και 2 εβδομάδες περιποίηση φωνητικών χορδών σε διάσημο κέντρο αποθεραπίας στην Βιέννη.:cool::cool:

Για να μην ξαναθυμίσω την γνώμη του κ Καρασταμάτη, ότι αν δεν ήταν ο Στανίτσας και η χορωδία του, κανείς δεν θα ήξερε το ίδρυμα αυτό. :cool::cool:

Αυτά τα ολίγα, θα καταθέσω κάποια στιγμή τα μουσικολογικά σχόλια που έκαναν μετά τις εισηγήσεις στο θέμα των Ανοιξανταρίων εκλεκτοί μουσικολόγοι και λοιποί.:D
 

tb---

τσοπάνης
#20
...Ενδιαφέρουσες οι τοποθετήσεις .
Προσωπικά του κ Αλυγιζάκη νομίζω ότι θα πρέπει να προβληματίσει πάρααα πολύ ~
 

Attachments

Top