Διάφορα μαθήματα του Όρθρου των Κυριακών

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#41
κυριε τσακιρογλου εαν σας δωσω το ιδιο κειμενο χωρισμενο με ελξεις και ισοκρατηματα μπορειτε να το φτιαξετε?αν ναι που να σας το στειλω
Γράψτε μου σε προσωπικό μήνυμα αν είναι σε ψηφιακή μορφή ή τυπωμένο στο χαρτί και θα σας δώσω πληροφορίες αποστολής. Αν χρειάζεται πάντως δακτυλογράφηση, αυτή την εποχή είναι αδύνατον, μετά βίας θα καταφέρω να ανταπεξέλθω στις προσωπικές μου υποσχέσεις. Στείλτε πάντως και το έχουμε στα υπόψη...
 

sekyritsis

ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΤΣΗΣ
#42
θα μπορουσατε να βαλετε και τα εωθινα ετσι ωστε να ειναι ολοκληρωμενος ο ορθρος?
 

sekyritsis

ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΤΣΗΣ
#43
ειναι το ιδιο κειμενο και εχω προσθεσει ελξεις ισοκρατηματα κλπ. το θεμα εινα εαν μπορειτε να επεμβετε στο πρωτοτυπο και με τη συγκεκριμενη γραμματοσειρα να τα προσθεσετε
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#44
θα μπορουσατε να βαλετε και τα εωθινα ετσι ωστε να ειναι ολοκληρωμενος ο ορθρος?
Υπάρχουν όλα εδώ. Για την ευταξία του forum, παραμένουν σε αυτή την τοποθεσία.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#46
μηπως υπαρχουν και του Ιωαννου?
Εγώ δεν τα έχω ανεβάσει.
Σε αυτό όμως το θέμα, ο κ. Βασίλης Κιαμηλίδης έχει ανεβάσει όλο το αναστασιματάριο της "Ζωής" (του Ιωάννου δηλαδή), οπότε τα Εωθινά του υπάρχουν όλα εκεί.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#48
ΑΛΚΗΣ ΑΛΚΗΣ;59778 said:
Στα ευλογητάρια και στο ''Μυροφόροι γυναίκες...''λείπουν μάλλον μια σειρά,δείτετο.
Φιλικά
Αυτό που πιθανότατα αισθάνεστε ότι λείπει, είναι ο ασυνήθιστος κατά τα καθιερωμένα χωρισμός των λέξων στην φράση:

Μυροφόροι γυναῖκες
μετὰ μύρων ἐλθοῦσαι
πρὸς τὸ μνῆμά σου, Σῶτερ, ἐνηχοῦντο
ἀγγέλου τρανῶς ...


Αντί του:

Μυροφόροι γυναῖκες
μετὰ μύρων ἐλθοῦσαι
πρὸς τὸ μνῆμά σου, Σῶτερ,
ἐνηχοῦντο ἀγγέλου
πρὸς αὐτὰς φθεγγομένου...



Το οποίο τόνισα με το μέτρο των υπόλοιπων ευλογηταρίων, τηρώντας παράλληλα και τα σημεία στίξης. Το θέμα το είχαμε συζητήσει κάπου, αλλά δεν θυμάμαι σε ποιο σημείο ακριβώς :eek:. Το Νέο Εγκόλπιο της Αποστολικής διακονίας, το χωρίζει με αστερίσκους όπως χωρίζονται οι στίχοι στο δεύτερο παράδειγμα παραπάνω, όπως είναι φυσικά και στο μουσικό κείμενο του πρώτου μου μηνύματος. Φυσικά και η λέξη "τρανώς" δεν υπάρχει, απ'ότι είχαμε δει στην συζήτηση που είχαμε κάνει τότε.

Αν έχετε παρατηρήσει κάτι άλλο πέρα από αυτό, παρακαλώ ενημερώστε με συγκεκριμένα να το δούμε μαζί.
 
Last edited:
#49
Εδώ παραθέτονται διάφορα μαθήματα που χρησιμοποιούνται στους όρθρους των Κυριακών. Κατά την δημιουργία της εκάστοτε ακολουθίας κάθε Κυριακής, θα χρησιμοποιούνται σύνδεσμοι με αυτό το θέμα, ώστε να υπάρχει καλύτερη αρχειοθέτηση καθώς και ευρύτητα επιλογών των ενδιαφερομένων να χρησιμοποιούν τις εν λόγω ακολουθίες.

Στο μέλλον θα προστεθούν και άλλοι ύμνοι, ώστε τα κομμάτια που να μένουν για την κάθε Κυριακή, να αφορούν μόνο τους εκάστοτε εορταζομένους Αγίους. Ευχαριστώ όσους μου έδωσαν την ιδέα για την δημιουργία αυτού του έιδους αρχειοθέτησης για την διευκόλυνση των μελών.

Υ.Γ. Έχω την εντύπωση, ότι στο Θεοτοκίο του ενδέκατου Εξαποστειλάριου κάποια φράση λείπει. Λόγω του ότι η Παρακλητική που έχω είναι των εκδόσεων "φως" μπορεί να έχει γίνει κάποια παράλειψη. Παρακαλώ όσοι προσέξετε κάτι, ενημερώστε με σχετικά.
Συγχαρητήρια καταρχήν μήπως μπορείτε να αναγραφέται και την πηγή της ατιγραφής
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#50
Συγχαρητήρια καταρχήν μήπως μπορείτε να αναγραφέται και την πηγή της ατιγραφής
Οι ύμνοι που περιέχονται στα αναστασιματάρια έχουν κυρίως αντληθεί από αυτό του Ιωάννου, με κάποιες διασταυρώσεις από αυτό του Πέτρου Λαμπαδαρίου (έκδοση του Πέτρου Εφεσίου) και κάποιες δικές μου, μέσα από στοιχεία που βρήκα σε κώδικες του δεύτερου.
Για τα υπολοιπα νομίζω ότι αν ανατρέξετε στα προηγούμενα μηνύματα του θέματος θα βρείτε απαντήσεις, καθώς και σε αρκετούς από τους ύμνους όπου αναγράφεται η πηγή (αν το κείμενο δεν περιέχει προσθήκες και πρόκειται για καθαρή αντιγραφή).
Όπως και με άλλους φίλους που ασχολούνται με την καταγραφή έχουμε καταλήξει, το τέλειο για τον καθένα το πιθανότερο είναι να μην βρεθεί μέσα σε μία μόνο πηγή. Χρειάζονται διασταυρώσεις ώστε να πάρει ο καθένας τα στοιχεία που θεωρεί καλύτερα από την κάθε σύνθεση. Για παράδειγμα όπως έχω και αλλού αναφέρει, ο πεντηκοστός ψαλμός του Γ. Ρεδαιστηνού είναι για πολλούς η κλασική μορφή μελοποίησης του ύμνου. Και για μένα ίσχυε αυτό, μέχρι που βρήκα αυτή που έχω διαλέξει στην ακολουθία του εωθινού Ευαγγελίου. Γούστα είναι αυτά.
 
#51
Εδώ παραθέτονται διάφορα μαθήματα που χρησιμοποιούνται στους όρθρους των Κυριακών. Κατά την δημιουργία της εκάστοτε ακολουθίας κάθε Κυριακής, θα χρησιμοποιούνται σύνδεσμοι με αυτό το θέμα, ώστε να υπάρχει καλύτερη αρχειοθέτηση καθώς και ευρύτητα επιλογών των ενδιαφερομένων να χρησιμοποιούν τις εν λόγω ακολουθίες.

Στο μέλλον θα προστεθούν και άλλοι ύμνοι, ώστε τα κομμάτια που να μένουν για την κάθε Κυριακή, να αφορούν μόνο τους εκάστοτε εορταζομένους Αγίους. Ευχαριστώ όσους μου έδωσαν την ιδέα για την δημιουργία αυτού του έιδους αρχειοθέτησης για την διευκόλυνση των μελών.

Υ.Γ. Έχω την εντύπωση, ότι στο Θεοτοκίο του ενδέκατου Εξαποστειλάριου κάποια φράση λείπει. Λόγω του ότι η Παρακλητική που έχω είναι των εκδόσεων "φως" μπορεί να έχει γίνει κάποια παράλειψη. Παρακαλώ όσοι προσέξετε κάτι, ενημερώστε με σχετικά.
Συγχαρητηρια για την δουλεια σας!Μια ερωτηση μονο:τα κειμενα ειναι τα γνησια του Ιωαννου Πρωτοψαλτου ή εχετε κανει τροποποιησεις;Και μια παρατηρηση:μηπως θα μπορουσατε να μην αφηνετε τοσα πολλα κενα σε καθε σελιδα για να βγαινουν λιγοτερες οι σελιδες σε καθε ηχο;
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#52
Συγχαρητηρια για την δουλεια σας!

Καλοσύνη σας.
Μια ερωτηση μονο:τα κειμενα ειναι τα γνησια του Ιωαννου Πρωτοψαλτου ή εχετε κανει τροποποιησεις;

Στα αρχεία αυτά έχουν γίνει τροποποιήσεις κατά την προσωπική μου κρίση και αισθητική. Τα αυτούσια κείμενα του Ιωάννου έχουν ανέβει εδώ.

Και μια παρατηρηση:μηπως θα μπορουσατε να μην αφηνετε τοσα πολλα κενα σε καθε σελιδα για να βγαινουν λιγοτερες οι σελιδες σε καθε ηχο;
Προτεραιότητά μου στην εργασία αυτή δεν είναι η οικονομία, αλλά η ευχρηστία στο αναλόγιο. Θέλω την ώρα που ψάλλω να μην με απασχολεί το να ξεφυλλίζω (πέρα από τον επιθυμητό στόχο της γενικότερης απεξάρτησης από τα μουσικά κείμενα, τα οποία κατ' εμέ πρέπει να αποστηθίζονται, ώστε η ανάγνωση να μην γίνεται πλέον αυτοσκοπός). Προτιμώ αυτό να γίνεται την ώρα που δεν ψάλλω, αυτό ισχύει για τα κειμενα και του δεξιού και του αριστερού χορού, γι' αυτό το λόγο προτίμησα αυτού του είδους την ίσως περίεργη σελιδοποίηση. Το κομμάτι που ξεκινάει σε μία σελίδα, πρέπει να τελιώνει (εάν ει δυνατόν) στην ίδια. Γενικά αυτή είναι η λογική και όχι αυτή κάποιου βιβλίου, όπουοι προτεραιότητες και η λογική είναι εντελώς διαφορετική. Η εκτύπωση γίνεται μία φορά, αλλά η όποια δυσχρηστία είναι κάτι που μας ακολουθεί σε κάθε χρήση ενός κειμένου πιστεύω. Προς Θεού, δεν κατηγορώ την λογική συγγραφής και μορφής ενός βιβλίου (από αυτά μάθαμε όλοι εξάλλου), αλλά από εκεί και πέρα, υπάρχουν οι προσωπικές επιλογές που κάνει ο καθένας ακολουθώντας την δική του αισθητική και διευκόλυνση. Βρίσκω πάντως τις παρατηρήσεις σας (που μου έχουν γίνει και παλαιότερα από άλλους φίλους και συναδέλφους) απόλυτα λογικές.
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#53
Ένα νέο στοιχείο που αφορά στην πατρότητα του πεντηκοστού ψαλμού που παραθέτω στο πρώτο μήνυμα του θέματος ήρθε στο φως μέσα από έναν κώδικα της νέας γραφής. Η συγκεκριμένη μελοποίηση του Ν΄ ψαλμού δεν είναι του Δημητρίου (υιού του Ιωάννου) πρωτοψάλτου, ούτε και του Πέτρου Λαμπαδαρίου όπως υπέθεσα κάποια στιγμή λόγω του τρόπου ανάπτυξης του μέλους, αλλά του Γρηγορίου. Οι διαφορές που συνάντησα ήταν απειροελάχιστες ως αμελητέες. Εάν ξαναβρώ τον κώδικα (δυστυχώς ξέχασα ποιος ακριβώς ήταν) θα ανεβάσω το σχετικό απόσπασμα. Αν κάποιος άλλος το έχει ήδη υπόψη του ας το μοιραστεί μαζί μας.
 
Last edited:

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#54
ἀγαπητέ Χρῆστο, γιά νά εἶναι πλήρης ἡ συλλογή, νομίζω ὅτι πρέπει νά ἀναρτηθοῦν καί τά τριαδικά τοῦ ὄρθρου, ὅπως τά ἔγραψε ὁ Πέτρος Λαμπαδάριος. :wink:
Πόσο ὑπέροχα τά ἀπέδωσε ὁ ἄρχοντας Θρ. Στανίτσας! Στίς παλιές ἐκδόσεις ἔμπαιναν πρώτα-πρώτα.
 

Άρης1

Νέο μέλος
#59
Οι ύμνοι που περιέχονται στα αναστασιματάρια έχουν κυρίως αντληθεί από αυτό του Ιωάννου, με κάποιες διασταυρώσεις από αυτό του Πέτρου Λαμπαδαρίου (έκδοση του Πέτρου Εφεσίου) και κάποιες δικές μου, μέσα από στοιχεία που βρήκα σε κώδικες του δεύτερου.
Συγχαρητήρια για την πολύ καλά επιμελημένη εργασία σας. Όταν λέτε "Οι ύμνοι που περιέχονται στα αναστασιματάρια έχουν κυρίως αντληθεί ..." εννοείτε για τους αναστάσιμους ύμνους;
 
Last edited by a moderator:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#60
Δὲν καταλαβαίνω τὴν ἐρώτηση, συμπαθάτε με. Νομίζω ὅτι εἶμαι σαφής. Ὅσες ἐκ τῶν συνθέσεων καταγράφονται ἐδῶ, καὶ συναντιοῦνται καὶ στὰ ἀναστασιματάρια, αὐτὲς ἔχουν τροποποιηθεῖ.
 
Top