Αργά Ευλογητάρια

#3
Ποιος συμψάλλει μαζί με τον αείμνηστο Αθανάσιο Καραμάνη ??
:)
Φιλικά
χκ
Αν εννοείς ποιος είναι ο Λαμπαδάριος που ακούγεται στην ηχογράφηση, είναι ο αξιόλογος κ. Δ. Κακανάς που τώρα τυγχάνει Πρωτοψάλτης στον Καθεδρικό Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου της Ι. Μ. Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως.
Είναι ένας εκ των αρίστων μαθητών του αείμνηστου Άρχοντα, δασκάλου, Πρωτοψάλτη Αθ. Καραμάνη.
 
T

Tzanakos_B

Guest
#4
Ανεβάζω αυτά τα αργά ευλογητάρια για όλους όσους θαυμάζουν και αγαπούν τον αείμνηστο δάσκαλό μας. Τα έψαλε το πρωί της Κυριακής της 4-9-1977.
Άκουσα πρίν λιγο τα αργά ευλογητάρια πού ψάλλονται από τον αείμνηστο Δάσκαλό μας Καραμάνη και τον Δ. Κακανά το 1977. Ο δάσκαλος ακούγεται όχι καθαρά , ίσως λόγω της ηχογράφησις . αντίθετα ο κ. Κακαμάς ακούγεται πολύ καθαρά και δυνατά . Θεωρώ τον Δάσκαλο , κορυφαίο ερμηνευτή , ιδιαίτερα στα παπαδικά Μέλη. Στα ευλογητάρια , κάνει εκτελεστικές παρεμβάσεις [ όπως και ο Πρίγγος αλλωστε ] , τονίζοντας μερικές λέξεις , αλλάζοντας την τόσο απλή και κατανυκτική γραμμή του Μελωδού Πέτρου Λαμπαδαρίου. Εδώ φαίνεται , ότι πολλές φορές το Κλασσικό Κείμενο , πρέπει να μένει απείραχτο ..!!! Προσωπικά , τα πρώτα χρόνια τα έψαλλα από το βιβλίο του Καραμάνη. όμως αργότερα διαπίστωσα ότ τα γνήσια του Πέτρου , είναι πολύ καλύτερα και αυτά ψάλλω πάντα..!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#5
Άκουσα πρίν λιγο τα αργά ευλογητάρια πού ψάλλονται από τον αείμνηστο Δάσκαλό μας Καραμάνη και τον Δ. Κακανά το 1977. Ο δάσκαλος ακούγεται όχι καθαρά , ίσως λόγω της ηχογράφησις . αντίθετα ο κ. Κακαμάς ακούγεται πολύ καθαρά και δυνατά . Θεωρώ τον Δάσκαλο , κορυφαίο ερμηνευτή , ιδιαίτερα στα παπαδικά Μέλη. Στα ευλογητάρια , κάνει εκτελεστικές παρεμβάσεις [ όπως και ο Πρίγγος αλλωστε ] , τονίζοντας μερικές λέξεις , αλλάζοντας την τόσο απλή και κατανυκτική γραμμή του Μελωδού Πέτρου Λαμπαδαρίου. Εδώ φαίνεται , ότι πολλές φορές το Κλασσικό Κείμενο , πρέπει να μένει απείραχτο ..!!! Προσωπικά , τα πρώτα χρόνια τα έψαλλα από το βιβλίο του Καραμάνη. όμως αργότερα διαπίστωσα ότ τα γνήσια του Πέτρου , είναι πολύ καλύτερα και αυτά ψάλλω πάντα..!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
Αν και ο ηθικισμός στην μουσική έχει ιστορία χιλιάδων ετών, από την εποχή του Σωκράτη και του Πλάτωνα δηλαδή, ευτυχώς η ζωή τελικά πάντα τον ξεπερνάει. (Και τον ξερνάει).
 
#6
Ο ηθικισμός είναι το καρκίνωμα της ηθικής. Το «γράμμα» της ηθικολογίας νεκρώνει το «πνεύμα» της ζωής. Έτσι ο ηθικισμός σκοτώνει το ήθος, επειδή απολιθώνει τη ζωή. Γι' αυτό τελικά η ηθικολογία αναιρεί την ηθική. Άλλο είναι το ηθικό και εντελώς άλλο είναι το ηθικιστικό ή ηθικολογικό.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#7
Ο ηθικισμός είναι το καρκίνωμα της ηθικής. Το «γράμμα» της ηθικολογίας νεκρώνει το «πνεύμα» της ζωής. Έτσι ο ηθικισμός σκοτώνει το ήθος, επειδή απολιθώνει τη ζωή. Γι' αυτό τελικά η ηθικολογία αναιρεί την ηθική. Άλλο είναι το ηθικό και εντελώς άλλο είναι το ηθικιστικό ή ηθικολογικό.

Μ Π Μ....
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#8
Ο "παππούς" έχει απίστευτη ιεροπρέπεια κι ας ακούγεται από μακριά. Είναι εγγενής στη φωνή του τελικά (πιστεύω) η ιεροπρέπεια και εκείθεν διαπότισε και το ύφος του.
Μια λεπτομέρεια: το ότι ακούγεται από μακριά και κάπως αδρά βοηθάει να ξεχωρίσει κανείς την επίδραση των ψηφιστών (και γενικότερα των μουσικών τονισμών) στο συνολικό άκουσμα. Παραθέτοντας κανείς το κείμενο μαζί με το άκουσμα θα μπορούσα να τα διδάξει κανείς όλα αυτά.

ΥΓ Το "Θρήνου ο καιρός" το λέει δύο φορές ή είναι πρόβλημα του αρχείου;
 
T

Tzanakos_B

Guest
#10
Αν και ο ηθικισμός στην μουσική έχει ιστορία χιλιάδων ετών, από την εποχή του Σωκράτη και του Πλάτωνα δηλαδή, ευτυχώς η ζωή τελικά πάντα τον ξεπερνάει. (Και τον ξερνάει).
Συνάδελφε, ειλικρινα δεν καταλαβαινω το σχόλιό σου , περί ηθικισμού στη Μουσική , ο οποίος προφανώς ξεπεράστηκε στη ζωή μας... Επειδή αναφερεσαι , εμμεσως στο σχόλιό μου και στην ερμηνεία των ευλογηταρίων από τον αείμνηστο Καραμάνη , [ πιστευω ότι ακολουθεί την Πατριαρχική εκτέλεση , όπως ο Μέγας Πρίγγος ] , άσχετα με ηθικισμούς ..??? εκφράζω και πάλιν την προτιμησή μου στα κλασσικά του ΄Πέτρου , γιατι η Σαραντάχρονη διακονία μου στο Αναλόγιο , με δίδαξε να ψάλλω όσο γινεται πιό απλά ..!! Ιδιαιτερα στα ευλογητάρια Μ. Παρασκευή , μετά τα Εγγκώμια , τα Ευλογητάρια του Πέτρου , τα οποία ψάλλω και από στήθους , σε συνεπτυγμένο χρόνο , αποδίδονται πιό εύκολα ..!!! Τώρα τι σχέση εχουν οι ηθικισμοί !!! προσωπικά το θεωρώ εντελώς άσχετο..!!!! Β. ΤΖΑΝ.
 
T

Tzanakos_B

Guest
#11
Ο "παππούς" έχει απίστευτη ιεροπρέπεια κι ας ακούγεται από μακριά. Είναι εγγενής στη φωνή του τελικά (πιστεύω) η ιεροπρέπεια και εκείθεν διαπότισε και το ύφος του.
Μια λεπτομέρεια: το ότι ακούγεται από μακριά και κάπως αδρά βοηθάει να ξεχωρίσει κανείς την επίδραση των ψηφιστών (και γενικότερα των μουσικών τονισμών) στο συνολικό άκουσμα. Παραθέτοντας κανείς το κείμενο μαζί με το άκουσμα θα μπορούσα να τα διδάξει κανείς όλα αυτά.

ΥΓ Το "Θρήνου ο καιρός" το λέει δύο φορές ή είναι πρόβλημα του αρχείου;
Φιλε Γιώργο, με έχεις ακούσει πολλα χρόνια πρίν το 1986 , να ψάλλω στον Υμηττο . Δεν χρειαζεται να υπενθυμίσω τα τόσα καλά λογια που έγραψες γιά μένα στο Ψαλτολόγιον, και την Επίδραση που είχε το Ύφος και η Τέχνη , του ανεπανάληπτου Καραμάνη , στην Ψαλτική πορεία μου..!!! Ομως εδώ στην Αθήνα , όσο ωρίμαζα ψαλτικά , τόσο ένιωθα την επιθυμία, να διαμοργώσω το δικό μου τρόπο ερμηνείας , γι αυτο και άρχισα [ καλως η` κακως ] , να γράφω με τα χέρια μου όλα σχεδόν τα μελωδήματα των διαφόρων Ακολουθιών , έχοντας ως πηγές ,τα Κλασσικά , τον Καραμάνη , κυρίως , τον Πρίγγο , τον Χρύσανθο , βασιζόμενος , όχι μόνο στα κειμενα , αλλα και στα ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ !!! Εχω γραψει πολλά μαθήματα , '' εξ ακροάσεως '' . Αν ήξερα να χρησιμοποιώ εκτυπωτές και σκανερ , θα ανέβαζα πολλά κείμενα , πιστεύω να το καταφέρω κι αυτό. όσα ηχητικά έχω ανεβάσει , όλα ψάλλονται μέσα από χειρόγραφα , καλογραμμένα , τίποτε αυθαίρετο. Αυτή η δουλειά ήταν μακρόχρονη και κοπιώδης..!!! Δεν είναι δικά μου , το τονίζω!!! Είναι ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΥΜΝΩΝ. Έχω βάλει και την προσωπική μου ερμηνεία σε ελάχιστες θέσεις... Δεν είμαι Μελοποιός , Ψάλτης είμαι που ξέρει να ακούει και να Καταγράφει..!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 
T

Tzanakos_B

Guest
#12
Φιλε Γιώργο, με έχεις ακούσει πολλα χρόνια πρίν το 1986 , να ψάλλω στον Υμηττο . Δεν χρειαζεται να υπενθυμίσω τα τόσα καλά λογια που έγραψες γιά μένα στο Ψαλτολόγιον, και την Επίδραση που είχε το Ύφος και η Τέχνη , του ανεπανάληπτου Καραμάνη , στην Ψαλτική πορεία μου..!!! Ομως εδώ στην Αθήνα , όσο ωρίμαζα ψαλτικά , τόσο ένιωθα την επιθυμία, να διαμοργώσω το δικό μου τρόπο ερμηνείας , γι αυτο και άρχισα [ καλως η` κακως ] , να γράφω με τα χέρια μου όλα σχεδόν τα μελωδήματα των διαφόρων Ακολουθιών , έχοντας ως πηγές ,τα Κλασσικά , τον Καραμάνη , κυρίως , τον Πρίγγο , τον Χρύσανθο , βασιζόμενος , όχι μόνο στα κειμενα , αλλα και στα ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ !!! Εχω γραψει πολλά μαθήματα , '' εξ ακροάσεως '' . Αν ήξερα να χρησιμοποιώ εκτυπωτές και σκανερ , θα ανέβαζα πολλά κείμενα , πιστεύω να το καταφέρω κι αυτό. όσα ηχητικά έχω ανεβάσει , όλα ψάλλονται μέσα από χειρόγραφα , καλογραμμένα , τίποτε αυθαίρετο. Αυτή η δουλειά ήταν μακρόχρονη και κοπιώδης..!!! Δεν είναι δικά μου , το τονίζω!!! Είναι ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΥΜΝΩΝ. Έχω βάλει και την προσωπική μου ερμηνεία σε ελάχιστες θέσεις... Δεν είμαι Μελοποιός , Ψάλτης είμαι που ξέρει να ακούει και να Καταγράφει..!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
Σήμερα , διαβάζοντας πάλι τα τοσο αληθινά λόγια του Γιώργου Μ. για το Αθ. Καραμάνη, '' εμνήσθην αρχαίων ημερών... ''!!! και συγκινηθηκα... Η συνάντησή μου , και η ολιγόχρονη συναναστροφή με τον χαρισματικό Πρωτοψάλτη και Δάσκαλο , ήταν για μένα Ευλογία και Δώρο ΘΕΟΥ !!! Στο Αναλόγιο , ιεροπρέπεια , σεμνότητα , σχεδόν ακίνητος , στην Ψαλμωδία , Μεγαλοπρέπεια , κατάνυξη , τέλεια άρθρωση , ακόμη και στο Σύμβολο της Πίστεως !!! Στο χερουβικό ύμνο, σε καθήλωνε με την ανεση, τα διαστήματα , την απαραμιλλη τέχνη , μέσα σε καθαρά Εκκλ. Βυζαντ. '' Δρομους '' , τίποτε '' περαν του Βοσπόρου.... Πολλοί λένε ότι στα Παπαδικα Μέλη ήταν ασυναγώνιστος ..!!! το προσυπογράφω.!!! Όταν μία μέρα του είπα '' Δάσκαλε ακολουθείς τις θέσεις του Πρίγγου '' μου ειπε. Τιμή μου να τον ακολουθώ , όταν ο Πρίγγος έψαλλε , προφανώς εννοούσε νέος εδώ στην Ελλάδα σε ανέβαζε στα ουράνια !! Προσωπικά θεωρώ αυτούς τους δύο [ Πρίγγο Καραμάνη ] τους δύο μεγαλύτερους καλλιτέχνες που ανέδειξε ο εικοστός αιώνας..!!! Και αν πολλοί ξέρουν να ψάλλουν σαυτούς το οφείλουν.!! Β. ΤΖΑΝ.
 
Top