EIRYK EMNOSHELE
Qu'est-ce que je ferais sans toi?
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Αντιγραφή μηνύματος από εδώ.
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω αναλυτικά κάποια πράγματα για να γίνω κατανοητός ώστε να αποφευχθούν οι όποιες παρεξηγήσεις.
Την Τρίτη το απόγευμα λίγο πριν την ώρα του εσπερινού άνοιξα το youtube και άκουγα διαβάζοντας το δοξαστικό όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο για να το μάθω όσο γίνεται καλύτερα και αυτό άλλωστε αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία αυτών των οπτικοακουστικών αρχείων.
Όπως μπορεί να δει ο οποιοσδήποτε ένας εκ των αγαπητών συνδρομητών (subscribers), με παρακάλεσε εκείνη την ώρα να ανεβάσω κάπου το κείμενο σε μορφή pdf για να το ψάλλει στο ναό του προφανώς. Καθώς το rapidshare είχε διαγράψει το σύνδεσμο (όταν τα αρχεία είναι ανενεργά μετά την παρέλευση ενός μήνα διαγράφονται), το ανέβασα εδώ ώστε να μη ξαναδιαγραφεί και όχι για να προκαλέσω τα γνωστά μέλη.
Στον ίδιο φάκελο που υπήρχε αυτό το pdf ήταν και το άλλο κείμενο σε μορφή εικόνας jpg. Έτσι με την ευκαιρία αυτή ανέβασα και αυτό. Δεν είμαι σίγουρος όμως για την προέλευσή του. Πρέπει να είναι αυτό που είπε ο κ. Νεοκλής, από τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου. Όμως ούτε το χρησιμοποίησα στην εκκλησία, ούτε το διάβασα πριν το στείλω αυτό το αρχείο εικόνας.
Τα σχόλια επομένως του κυρίου Τσακίρογλου που αναφέρονται αποκλειστικά και μόνο στο αρχείο εικόνας τα βρίσκω μάλλον σωστά και τον ευχαριστώ για την επισήμανσή του και πιστεύω πως αποτελεί παράδειγμα ο τρόπος που εκφράζει τις διαφωνίες ή απορίες του σε διάφορα θέματα εδώ σε αυτή την κοινότητα.
Από κει και πέρα αν ο οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί κάποια από τα λεγόμενα παλαιά σημάδια, φταίει ο αείμνηστος δάσκαλος Σ. Καράς; Υπάρχει λογική σε αυτό τώρα; Δε θέλω να γράψω τίποτα άλλο σχετικά με αυτό.
Το κείμενο αυτό σε μορφή pdf αποτελεί ένα μικρό δείγμα από το εκατοντάδων σελίδων μουσικό μηναίο του μηνός Αυγούστου του συλλόγου προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής. Βρίσκεται στον πρώτο τόμο. Υπάρχουν και μήνες που απαρτίζονται από τρεις τόμους! Η επεξεργασία, που έγινε για προσωπική χρήση, έχει να κάνει με τη διχρωμία και την πρόσθεση της αρκτικής μαρτυρίας σε κάθε σημείο που αλλάζει ο ήχος και τα περιθώρια ανάμεσα σε κάθε ήχο. Με βοηθά αρκετά αυτός ο τρόπος στην καλύτερη εκτέλεση και επομένως η όποια επεξεργασία δεν έχει να κάνει τόσο με λόγους αισθητικής.
Το βιβλίο μπορούσε παλιότερα να το προμηθευτεί κάποιος είτε από το σύλλογο, δε ξέρω αν υπάρχει ακόμα, είτε από το βιβλίο της αποστολικής διακονίας και από άλλα βιβλιοπωλεία. Για το τι συμβαίνει αυτή την περίοδο το ΚΕΠΕΜ λογικά μπορεί να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους εδώ.
Θα πρέπει, για αυτούς που δε γνωρίζουν να αναφερθεί, ότι ο Σ. Καράς έχει γράψει δεκάδες χιλιάδες σελίδες κειμένων εκκλησιαστικής μουσικής κυριολεκτικά με το χέρι του και όχι δηλαδή με υπολογιστή ή σε τυπογραφείο. Πρόκειται όχι για δικές του συνθέσεις αλλά για επεξεργασία των παλαιών και κλασσικών μουσικών κειμένων. Δηλαδή έχουν προστεθεί διαστολές, ώστε να μπορεί εύκολα να ψαλλεί το μέλος με ρυθμό, έχουν προστεθεί αναπνοές ώστε να μη κόβονται λέξεις στη μέση κάτι που δυστυχώς το συναντάμε πολύ συχνά, έχουν προστεθεί έλξεις ώστε να γίνεται όσο πιο πιστά η εκτέλεση των διαστημάτων και αρκετά ακόμα.
Όπως λοιπόν γράφουν και τα βιβλία στην εισαγωγή, είναι αδύνατο σε τόσες δεκάδες χιλιάδες σελίδες να μην υπάρχουν μικρολαθάκια ανεπαίσθητα κατά την ώρα του ψαλσίματος βέβαια, αλλά που κάποιος μπορεί να ανακαλύψει μόνο με εξονυχιστικό έλεγχο και αφού γνωρίζει πολύ καλά ορθογραφία της εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής.
Έτσι είναι εκτός λογικής ανάμεσα στους εκατομμύρια χαρακτήρες που έγραψε ο αείμνηστος δάσκαλος Σίμωνας Καράς, να βρίσκουμε ένα χαρακτήρα που μπορεί να ήθελε ή να μην ήθελε ψηφιστό για παράδειγμα και να το κάνουμε σημαία και να μιλάμε για ανορθογραφία. Αυτό που έχει κάνει ο Σ. Καράς είναι απλά απίστευτο. Μοναδική δουλειά που πρέπει να αγαπά κανείς υπερβολικά την ψαλτική δηλαδή ουσιαστικά να αγαπά και να πιστεύει το σκοπό της για να τα καταφέρει.
Για το θέμα του καλύτερου ψάλτη... δεν έχω ψηφίσει. Τι θα λέγατε για μια ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου αγίου;
Πιστεύω πως δεν υπάρχει καλύτερος ψάλτης, το έχω γράψει αυτό. Δηλαδή κάποια στιγμή σε μια ιδιωτική προσωπική συζήτηση, σίγουρα μπορεί να πει κανείς πως ο τάδε είναι ο καλύτερος ψάλτης. Όμως όταν το δει κάποιος το θέμα πιο σοβαρά και αναλυτικά, μακριά από προσωπικές αδυναμίες καταλαβαίνει πως δε μπορεί να στηριχθεί ούτε επιστημονικά μα ούτε και πνευματικά τέτοιος (αδόκιμος) όρος.
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω αναλυτικά κάποια πράγματα για να γίνω κατανοητός ώστε να αποφευχθούν οι όποιες παρεξηγήσεις.
Την Τρίτη το απόγευμα λίγο πριν την ώρα του εσπερινού άνοιξα το youtube και άκουγα διαβάζοντας το δοξαστικό όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο για να το μάθω όσο γίνεται καλύτερα και αυτό άλλωστε αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία αυτών των οπτικοακουστικών αρχείων.
Όπως μπορεί να δει ο οποιοσδήποτε ένας εκ των αγαπητών συνδρομητών (subscribers), με παρακάλεσε εκείνη την ώρα να ανεβάσω κάπου το κείμενο σε μορφή pdf για να το ψάλλει στο ναό του προφανώς. Καθώς το rapidshare είχε διαγράψει το σύνδεσμο (όταν τα αρχεία είναι ανενεργά μετά την παρέλευση ενός μήνα διαγράφονται), το ανέβασα εδώ ώστε να μη ξαναδιαγραφεί και όχι για να προκαλέσω τα γνωστά μέλη.
Στον ίδιο φάκελο που υπήρχε αυτό το pdf ήταν και το άλλο κείμενο σε μορφή εικόνας jpg. Έτσι με την ευκαιρία αυτή ανέβασα και αυτό. Δεν είμαι σίγουρος όμως για την προέλευσή του. Πρέπει να είναι αυτό που είπε ο κ. Νεοκλής, από τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου. Όμως ούτε το χρησιμοποίησα στην εκκλησία, ούτε το διάβασα πριν το στείλω αυτό το αρχείο εικόνας.
Τα σχόλια επομένως του κυρίου Τσακίρογλου που αναφέρονται αποκλειστικά και μόνο στο αρχείο εικόνας τα βρίσκω μάλλον σωστά και τον ευχαριστώ για την επισήμανσή του και πιστεύω πως αποτελεί παράδειγμα ο τρόπος που εκφράζει τις διαφωνίες ή απορίες του σε διάφορα θέματα εδώ σε αυτή την κοινότητα.
Από κει και πέρα αν ο οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί κάποια από τα λεγόμενα παλαιά σημάδια, φταίει ο αείμνηστος δάσκαλος Σ. Καράς; Υπάρχει λογική σε αυτό τώρα; Δε θέλω να γράψω τίποτα άλλο σχετικά με αυτό.
Το κείμενο αυτό σε μορφή pdf αποτελεί ένα μικρό δείγμα από το εκατοντάδων σελίδων μουσικό μηναίο του μηνός Αυγούστου του συλλόγου προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής. Βρίσκεται στον πρώτο τόμο. Υπάρχουν και μήνες που απαρτίζονται από τρεις τόμους! Η επεξεργασία, που έγινε για προσωπική χρήση, έχει να κάνει με τη διχρωμία και την πρόσθεση της αρκτικής μαρτυρίας σε κάθε σημείο που αλλάζει ο ήχος και τα περιθώρια ανάμεσα σε κάθε ήχο. Με βοηθά αρκετά αυτός ο τρόπος στην καλύτερη εκτέλεση και επομένως η όποια επεξεργασία δεν έχει να κάνει τόσο με λόγους αισθητικής.
Το βιβλίο μπορούσε παλιότερα να το προμηθευτεί κάποιος είτε από το σύλλογο, δε ξέρω αν υπάρχει ακόμα, είτε από το βιβλίο της αποστολικής διακονίας και από άλλα βιβλιοπωλεία. Για το τι συμβαίνει αυτή την περίοδο το ΚΕΠΕΜ λογικά μπορεί να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους εδώ.
Θα πρέπει, για αυτούς που δε γνωρίζουν να αναφερθεί, ότι ο Σ. Καράς έχει γράψει δεκάδες χιλιάδες σελίδες κειμένων εκκλησιαστικής μουσικής κυριολεκτικά με το χέρι του και όχι δηλαδή με υπολογιστή ή σε τυπογραφείο. Πρόκειται όχι για δικές του συνθέσεις αλλά για επεξεργασία των παλαιών και κλασσικών μουσικών κειμένων. Δηλαδή έχουν προστεθεί διαστολές, ώστε να μπορεί εύκολα να ψαλλεί το μέλος με ρυθμό, έχουν προστεθεί αναπνοές ώστε να μη κόβονται λέξεις στη μέση κάτι που δυστυχώς το συναντάμε πολύ συχνά, έχουν προστεθεί έλξεις ώστε να γίνεται όσο πιο πιστά η εκτέλεση των διαστημάτων και αρκετά ακόμα.
Όπως λοιπόν γράφουν και τα βιβλία στην εισαγωγή, είναι αδύνατο σε τόσες δεκάδες χιλιάδες σελίδες να μην υπάρχουν μικρολαθάκια ανεπαίσθητα κατά την ώρα του ψαλσίματος βέβαια, αλλά που κάποιος μπορεί να ανακαλύψει μόνο με εξονυχιστικό έλεγχο και αφού γνωρίζει πολύ καλά ορθογραφία της εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής.
Έτσι είναι εκτός λογικής ανάμεσα στους εκατομμύρια χαρακτήρες που έγραψε ο αείμνηστος δάσκαλος Σίμωνας Καράς, να βρίσκουμε ένα χαρακτήρα που μπορεί να ήθελε ή να μην ήθελε ψηφιστό για παράδειγμα και να το κάνουμε σημαία και να μιλάμε για ανορθογραφία. Αυτό που έχει κάνει ο Σ. Καράς είναι απλά απίστευτο. Μοναδική δουλειά που πρέπει να αγαπά κανείς υπερβολικά την ψαλτική δηλαδή ουσιαστικά να αγαπά και να πιστεύει το σκοπό της για να τα καταφέρει.
Για το θέμα του καλύτερου ψάλτη... δεν έχω ψηφίσει. Τι θα λέγατε για μια ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου αγίου;
Πιστεύω πως δεν υπάρχει καλύτερος ψάλτης, το έχω γράψει αυτό. Δηλαδή κάποια στιγμή σε μια ιδιωτική προσωπική συζήτηση, σίγουρα μπορεί να πει κανείς πως ο τάδε είναι ο καλύτερος ψάλτης. Όμως όταν το δει κάποιος το θέμα πιο σοβαρά και αναλυτικά, μακριά από προσωπικές αδυναμίες καταλαβαίνει πως δε μπορεί να στηριχθεί ούτε επιστημονικά μα ούτε και πνευματικά τέτοιος (αδόκιμος) όρος.
Last edited by a moderator: