Ειρμολόγιον Δημ. Ιωαννίδη

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#1
Θέλω να γνωρίσω στην αγάπη Σας, ότι το Ειρμολόγιο, βρίσκεται στην κατοχή μου πλέον και όποιος ενδιαφέρεται, ας επικοινωνήσει μαζί μου διά τα περαιτέρω .
 
#2
Εχω ανα χείρας το περισπούδαστο νέον υπερπλήρες (!) ειρμολόγιον του άρχοντος ,οπως σωστά τιτλοφορείται .
Γνωρίζουν οι περισσότεροι πως ειμαι φειδωλός στην κρίση μου ,οταν πρόκειται για καινουριες κυκλοφορίες.
Κυρίως για την χρησιμότητα τους και για την επ αναλογιω χρήση τους .
Εδώ ομως ,πιστεύω ότι δεν μπορω σε λίγες γραμμές να περιγράψω αρκούντως ικανοποιητικά το κοπιώδη έργο ζωής οπως το αποκαλεί ο άρχοντας .
Ενα ογκωδέστατο έργο 858 σελίδων !!! Οπου ΄μεσα περιέχονται ολοι οι ειρμοί γνωστοί και άγνωστοι και αυτοι που δεν περιέχονται στα μεχρι τωρα εκδοθέντα ειρμόλόγια ,καταβασιες σύντομες και αργές ,η ενάτη ωδη των εορτών ,τιμιωτερες ,εξαποστειλάρια ,προσομοια αυτόμελα σύντομα και αργά ,απολυτικια ,κοντάκια ,φωταγωγικα και ευρετήριο αλφαβητικό των ειρμων
Ο δάσκαλος ,μάζευε και συνέλεγε επι χρόνια το υλικό .
Πηγή του εκτός των γραπτών κειμένων ,η ζωσα παράδοση απο τους ψάλτες της οικογένειας ,αλλα και απο Βλαχόπουλο ,Γεωργιάδη ,Μουτάογλου ,Σαββινοπουλο Σαλτάρη,,Σακκίδη,Ελοσίτη,Μαργαριτοπουλο,Ρουσινοπουλο,Περσίδη,Καρακάση ,Ασπρίδη,Κλειδά,Κατσουλη ,Μαγούρη ,αλλα και τους πατριαρχικούς Πρίγγο και Στανίτσα.
Πολλούς αγνώστους ειρμους απο αρχαίους κώδικες αλλα και τους αγιορείτες Καρτσωνα και Φιρφιρη .
Το βιβλίο συνοδεύεται και απο ψηφιακό υλικό (DVD ) οπου ειναι ηχογραφημένα σχεδόν το 98% του υλικού .
Προσεγμενο και ορθογραφημένο οπως και τα αλλα πονήματα του .
Πιστεύω πως το παρών πονημα ειναι απαραίτητο σε όλους ανεξαιρέτως .
Και στους ψάλτες ως χρηστικό εργαλείο και στους μαθητευόμενους ως μπούσουλας .
Κανεις σύγχρονος ,μετα την έκδοση των ειρμολογιων Πέτρου και Ιωάννου ,δεν ειχε αποτολμήσει τετοια εργασία ,τόσο εμπεριστατωμένη και τόσο περιεκτική .
Τέλος το έργο ειναι τυπωμένο σε μέγεθος Α4 με ευκρινείς ευμεγέθεις χαρακτήρες ,καλαίσθητο ,ευανάγνωστο και δερματόδετο .
Εύχομαι να εχει απο το ψαλτικο κοινό θερμη αποδοχή .
Καλοτάξιδο .
 
Last edited:
#3
Εχω ανα χείρας το περισπούδαστο νέον υπερπλήρες (!) ειρμολόγιον του άρχοντος ,οπως σωστά τιτλοφορείται .
Γνωρίζουν οι περισσότεροι πως ειμαι φειδωλός στην κρίση μου ,οταν πρόκειται για καινουριες κυκλοφορίες.
Κυρίως για την χρησιμότητα τους και για την επ αναλογιω χρήση τους .
Εδώ ομως ,πιστεύω ότι δεν μπορω σε λίγες γραμμές να περιγράψω αρκούντως ικανοποιητικά το κοπιώδη έργο ζωής οπως το αποκαλεί ο άρχοντας .
Ενα ογκωδέστατο έργο 858 σελίδων !!! Οπου ΄μεσα περιέχονται ολοι οι ειρμοί γνωστοί και άγνωστοι και αυτοι που δεν περιέχονται στα μεχρι τωρα εκδοθέντα ειρμόλόγια ,καταβασιες σύντομες και αργές ,η ενάτη ωδη των εορτών ,τιμιωτερες ,εξαποστειλάρια ,προσομοια αυτόμελα σύντομα και αργά ,απολυτικια ,κοντάκια ,φωταγωγικα και ευρετήριο αλφαβητικό των ειρμων
Ο δάσκαλος ,μάζευε και συνέλεγε επι χρόνια το υλικό .
Πηγή του εκτός των γραπτών κειμένων ,η ζωσα παράδοση απο τους ψάλτες της οικογένειας ,αλλα και απο Βλαχόπουλο ,Γεωργιάδη ,Μουτάογλου ,Σαββινοπουλο Σαλτάρη,,Σακκίδη,Ελοσίτη,Μαργαριτοπουλο,Ρουσινοπουλο,Περσίδη,Καρακάση ,Ασπρίδη,Κλειδά,Κατσουλη ,Μαγούρη ,αλλα και τους πατριαρχικούς Πρίγγο και Στανίτσα.
Πολλούς αγνώστους ειρμους απο αρχαίους κώδικες αλλα και τους αγιορείτες Καρτσωνα και Φιρφιρη .
Το βιβλίο συνοδεύεται και απο ψηφιακό υλικό (DVD ) οπου ειναι ηχογραφημένα σχεδόν το 98% του υλικού .
Προσεγμενο και ορθογραφημένο οπως και τα αλλα πονήματα του .
Πιστεύω πως το παρών πονημα ειναι απαραίτητο σε όλους ανεξαιρέτως .
Και στους ψάλτες ως χρηστικό εργαλείο και στους μαθητευόμενους ως μπούσουλας .
Κανεις σύγχρονος ,μετα την έκδοση των ειρμολογιων Πέτρου και Ιωάννου ,δεν ειχε αποτολμήσει τετοια εργασία ,τόσο εμπεριστατωμένη και τόσο περιεκτική .
Τέλος το έργο ειναι τυπωμένο σε μέγεθος Α4 με ευκρινείς ευμεγέθεις χαρακτήρες ,καλαίσθητο ,ευανάγνωστο και δερματόδετο .
Εύχομαι να εχει απο το ψαλτικο κοινό θερμη αποδοχή .
Καλοτάξιδο .
Θα μπορούσαμε να έχουμε κάποιες σελίδες ως δείγμα για το βιβλιο;

Ευχαριστούμε πολύ!
 
#6
Γενοιτο!
Επειδη το βιβλίο ειναι ογκωδεστατο ,προτίμησα να μην το βάλω στο σκανερ αλλα να φωτογράφησω αντιπροσωπευτικά .
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#9
Είναι δεμένο ή άδετο; Ανοίγει ώστε να στέκεται σε αναλόγιο;
 
#11
Να και το καπάκι του εξωφύλλου λοιπόν ..










Υ.Γ. Επειδη δέχθηκα πολλές "οχλήσεις " και προσωπικά μηνύματα ,με κοινό ερώτημα .
Ναι .
Αξίζει να το αποκτήσεις .
 

Attachments

Last edited:
#12
Να και το καπάκι του εξωφύλλου λοιπόν ..










Υ.Γ. Επειδη δέχθηκα πολλές "οχλήσεις " και προσωπικά μηνύματα ,με κοινό ερώτημα .
Ναι .
Αξίζει να το αποκτήσεις .
Ο κ. Ιωαννίδης, ευτυχώς, δέν υπέπεσε στό ορθογραφικό ολίσθημα νά γράψη "Αγιοτάτης" (βάσει τών νέων αθλίων κανόνων τής Γραμματικής που εφαρμόζουν οι ολετήρες τής Ελληνικής γλώσσας) καί τό οποίο συναντώ σέ κάποιες σύγχρονες εκδόσεις καί σφόδρα σκανδαλίζομαι, καί έγραψε πολύ ορθώς "Αγι-ω-τάτης"! Εύγε!
 
#13
Συγχαρητήρια για μια πολύ καλαίσθητη και προσεγμένη εργασία άξια επαίνων και θέσης και στο αναλόγιο και στην προσωπική βιβλιοθήκη. Το βιβλίο είναι άψογο, η ποιότης εκτύπωσης εξαιρετική όπως και το δέσιμο, τα δε ακουστικά προσεγμένα και πολύ καλής ποιότητος. Συστήνω ανεπιφύλακτα. ΜΠΡΑΒΟ!!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#15
Χρήσιμη ὄντως ἐργασία.

Μία ἐρώτηση μόνο πρὸς τὸν ἄρχοντα. Γιατί ἀναγράφετε δύο συλλαβὲς στὸ συνεχὲς ἐλαφρὸν; ὁ Χρύσανθος στὸ θεωρητικό του ἀναλύει (παρ. 141) καὶ δείχνει τὴν μορφή του:
View attachment Συνεχές ελαφρόν.JPG
Τὸ αὐτὸ κάνουν καὶ οἱ πρῶτες καὶ οἱ σύγχρονες ἐκδόσεις τοῦ τωρινοῦ μουσικοῦ συστήματος, ἀλλὰ καὶ τὰ χειρόγραφα τοῦ πρότερου:
View attachment Συνεχές ελαφρόν 2.JPG
Ὑπάρχει κάποιος ἰδιαίτερος λόγος γιὰ αὐτή σας τὴν ἐπιλογή; βλέπω ὅτι δὲν γίνεται πάντα καί μὲ κάποιου εἴδους συνέπεια, κάνοντας μία διασταύρωση καὶ μὲ τὴν ἐργασία σας "Μελίρρυτος Κυψέλη" Τόμος Α' Ἑσπερινός" ἐκτὸς καὶ ἂν μοῦ διαφεύγει κάτι.

Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων, καὶ συγγνώμη ἂν γίνομαι λεπτολόγος.
 
Last edited:

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#17
Χρήσιμη ὄντως ἐργασία.

Μία ἐρώτηση μόνο πρὸς τὸν ἄρχοντα. Γιατί ἀναγράφετε δύο συλλαβὲς στὸ συνεχὲς ἐλαφρὸν; ὁ Χρύσανθος στὸ θεωρητικό του ἀναλύει (παρ. 141) καὶ δείχνει τὴν μορφή του:
View attachment 96686
Τὸ αὐτὸ κάνουν καὶ οἱ πρῶτες καὶ οἱ σύγχρονες ἐκδόσεις τοῦ τωρινοῦ μουσικοῦ συστήματος, ἀλλὰ καὶ τὰ χειρόγραφα τοῦ πρότερου:
View attachment 96687
Ὑπάρχει κάποιος ἰδιαίτερος λόγος γιὰ αὐτή σας τὴν ἐπιλογή; βλέπω ὅτι δὲν γίνεται πάντα καί μὲ κάποιου εἴδους συνέπεια, κάνοντας μία διασταύρωση καὶ μὲ τὴν ἐργασία σας "Μελίρρυτος Κυψέλη" Τόμος Α' Ἑσπερινός" ἐκτὸς καὶ ἂν μοῦ διαφεύγει κάτι.

Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων, καὶ συγγνώμη ἂν γίνομαι λεπτολόγος.
Αγαπητέ Φίλε Χρήστο, διατυπώνεις ένα σοβαρό ερώτημα που υπέβαλα κι εγώ στον εαυτό μου, μετά από την έκδοση του Εσπερινού. Παραθέτεις δύο περιπτώσεις με το Μάθημα "Τας Εσπερινάς ημών ευχάς", όπου τελειώνεις την προηγούμενη συλλαβή στην απόστροφο ΠΡΙΝ το συνεχές ελαφρόν και κάτω από το ίδιο το ελαφρόν αλλάζεις λέξη ή συλλαβή. Το ερώτημα το δικό μου- άσχετα με το τι λέει ο Χρύσανθος ή οποιοσδήποτε άλλος - η απόστροφος του συνεχούς ελαφρού, έχει απαγγελία συλλαβής ή όχι ; Έτσι όπως το έχεις, ΔΕΝ έχει οπότε μάλλον θα πρέπει να σιωπούμε σ' αυτό το σημείο. Στον Εσπερινό για να είμαι ειλικρινής, ΔΕΝ έδωσα μεγάλη σημασία, Ακουμπώντας κι εγώ όπως κι εσύ, στον Χρύσανθο και σε άλλους μεταγενέστερους. Όταν όμως έτυχε να χρησιμοποιήσω μέρη του Εσπερινού για Μάθημα σε διάφορους Μαθητές μου, είδα την ανωμαλία, αλλά ήταν αργά πλέον για οτιδήποτε. ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις που παραθέτεις, η προηγούμενη λέξη, τελειώνει στην απόστροφο του συνεχούς ελαφρού, και στο ίδιο το ελαφρόν, αλλάζει συλλαβή ή λέξη. Εάν θέλεις, θα σου δώσω μία συμβουλή και στο χέρι σου είναι να την υιοθετήσεις ή όχι. Μην πολυβασίζεσαι στο τι λέει ο ένας κι ο άλλος, άσχετα εάν αυτός είναι ο Χρύσανθος, ή ο Πρίγγος ή ο Στανίτσας. Κανένας σεν αμφισβητεί το τι αξία έχουν και το τί προσέφεραν στην Βυζαντινή μας Μουσική. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ότι είπαν θα πρέπει να θεωρηθεί σαν Ευαγγέλιο για όλους εμάς. Θα σου δώσω μερικά παραδείγματα, προκειμένου να δικαιολογήσω αυτά που λέω:
1) Στην ιστοσελίδα των Κωνσταντινουπολιτών, υπάρχει από το "Μακάριος ανήρ" το "Κύριε τι επληθύνθησαν" ΚΑΙ από τον Πρίγγο ΚΑΙ από τον Παϊκόπουλο. Άκουσέ τα σε παρακαλώ, κάνε αντιπαραβολή με το κείμενο στο βιβλίο και πές μου εάν αυτό που εκτελούν Πρίγγος και Παϊκόπουλος είναι Κλιτόν.
2) Όταν είχα την τιμή να βρίσκομαι δίπλα στο Στανίτσα επί 7 και πλέον χρόνια, κάθε τόσο τσακόνώμασταν γιατί σε υπερβατές καταβάσεις, έσερνε τους Φθόγγους και όταν του έλεγα ότι το Μάθημα το έκανε ασανσέρ ( δηλαδή στις υπερβατές καταβάσεις κατέβαινε Φθόγγο - Φθόγγο, με κοίταζε παράξενα και μου έλεγε : Τι θα γίνει με σένα ; Όλο θα γκρινιάζεις ;
3) Αυτό το έχω ήδη ξαναγράψει. Μου έδωσε κάποια Κυριακή να ψάλλω το Εξαποστειλάριο ( Ταις αρεταίς αστράψαντες ). Έχει χωριστεί σύμφωνα με το ποιητικό μέτρο σε μουσικές προτάσεις που αναφέρονται σε όλα τα Κλασσικά βιλία. Μία απ' αυτές λέει : Εσθήσεσι Μυροφόροις". Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι πάει να πεί αυτό ;;;;;;; Το "Εσθήσεσι", ανήκει στην προηγούμενη πρόταση και το "Μυροφόροις" στην επομένη. Και όμως χάριν του ΜΕΤΡΟΥ, χάνουμε την έννοια με αποτέλεσμα, να μην ξέρουμε τι λέμε !!!!! Εδώ θα ήθελα να ψέξω τους Κλασσικούς. Τονίζουμε ένα Μάθημα, αλλά προκειμένου να κρατήσουμε τα ποιητικά μέτρα, αδιαφορούμε για το νόημα αυτών που γράφουμε ;;
4) Στα Προσόμοια, πολλές φορές και ενώ σε όλα τα Κλασσικά βιβλία είναι γραμμένα σύμφωνα με το ίδιο το προσομοιακό μέλος, ακούγονται πολλές φορές παρατονισμοί και υπάρχουν περιπτώσεις που θα πρέπει να αλλάξουμε κάπως το μουσικό κείμενο, για να βγεί κάποιο νόημα σ' αυτά που λέμε. Αυτό όμως δεν είναι αντίθετο με αυτά που μας παρέδωσαν οι Μεγάλοι Δάσκαλοι ;;;;
Γι' αυτό σου ξαναλέω : Όταν ψάλλεις, ΜΗΝ κοιτάς τι έγραψε ο ένας ή ο άλλος. Ψάλλε κάτι που θα σου αρέσει πρώτα εσένα και να είσαι σίγουρος ότι θα αρέσει και στους άλλους. Εγώ τουλάχιστον στα 70 χρόνια που έφαγα πάνω στα Αναλόγια, αυτό προσπάθησα να κάνω. Να ικανοποιήσω ΠΡΩΤΑ τον εαυτό μου και ήξερα ότι θα ευχαριστήσω και το ακροατήριο.
ΑΥΤΑ!!!!
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#18
Η παρατήρηση του άρχοντα για το συνεχές ελαφρόν υπενθυμίζει ότι η ορθογραφία της μουσικής (όπως και κάθε ιστορικού τύπου ορθογραφία) στηρίζεται σε μια εγγενή αλογία. (Μερικές σκέψεις γι' αυτό υπάρχουν εδώ). Είναι όμως διαφορετικό το ερώτημα κατά πόσο μπορούμε να εκλογικεύσουμε αυτή την αλογία.

ΥΓ Εκφράζω κι εγώ την εκτίμηση και τον θαυμασμό μου για το σπουδαιότατο «Ειρμολόγιο».
 
Top