billion
Active member
Έχω την εντύπωση ότι η μοναδική ακολουθία στην οποία απουσιάζει η μνημόνευση του Επισκόπου είναι η νεκρώσιμη. Τουλάχιστον στη σημερινή της μορφή. Δεν ξέρω αν στις παλαιότερες μορφές της προβλέπεται κάτι τέτοιο.
Αυτό οφείλεται σε τυπογραφικό λάθος ή αβλεψία ή υπάρχει συγκεκριμένος λόγος;
Δεν θα μπορούσε να προστεθεί στην μικρά εκτενή πριν την αίτηση για την ανάπαυση της ψυχής του κεκοιμημένου;
Κατά τη γνώμη μου είναι ένα σημαντικό λάθος η παράλειψη αυτή, διότι και ο Επίσκοπος/Μητροπολίτης θα λογοδοτήσει για τα αμαρτήματα όλου του ποιμνίου του. Άρα νομίζω ότι είναι σημαντικό να μνημονευθεί ο Επίσκοπος/Μητροπολίτης ως πνευματικός πατέρας της τοπικής εκκλησίας και ειδικά αυτή την ιδιαίτερη τελευταία στιγμή του πνευματικού του τέκνου. Ο Αρχιερέας είναι αυτός που εκχώρησε το δικαίωμα στον ιερέα της ενορίας του να βαπτίσει το πνευματικό τέκνο, ο Αρχιερέας είναι αυτός που υπέγραψε την άδεια γάμου του (αν παντρεύτηκε), ο αρχιερέας εκχώρησε το δικαίωμα στον ιερέα της ενορίας του να τελέσει το μυστήριο του γάμου, τα υπόλοιπα μυστήρια (ευχέλαιο, εξομολόγηση κλπ), τις διάφορες αγιαστικές πράξεις και κυρίως το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας που αφορούν την πνευματική πορεία και πρόοδο του πνευματικού του τέκνου γι'αυτό και σε όλες τις ακολουθίες γίνεται η μνημόνευσή του. Δεν θα έπρεπε να γίνει το ίδιο και στην νεκρώσιμη ακολουθία για τελευταία φορά;
Αυτό οφείλεται σε τυπογραφικό λάθος ή αβλεψία ή υπάρχει συγκεκριμένος λόγος;
Δεν θα μπορούσε να προστεθεί στην μικρά εκτενή πριν την αίτηση για την ανάπαυση της ψυχής του κεκοιμημένου;
Κατά τη γνώμη μου είναι ένα σημαντικό λάθος η παράλειψη αυτή, διότι και ο Επίσκοπος/Μητροπολίτης θα λογοδοτήσει για τα αμαρτήματα όλου του ποιμνίου του. Άρα νομίζω ότι είναι σημαντικό να μνημονευθεί ο Επίσκοπος/Μητροπολίτης ως πνευματικός πατέρας της τοπικής εκκλησίας και ειδικά αυτή την ιδιαίτερη τελευταία στιγμή του πνευματικού του τέκνου. Ο Αρχιερέας είναι αυτός που εκχώρησε το δικαίωμα στον ιερέα της ενορίας του να βαπτίσει το πνευματικό τέκνο, ο Αρχιερέας είναι αυτός που υπέγραψε την άδεια γάμου του (αν παντρεύτηκε), ο αρχιερέας εκχώρησε το δικαίωμα στον ιερέα της ενορίας του να τελέσει το μυστήριο του γάμου, τα υπόλοιπα μυστήρια (ευχέλαιο, εξομολόγηση κλπ), τις διάφορες αγιαστικές πράξεις και κυρίως το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας που αφορούν την πνευματική πορεία και πρόοδο του πνευματικού του τέκνου γι'αυτό και σε όλες τις ακολουθίες γίνεται η μνημόνευσή του. Δεν θα έπρεπε να γίνει το ίδιο και στην νεκρώσιμη ακολουθία για τελευταία φορά;