Ασκήσεις Εκκλησιαστικής Μουσικής από την Πατριαρχική Σχολή Ιεροσολύμων

zoslen

Βύρων Αναγνωστόπουλος
#21
Ναι, καμια αντιρρηση, απλα νομιζω πως εκεινες οι ηχογραφησεις (οι περισσοτερες ) δεν εγιναν εν ωρα ακολουθιας.
Οπότε ακολουθειται αρχικα ενας αργος, παιδαγωγικος χρονος, ο οποιος επιταχυνεται πιθανότατα για πρακτικους λογους (τελειωνε ο χρονος εγγραφης).
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#23
Ων οπαδός της σύντομης χρονικής αγωγής για το αργό ειρμολογικο ειδος (αργές καταβασίες, αργά προσομοια) έχω να παρατηρήσω το εξής. Όλες οι ηχογραφήσεις που έχουμε (1940-1990) είναι σε χρονική αγωγή από αργή ως πολύ αργή. Αυτό που έφτασε σε εμας είναι ότι αυτά τα μέλη ψάλλονται σε πραγματικό χρόνο ακολουθίας από σπάνια ως ποτέ. Δεν ξέρω αν κάποτε ο Όρθρος διαρκούσε 3 η 4 ώρες, αλλά κατά τον 20ο αιώνα αυτά τα μέλη κατά βάση ΔΕΝ ψαλλονται. Όταν ψάλλεις πιο σύντομα (για εμένα πολύ πιο όμορφα, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό) μπορείς να εντάξεις στην ακολουθία τέτοια μέλη (αργά ευλογηταρια, αργές καταβασίες, αργές δοξολογίες κ.α.) χωρίς να επιμηκυνθεί υπερβολικά η ακολουθία.
ΥΓ Νομίζω παλιά καταβασίες εννοούσαν μόνο τις αργές και όχι τα σύντομα ειρμολογικα μέλη που ψάλλονται στις καθημερινές (α, γ, στ, η και θ ωδή). Πώς άραγε τις έψαλλαν τότε;
 
#24
Οι καταβασίες (με την κυριολεκτική σημασία τους) ψάλλονται σε αργή χρονική αγωγή.
Πλέον τις ψάλλουν μόνο στα πανηγύρια του Όρους, και σε ελάχιστες ενορίες με "μερακλήδες παπάδες και ψάλτες".
Εάν έχεις ακούσματα δια ζώσης από γέροντες και γέρους αγιορείτες πατέρες, (όχι μοναστηριακούς χορούς), θα μάθεις τον πραγματικό χρόνο που τα έψαλλαν κάποτε, επειδή αυτοί, είναι ζωντανή παράδοση.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
#25
Ομως σε τι διαφερει ακριβως ενας Πετρος απο τον αλλο; Εγω βλεπω πολλες παρομοιες θεσεις και στους 2.
Σύμφωνα με το βιβλίο του cd η διαφορά στη χρονική αγωγή οφείλεται στο ότι ο μπερεκετης αποδίδεται στιχηραρικα ενώ ο παπαδικος τρόπος ξεκινά στην επόμενη μουσική γενιά.

Κατά πόσο ισχύει αυτό; Είναι θεώρηση του εκδότη; Στηρίζεται και αλλού; Τι λέτε;
 
Top