Είμαι μπάσος - πληροφορίες για μπάσους

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#1
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μετακίνηση μηνυμάτων σε νέο θέμα από εδώ.

Καλησπέρα σας. Αν και είναι παλιό το τόπικ θα ήθελα να γράψω 2 λόγια. Είμαι μαθητευόμενος με τον κο Διαμάντη Θεοδόση, στην Λάρισα, εδώ και 9 μήνες. Μέχρι στιγμής έχω καταφέρει να κατέβω στον κάτω Βου, της δεύτερης οκτάβας κάτω απο την φυσική κλίμακα, 12 φωνές κάτω απο το φυσικό ΝΗ. Δηλαδή είμαι στην κλίμακα των Ρώσων oktavist. Βέβαια στα ισοκρατήματα έχω φτάσει σε αγρυπνία μέχρι το κάτω ΔΙ της δεύτερης οκτάβας κάτω απο το φυσικό ΝΗ και στις κανονικές πάντα μια οκτάβα κάτω, ακόμα και όταν πιάνουμε πιο χαμηλή βάση. Κάνω και στην φυσική κλίμακα ισοκρατήματα κάποιες φορές, αλλά μέχρι το φυσικό ΔΙ.
Επειδή σε όλους φαίνεται παράξενο το πόσο μπάσα ακούγεται η φωνή μου, άρχισα και εγώ να ψάχνω στο ιντερνετ, τους τελευταίους 2 μήνες, τους βαρύτονους αλλά δεν μου φαίνονταν όσο μπάσοι περίμενα. Κατέληξα ότι υπάρχουν οι oktavist, Ρώσοι κυρίως, που είναι η κατηγορία που θα μπορούσα να ανήκω φωνητικά. Ψάχνω να βρω για Έλληνες που σίγουρα υπάρχουν, αλλά δυστηχώς δεν έχω βρει ηχογράφηση μέχρι στιγμής.
Σαφώς για την ψαλτική είναι υπερβολή αυτό αλλά με τα παιδιά της χορωδίας πετυχαίνουμε πάρα πολύ ωραίο ηχητικό αποτέλεσμα καθώς ο ήχος βγαίνει πιο γεμάτος συνολικά.

Θα ήθελα να κάνω και μια ερώτηση εδώ για να μην ανοίξω καινούργιο τόπικ, αν μου επιτρέπουν οι διαχειριστές. Απο απλή περιέργεια, προσπαθώ να βρώ πόσα hz είναι οι βυζαντινοί φθόγοι στις χαμηλές οκτάβες και έχω βρεί μόνο μέχρι τον κάτω ΓΑ (82hz). Μέχρι μια οκτάβα κάτω απο τον κάτω ΓΑ;

Ευχαριστώ και συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα.
 
Last edited by a moderator:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#2
Καλησπέρα σας. Αν και είναι παλιό το τόπικ θα ήθελα να γράψω 2 λόγια. Είμαι μαθητευόμενος με τον κο Διαμάντη Θεοδόση, στην Λάρισα, εδώ και 9 μήνες. Μέχρι στιγμής έχω καταφέρει να κατέβω στον κάτω Βου, της δεύτερης οκτάβας κάτω απο την φυσική κλίμακα, 12 φωνές κάτω απο το φυσικό ΝΗ. Δηλαδή είμαι στην κλίμακα των Ρώσων oktavist. Βέβαια στα ισοκρατήματα έχω φτάσει σε αγρυπνία μέχρι το κάτω ΔΙ της δεύτερης οκτάβας κάτω απο το φυσικό ΝΗ και στις κανονικές πάντα μια οκτάβα κάτω, ακόμα και όταν πιάνουμε πιο χαμηλή βάση. Κάνω και στην φυσική κλίμακα ισοκρατήματα κάποιες φορές, αλλά μέχρι το φυσικό ΔΙ.
Επειδή σε όλους φαίνεται παράξενο το πόσο μπάσα ακούγεται η φωνή μου, άρχισα και εγώ να ψάχνω στο ιντερνετ, τους τελευταίους 2 μήνες, τους βαρύτονους αλλά δεν μου φαίνονταν όσο μπάσοι περίμενα. Κατέληξα ότι υπάρχουν οι oktavist, Ρώσοι κυρίως, που είναι η κατηγορία που θα μπορούσα να ανήκω φωνητικά. Ψάχνω να βρω για Έλληνες που σίγουρα υπάρχουν, αλλά δυστηχώς δεν έχω βρει ηχογράφηση μέχρι στιγμής.
Σαφώς για την ψαλτική είναι υπερβολή αυτό αλλά με τα παιδιά της χορωδίας πετυχαίνουμε πάρα πολύ ωραίο ηχητικό αποτέλεσμα καθώς ο ήχος βγαίνει πιο γεμάτος συνολικά.

Θα ήθελα να κάνω και μια ερώτηση εδώ για να μην ανοίξω καινούργιο τόπικ, αν μου επιτρέπουν οι διαχειριστές. Απο απλή περιέργεια, προσπαθώ να βρώ πόσα hz είναι οι βυζαντινοί φθόγοι στις χαμηλές οκτάβες και έχω βρεί μόνο μέχρι τον κάτω ΓΑ (82hz). Μέχρι μια οκτάβα κάτω απο τον κάτω ΓΑ;

Ευχαριστώ και συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα.
Οι βαρύτονοι σπανίζουν κ είναι ταλαντούχοι.
Εντυπωσιακό το πόσο χαμηλά πας.
Για τους ΜΗ γνωρίζοντες μην τρελαίνεστε
με κάτι υψίφωνους στο πάνω κε ή στο ζω
ή δις διαπασών κ.τ.λ. Το ίδιο δύσκολο κ με
επίπονη κ εξαιρετική προσπάθεια αποκτώνται
κ οι χαμηλές. Πόσοι μα πόσοι απο το συνάφι μας
ψάλλουν ένα δοξαστικό ή χαρουβικό κ απο τον
κάτω κε κ χαμηλότερα όχι μόνο δεν ακούγονται
αλλά δεν μπορούν να πιάσουν τις χαμηλές.
Μην ξεχνάμε κ τους καλούς ισοκράτες που
είναι πολύ λίγοι, αμοίβονται εξαιρετικά
κ φυσικά το κάτω νη το έχουν για πλάκα.
Αν μπορείς ανέβασε κ κανά ηχητικό.
Μπράβο σου κ καλή χρονιά.
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#3
Οι βαρύτονοι σπανίζουν κ είναι ταλαντούχοι.
Εντυπωσιακό το πόσο χαμηλά πας.
Για τους ΜΗ γνωρίζοντες μην τρελαίνεστε
με κάτι υψίφωνους στο πάνω κε ή στο ζω
ή δις διαπασών κ.τ.λ. Το ίδιο δύσκολο κ με
επίπονη κ εξαιρετική προσπάθεια αποκτώνται
κ οι χαμηλές. Πόσοι μα πόσοι απο το συνάφι μας
ψάλλουν ένα δοξαστικό ή χαρουβικό κ απο τον
κάτω κε κ χαμηλότερα όχι μόνο δεν ακούγονται
αλλά δεν μπορούν να πιάσουν τις χαμηλές.
Μην ξεχνάμε κ τους καλούς ισοκράτες που
είναι πολύ λίγοι, αμοίβονται εξαιρετικά
κ φυσικά το κάτω νη το έχουν για πλάκα.
Αν μπορείς ανέβασε κ κανά ηχητικό.
Μπράβο σου κ καλή χρονιά.
Καλή χρονιά και σε σας.

Καταρχήν, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Αν καταφέρω να βρω κάποιο ηχητικό που θα ακουγόταν καθαρά κάτι πολύ ευχαρίστως να το ανεβάσω. Οι εγγραφές που κάνουν οι φίλοι ψάλτες, στην εκκλησία μας, είναι με μικρά μηχανάκια εγγραφής που πιάνουν τον ήχο απο τα ηχεία της εκκλησίας και χάνονται όλα τα μπάσα και το γρέζι απο τις χαμηλές ακούγεται αλλά όχι όπως θα έπρεπε γιατί είμαστε πολλά άτομα και συνήθως είμαι λίγο μακριά απο το μικρόφωνο. Μόνο αν είναι κάποιος στην εκκλησία θα ακούσει καθαρά τι γίνεται. Ίσως αν με αφήσει ο δάσκαλος να κάνω ένα δοκιμαστικό στην κοσνόλα του ώστε να περάσει όλη η πληροφορία του ήχου μέσα απο το μικρόφωνο. Πάντως σε ένταση η φωνή μου είναι πολύ δυνατή και με έντονο γρέζι μέχρι και το ΚΕ της δεύτερης οκτάβας κάτω απο το φυσικό ΝΗ και απο το ΔΙ και κάτω μειώνεται αναλογικά. Σε μέρα που η φωνή ήταν ξεκούραστη και καλά ζεσταμένη απλά κατεβαίνει μέχρι που σταματά να ακούγεται, αλλά αυτό έχει σημασία μόνο για τους αμερικάνους που βάζουν μικρόφωνο στο λαρρύγι με τέρμα ενίσχυση και βγάζουν 1hz ήχο και ακούγεται, χαχα. Σαν τους Ρώσους όμως δεν έχει!! Ο Glenn Miller που τυχαίνει να είναι αμερικάνος, είναι πολύ δυνατός οκταβιστ με εντυπωσιακή δύναμη.
Πιστεύω αν βρω έναν δάσκαλο φωνητικής εδώ στην Λάρισα να κάνω λίγα μαθήματα ώστε να μάθω να χρησιμοποιώ σωστά την φωνή στην φυσική κλίμακα και και να μεγαλώσω την έκταση στις χαμηλές, πιστεύω ότι θα υπάρξει καλό αποτέλεσμα.

Σας χαιρετώ
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#4
Φαινόμενο! μήν πάει καί χαμένο.
Κάποιος δάσκαλος τῆς φωνητικῆς θά μποροῦσε νά κάνει καί ζημιά γιατί ἔχει ἐκπαιδευτεῖ γιά ἄλλες συχνότητες.
Θά σοῦ συνιστοῦσα νά γράψεις μέ τό κινητό ἕνα κομμάτι πού νά ἀνεβαίνει κάπως ἔστω καί τραγούδι ἀλλά σέ βάση πού τό βγάζεις ἄνετα (σχεδόν) καί ὑπάρχουν πολλοί ἐδῶ πού θά ἀκούσουν καί θά ποῦν τήν γνώμη τους.
Κι ἀπό αὐτά διαλέγεις.
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#5
Φαινόμενο! μήν πάει καί χαμένο.
Κάποιος δάσκαλος τῆς φωνητικῆς θά μποροῦσε νά κάνει καί ζημιά γιατί ἔχει ἐκπαιδευτεῖ γιά ἄλλες συχνότητες.
Θά σοῦ συνιστοῦσα νά γράψεις μέ τό κινητό ἕνα κομμάτι πού νά ἀνεβαίνει κάπως ἔστω καί τραγούδι ἀλλά σέ βάση πού τό βγάζεις ἄνετα (σχεδόν) καί ὑπάρχουν πολλοί ἐδῶ πού θά ἀκούσουν καί θά ποῦν τήν γνώμη τους.
Κι ἀπό αὐτά διαλέγεις.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ο δάσκαλος, μου είπε ότι θα με βοηθήσει να βρούμε κάποιον που να ξέρει τι να κάνει για την περίπτωση μου. Ευχαρίστως βέβαια να ακούσω την γνώμη σας.
Να πω επίσης ότι δεν έχουμε κάνει ούτε ένα μάθημα για ισοκρατήματα μιας και έχω κάνει 4ο ήχο, πλάγιο 4ο και 1ο στο αναστασηματάριο. Σιγά σιγά θα κάνουμε και τους υπόλοιπους.

Σας ανέβασα ένα μικρό κομμάτι, της πρώτης φοράς που μου έδωσε ο δάσκαλος να πω το πιστεύω. Ήμουν πολύ αγχωμένος γιατί δεν ήταν προσχεδιασμένο και το είπα χαμηλά σε ένταση γιατί φοβόμουνα μην κάνω κάνα λάθος. Είναι κόντρα κάτω, περίπου κάτω ΝΗ-ΠΑ σε χροιά. Σε μια επόμενη λειτουργία, σε αγρυπνία, το είπα δυνατά και ήταν και σκοτάδι και τρόμαξε ο Ιερέας στο ιερό γιατί δεν το περίμενε.

Επίσης, το σε Υμνούμεν, το ψάλει ένα παιδί της χορωδίας και ισοκράτημα κάνω εγώ μαζί με τον Δημήτρη Χελιδωνά, το παλικάρι που είμαι δίπλα του για να μαθαίνω τα ισοκρατήματα. Αν και δεν είναι καλή ηχογράφηση μπορεί να καταλάβει κάποιος το μπάσο στο βάθος.
 

Attachments

Last edited:

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#6
Με την βοήθεια του webmaster του www.oktavism.com βρήκα ένα απίστευτο βίντεο με ρουμάνους Ορθόδοξους, όπου ο φίλος είπε ότι κάνουν ισοκράτημα 3 basso profundo ταυτόχρονα!! Πιάνω όλους τους φθόγγους που ακούγονται άνετα, ακόμα και στο τελείωμα (αυτόν δεν τον λες εύκολο) ο οποίος είναι στον πάτο της δεύτερης οκτάβας, κάτω απο την φυσική.

Σύντομα θα ανεβάσω δικό μου ηχητικό που να ακούγεται καθαρά.

https://www.youtube.com/watch?v=qU0x62SXUfM
 
#8
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ο δάσκαλος, μου είπε ότι θα με βοηθήσει να βρούμε κάποιον που να ξέρει τι να κάνει για την περίπτωση μου. Ευχαρίστως βέβαια να ακούσω την γνώμη σας.
Να πω επίσης ότι δεν έχουμε κάνει ούτε ένα μάθημα για ισοκρατήματα μιας και έχω κάνει 4ο ήχο, πλάγιο 4ο και 1ο στο αναστασηματάριο. Σιγά σιγά θα κάνουμε και τους υπόλοιπους.

Σας ανέβασα ένα μικρό κομμάτι, της πρώτης φοράς που μου έδωσε ο δάσκαλος να πω το πιστεύω. Ήμουν πολύ αγχωμένος γιατί δεν ήταν προσχεδιασμένο και το είπα χαμηλά σε ένταση γιατί φοβόμουνα μην κάνω κάνα λάθος. Είναι κόντρα κάτω, περίπου κάτω ΝΗ-ΠΑ σε χροιά. Σε μια επόμενη λειτουργία, σε αγρυπνία, το είπα δυνατά και ήταν και σκοτάδι και τρόμαξε ο Ιερέας στο ιερό γιατί δεν το περίμενε.

Επίσης, το σε Υμνούμεν, το ψάλει ένα παιδί της χορωδίας και ισοκράτημα κάνω εγώ μαζί με τον Δημήτρη Χελιδωνά, το παλικάρι που είμαι δίπλα του για να μαθαίνω τα ισοκρατήματα. Αν και δεν είναι καλή ηχογράφηση μπορεί να καταλάβει κάποιος το μπάσο στο βάθος.
ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ... ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ !!!!!!!!!!!! ΤΕΛΕΙΟ !!!!!!!!!!!! ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ "ΠΙΣΤΕΥΩ" ΚΑΝΕΙΣ , ΠΙΣΤΕΥΕΙ΄ ΘΕΛΕΙ ΔΕ ΘΕΛΕΙ..............
 
Last edited:

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#10
Καλημέρα Αγαπητοί φίλοι.


Ενα μικρό κομμάτι απο λειτουργία στην εκκλησία της Ανάληψης του Σωτήρος, στην Λάρισα. Ηχογράφηση απο εξωτερικό μηχανάκι που έπιανε ήχο απο τα ηχεία (χάλια δηλαδή, :)) Ισοκράτημα: Χελιδωνάς Δημήτρης, Contra bass Τσούμαρης Ιωάννης. Εδώ κατέβηκα μέχρι, περίπου, 10-11 φωνές απο το φυσικό ΝΗ

https://www.youtube.com/watch?v=D1YW3qL2ZKk&feature=youtu.be

Και 2 κομμάτια με τον ίδιο τρόπο εγγραφής αλλά με άδεια την εκκλησία, μόνο εγώ και ο δάσκαλος. Έκανα προπόνηση τα ισοκρατήματα για εμφανίσεις της χορωδίας. Είναι το σε υμνούμεν και το Σήμερον Γεννάται Εκ Παρθένου.
Στο σε υμνούμεν ακούγομαι σαν μηχάνημα επειδή δεν βάζω καθόλου καταλήξεις, μόνο τους φθόγγους (θα το καταλάβετε και απο τις ανάσες).
Σε αυτά τα κομμάτια είμαι μέτρια σε ένταση γιατί ήμουν μόνος. Αν θυμάμαι καλά πρέπει να έχω κατέβει μέχρι 9 φωνές απο το φυσικό ΝΗ (λόγο χαμηλότερης βάσης). Ισοκράτημα contra bass Τσούμαρης Ιωάννης.

Ελπίζω σύντομα να φτιάξουμε και μια ηχογράφηση με εγγραφή απο το μικρόφωνο για να περάσει σωστά η πληροφορία του ήχου.
Σας χαιρετώ!
 

Attachments

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#11
Καλημέρα Αγαπητοί φίλοι.


Ενα μικρό κομμάτι απο λειτουργία στην εκκλησία της Ανάληψης του Σωτήρος, στην Λάρισα. Ηχογράφηση απο εξωτερικό μηχανάκι που έπιανε ήχο απο τα ηχεία (χάλια δηλαδή, :)) Ισοκράτημα: Χελιδωνάς Δημήτρης, Contra bass Τσούμαρης Ιωάννης. Εδώ κατέβηκα μέχρι, περίπου, 10-11 φωνές απο το φυσικό ΝΗ

https://www.youtube.com/watch?v=D1YW3qL2ZKk&feature=youtu.be

Και 2 κομμάτια με τον ίδιο τρόπο εγγραφής αλλά με άδεια την εκκλησία, μόνο εγώ και ο δάσκαλος. Έκανα προπόνηση τα ισοκρατήματα για εμφανίσεις της χορωδίας. Είναι το σε υμνούμεν και το Σήμερον Γεννάται Εκ Παρθένου.
Στο σε υμνούμεν ακούγομαι σαν μηχάνημα επειδή δεν βάζω καθόλου καταλήξεις, μόνο τους φθόγγους (θα το καταλάβετε και απο τις ανάσες).
Σε αυτά τα κομμάτια είμαι μέτρια σε ένταση γιατί ήμουν μόνος. Αν θυμάμαι καλά πρέπει να έχω κατέβει μέχρι 9 φωνές απο το φυσικό ΝΗ (λόγο χαμηλότερης βάσης). Ισοκράτημα contra bass Τσούμαρης Ιωάννης.

Ελπίζω σύντομα να φτιάξουμε και μια ηχογράφηση με εγγραφή απο το μικρόφωνο για να περάσει σωστά η πληροφορία του ήχου.
Σας χαιρετώ!
Ώπα-ώπα αυτό είναι ΧΩΡΙΣ δικό
σου μικρόφωνο;
Γιάννη έχεις ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ταλέντο.
Τράβα Αθήνα-Θεσσαλονίκη να πολλαπλασιάσεις
το ταλέντο σου παιδάκι μου κ τον τραπεζικό
σου λογαριασμό. Οι βαρύτονοι-ισοκράτες είναι
σπάνιοι κ πληρώνονται αδρά. Καλή τύχη.:wink:
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#12
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια :) . Έχει Ο Θεός. Για την ώρα έχω να μάθω Βυζαντινή μουσική και να δυναμώσω την φωνή μου. Στο forum σας έχει πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες και ήδη έχω βοηθηθεί αρκετά απο μικρολεπτομέρειες που διαβάζω.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#13
Σας ανέβασα ένα μικρό κομμάτι, της πρώτης φοράς που μου έδωσε ο δάσκαλος να πω το πιστεύω. Ήμουν πολύ αγχωμένος γιατί δεν ήταν προσχεδιασμένο και το είπα χαμηλά σε ένταση γιατί φοβόμουνα μην κάνω κάνα λάθος. Είναι κόντρα κάτω, περίπου κάτω ΝΗ-ΠΑ σε χροιά. Σε μια επόμενη λειτουργία, σε αγρυπνία, το είπα δυνατά και ήταν και σκοτάδι και τρόμαξε ο Ιερέας στο ιερό γιατί δεν το περίμενε.
Ο Χριστός κ' η Παναγία! Εαν ειχε φωνη ο Αδης, καπως ετσι θα ακουγονταν! Αφου δεν επαθε καρδια ο ιερεας, παλι καλα!:D Φοβερο μπασο!! Οπως συνηθιζω να λεω, τα ακρα (ως προς τη φωνητικη έκταση) παντα εντυπωσιαζουν! Εκμεταλλευσου τη φωνη σου και μη χρονοτριβεις!:wink: Επισης θα ηθελα να μου πει όποιος γνωριζει, για ποιο λογο συνηθως μετα απο εντονη χρηση (οχι καταχρηση) της φωνης -οπως κατα τη περιοδο της Μ.Εβδομαδoς- τα πρωινα και αφου εχουμε κοιμηθει καλα η φωνη μας φτανει ασυνηθιστα χαμηλα. Μου εχει συμβει καποιες φορες κ' μου κανει εντυπωση.

Υ.Γ. Κοιτα και αυτο το βιντεο (https://www.youtube.com/watch?v=aMY9WJnGzig) για περαιτερω εξασκηση...:)
 
Last edited:

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#14
Ο Χριστός κ' η Παναγία! Εαν ειχε φωνη ο Αδης, καπως ετσι θα ακουγονταν! Αφου δεν επαθε καρδια ο ιερεας, παλι καλα!:D Φοβερο μπασο!! Οπως συνηθιζω να λεω, τα ακρα (ως προς τη φωνητικη έκταση) παντα εντυπωσιαζουν! Εκμεταλλευσου τη φωνη σου και μη χρονοτριβεις!:wink: Επισης θα ηθελα να μου πει όποιος γνωριζει, για ποιο λογο συνηθως μετα απο εντονη χρηση (οχι καταχρηση) της φωνης -οπως κατα τη περιοδο της Μ.Εβδομαδoς- τα πρωινα και αφου εχουμε κοιμηθει καλα η φωνη μας φτανει ασυνηθιστα χαμηλα. Μου εχει συμβει καποιες φορες κ' μου κανει εντυπωση.

Υ.Γ. Κοιτα και αυτο το βιντεο (https://www.youtube.com/watch?v=aMY9WJnGzig) για περαιτερω εξασκηση...:)
Σε ευχαριστώ φίλε μου. Τα έχω δει όλα αυτά τα βίντεο. Στο συγκεκριμένο ο κύριος έχει πολλαπλάσια ενίσχυση στο δικό του μικρόφωνο και ουσιαστικά δεν ακούγεται αλλά ο λάρυγγας βγάζει θόρυβο που καταγράφεται. Σε πιο πάνω ποστ είχα αναφερθεί χαριτολογώντας στους αμερικάνους που βγάζουν έτσι το μπάσο τους. Εγώ προτιμώ το Ρώσοσλάβικο στύλ της ωμής ''δύναμης'', χαχα, καθαρή δύναμη. Ελπίζω σύντομα να σας ανεβάσω και άλλο ηχητικό που να ακούγεται καλύτερα.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#15
Σε ευχαριστώ φίλε μου. Τα έχω δει όλα αυτά τα βίντεο. Στο συγκεκριμένο ο κύριος έχει πολλαπλάσια ενίσχυση στο δικό του μικρόφωνο και ουσιαστικά δεν ακούγεται αλλά ο λάρυγγας βγάζει θόρυβο που καταγράφεται. Σε πιο πάνω ποστ είχα αναφερθεί χαριτολογώντας στους αμερικάνους που βγάζουν έτσι το μπάσο τους. Εγώ προτιμώ το Ρώσοσλάβικο στύλ της ωμής ''βίας'', χαχα, καθαρή δύναμη. Ελπίζω σύντομα να σας ανεβάσω και άλλο ηχητικό που να ακούγεται καλύτερα.
Για το συγκεκριμενο ατομο δεν εχεις δικιο πιστευω. Λεγεται Ken Turner και ειναι απο τους καλυτερους μπασσους. Δεν ξερω τι εννοεις με το "ωμη βια" σε τοσο χαμηλες νοτες αλλα οταν κανεις λογο για αυτο που κανουν οι Αμερικανοι φανταζομαι πως εχεις κατα νου καποιες μετρησεις που γινονται, π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=tvqKOIoh-XY. Οταν βγαζεις τετοιες χαμηλες στα πλαισια ενος τραγουδιου πρεπει να εχεις δυναμη και οπωσδηποτε σε αυτες τις συχνοτητες ολοι εχουν δυνατα μικροφωνα! Δηλ, οι Ρωσοι που ακους να βγαζουν αντιστοιχες χαμηλες στα στουντιο ή και σε χορωδιες live, πως φανταζεσαι οτι το κανουν, με το μικροφωνο 5 μετρα απο αυτους? Δεν νομιζω.:wink:
 
Last edited:

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#16
Για το συγκεκριμενο ατομο δεν εχεις δικιο πιστευω. Λεγεται Ken Turner και ειναι απο τους καλυτερους μπασσους. Δεν ξερω τι εννοεις με το "ωμη βια" σε τοσο χαμηλες νοτες αλλα οταν κανεις λογο για αυτο που κανουν οι Αμερικανοι φανταζομαι πως εχεις κατα νου καποιες μετρησεις που γινονται, π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=tvqKOIoh-XY. Οταν βγαζεις τετοιες χαμηλες στα πλαισια ενος τραγουδιου πρεπει να εχεις δυναμη και οπωσδηποτε σε αυτες τις συχνοτητες ολοι εχουν δυνατα μικροφωνα! Δηλ, οι Ρωσοι που ακους να βγαζουν αντιστοιχες χαμηλες στα στουντιο ή και σε χορωδιες live, πως φανταζεσαι οτι το κανουν, με το μικροφωνο 5 μετρα απο αυτους? Δεν νομιζω.:wink:
Καλημέρα. Καταρχήν ζητώ συγνώμη, το ''ωμή βία'' δεν ταίριαζε, ωμή δύναμη εννοούσα, δηλαδή δυνατή φωνή κρύσταλλο, με έντονο γρέζι και κατέβασμα που να μπορεί να ακουστεί και χωρίς μικρόφωνο, σε μια χορωδία, έστω και λίγο. Οι ρώσοι & οι σλαβόφωνοι, το έχουν αυτό. Οι αμερικάνοι που ανέφερα είναι όλοι εξαιρετικοί και φυσικά αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες, αυτό που ήθελα να πω είναι ότι σαν κουλτούρα δίνουν σημασία στο πόσο μπάσο, σε όγκο, θα ακουστεί και ενισχύουνε τόσο τα μικρόφωνα που ψιθυρίζουν και ακούγεται αυτό που ακούγεται στο βίντεο. Είναι εύκολα αντιληπτό γιατί των υπολοίπων που είναι πιο ηψίφωνοι δεν ακούγονται σχεδόν καθόλου, πράγμα αδύνατο πιστεύω καθώς οι ψηλές ακούγονται πιο εύκολα απο τις χαμηλές. Πέραν αυτού υπάρχει και σαν σχόλιο σε πάρα πολλά βίντεο αντίστοιχα με αυτά του κ. Κεν. Ο Glenn Miller που επίσης είναι αμερικάνος, τραγουδάει τα κομμάτια των ρώσων οκταβιστ και εκεί καταλαβαίνει κάποιος την διαφορά στην κουλτούρα, σαφώς πολύ πιο εντυπωσιακό (για μένα).

Για αυτό που ανέφερες εχθές '' Επισης θα ηθελα να μου πει όποιος γνωριζει, για ποιο λογο συνηθως μετα απο εντονη χρηση (οχι καταχρηση) της φωνης -οπως κατα τη περιοδο της Μ.Εβδομαδoς- τα πρωινα και αφου εχουμε κοιμηθει καλα η φωνη μας φτανει ασυνηθιστα χαμηλα. Μου εχει συμβει καποιες φορες κ' μου κανει εντυπωση.''

Η μικρή μου εμπειρία μέχρι τώρα μου έδειξε πως απο την συχνή χρήση (όχι κατάχρηση) κάποιες φορές το πρωί όλο το σύστημα στον λάρυγγα, το αισθάνομαι πιο διογκωμένο και το μπάσο είναι λίγο πιο ενισχυμένο.

Δεν ξερω τι εννοεις με το "ωμη βια" σε τοσο χαμηλες νοτες αλλα οταν κανεις λογο για αυτο που κανουν οι Αμερικανοι φανταζομαι πως εχεις κατα νου καποιες μετρησεις που γινονται, π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=tvqKOIoh-XY.
Αυτό το έχω δει και εγώ και είναι στην κουλτούρα των αμερικάνων που προανέφερα, που κυνηγάνε παγκόσμιο ρεκόρ στα χαμηλά χερτζ. Αυτό το έχω κάνει και εγώ (χωρίς το μετρητικό όργανο) αλλά με καλό ζέσταμα και δούλεμα απλά κατεβαίνει η φωνή μέχρι που μετράς τους παλμούς των χορδών χωρίς να ακούγεσαι. Πάντως όλα αυτά τα βίντεο που ανέβασες βοηθάνε να πάρει κάποιος μια συνολική γνώμη για την λειτουργία των φωνητικών χορδών και τον τρόπο δουλέματος απο τον καθένα.
 
Last edited by a moderator:

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#17
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ο δάσκαλος, μου είπε ότι θα με βοηθήσει να βρούμε κάποιον που να ξέρει τι να κάνει για την περίπτωση μου. Ευχαρίστως βέβαια να ακούσω την γνώμη σας. .
Η άκρη για την φωνητική βρέθηκε!! Σε συννενόηση με τον δάσκαλο ξεκίνησα ένα πρόγραμμα για ενδυνάμωση του διαφράγματος, σωστές αναπνοές, εξάσκηση στο σπίτι με τις κλίμακες μέχρι εκεί που δεν πάει, αλλά θα πάει.

Μίλησα και με ένα Ρουμάνο basso ισοκράτη, απο το βίντεο που σας ανέβασα πιο πάνω (Dan Spatariu) ο οποίος με βοήθησε πάρα πολύ με χρήσιμες συμβουλές(έχει σπουδάσει). Ήδη στις 3εις τελευταίες λειτουργίες υπάρχει τεράστια διαφορά στην αντοχή, στην δύναμη που έχει μετατοπιστεί άλλες 3 φωνές κάτω και επιτέλους πλησιάζω και το ΝΗ-ΠΑ της δεύτερης οκτάβας. Αντοχή εννοώ ότι δεν χάνω φθόγγους χαμηλά μέχρι και το τέλος της λειτουργίας (επί 3,5 ώρες κάτω οκτάβες), ίδια δύναμη και γρέζι μέχρι και το ΔΙ της 2ης κάτω οκτάβας απο το φυσικό ΝΗ.

Επίσης έμαθα ότι οι περισσότεροι δεν είναι φυσικοί μπάσοι (φωνή απο τον θώρακα δηλ.) αλλά χρησιμοποιούν τεχνικές για να κατέβουν, οι οποίες όμως είναι επιβαρυντικές με πολλές συνέπειες στην πάροδο του χρόνου!

Χαιρετώ :)
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#18
Καλησπέρα σας. Σας ανεβάζω κάποιες εγγραφές.

Επεσκέψατο ημάς: ψέλνει ο Δάσκαλος και ισοκρατώ εγώ. Είναι απο την ίδια ηχογράφηση (κάπου Νοέμβριο) με κάποια παραπάνω κομμάτια και έγινε για να δουλέψω λίγο τα ισοκρατήματα. Το μηχανάκι που ηχογραφούσε, στο συγκεκριμένο κομμάτι συνδέθηκε σε στερεοφωνικό μικροφωνάκι που ήταν επάνω στο φωτιστικό του δασκάλου, δηλαδή 1μ εμπρός του δασκάλου και λίγο πιο μακριά απο εμένα που ήμουν πιο αριστερά. Είμαι κάτω ΓΑ, λίγο κάτω ΠΑ και κάτω ΝΗ για κανά δεύτερο.

Το χριστός γεννάται: απο κυριακάτικη λειτουργία (μέσα Δεκέμβρη περίπου). Είμαστε περίπου 13 ψάλτες σε ένα αναλόγιο 3θέσεων και εγώ είμαι μακριά απο τα μικρόφωνα, συνήθως πιο πίσω απο τον στενό κύκλο των ψαλτών (αυτό γίνεται γιατί είμαι 2 μέτρα και μπορώ να βλέπω άνετα και πιο πίσω), περίπου 1 μέτρο. Ηχογράφηση, το μηχανάκι παίρνει απο τα ηχεία της εκκλησίας και για αυτό υπάρχει φασαρία στον ήχο. Είμαι κάτω ΠΑ και κάτω ΝΗ (το μπάσο στο βάθος με το κροτάλισμα).

Warmup2 & Warmupexomologiste. Εδώ έκανα ζέσταμα στο σπίτι μου, για εκδήλωση της χορωδίας (κοπή πίτας της ενορίας μας). Είμαι 3 μέτρα μακριά απο την βιντεοκάμερα και χαμηλά σε ένταση γιατί ήταν μεσημέρι. Στο warmup2, οι λαρυγγισμοί γίνονται απλά για διάταση όλου του συστήματος προς τις χαμηλές οκτάβες, όπως και το εξομολογήστε δεν το λέω ψαλτικά, αλλά για τον ίδιο λόγο (ούτε τα λόγια δεν λέω σωστά :)).

exomologiste-low: Εδώ η ηχογράφηση έγινε απο το κινητό μου (νοκια 202), περίπου 40 εκατοστά απο το στόμα, ένα πρωινό, για να το στείλω εξωτερικό σε ένα γνωστό που ήθελε να δει το βάθος της φωνής. Επειδή είμαι κρύος δεν είναι καθόλου ελαστική η φωνή και ακούγεται η πίεση όλου του συστήματος για να βγούνε οι φθόγγοι. Καμιά ηχητική αξία, εννοείτε, πέραν του φτασίματος χαμηλά, συνέχεια 2 οκτάβες κάτω απο την φυσική κλίμακα (έφτασα μέχρι και EB1, ή ΒΟΥ ύφεση, 2ης οκτάβας). Πάντως είναι πολύ δύσκολο τόσο χαμηλά να πρέπει να λες και τους στίχους, πολύ πιο δύσκολο απο το να κάνω απλά ίσο έναν φθόγγο.

Τελευταίο ηχητικό είναι απο τον αγαπημένο μου zlatopolsky. Mikhail Zlatopolsky Radio Interview, -Lullaby-: Εδώ τραγουδάει νανούρισμα για παιδιά :)D) και ο ήχος είναι σαν την πάνω ηχογράφηση μου (αρχαία τεχνολογία) και για αυτό το παραθέτω, να σας δείξω το κακό μου πρότυπο, χαχα.


Σαν τελευταίο σχόλιο να πω ότι μετά απο ολοκληρωμένο ζέσταμα η φωνή είναι πιο μπάσα και πιο καθαρή (με περισσότερο κροτάλισμα) και όχι τόσο σκληρή όπως στα 3 τελευταία ηχητικά.
 

Attachments

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#19
Κάνω μια μικρή διόρθωση. Το πιστεύω είναι σε κάτω κάτω ΚΕ (Α1) και όχι κάτω Νη-Πα που ανέφερα στο αρχικό post. Η μέτρηση έγινε με τονοδότη απο φίλο μου.

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ο δάσκαλος, μου είπε ότι θα με βοηθήσει να βρούμε κάποιον που να ξέρει τι να κάνει για την περίπτωση μου. Ευχαρίστως βέβαια να ακούσω την γνώμη σας.
Να πω επίσης ότι δεν έχουμε κάνει ούτε ένα μάθημα για ισοκρατήματα μιας και έχω κάνει 4ο ήχο, πλάγιο 4ο και 1ο στο αναστασηματάριο. Σιγά σιγά θα κάνουμε και τους υπόλοιπους.

Σας ανέβασα ένα μικρό κομμάτι, της πρώτης φοράς που μου έδωσε ο δάσκαλος να πω το πιστεύω. Ήμουν πολύ αγχωμένος γιατί δεν ήταν προσχεδιασμένο και το είπα χαμηλά σε ένταση γιατί φοβόμουνα μην κάνω κάνα λάθος. Είναι κόντρα κάτω, περίπου κάτω ΝΗ-ΠΑ σε χροιά. Σε μια επόμενη λειτουργία, σε αγρυπνία, το είπα δυνατά και ήταν και σκοτάδι και τρόμαξε ο Ιερέας στο ιερό γιατί δεν το περίμενε.

Επίσης, το σε Υμνούμεν, το ψάλει ένα παιδί της χορωδίας και ισοκράτημα κάνω εγώ μαζί με τον Δημήτρη Χελιδωνά, το παλικάρι που είμαι δίπλα του για να μαθαίνω τα ισοκρατήματα. Αν και δεν είναι καλή ηχογράφηση μπορεί να καταλάβει κάποιος το μπάσο στο βάθος.
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#20
Η ηχογράφηση είναι απο το κινητό μου (Νοκια 202) απο τα 50 εκατοστά, ένταση περίπου προς το μέσο, χωρίς ζέσταμα φωνής. Το χωρίς ζέσταμα το αναφέρω πάντα καθώς η φωνή αλλάζει δραματικά μετά απο, τουλάχιστον, 1 με 1,5 ώρα ζέσταμα και μπορώ να φτάσω πολύ χαμηλά, σε διαπασών (όση δύναμη υπάρχει στο στέρνο) και πατάω και πιο καθαρά στους φθόγγους. Τέτοιο ζέσταμα κάνω μόνο πριν απο συναυλία με την χορωδία που κατεβαίνω χωρίς μικρόφωνα μέχρι κάτω κάτω κε πολύ δυνατά και κάτω κάτω δη το χαμηλότερο.

Υπάρχει μια μικρή διαφορά στην ένταση όταν δεν λέω λέξη (αρχείο Κάτω ΠΑ με Κάτω Κάτω ΔΗ) σε σχέση με το άλλο που λέω τους φθόγγους απο φυσικό ΝΗ μέχρι κάτω κάτω βου (προσπάθησα και χαμηλότερα αλλά δεν πήγαινε :) ).
 

Attachments

Top