Βιβλία για τους (φιλο)πατριαρχικούς

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
#1
Καλησπέρα σας....Θα ήθελα αν μπορούσατε να μου προτείνετε κάποια βιβλία για τους "φανατικους" του Πατριαρχικου Υφους και της Παραδοσεως για Εσπερινο,Ορθρο,Αναστασιματαριον,Ειρμολογιον,Θεια Λειτουργια,Τριωδιο,Πεντηκοσταριο κτλ...
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#2
Καλησπέρα σας....Θα ήθελα αν μπορούσατε να μου προτείνετε κάποια βιβλία για τους "φανατικους" του Πατριαρχικου Υφους και της Παραδοσεως για Εσπερινο,Ορθρο,Αναστασιματαριον,Ειρμολογιον,Θεια Λειτουργια,Τριωδιο,Πεντηκοσταριο κτλ...
Θα μου επιτρέψετε να καταθέσω τη γνώμη μου, όχι σαν ειδικός, αφού υπάρχουν ειδικότεροι, αλλά ως φίλαθλος... Το κατ' εξοχήν βιβλίο των Πατριαρχικών η 3τομη Μουσική Συλλογή του Πρωγάκη (προσέξτε να προμηθευτείτε τη φωτοαναστατική έκδοση και όχι αυτή με τη νέα στοιχειοθεσία που έχει πολλές επεμβάσεις). Από κει και πέρα, Δοξαστάριο του Πρίγγου και για συμπληρώματα του Πέτρου, Μεγάλη Εβδομάς του Πρίγγου, Αναστασιματάριον του ιδίου (εκδόσεις Παπανδρέου). Ακόμη, ό,τι έχει βγάλει ο Νικολαΐδης, ο Γεωργιάδης, ο Παϊκόπουλος, ίσως και ο Πετρίδης σε ένα βαθμό και τα χειρόγραφα του Στανίτσα (κάποια έχουν εκδοθεί, τα άλλα τα απαντάτε συχνά σε συλλογές). Πάντα, όμως, σε συνδυασμό με ό,τι έχουμε από την προφορική παράδοση, δηλαδή ηχογραφήσεις, για να βλέπουμε ποιες γραμμές είναι δημιουργίες των παραπάνω συνθετών και ποιες λέγονται πραγματικά μέσα στο Πατριαρχείο.
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
#3
Θα μου επιτρέψετε να καταθέσω τη γνώμη μου, όχι σαν ειδικός, αφού υπάρχουν ειδικότεροι, αλλά ως φίλαθλος... Το κατ' εξοχήν βιβλίο των Πατριαρχικών η 3τομη Μουσική Συλλογή του Πρωγάκη (προσέξτε να προμηθευτείτε τη φωτοαναστατική έκδοση και όχι αυτή με τη νέα στοιχειοθεσία που έχει πολλές επεμβάσεις). Από κει και πέρα, Δοξαστάριο του Πρίγγου και για συμπληρώματα του Πέτρου, Μεγάλη Εβδομάς του Πρίγγου, Αναστασιματάριον του ιδίου (εκδόσεις Παπανδρέου). Ακόμη, ό,τι έχει βγάλει ο Νικολαΐδης, ο Γεωργιάδης, ο Παϊκόπουλος, ίσως και ο Πετρίδης σε ένα βαθμό και τα χειρόγραφα του Στανίτσα (κάποια έχουν εκδοθεί, τα άλλα τα απαντάτε συχνά σε συλλογές). Πάντα, όμως, σε συνδυασμό με ό,τι έχουμε από την προφορική παράδοση, δηλαδή ηχογραφήσεις, για να βλέπουμε ποιες γραμμές είναι δημιουργίες των παραπάνω συνθετών και ποιες λέγονται πραγματικά μέσα στο Πατριαρχείο.
Όταν λέτε αυτο με την φωτοαναστατικη εκδοση σχετικα με την Συλλογη του Πρωγακη,τι εννοειτε?? (μηπως υπαρχει καποιο link για να το αγορασω μεσω ιντερνετ??)
 
#4
Όταν λέτε αυτο με την φωτοαναστατικη εκδοση σχετικα με την Συλλογη του Πρωγακη,τι εννοειτε?? (μηπως υπαρχει καποιο link για να το αγορασω μεσω ιντερνετ??)
http://byzantinemusicbooks.gr/books.cl.htm
..δεν ξέρω αν βρείτε στα "στοκ" την παλιά έκδοση που λέει ο Γιάννης..
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#5
Δεν είναι θέμα στόκ. Στον Πολυχρονάκη που την έβγαλε πωλείται κανονικά. Πληροφορίες και για τις δύο εκδόσεις εδώ.
 

agis panas

Παλαιόθεν φίλος
#6
Καλησπέρα σας....Θα ήθελα αν μπορούσατε να μου προτείνετε κάποια βιβλία για τους "φανατικους" του Πατριαρχικου Υφους και της Παραδοσεως για Εσπερινο,Ορθρο,Αναστασιματαριον,Ειρμολογιον,Θεια Λειτουργια,Τριωδιο,Πεντηκοσταριο κτλ...[/QUOTE

Η ερώτηση είναι αόριστη και μάλλον συμπαρασύρει και τις απαντήσεις.
Τι και ποιοί είναι οι "φανατικοί" του Πατριαρχικού ύφους και της παραδόσεως?
Και το Αναστασιματάριο του Ιωάννου είναι λιγότερο Πατριαρχικό από αυτό του Πρίγγου????Το αυτό και γιά τα Δοξαστάρια Πέτρου,Στεφάνου κλπ κλπ.
Μήπως εννοεί Πατριαρχικούς συγκεκριμένης χρονικής περίοδου ?????
Κάποιος μπορεί π.χ να ισχυρισθεί ότι και τα βιβλία της Ζωής είναι Πατριαρχικά.
Υπάρχει κανόνας ή ο καθένας κρίνει κατά το δοκούν??
Μήπως το θέμα είναι εκτός από που,ποιός και πώς ψέλνει τα διάφορα βιβλία???
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#7
Η ερώτηση είναι αόριστη και μάλλον συμπαρασύρει και τις απαντήσεις.
Τι και ποιοί είναι οι "φανατικοί" του Πατριαρχικού ύφους και της παραδόσεως?
Και το Αναστασιματάριο του Ιωάννου είναι λιγότερο Πατριαρχικό από αυτό του Πρίγγου????Το αυτό και γιά τα Δοξαστάρια Πέτρου,Στεφάνου κλπ κλπ.
Μήπως εννοεί Πατριαρχικούς συγκεκριμένης χρονικής περίοδου ?????
Κάποιος μπορεί π.χ να ισχυρισθεί ότι και τα βιβλία της Ζωής είναι Πατριαρχικά.
Υπάρχει κανόνας ή ο καθένας κρίνει κατά το δοκούν??
Μήπως το θέμα είναι εκτός από που,ποιός και πώς ψέλνει τα διάφορα βιβλία???
Η ερώτηση είναι σαφέστατη και προφανώς προσανατολίζεται στην παράδοση όπως ήρθε στις μέρες μας και ασκείται εντός του Πατριαρχικού Ναού...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#8
Η ερώτηση είναι σαφέστατη και προφανώς προσανατολίζεται στην παράδοση όπως ήρθε στις μέρες μας και ασκείται εντός του Πατριαρχικού Ναού...
Κ μάλλον ο αντιλεξάμενος δεν είναι του αυτού (πατριαρχικού) κλίματος, ούτε καν θιασώτης αυτού του ύφους...
 

agis panas

Παλαιόθεν φίλος
#9
Κ μάλλον ο αντιλεξάμενος δεν είναι του αυτού (πατριαρχικού) κλίματος, ούτε καν θιασώτης αυτού του ύφους...
Και πως βγάζεις το συμπέρασμα κύριε "αντιλεξάμενε" περί του ύφους και του κλίματος του δικού μου???Ξέρεις από που και πώς ψάλλω???Ξέρεις ποιόν είχα δάσκαλο???Η οτιδήποτε άλλο??Ερωτήσεις έθεσα γιά επεξηγήσεις από κάποιον που γνωρίζει.Και άσε αυτό το υφάκι του γραμματιζούμενου.Εκτός κι αν νομίζεις ότι όλα τα ξέρεις όλα τα μαχαιρώνεις.....
Ο δε κατανοήσας πλήρως την "σαφέστατη" ερώτηση,ας απαντήσει στα συγκεκριμένα ερωτήματα που ρητορικά αλλά και ουσιαστικά ετέθησαν.
Και σταματήστε να το παίζεται μερικοί μερικοί ειδήμονες επί παντός επιστητού.
Α-Π
 
#10
Το κατ' εξοχήν βιβλίο των Πατριαρχικών η 3τομη Μουσική Συλλογή του Πρωγάκη (προσέξτε να προμηθευτείτε τη φωτοαναστατική έκδοση και όχι αυτή με τη νέα στοιχειοθεσία που έχει πολλές επεμβάσεις)...
Μπρᾶβο Ἰωάννη, γιὰ τὴν σωστὴ παρατήρηση καὶ συμβουλή! Κὶ ἐγὼ ὅταν πρὶν λίγο καιρὸ ἔψαχνα στὰ βιβλιοπωλεία τῆς Ἀθήνας, ἔβρισκα συνεχῶς τὴν νέα ἔκδοση. Καὶ φυσικὰ δὲν τὴν ἀγόραζα. Τὸ τελευταίο βιβλιοπωλείο τὸ ὁποίο ἐπισκεφθηκα ἦταν τὸ «Ἅγιον Ὄρος» στὴ Γερανίου. Στὰ ῥάφια του βρῆκα πάλι τὴν καινούργια ἔκδοση. Πρὶν φύγω ἀπογοητευμένος, μου ἦρθε ἡ «φώτιση» νὰ ῥωτήσω τὸν ὑπάλληλο ἐὰν ἔχει ξεμείνει ἡ παλιὰ. Πρὸς μεγάλη μου χαρὰ, μου ἀπήντησε ὅτι ὑπάρχει στὴν διπλανὴ ἀποθήκη του βιβλιοπωλείου καὶ πραγματικὰ μετὰ ἀπὸ λίγο μου τὴν ἔφερε. Ὅποιος ἐπιθυμεῖ τὴν παλιὰ ἔκδοση μπορεῖ νὰ τὴν βρεῖ σίγουρα ἐκεί.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#11
Και πως βγάζεις το συμπέρασμα κύριε "αντιλεξάμενε" περί του ύφους και του κλίματος του δικού μου???Ξέρεις από που και πώς ψάλλω???Ξέρεις ποιόν είχα δάσκαλο???Η οτιδήποτε άλλο??Ερωτήσεις έθεσα γιά επεξηγήσεις από κάποιον που γνωρίζει.Και άσε αυτό το υφάκι του γραμματιζούμενου.Εκτός κι αν νομίζεις ότι όλα τα ξέρεις όλα τα μαχαιρώνεις.....
Ο δε κατανοήσας πλήρως την "σαφέστατη" ερώτηση,ας απαντήσει στα συγκεκριμένα ερωτήματα που ρητορικά αλλά και ουσιαστικά ετέθησαν.
Και σταματήστε να το παίζεται μερικοί μερικοί ειδήμονες επί παντός επιστητού.
Α-Π
Κ γαρ η λαλιά σου δήλον σε ποιεί... Είναι δυνατόν να διερωτάσαι σοβαρά περί Αναστασιματαρίου; Κ τα άλλα ασχολίαστα. Μόνο το περί ᾽᾽φανατικών᾽᾽ ήταν εύστοχο...


ΥΓ Παρά τα εδώ μάλλον ενδιαφέροντα...
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#12
Ο δε κατανοήσας πλήρως την "σαφέστατη" ερώτηση,ας απαντήσει στα συγκεκριμένα ερωτήματα που ρητορικά αλλά και ουσιαστικά ετέθησαν.
Και σταματήστε να το παίζεται μερικοί μερικοί ειδήμονες επί παντός επιστητού.
Α-Π
Αφού ετέθησαν «ρητορικώς», τι θέλεις απάντηση, Χριστιανέ μου; Αυτό που έγραψα:
προφανώς προσανατολίζεται στην παράδοση όπως ήρθε στις μέρες μας και ασκείται εντός του Πατριαρχικού Ναού
σε τι δε σε καλύπτει;

Αναφέρεσαι σε έργα που, μπορεί μεν να καταγράφουν μία παλιότερη παράδοση (αν και ο Βουδούρης άλλη γνώμη έχει περί Αναστασιματαρίου Ιωάννου, ομοίως και ο Ραιδεστηνός που τον ανεβοκατέβαζε «αγράμματο» και άλλα χοντρά σε σημειώσεις - διορθώσεις που κάνει πάνω στο Αναστασιματάριο του Ιωάννου σε αντίτυπο που έχει, όπως πληροφορήθηκα, ο νυν Πρωτοψάλτης στο αρχείο του), όμως δεν είναι η νυν ζώσα παράδοση αυτούσια. Όσο για το ποιο είναι πατριαρχικότερο από τα δύο Αναστασιματάρια, μια σύγκριση Ιωάννου - Πρίγγου θα σε πείσει για το ποιο έχει κλασικότερες θέσεις και ποιο προσεγγίζει περισσότερο τον Πέτρο. Ο ίδιος ο Ιωάννης, όπως και ο Κωνσταντίνος, ο Χουρμούζιος, ο Αντώνιος κλπ δεν είχαν τέτοιο κόμπλεξ, να θεωρήσουν τον Πέτρο ως το μόνο εκφραστή του Πατριαρχικού ύφους και παγιωτή της παραδόσεως, και κατέγραψαν τη ζώσα πατριαρχική ψαλτική της εποχής τους.

Για τα περί Δοξασταρίων Πέτρου, Στεφάνου κλπ έχει γίνει λόγος σε άλλα θέματα. Φυσικά και ο Πέτρος είναι η βάση, όμως η ζώσα παράδοση διαμορφώνει τα μέλη επί το λειτουργικότερον (σύντμηση μεγάλων γραμμών χάριν της εκφράσεως, ανάδειξη κάποιων άλλων σημείων με έμφαση) κλπ.

Και σταματήστε να το παίζεται μερικοί μερικοί ειδήμονες επί παντός επιστητού.
Α-Π
Θα μου επιτρέψετε να καταθέσω τη γνώμη μου, όχι σαν ειδικός, αφού υπάρχουν ειδικότεροι, αλλά ως φίλαθλος...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#13
Η ερώτηση είναι αόριστη και μάλλον συμπαρασύρει και τις απαντήσεις.
Ίσως να φαίνεται εκ πρώτης όψεως, αλλά μάλλον δεν είναι.
Τι και ποιοί είναι οι "φανατικοί" του Πατριαρχικού ύφους και της παραδόσεως?
Αυτοί ο οποίοι αρέσκονται στα ακούσματα του Πατριαρχικού Ναού και προσπαθούν να μιμηθούν βάση του δικού τους αισθητηρίου τον τρόπο εκφοράς της φωνής, τα μουσικά ιδιώματα που προκύπτουν από τις εκτελέσεις (π.χ. ταχύτητα ανά είδος μελών), τις επιλογές των συνθέσεων κ.α. Μη θεωρείτε ότι αυτό το κάνουμε λίγο πολύ όλοι. Υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι δεν αρέσκονται σε αυτή την ψαλτική φιλοσοφία, άσχετα αν δεν μπορούν ουσιαστικά να μειώσουν την αξία ή την εγκυρότητά της.
Και το Αναστασιματάριο του Ιωάννου είναι λιγότερο Πατριαρχικό από αυτό του Πρίγγου????Το αυτό και γιά τα Δοξαστάρια Πέτρου,Στεφάνου κλπ κλπ.
Μήπως εννοεί Πατριαρχικούς συγκεκριμένης χρονικής περίοδου ?????
Αυτό είναι μεγάλο ζήτημα, αν και έχει συζητηθεί στο ψαλτολόγιον. Όλοι όσοι προαναφέρετε κατέγραφαν αυτήν ακριβώς την ακουστική παράδοση, στη χρονική περίοδο που έζησαν. Απλά στις καταγραφές τους μπαίνει και η προσωπική τους αντίληψη, η οποία στον αδιαμφισβήτητο γραπτό λόγο δημιουργεί και τις όποιες διαφορές. Η καταγραφή του Πρίγγου θεωρούμε ότι είναι ότι πιο πιστό μπορούμε να έχουμε στα χέρια μας, για τον απλούστατο λόγο ότι συμφωνεί στο μεγαλύτερο ποσοστό με τα ακούσματα που έχουν σωθεί από τον Πατριαρχικό Ναό, πράγμα που σαφώς έχει να κάνει με τη χρονική περίοδο που γράφτηκε και ψάλθηκε. Είναι απόλυτα φυσιολογικό όταν μία παράδοση σώζεται καθαρά ακουστικά όπως συνέβαινε πριν την βοήθεια της τεχνολογίας είτε στην τυπογραφία είτε στην ηχογραφία να περιέχει μικρές ή μεγάλες όχι αλλοιώσεις, αλλά διαφοροποιήσεις. Εν ολίγοις, ο Πρίγγος δεν είναι "πατριαρχικότερος" των άλλων (είναι απίστευτα ανώριμος ένας τέτοιος τρόπος σκέψης), απλά είναι πολύ κοντά στα ακούσματά μας. Στο υστερόγραφο του παρόντος αποδεικνύεται ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο από μόνο του απαντάει ουσιαστικά στο ερώτημα.
Κάποιος μπορεί π.χ να ισχυρισθεί ότι και τα βιβλία της Ζωής είναι Πατριαρχικά.
Υπάρχει κανόνας ή ο καθένας κρίνει κατά το δοκούν??
Εάν και πάλι πάρουμε υπόψη μας τα ακούσματα (ποιος πιο ατράνταχτος μάρτυρας από αυτά, αν και σίγουρα σύγχρονα με ότι καλό ή κακό αυτή η τελευταία ιδιότητα συνοδεύεται; ), φαίνεται ξεκάθαρα ότι για παράδειγμα τα δοξαστικά είτε των ακινήτων είτε των κινητών εορτών που ψάλλονταν ή ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό, δεν έχουν καμία σχέση με τις συνθέσεις της σειράς της "Ζωής". Φυσικά περιέχονται στο έργο και συνθέσεις πρωτοψαλτών και λαμπαδαρίων της Μεγάλης Εκκλησίας, όπως και σε πολλές άλλες μουσικές συλλογές, αυτό όμως δεν μπορεί να χαρακτηρίσει ένα έργο στο σύνολό του με έναν τέτοιο χαρακτηρισμό, πιστεύω ότι είναι εύκολα κατανοητό κάτι τέτοιο.
Μήπως το θέμα είναι εκτός από που,ποιός και πώς ψέλνει τα διάφορα βιβλία???
Παίρνοντας υπόψη ότι το αναστασιματάριο και το δοξαστάριο για παράδειγμα πηγάζουν από τις καταγραφές του Πέτρου λαμπαδαρίου, είναι λογικό να συναντώνται ομοιώτητες στις μετέπειτα καταγραφές και κατ' επέκταση στις ερμηνείες όσων τις επιλέγουν. Με τη λογική αυτή, οι περισσότεροι που ψάλλουν μουσικά, ψάλλουν πατριαρχικά. Δε νομίζω όμως ότι ο θέσας το ερώτημα αναφερόταν σε κάτι τόσο "ανοικτό".

Υ.Γ. Υπάρχουν και οι κατά καιρούς Πατριαρχικές εγκύκλειοι οι οποίες κάνουν τις προτάσεις τους στον τομέα αυτόν.
 
Last edited:
#14
Ας μην ξεχασουμε στον καταλογο των εν λογω βιβλιων,να προσθεσουμε και την Μουσικη Πανδεκτη του Στεφανου,μιας και τυπωθηκε "εκ του Πατριαρχικου Τυπογραφειου".
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
#16
Μπρᾶβο Ἰωάννη, γιὰ τὴν σωστὴ παρατήρηση καὶ συμβουλή! Κὶ ἐγὼ ὅταν πρὶν λίγο καιρὸ ἔψαχνα στὰ βιβλιοπωλεία τῆς Ἀθήνας, ἔβρισκα συνεχῶς τὴν νέα ἔκδοση. Καὶ φυσικὰ δὲν τὴν ἀγόραζα. Τὸ τελευταίο βιβλιοπωλείο τὸ ὁποίο ἐπισκεφθηκα ἦταν τὸ «Ἅγιον Ὄρος» στὴ Γερανίου. Στὰ ῥάφια του βρῆκα πάλι τὴν καινούργια ἔκδοση. Πρὶν φύγω ἀπογοητευμένος, μου ἦρθε ἡ «φώτιση» νὰ ῥωτήσω τὸν ὑπάλληλο ἐὰν ἔχει ξεμείνει ἡ παλιὰ. Πρὸς μεγάλη μου χαρὰ, μου ἀπήντησε ὅτι ὑπάρχει στὴν διπλανὴ ἀποθήκη του βιβλιοπωλείου καὶ πραγματικὰ μετὰ ἀπὸ λίγο μου τὴν ἔφερε. Ὅποιος ἐπιθυμεῖ τὴν παλιὰ ἔκδοση μπορεῖ νὰ τὴν βρεῖ σίγουρα ἐκεί.
Αυτη είναι η παλαια εκδοση???
http://www.fortomas.gr/indexgr.php?...122&sName=BBM004005--�s�zυσ�aκή-�Lυλλ�z�lή-Γ-
 

agis panas

Παλαιόθεν φίλος
#17
Ελειπα και τώρα διάβασα τις απαντήσεις.
Ποιός μπορεί να προσπεράσει την ήρεμη στοιχειοθετημένη και τεκμηριωμένη απάντηση του κ.Τσακίρογλου? Ουδείς νομίζω.Δεν διαφωνώ στα περισσότερα. Ομως όλες αυτές οι σωστές διευκρινήσεις του χρειαζόντουσαν γιά να "κατανοηθεί" η ερώτηση.Αρα δεν ήταν και τόσο "σαφέστατη"........
Τα περί βιβλίων της Ζωής,που ανέφερα ως παράδειγμα,σωστά έχουν και μη Πατριαρχικές θέσεις (ειδικά στα Δοξαστικά).Εχουν όμως και μη πειραγμένα μέλη (τα περισσότερα) στους άλλους τόμους όπως π.χ στηνΛειτουργία.Αλλά και τα βιβλία που πρότεινε ο πρώτος προστρέξας να απαντήσει,εκτός του Πρωγάκη και του Πρίγγου,γέμουν όλα γνησίων Πατριαρχικών μελών???

Α-Π
 
Last edited by a moderator:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#18
Καλησπέρα σας....Θα ήθελα αν μπορούσατε να μου προτείνετε κάποια βιβλία για τους "φανατικους" του Πατριαρχικου Υφους και της Παραδοσεως για Εσπερινο,Ορθρο,Αναστασιματαριον,Ειρμολογιον,Θεια Λειτουργια,Τριωδιο,Πεντηκοσταριο κτλ...
Παρά τον όλο διάλογο, δεν βλέπω να προτάθηκαν και πολύ συγκεκριμένα βιβλία για πατριαρχικούς φαν... Ο άνθρωπος δεν ενδιαφέρεται για τα γνωστά κλασσικά βιβλία βρε παιδιά, αλλά γι' αυτά που έχουν καταγεγραμμένες τις πατριαρχικές θέσεις. Την πατριαρχική εκτέλεση δηλ. των κλασσικών. Επειδή εγώ σε πιάνω φίλε, δεν θα πω πολλά λόγια, παρά θα απαντήσω απευθείας στο ερώτημά σου, γράφοντάς σου καταρχήν όσα έχω δει ο ίδιος:
Αναστασιματάρια: Πρίγγου (η παλαιά έκδοση και όχι η νεώτερη αλλοιωμένη της Αποστολικής Διακονίας), Παναγιωτίδη, Συλλόγου Ιεροψαλτών Χαλκιδικής (υπάρχουν όλα σε ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο)
Ειρμολόγιο: Παϊκόπουλου (νεωστί εκδοθέν)
Λειτουργία: Καραμάνη, Χρυσάνθου, Πατριαρχική Κιβωτός, Παϊκόπουλου, Πετρίδη
Τριώδιο: Στανίτσα, Χρυσάνθου
Πεντηκοστάριο: Χρυσάνθου

Κεφαλαιώδη πατριαρχικά βιβλία επίσης το Δοξαστάριο και η Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου (ισχύει και εδώ η επισήμανση για χρήση των παλαιοτέρων εκδόσεων και όχι των νεωτέρων). Από κει και πέρα, συλλογές all around με Εσπερινό, Όρθρο κλπ. είναι όλα τα βιβλία του Πετρίδη, που έχει καταγράψει επακριβώς Στανίτσα, του Παϊκόπουλου, καθώς και η συλλογή Πατριαρχική Κιβωτός του Ιεροθέου, που έχει καταγράψει επακριβώς τις πατριαρχικές θέσεις από Ιάκωβο Ναυπλιώτη και μετά. Από λειτουργίες θεωρώ must και του Σουρλαντζή. Αν και σε πιο κλασσικό στυλ, ωστόσο τα μαθήματά του είναι πάρα πολύ καλά και βατά χορωδιακά, αφού έχει πάρει τις πιο καλές κλασσικές θέσεις και τις έχει "ράψει" πολύ όμορφα, βάζοντας μια στο τόσο και κάποιες δικές του, πολύ πετυχημένες. Τα βιβλία που σου ανέφερα είναι καλά στο σύνολό τους. Γνωρίζω και άλλα, όμως δεν τα αναφέρω είτε γιατί δεν τα έχω δοκιμάσει ο ίδιος είτε γιατί τα χρησιμοποιώ επιλεκτικά. Να πληρώσεις για ένα βιβλίο και να το χρησιμοποιήσεις μόνο για 5-10 σελίδες, δε λέει.
 
Last edited:

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
#19
Παρά τον όλο διάλογο, δεν βλέπω να προτάθηκαν και πολύ συγκεκριμένα βιβλία για πατριαρχικούς φαν... Ο άνθρωπος δεν ενδιαφέρεται για τα γνωστά κλασσικά βιβλία βρε παιδιά, αλλά γι' αυτά που έχουν καταγεγραμμένες τις πατριαρχικές θέσεις. Την πατριαρχική εκτέλεση δηλ. των κλασσικών. Επειδή εγώ σε πιάνω φίλε, δεν θα πω πολλά λόγια, παρά θα απαντήσω απευθείας στο ερώτημά σου, γράφοντάς σου καταρχήν όσα έχω δει ο ίδιος:
Αναστασιματάρια: Πρίγγου (η παλαιά έκδοση και όχι η νεώτερη αλλοιωμένη της Αποστολικής Διακονίας), Παναγιωτίδη, Συλλόγου Ιεροψαλτών Χαλκιδικής (υπάρχουν όλα σε ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο)
Ειρμολόγιο: Παϊκόπουλου (νεωστί εκδοθέν)
Λειτουργία: Καραμάνη, Χρυσάνθου, Πατριαρχική Κιβωτός, Παϊκόπουλου, Πετρίδη
Τριώδιο: Στανίτσα, Χρυσάνθου
Πεντηκοστάριο: Χρυσάνθου

Κεφαλαιώδη πατριαρχικά βιβλία επίσης το Δοξαστάριο και η Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου (ισχύει και εδώ η επισήμανση για χρήση των παλαιοτέρων εκδόσεων και όχι των νεωτέρων). Από κει και πέρα, συλλογές all around με Εσπερινό, Όρθρο κλπ. είναι όλα τα βιβλία του Πετρίδη, που έχει καταγράψει επακριβώς Στανίτσα, του Παϊκόπουλου, καθώς και η συλλογή Πατριαρχική Κιβωτός του Ιεροθέου, που έχει καταγράψει επακριβώς τις πατριαρχικές θέσεις από Ιάκωβο Ναυπλιώτη και μετά. Από λειτουργίες θεωρώ must και του Σουρλαντζή. Αν και σε πιο κλασσικό στυλ, ωστόσο τα μαθήματά του είναι πάρα πολύ καλά και βατά χορωδιακά, αφού έχει πάρει τις πιο καλές κλασσικές θέσεις και τις έχει "ράψει" πολύ όμορφα, βάζοντας μια στο τόσο και κάποιες δικές του, πολύ πετυχημένες. Τα βιβλία που σου ανέφερα είναι καλά στο σύνολό τους. Γνωρίζω και άλλα, όμως δεν τα αναφέρω είτε γιατί δεν τα έχω δοκιμάσει ο ίδιος είτε γιατί τα χρησιμοποιώ επιλεκτικά. Να πληρώσεις για ένα βιβλίο και να το χρησιμοποιήσεις μόνο για 5-10 σελίδες, δε λέει.
να και καποιος που με καταλαβαινει.....χαχα!!ευχαριστω πολυ!!!!
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#20
Εγώ πάλι δεν έχω καταλάβει ποιος είναι ο λόγος να ''πειράζεται'' μια αρχική όταν εκδοθεί μια νεώτερή της. Αν μη τη άλλο δείχνει μια ''ασέβεια'' προς το πρωτότυπο. Κάποτε αυτό δεν πρέπει να σταματήσει;
 
Top