Εκτέλεση από κείμενα νέας γραφής με πρόσθετα σύμβολα της παλαιάς γραφής

dimitris

Παλαιό Μέλος
Προχτές την Κυριακή επισκέφτηκα ένα αναλόγιο και προσπάθησα να βοηθήσω.
Στο χερουβικό ο συνάδελφος παρουσίασε το χερουβικό του Γρηγορίου σε 3ο ήχο με οξείες περισπωμένες και χίλια δύο μαραφέτια και μπιχλιμπίδια άγνωστα για μένα.
Προσπάθησα να συμψάλλω λίγο απ έξω λίγο από μέσα (γιατί το εν λόγω χερουβικό όλοι οι ψάλτες σχεδόν το ξέρουμε απ έξω).
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι.
Με ποιο δικαίωμα προσθέτουμε στα γραπτά του Γρηγορίου οξείες και άλλα μπιχλιμπίδια της παρασημαντικής. Ο ίδιος δεν τα ήξερε να τα προσθέσει ή ήταν αφηρημένος;
Διορθώνουμε τον Γρηγόριο;
Για πρώτη φορά κατάλαβα ότι τα μπιχλιμπίδια αυτά έχουν κάποιο τρόπο εκτέλεσης. (τα είδα στην πράξη γιατί σε φόρουμ δεν βγάζεις άκρη)
Κι αν είναι έτσι γιατί δεν γράφονται οι αναλύσεις και τα κόλπα με τρίγοργα , παρεστηγμένα κλπ όπως έκαναν οι μεγάλοι δασκάλοι σχολής Πρίγγου , Καμαράδου κλπ;

Δεν μπορεί να έχουμε δύο γραφές.

Οσοι ανήκουν σε κλαμπ απλά αυτοαπομονώνονται από το σύνολο των μεγάλων ψαλτάδων και τη μουσική παράδοση του Γρηγορίου και των συνεχιστών.

Αυτά για τα κείμενα.
Από εκτέλεση ο συνάδελφος ήτο άψογος, καλή φωνή , καλή εκτέλεση , ευχαριστήθηκα, ευχαρίστησε και το εκκλησίασμα.
 
Από εκτέλεση ο συνάδελφος ήτο άψογος, καλή φωνή , καλή εκτέλεση , ευχαριστήθηκα, ευχαρίστησε και το εκκλησίασμα.
Αὐτό ἔχει σημασία! Κι αὐτό εἶναι τό κριτήριο, ὅπως ἔχω ξαναγράψει.

Οσοι ανήκουν σε κλαμπ απλά αυτοαπομονώνονται από το σύνολο των μεγάλων ψαλτάδων και τη μουσική παράδοση του Γρηγορίου και των συνεχιστών.
Πολύ σκληρός λόγος καί βέβαια δέν ὑφίστανται καμμία ἀπομόνωση. Ἐκτός ἄν ἐσεῖς (ὅπως ἔχω ξαναγράψει καί σᾶς πείραξε) προσλαμβάνετε ψάλτες στούς ναούς!


 

Πολύ σκληρός λόγος καί βέβαια δέν ὑφίστανται καμμία ἀπομόνωση. Ἐκτός ἄν ἐσεῖς (ὅπως ἔχω ξαναγράψει καί σᾶς πείραξε) προσλαμβάνετε ψάλτες στούς ναούς!


Δεν με έχει πειράξει τίποτα στα διάφορα φόρουμ που γράφω παρά τα δικά μου λάθη.
Εάν η παραπάνω διαπίστωση ότι υπάρχουν σήμερα δύο γραφές βυζαντινής μουσικής είναι λάθος θα περίμενα κάποιος να με διορθώσει.
Εάν όμως είναι αλήθεια τότε η πραγματικότητα φαίνεται μερικές φορές λίγο σκληρή.
Οχι πάντα. Οχι για όλους.
Η αυτοαπομόνωση που ανέφερα δεν έχει να κάνει με προσλήψεις σε Ναούς.
Ο Ναός μπορεί να προσλάβει ότι θέλει.Π.χ. Πριν λίγα χρόνια Ζ.Πηγή Αθηνών είχε βυζαντινότατη χορωδία δεξιά και ευρωπαικότατη αριστερά και... πού ο παππάς;
Διαφορετικά σκέπτεται ο επίτροπος και διαφορετικά ο μουσικός.
Η αυτοαπομονωση από το σύνολο (δεν λέω παράδοση) είναι δύσκολο μονοπάτι και πολλές φορές αδιέξοδο.

Σεβασμός στην παράδοση λένε σήμερα.

Υπακοή και ταπείνωση έλεγαν παλιά.
 

Τό «σκληρός ὁ λόγος» ἀφοροῦσε κυρίως στό «ανήκουν σε κλάμπ», τό ὁποῖο θεωρῶ ὄντως σκληρό καί συγχρόνως ἀνάρμοστο. «Κλάμπ» κατά τήν ἀνάρμοστη ἔκφραση ἔχουν δημιουργηθεῖ καί γιά ἄλλους ψάλτες.

Τό ὅτι τό «αὐτοαπομόνωση» δέν τό εἶπες σέ σχέση μέ διορισμούς τό παραδέχομαι. Τό ὅτι οἱ ὑπεύθυνοι τῶν διορισμῶν δέν ἐνδιαφέρονται καί πολύ γιά τά ψαλτήρια καί τίς ἀποδόσεις, κι αὐτό εἶναι μιά πραγματικότητα πού ἀφορᾶ ὅμως σέ ὅλων «τῶν εἰδῶν» ψάλτες. Γιατί, κακά τά ψέμματα, διαφοροποιήσεις καί κόντρες (πολλά εἴδη) διαπιστώνουμε καί μεταξύ ἐκείνων πού ἐσύ ὀνομάζεις «σύνολο». Θά μποροῦσα νά φέρω παραδείγματα ἀπό ἐντός καί ἐκτός τοῦ φόρουμ.

Ὅσο γιά τίς γραφές, κατ᾿ ἀρχήν ὑπάρχουν διαφοροποιήσεις στά γραπτά ἐκείνων πού (πάλι) ἐσύ ὀνομάζεις «σύνολο». Οἱ ψάλλοντες ἀπό κλασσικά βιβλία, π.χ. δέν μποροῦν νά ψάλλουν ἀπό Καραμάνη (π.χ. ἐπαναλαμβάνω) καί δεύτερον (ἀναφορικά μέ τήν γραφή) καί σήμερα ἄλλοι διαβάζουν μονοτονικό καί ἄλλοι πολυτονικό. Ὅλοι ὅμως τήν ἴδια γλῶσσα μιλᾶνε...


 
π. Μάξιμος;46773 said:

Τό «σκληρός ὁ λόγος» ἀφοροῦσε κυρίως στό «ανήκουν σε κλάμπ», τό ὁποῖο θεωρῶ ὄντως σκληρό καί συγχρόνως ἀνάρμοστο. «Κλάμπ» κατά τήν ἀνάρμοστη ἔκφραση ἔχουν δημιουργηθεῖ καί γιά ἄλλους ψάλτες.

Τό ὅτι τό «αὐτοαπομόνωση» δέν τό εἶπες σέ σχέση μέ διορισμούς τό παραδέχομαι. Τό ὅτι οἱ ὑπεύθυνοι τῶν διορισμῶν δέν ἐνδιαφέρονται καί πολύ γιά τά ψαλτήρια καί τίς ἀποδόσεις, κι αὐτό εἶναι μιά πραγματικότητα πού ἀφορᾶ ὅμως σέ ὅλων «τῶν εἰδῶν» ψάλτες. Γιατί, κακά τά ψέμματα, διαφοροποιήσεις καί κόντρες (πολλά εἴδη) διαπιστώνουμε καί μεταξύ ἐκείνων πού ἐσύ ὀνομάζεις «σύνολο». Θά μποροῦσα νά φέρω παραδείγματα ἀπό ἐντός καί ἐκτός τοῦ φόρουμ.

Ὅσο γιά τίς γραφές, κατ᾿ ἀρχήν ὑπάρχουν διαφοροποιήσεις στά γραπτά ἐκείνων πού (πάλι) ἐσύ ὀνομάζεις «σύνολο». Οἱ ψάλλοντες ἀπό κλασσικά βιβλία, π.χ. δέν μποροῦν νά ψάλλουν ἀπό Καραμάνη (π.χ. ἐπαναλαμβάνω) καί δεύτερον (ἀναφορικά μέ τήν γραφή) καί σήμερα ἄλλοι διαβάζουν μονοτονικό καί ἄλλοι πολυτονικό. Ὅλοι ὅμως τήν ἴδια γλῶσσα μιλᾶνε...



Πατέρα Μάξιμε ευλογείται,

δεν έχει καμία σχέση ο Καραμάνης στην προκειμένη πάτερ μου.

Εδώ αναφερόμαστε στην γραφή, με διέσεις καινοπρεπείς και ξένες προς την παράδοση, με παλαιογραφικά σημεία, που δεν έχουν καμία σχέση με την πρώτη τους τους σημασία, με διαστήματα ξένα προς το παραδοσιακό άκουσμα, με όρους απίθανους που μόνο οι "μυημένοι" γνωρίζουν.

Κάποιος που ψάλλει κλασσικά κείμενα, μπορεί να ψάλλει και Καραμάνη, απλά δεν θέλει γιατί δεν του αρέσει όλη αυτή η περιττή καταγραφή του κάποιου ύφους, όσο αυτό μπορεί να συμβεί.

Το να ψάλλει πάλι κάποιος, που ψάλλει κλασσικά ή Καραμάνη, από τις παρτιτούρες της ΕλΒυΧ, για παράδειγμα, δεν θα μπορέσει.

Η γλώσσα του Πέτρου (ως κλασσικού) και η γλώσσα του Καραμάνη (είναι ίδιες), η οποία δεν έχει όμως καμία σχέση με την Καρόγλωσσα που εννοώ τόση ώρα, για όσους δεν έχουν καταλάβει.

Αυτό εννοεί ο Δημήτριος (αν έχω καταλάβει και καλά).

Την ευχή σας
 
Last edited:

Τήν εὐχή τοῦ Κυρίου Δημήτρη.
Τό μήνυμα τοῦ κ. Λέκκα, γιά μένα καί γιά πολλούς ἦταν ἀπό τά καλύτερα, εἰδικότερα στόν ἐπίλογο πού ὅλοι ἐπιδοκιμάσαμε.

με όρους απίθανους που μόνο οι "μυημένοι" γνωρίζουν.
Γνωρίζουν καί βολεύονται ἔτσι οἱ "μυημένοι". Τό «ἀπίθανους» συζητιέται. Τό ἀποτέλεσμα τό ἔδειξε πάλι ὁ Λέκκας.

Ἐπίσης ὅλοι καταλάβαμε τί θέλει νά πεῖ, ἁπλῶς δέν δέχομαι τό «κλάμπ» (γιατί ὑπάρχουν κι ἄλλα «κλάμπ» ...) καί τήν «ἀπομόνωση», γιατί ἄλλα ἔχω δεῖ καί γνωρίζω.

Κι ἐγώ (κατά τό παράδειγμα) δέν ὑποχρεώνω κανέναν νά γράφει ἤ νά διαβάζει πολυτονικό, ἐγώ ὅμως ἔτσι βολεύομαι καί κατανοῶ καλύτερα. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι ὅτι ὅλοι καταλαβαίνουν τί γράφω, ἔστω μέ μιά ἀσυνήθιστη δυσκολία γιά τούς νεώτερους.

Το να ψάλλει πάλι κάποιος, που ψάλλει κλασσικά ή Καραμάνη, από τις παρτιτούρες της ΕλΒυΧ, για παράδειγμα, δεν θα μπορέσει.
Κανείς δέν ὑποχρέωσε κανέναν νά ψάλλει ἀπό παρτιτοῦρες. Ἀπ᾿ ὅσο δέ γνωρίζω, οἱ ἴδιοι ψάλλουν συνήθως ἀπό κλασσικά βιβλία, ἀπό τά ἴδια δηλ. πού ψάλλουν πολλοί.

Τέλος πάντων, δέν κάνω ἐγώ τόν συνήγορο κανενός καί δέν μοῦ ἐπιτρέπεται· οὔτε βάζω ἐγώ ταμπέλλες σέ ἀνθρώπους, ὅπως κάνουν ἄλλοι. Οὔτε αὐτοταμπελιάζομαι, ὅπως ἐπίσης κάνουν ἄλλοι. Αὐτά μακρυά ἀπό μένα. Ἐσεῖς γρᾶψτε ὅ,τι θέλετε. Ἐγώ ἀπλῶς σχολίασα κάποιες ἐκφράσεις καί ἐπιδοκίμασα μιά πρόταση - τελευταία φράση τοῦ μηνύματος τοῦ κ. Λέκκα.

Ἄλλωστε δέν εἶναι αὐτό θέμα γιά μένα.

Νά εἶσαι καλά Δημήτριε!!!


 
Συμφωνώ και με τον π. Μάξιμο και με τον Δημήτρη.
Αν 99% οι έλληνες χρησιμοποιούσαν πολυτονικό κι 1% μονοτονικό τότε θα είχαμε ένα κλαμπ αυτοαπομονωμένων από την ελληνική γλώσσα και παράδοση.
Εάν αντίστροφα όπως συμβαίνει σήμερα η πλειοψηφία χρησιμοποιεί μονοτονικό και οι λίγοι πολυτονικό δεν είναι το ίδιο γιατί οι λίγοι προσπαθούν για την παράδοση και συνεπώς δεν αυτοαπομονώνονται από αυτήν.

Στην μουσική μας αντίστοιχα η παράδοση έχει έναν τρόπο γραφής.
Είναι αυτός που μας παρέδωσαν οι μεταφραστές και οι μεγάλοι δάσκαλοι.

Όσοι ξεφεύγουμε από αυτή είμαστε λάθος. (βάζω και τον εαυτό μου μέσα γιατί μου αρέσει να γράφω με τρίγοργα).

Για μεγαλύτερη σαφήνεια αναφέρω σαν παράδειγμα τον Φωκαέα.

Ο Φωκαέας έγραψε
1.σε παραδοσιακή μορφή τα εκκλησιαστικά μέλη.
2. Σε αναλυτική (πεντάγοργα) τα τραγούδια στα δύο του βιβλία.
3. Θα μπορούσε να προσθέσει σύμβολα παρασημαντικής αφού ήταν γνώστης αλλά δεν το έκανε.

Θα μπορούσε εν ολίγοις να γράψει σαν τον Καραμάνη Στανίτσα Καρά κλπ αλλά δεν το έκανε.

Να το αντιστρέψουμε.
Ισως είναι δύσκολο σήμερα να γράψουμε σε κλασική μορφή νέες συνθέσεις.
Το προσπάθησαν ο Γ. Σύρκας, ο Σουρλατζής στα χερουβικά του ίσως και άλλοι συνθέτες.
(Νέες συνθέσεις και όχι κόψε-ράψε τα κείμενα των παλαιών).

Η προσπάθεια του Καρά να προθέσει αρχαία σύμβολα στα ήδη υπάρχοντα της επιτροπής και των μεταφραστών θυμίζει φιλόλογο που προσπαθεί να επαναφέρει στο ελληνικό αλφάβητο το αρχαίο κόππα, δίγαμα, δίσιγμα κλπ.
 
Last edited:
Συμφωνώ και με τον π. Μάξιμο και με τον Δημήτρη.
Αν 99% οι έλληνες χρησιμοποιούσαν πολυτονικό κι 1% μονοτονικό τότε θα είχαμε ένα κλαμπ αυτοαπομονωμένων από την ελληνική γλώσσα και παράδοση.
Εάν αντίστροφα όπως συμβαίνει σήμερα η πλειοψηφία χρησιμοποιεί μονοτονικό και οι λίγοι πολυτονικό δεν είναι το ίδιο γιατί οι λίγοι προσπαθούν για την παράδοση και συνεπώς δεν αυτοαπομονώνονται από αυτήν.

Στην μουσική μας αντίστοιχα η παράδοση έχει έναν τρόπο γραφής.
Είναι αυτός που μας παρέδωσαν οι μεταφραστές και οι μεγάλοι δάσκαλοι.

Όσοι ξεφεύγουμε από αυτή είμαστε λάθος. (βάζω και τον εαυτό μου μέσα γιατί μου αρέσει να γράφω με τρίγοργα).

Για μεγαλύτερη σαφήνεια αναφέρω σαν παράδειγμα τον Φωκαέα.

Ο Φωκαέας έγραψε
1.σε παραδοσιακή μορφή τα εκκλησιαστικά μέλη.
2. Σε αναλυτική (πεντάγοργα) τα τραγούδια στα δύο του βιβλία.
3. Θα μπορούσε να προσθέσει σύμβολα παρασημαντικής αφού ήταν γνώστης αλλά δεν το έκανε.

Θα μπορούσε εν ολίγοις να γράψει σαν τον Καραμάνη Στανίτσα Καρά κλπ αλλά δεν το έκανε.

Να το αντιστρέψουμε.
Ισως είναι δύσκολο σήμερα να γράψουμε σε κλασική μορφή νέες συνθέσεις.
Το προσπάθησαν ο Γ. Σύρκας, ο Σουρλατζής στα χερουβικά του ίσως και άλλοι συνθέτες.
(Νέες συνθέσεις και όχι κόψε-ράψε τα κείμενα των παλαιών).

Η προσπάθεια του Καρά να προθέσει αρχαία σύμβολα στα ήδη υπάρχοντα της επιτροπής και των μεταφραστών θυμίζει φιλόλογο που προσπαθεί να επαναφέρει στο ελληνικό αλφάβητο το αρχαίο κόππα, δίγαμα, δίσιγμα κλπ.

Μην συγχέουμε τη γραφή με το ύφος και την καταγραφή του.
Όταν λέμε άλλη γραφή, δεν εννοούμε την προς το αναλυτικότερον, καταγραφή του μέλους με 2γοργα ή 3γοργα.
Εννοούμε για καινοφανή σύμβολα και θεωρίες, που για να τα καταλάβεις πρέπει να στα εξηγήσουν.

Όταν ο Καμαράδος έκανε χρήση δικών του συμβόλων, μπορούσε να καταλάβει κάποιος άλλος, αν δεν του τα εξηγούσε πρώτα;

Όταν ο Περιστέρης έβαζε στα κείμενά του ευρωπαϊκά σύμβολα (p, pp, mf, f, ff, ritenutto κ.α.), μπορούσε κάποιος με γνώσεις μόνο βυζαντινής μουσικής να καταλάβει;

Όταν υπάρχουν σήμερα δάσκαλοι που διδάσκουν Βυζαντινή Μουσική με πιάνο, λέγοντας "εδώ έχουμε ισοκράτημα Sol maggiore", θα μπορούσε να το καταλάβει αυτό ο μέγας Πρίγγος (αν υποθέσουμε ότι δεν είχε ιδέα περί ευρωπαϊκής μουσικής);



Έτσι είναι και τώρα, παλαιά σύμβολα με καινοφανείς ερμηνείες παρουσιάστηκαν απ' την γνωστή σε όλους μας "σχολή", με αποτέλεσμα να αποτελούν τα κείμενά τους πραγματικό γρίφο για τους μη κατέχοντες την γνώση (την καινοφανή θεώρηση καλύτερα).
Το χειρότερο δε είναι, ότι φέρονται αυτόκλητα, ως φορείς της παράδοσης, ενώ όλους τους υπολοίπους τους θεωρούν αλλοτρίους προς αυτήν.

Αυτό λέγεται και τραγική ειρωνεία!
 
Με συντομία πιστεύω ότι οι 3 δάσκαλοι δεν μας τα εξήγησαν σκόπιμα.Γιατί;Εγώ πιστεύω ότι εκτελούσαν εντολές, που αν κάποιος γνωρίζει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα μπορεί εύκολα να καταλάβει ότι σκοπό είχαν να οδηγήσουν στον εξευρωπάισμό της μουσικής μας.Γι αυτό και δεν μας άφησαν και μια γραμματική.Αυτοί τα ήξεραν, δεν ήθελαν όμως να τα μάθουν και οι υπόλοιπες γενιές ώστε οι ρωμιοί να ξεχάσουν την μουσική τους και να πιθηκίσουν και σε αυτόν τον τομέα από την δύση.Ευτυχώς δεν έλαβαν υπόψιν τους την προφορική παράδοση η οποία διέσωσε αυτό τον θησαυρό.Αυτή την προφορική παράδοση δεν μετέφρασαν σωστά αργότερα και διάφοροι ερευνητές με αποτέλεσμα σήμερα να διατελούμε σε πλήρη σύγχυση.Τελεία και παύλα για μένα,δεν μπορεί να υπαρξει στην μουσική μας μουσικολόγος που δεν ξέρει ούτε να ψάλλει αλλά και ούτε να ακούει.Η οξεία σήμερα δεν χρειάζεται να σημαίνεται αρκεί ο ψάλτης να μπορεί να την αναγνωρίσει μέσα στο κείμενο και κυρίως να ξέρει να την εκτελέσει σύμφωνα με τα παραδεδομένα ακούσματα τα οποία ξεκινούν με τον Ιάκωβο και περνούν στον Πρίγγο τον Καραμάνη τον Παναγιωτίδη και σε άλλους πραγματικούς ψάλτες.Πάντα χαρά
 
Το να ψάλλει πάλι κάποιος, που ψάλλει κλασσικά ή Καραμάνη, από τις παρτιτούρες της ΕλΒυΧ, για παράδειγμα, δεν θα μπορέσει.

Έχεις δει ποτέ παρτιτούρες της ΕΛ.ΒΥ.Χ.????? (ειλικρινή απάντηση)...:rolleyes:
 
Μην συγχέουμε τη γραφή με το ύφος και την καταγραφή του.
Όταν λέμε άλλη γραφή, δεν εννοούμε την προς το αναλυτικότερον, καταγραφή του μέλους με 2γοργα ή 3γοργα.
Εννοούμε για καινοφανή σύμβολα και θεωρίες, που για να τα καταλάβεις πρέπει να στα εξηγήσουν.
Νομίζω ότι και τα δύο είναι λάθος το μεν πρώτο (ανάλυτική γραφή) λιγότερο το δε δεύτερο (ισάκια και στραβάκια) απαράδεκτο.

Αναλυτική γραφή.
Ο ίδιος ο Χρύσανθος την χρησιμοποίησε (Δείτε Κύριε ελέησον στην εισαγωνή του θεωρητικού του).
Την απέφευγαν όμως οι συνεργάτες του μεταφραστές και άλλοι (Φωκαεύς) μέχρι Πρίγγου και Καμαράδου.
Για αυτή τη γραφή θα μπορούσαμε πολλά να πούμε αλλά δεν είναι του παρόντος.

Η άλλη γραφή , τα σύμβολα Καρά , τα απηχήματα κλπ
Κανείς από τους μεταφραστές δεν τα χρησιμοποίησε.
Κανείς από τους συνεχιστές μεγάλους ψάλτες.
Ο χρόνος έδειξε ότι δεν γίνεται καλύτερη ανάλυση με αυτά.

Σήμερα έχουμε την πολυτέλεια να ακούμε πως το έλεγαν οι παλιοί πριν 100 χρόνια.
Ποιός είναι ο παραδοσιακός;
Ο Ναυπλιώτης ή ο Καράς;

Ο Ναυπλιώτης χορεύει λεβέντηκα και σεμνά.
Ο Καράς κάνει κάτι τσαλιμάκια και σου πετάει το πόδι 3 φορές απάνω.
Που τα βρήκε;

Ο Χρύσανθος γράφει ότι παλαιά το απήχημα του Α' ήταν τάδε, από δω και στο εξής θα λέμε ΔΙ-ΚΕ-ΚΕ.

Οχι λένε οι Καραικοί θα λέμε το παλαιότερο του Χρυσάνθου.

Και όχι μόνο έβαλαν γυαλιά στον Χρύσανθο αλλά και στον Γρηγόριο αφού διορθώνουν το χερουβικό του με σημεία παρασημαντικής. (Λες και ο Γρηγόριος δεν τά ξερε)

Θεωρίες θεωρίες.
Αποτέλεσμα;
Λάδι, λάδι μα τηγανίτες τίποτα, που λέει και η παροιμία.
 
Στου κουφού την πόρτα...τόσες συζητήσεις κάναμε με τεκμήρια αλλά...εις μάτην!!! Άρε Ζάχαρη προφήτη...
 
Έχεις δει ποτέ παρτιτούρες της ΕΛ.ΒΥ.Χ.????? (ειλικρινή απάντηση)...:rolleyes:

Έχω δει κάποιες, οι οποίες ήταν γεμάτες διέσεις στον Γα, παλαιογραφικά σύμβολα, λανθασμένα ισοκρατήματα και ύφος ανοίκειο προς την παράδοση ΑΙΩΝΩΝ!


Ακριβώς το αντίθετο απ' το: "Απλή γραφή, μεγαλοπρεπής εκτέλεση!".

Εδώ ταιριάζει: "Πολύπλοκη γραφή, άνοστη-ανάλατη εκτέλεση."
 
Στου κουφού την πόρτα...τόσες συζητήσεις κάναμε με τεκμήρια αλλά...εις μάτην!!! Άρε Ζάχαρη προφήτη...
Οταν τα λεγε ο Στανίτσας μερικοί το έπαιζαν κουφοί.
Σήμερα παρουσιάζουν τεκμήρια. (όχι ηχητικά βέβαια)
Αυριο θα βγάλουν και τον Στανίτσα αγράμματο και θα βάζουν διάφορα μπιχλιμπίδια κάτω από τα κειμενά του όπως διόρθωσαν και τον Γρηγόριο.

Φίλε, αν διορθώνεις τον Γρηγόριο πως είναι δυνατόν να μην 'κουφαθούμε΄;
 
Στου κουφού την πόρτα...τόσες συζητήσεις κάναμε με τεκμήρια αλλά...εις μάτην!!! Άρε Ζάχαρη προφήτη...


Ποια τεκμήρια Hristaki, με τα ισάκια, τις οξείες, τα Γα δίεση, τα Βου δίεση (στον τροχό, που το γράφει, αλλά δεν το λέει, για να μυρίζουμε ίσως τα νύχια μας), τα ανατολικά μακάμ που τα ονομάζει ήχους, τα άσχετα ισοκρατήματα απ' ευθείας απ' το μάθημα "Ειδικό Αρμονίας", της Ευρωπαϊκής μουσικής, απ' τα ανύπαρκτα διαστήματα του Β΄ Ήχου, και τόσα άλλα.....

Άντε να δεχτούμε καταχρηστικά τους όρους μέσα και έξω, αφού είδαμε τα τεκμήρια.

Σε προκαλώ εδώ και τώρα, βάλε την ΕλΒυΧ σε φασματογράφο να δεις τι εκτελεί, ΤΟΝΟΥΣ και ΗΜΙΤΟΝΙΑ ευρωπαϊκής μουσικής εκτελεί.
Δεν θα μπορούσε όμως να κάνει και διαφορετικά, αφού η μουσική παιδεία του χοράρχη της, είναι κατ' εξοχήν Ευρωπαϊκή Κλασσική Μουσική.

Τα διαστήματα που εκτελεί η Ελ.Βυ.Χ είναι σαν το πιάνο, ο τόνος 200 cents και το ημιτόνιο 100 cents.
Διαστήματα παράφωνα που παράγουν διακροτήματα, μιας και έχουν άρρητο λόγο.

Ανοίξτε τα αυτιά σας και ακούσατε.
Ανοίξτε τα μάτια σας και όψεσθε.
Ανοίξτε το μυαλό σας και καταλάβατε.
Ανοίξτε τις καρδιές σας και αγαπήσατε.


Τίποτα δεν γίνεται με παρωπίδες στα μάτια, βουλοκέρι στα αυτιά και πάγο στην καρδιά.

Ας γίνει ο μέγιστος Πρίγγος οδηγός για όλους μας.
 
Last edited:
Έχω δει κάποιες, οι οποίες ήταν γεμάτες διέσεις στον Γα, παλαιογραφικά σύμβολα, λανθασμένα ισοκρατήματα και ύφος ανοίκειο προς την παράδοση ΑΙΩΝΩΝ!
Εγώ πάλι που έχω δει γιατί δεν είναι έτσι όπως λες? παρά μόνο με ισοκρατήματα? μήπως εννοείς κάποιες εκδόσεις και όχι παρτιτούρες που χρησιμοποιεί η χορωδία στις διάφορες συναυλίες και στον ναό?
Υ.Γ.μάλλον θα πρέπει να ανεβάσω κάποιες...:rolleyes:
 
Έχω δει κάποιες, οι οποίες ήταν γεμάτες διέσεις στον Γα, παλαιογραφικά σύμβολα, λανθασμένα ισοκρατήματα και ύφος ανοίκειο προς την παράδοση ΑΙΩΝΩΝ!


Ακριβώς το αντίθετο απ' το: "Απλή γραφή, μεγαλοπρεπής εκτέλεση!".

Εδώ ταιριάζει: "Πολύπλοκη γραφή, άνοστη-ανάλατη εκτέλεση."
Μάλλον πρέπει να πας μια βόλτα απ την Αγ.Ειρήνη για του λόγου το αληθές, όχι τίποτα άλλο απλά για να μην αδικείς ανθρώπους με την άγνοια σου...εκεί θα δεις τι σημαίνει "Απλή γραφή"...
 
Ποια τεκμήρια Hristaki, με τα ισάκια, τις οξείες, τα Γα δίεση, τα Βου δίεση (στον τροχό, που το γράφει, αλλά δεν το λέει, για να μυρίζουμε ίσως τα νύχια μας), τα ανατολικά μακάμ που τα ονομάζει ήχους, τα άσχετα ισοκρατήματα απ' ευθείας απ' το μάθημα "Ειδικό Αρμονίας", της Ευρωπαϊκής μουσικής, απ' τα ανύπαρκτα διαστήματα του Β΄ Ήχου, και τόσα άλλα.....

Άντε να δεχτούμε καταχρηστικά τους όρους μέσα και έξω, αφού είδαμε τα τεκμήρια.

Σε προκαλώ εδώ και τώρα, βάλε την ΕλΒυΧ σε φασματογράφο να δεις τι εκτελεί, ΤΟΝΟΥΣ και ΗΜΙΤΟΝΙΑ ευρωπαϊκής μουσικής εκτελεί.
Δεν θα μπορούσε όμως να κάνει και διαφορετικά, αφού η μουσική παιδεία του χοράρχη της, είναι κατ' εξοχήν Ευρωπαϊκή Κλασσική Μουσική.

Τα διαστήματα που εκτελεί η Ελ.Βυ.Χ είναι σαν το πιάνο, ο τόνος 200 cents και το ημιτόνιο 100 cents.
Διαστήματα παράφωνα που παράγουν διακροτήματα, μιας και έχουν άρρητο λόγο.
......................
 
Ας γίνει ο μέγιστος Πρίγγος οδηγός για όλους μας.
Εσύ εδώ τους έβγαλες όλους "άχρηστους" και δεν διαμαρτυρήθηκε κανένας μη "Καραϊκός" και τώρα επικαλείσαι τον Πρίγγο? Ειλικρινά ώρες ώρες δυσκολεύομαι να κατανοήσω την λογική σου...
 
Οι μεγαλύτεροι εξευρωπάιστές της μουσικής μας ήταν αυτοί που διεκδίκησαν το ρόλο του σωτήρα της.........ΥΓ.για σένα φίλε Δημήτρη(priggo)
 
Back
Top