Ποιος συμψάλλει μαζί με τον αείμνηστο Αθανάσιο Καραμάνη ??
Φιλικά
χκ
Ανεβάζω αυτά τα αργά ευλογητάρια για όλους όσους θαυμάζουν και αγαπούν τον αείμνηστο δάσκαλό μας. Τα έψαλε το πρωί της Κυριακής της 4-9-1977.
Άκουσα πρίν λιγο τα αργά ευλογητάρια πού ψάλλονται από τον αείμνηστο Δάσκαλό μας Καραμάνη και τον Δ. Κακανά το 1977. Ο δάσκαλος ακούγεται όχι καθαρά , ίσως λόγω της ηχογράφησις . αντίθετα ο κ. Κακαμάς ακούγεται πολύ καθαρά και δυνατά . Θεωρώ τον Δάσκαλο , κορυφαίο ερμηνευτή , ιδιαίτερα στα παπαδικά Μέλη. Στα ευλογητάρια , κάνει εκτελεστικές παρεμβάσεις [ όπως και ο Πρίγγος αλλωστε ] , τονίζοντας μερικές λέξεις , αλλάζοντας την τόσο απλή και κατανυκτική γραμμή του Μελωδού Πέτρου Λαμπαδαρίου. Εδώ φαίνεται , ότι πολλές φορές το Κλασσικό Κείμενο , πρέπει να μένει απείραχτο ..!!! Προσωπικά , τα πρώτα χρόνια τα έψαλλα από το βιβλίο του Καραμάνη. όμως αργότερα διαπίστωσα ότ τα γνήσια του Πέτρου , είναι πολύ καλύτερα και αυτά ψάλλω πάντα..!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
Ο ηθικισμός είναι το καρκίνωμα της ηθικής. Το «γράμμα» της ηθικολογίας νεκρώνει το «πνεύμα» της ζωής. Έτσι ο ηθικισμός σκοτώνει το ήθος, επειδή απολιθώνει τη ζωή. Γι' αυτό τελικά η ηθικολογία αναιρεί την ηθική. Άλλο είναι το ηθικό και εντελώς άλλο είναι το ηθικιστικό ή ηθικολογικό.
Μ Π Μ....
Αν και ο ηθικισμός στην μουσική έχει ιστορία χιλιάδων ετών, από την εποχή του Σωκράτη και του Πλάτωνα δηλαδή, ευτυχώς η ζωή τελικά πάντα τον ξεπερνάει. (Και τον ξερνάει).
Ο "παππούς" έχει απίστευτη ιεροπρέπεια κι ας ακούγεται από μακριά. Είναι εγγενής στη φωνή του τελικά (πιστεύω) η ιεροπρέπεια και εκείθεν διαπότισε και το ύφος του.
Μια λεπτομέρεια: το ότι ακούγεται από μακριά και κάπως αδρά βοηθάει να ξεχωρίσει κανείς την επίδραση των ψηφιστών (και γενικότερα των μουσικών τονισμών) στο συνολικό άκουσμα. Παραθέτοντας κανείς το κείμενο μαζί με το άκουσμα θα μπορούσα να τα διδάξει κανείς όλα αυτά.
ΥΓ Το "Θρήνου ο καιρός" το λέει δύο φορές ή είναι πρόβλημα του αρχείου;
Φιλε Γιώργο, με έχεις ακούσει πολλα χρόνια πρίν το 1986 , να ψάλλω στον Υμηττο . Δεν χρειαζεται να υπενθυμίσω τα τόσα καλά λογια που έγραψες γιά μένα στο Ψαλτολόγιον, και την Επίδραση που είχε το Ύφος και η Τέχνη , του ανεπανάληπτου Καραμάνη , στην Ψαλτική πορεία μου..!!! Ομως εδώ στην Αθήνα , όσο ωρίμαζα ψαλτικά , τόσο ένιωθα την επιθυμία, να διαμοργώσω το δικό μου τρόπο ερμηνείας , γι αυτο και άρχισα [ καλως η` κακως ] , να γράφω με τα χέρια μου όλα σχεδόν τα μελωδήματα των διαφόρων Ακολουθιών , έχοντας ως πηγές ,τα Κλασσικά , τον Καραμάνη , κυρίως , τον Πρίγγο , τον Χρύσανθο , βασιζόμενος , όχι μόνο στα κειμενα , αλλα και στα ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ !!! Εχω γραψει πολλά μαθήματα , '' εξ ακροάσεως '' . Αν ήξερα να χρησιμοποιώ εκτυπωτές και σκανερ , θα ανέβαζα πολλά κείμενα , πιστεύω να το καταφέρω κι αυτό. όσα ηχητικά έχω ανεβάσει , όλα ψάλλονται μέσα από χειρόγραφα , καλογραμμένα , τίποτε αυθαίρετο. Αυτή η δουλειά ήταν μακρόχρονη και κοπιώδης..!!! Δεν είναι δικά μου , το τονίζω!!! Είναι ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΥΜΝΩΝ. Έχω βάλει και την προσωπική μου ερμηνεία σε ελάχιστες θέσεις... Δεν είμαι Μελοποιός , Ψάλτης είμαι που ξέρει να ακούει και να Καταγράφει..!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ