Το αν ειναι ή όχι ορθή η χρήση του όρου 'βυζαντινό τραγούδι' ειναι θέμα κυρίως ιστορικής ακρίβειας, και επομένως θέμα των ιστορικών, και δεν αφορά τόσο τη μουσικολογία.Ήθελα να ρωτήσω τους μουσικολογιοτάτους συναδέλφους εάν είναι δόκιμος ο όρος "βυζαντινό τραγούδι" και εάν ναι να μας πουν λίγα πάνω σ'άυτό.
Μιὰ παρατήρηση μόνον σὲ αὐτό, ἡ συνήθης ὀνομασία τῶν ἰδίων ἦταν Βασιλεία Ῥωμαίων. Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ ὀρθὸ ἱστορικὰ καθορίζεται ἀπὸ τὶς ἀνάγκες τοῦ παρόντος, καὶ ἡ μουσικολογία δὲν ἔχει ἀνοσία, οὔτε καὶ ἡ ἱστορία, στὰ δογματικὰ καὶ πολιτικὰ ζητούμενα. Ὅσο γιὰ τὸν Λιουτπράνδο, μὲ βάση τὴν δική του διάσημη μαρτυρία, δὲν φυλακίστηκε, ἁπλῶς κατὰ τὴν διάρκεια τῆς παραμονῆς τοῦ καὶ τῶν ὑπολοίπων τῆς ἀποστολῆς στὴν Κωνσταντινούπολη τοῦς δόθηκε ἕνα κατάλυμα ποὺ ἱσοδυναμοῦσε μὲ κατ'οἴκον περιορισμό (βλ. ἀγγλικὴ μτφρ. https://archive.org/stream/in.ernet...91.The-Works-Of-Liudprand-Of-Cremona_djvu.txt ). Τὀ θέμα δὲν ειναι μόνο ἡ ἱστορικὰ ὀρθὴ ὁνομασία ἀλλὰ καὶ μιὰ ὀνομασία ποὺ νὰ στέκει προφορικά, ὅπως καὶ τὸ τραγοῦδι.Η ορθή, ιστορικά, ονομασία της αυτοκρατορίας ειναι: Αγία Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία! .
Δεν καταλαβαινω ποια ακριβως ειναι η ενσταση σας? Το γεγονος οτι, συμφωνα με τη μαρτυρια του Λιουτπρανδου, εμεινε σε κατ'οικον περιορισμο και οχι σε φυλακη? Αυτο κρατησατε εσεις απο το γεγονος που ανεφερα? Επισης, ο επισκοπος, μετα την εμπειρια του αυτη, πολλες κατηγορίες εκσφενδόνισε κατα του "Βυζαντιου" και οι οποίες φυσικά ήταν προϊόν του θυμού του, επομένως, το τι ο ιδιος αναφερει, καλο ειναι να διασταυρώνεται, εφοσον ειναι δυνατον. Ως προς το θεμα της ονομασιας, εγω απλα εκανα μια αναφορα, γενικα, ως προς τη χρηση του ορου 'Βυζαντιο', τοσο για το χαρακτηρισμό της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, όσο και στη περιγραφη των διαφόρων τεχνων κ.α. που ήκμασαν τη περίοδο εκείνη, και δεν εκανα καποια συγκεκριμενη προταση ως προς αυτες.Μιὰ παρατήρηση μόνον σὲ αὐτό, ἡ συνήθης ὀνομασία τῶν ἰδίων ἦταν Βασιλεία Ῥωμαίων. Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ ὀρθὸ ἱστορικὰ καθορίζεται ἀπὸ τὶς ἀνάγκες τοῦ παρόντος, καὶ ἡ μουσικολογία δὲν ἔχει ἀνοσία, οὔτε καὶ ἡ ἱστορία, στὰ δογματικὰ καὶ πολιτικὰ ζητούμενα. Ὅσο γιὰ τὸν Λιουτπράνδο, μὲ βάση τὴν δική του διάσημη μαρτυρία, δὲν φυλακίστηκε, ἁπλῶς κατὰ τὴν διάρκεια τῆς παραμονῆς τοῦ καὶ τῶν ὑπολοίπων τῆς ἀποστολῆς στὴν Κωνσταντινούπολη τοῦς δόθηκε ἕνα κατάλυμα ποὺ ἱσοδυναμοῦσε μὲ κατ'οἴκον περιορισμό (βλ. ἀγγλικὴ μτφρ. https://archive.org/stream/in.ernet...91.The-Works-Of-Liudprand-Of-Cremona_djvu.txt ). Τὀ θέμα δὲν ειναι μόνο ἡ ἱστορικὰ ὀρθὴ ὁνομασία ἀλλὰ καὶ μιὰ ὀνομασία ποὺ νὰ στέκει προφορικά, ὅπως καὶ τὸ τραγοῦδι.
Ναὶ συγγνώμη δὲν ἤθελα νὰ ἀρνηθῶ τὴν ἀναφορά σας, ἁπλῶς ἐπειδὴ τυγχάνει νὰ ἔχω κάπως ἀσχοληθῇ καὶ μὲ ἀπασχολεῖ τὸ θέμα πιστεύω ὅτι μετρᾶνε πάρα πολὺ οἱ λεπτομέρειες. Μὲ συγχωρεῖτε ἄν φάνηκε σὰν διόρθωση.Δεν καταλαβαινω ποια ακριβως ειναι η ενσταση σας? Το γεγονος οτι, συμφωνα με τη μαρτυρια του Λιουτπρανδου, εμεινε σε κατ'οικον περιορισμο και οχι σε φυλακη? Αυτο κρατησατε εσεις απο το γεγονος που ανεφερα? Επισης, ο επισκοπος, μετα την εμπειρια του αυτη, πολλες κατηγορίες εκσφενδόνισε κατα του "Βυζαντιου" και οι οποίες φυσικά ήταν προϊόν του θυμού του, επομένως, το τι ο ιδιος αναφερει, καλο ειναι να διασταυρώνεται, εφοσον ειναι δυνατον. Ως προς το θεμα της ονομασιας, εγω απλα εκανα μια αναφορα, γενικα, ως προς τη χρηση του ορου 'Βυζαντιο', τοσο για το χαρακτηρισμό της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, όσο και στη περιγραφη των διαφόρων τεχνων κ.α. που ήκμασαν τη περίοδο εκείνη, και δεν εκανα καποια συγκεκριμενη προταση ως προς αυτες.
Ἐφ' ὅσον ἀφορᾶ κοσμικὴ σύνθεση τῆς ἐποχῆς ὡς κείμενο ναί.Ήθελα να ρωτήσω τους μουσικολογιοτάτους συναδέλφους εάν είναι δόκιμος ο όρος "βυζαντινό τραγούδι" και εάν ναι να μας πουν λίγα πάνω σ'άυτό.
Το ερέθισμα ήρθε απ'αυτό το φόρουμ στο οποίο γράφονται πολλά κ' διάφορα.