[Ερώτηση] Διαφορές στους Τριαδικούς ύμνους

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#1
Θα ήθελα να επισυμάνω κάποιες διαφορές στα λειτουργικά βιβλία στο συγκεκριμένο σημείο του Όρθρου. Το Μέγα Ωρολόγιον της Αποστολικής Διακονίας έχει κάποιες φράσεις διαφορετικές από το Συλλειτουργικόν της Σιμωνόπετρας.
Για παράδειγμα, στο πρώτο τροπάριο του Α΄ ήχου δείτε τι γράφει το Ωρολόγιο...
View attachment Ωρολόγιο.jpg
σε σχέση με το Συλλειτουργικόν...
View attachment Συλλειτουργικόν.jpg
Ενώ το πρώτο αναγράφει την φράση "τῷ μόνῳ Θεῷ" το δεύτερο όχι.
Επίσης στα και νυν που αναφέρονται στη Θεοτόκο, προσέξτε ότι το Ωρολόγιον αναγράφει "πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου..." ενώ το συλειτουργικόν "διὰ τῆς Θεοτόκου...".
Λόγω του ότι δεν έχω στο γραφείο μου το νέο εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας που θεωρώ ως πιο έγκυρο, δεν μπορώ να κάνω κάποια περαιτέρω διασταύρωση. Ποιο είναι τελικά το ορθό κείμενο όλων αυτών των τροπαρίων;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Να αναφέρω ότι το Ωρολόγιον που έχω είναι 12η έκδοση (1995), σε περίπτωση που έχουν γίνει κάποιες αλλαγές (;) σε κάποια πιθανώς νεώτερη έκδοση...

Υ.Γ. Ας μην θεωρηθεί ότι έχω άποψη επί του ζητήματος, απλά είδα δύο διαφορετικές μορφές των ύμνων και λόγω κάποιας μουσικής καταγραφής που κάνω πάνω σε αυτούς, βρέθηκα προ εκπλήξεως.
 

panosdohi

Παναγιώτης Παρασκευόπουλος
#2
Με το συλλειτουργικό συμφωνεί και το Ωρολόγιο των εκδόσεων "το Περιβόλι της Παναγίας" και το Ανθολόγιον των ιερών ακολουθιών του όλου ενιαυτού του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη από τις εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη". Επίσης την ίδια γραφή ακολουθεί και το νέο εγκόλπιον του αναγνώστου (επιμέλεια π. Κωνσταντίνος Παπαγιάννης). Το τριώδιο των εκδόσεων "Φως" (αυτό έχω διαθέσιμο) χρησιμοποιεί τη γραφή του Ωρολογίου της Αποστολικής Διακονίας (στα βιβλία αυτών των εκδόσεων πάντως έχω εντοπίσει αρκετά λάθη).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#3

Τό πρόβλημα πού ἔχω ἐντοπίσει ἐγώ ἀπό χρόνια, εἶναι στή σειρά αὐτῶν τῶν τριαδικῶν ὕμνων στίς διάφορες ἐκδόσεις Τριῳδίου, Ὡρολογίου, Μ. Τεσσαρακοστῆς, Ἐγκολπίου. Φυσικά ἀναφέρομαι σέ ὅλους τούς ἤχους καί στό ποιό μπαίνει πρῶτο ἤ δεύτερο (μέ τό Δόξα...) ἤ τρίτο (μέ τό Καὶ νῦν...). Τό ἔχετε προσέξει;
Γιατί γίνεται αὐτό;


 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#4


«διὰ τῆς Θεοτόκου» (χφφ. Δ-45 (καί) ὀκτώηχος ια’ αἰ. φφ. 347r, 353v, 358v, 362v, Λειμῶνος 295 ὡρολόγιο β’ ἥμισυ ιβ’ αἰ. σσ. 10-12, Μ. Λαύρας Β-25 ὡρολόγιο ιγ’ αἰ. φφ. 218v, 219r, ὡρολόγια ἐκδ. 1509, 1520, 1584, 1632 σ. 93, 1757 σσ. 47, 49, 1832 σσ. 48, 49, 52, 1851 σσ. 43-45, 1900 σσ. 43-46, 1952 σ. 37, χφ. Ε.Β.Ε. / Μ.Π.Τ. 704 μεταγραφὴ τοῦ ὄρθρου τῆς παλαιᾶς παπαδικῆς ἰδιόχειρη Χουρμουζίου τοῦ ἔτους 1819 φφ. 7r-10r).

«πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου» (τριῴδιο ἐκδ. 1586, Πανθέκτη ἐκδ. 1817 τ. 2 σ. 1623, τριῴδιο ἐκδ. Ῥώμης 1879 σ. 765).
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#5
Βάση των ως άνω γραφομένων, μάλλον πρέπει να επιλέξω ποια λογική θα ακολουθήσω. Όπως και νάχει και η ανάδειξη της διαφωνίας των λειτουργικών βιβλίων βοηθάει.
Thank you all !
 
Top