Μερικά κλασσικά μέλη συνήθως σύντομα, συλλαβικά όπως π.χ. τα τυπικά του Πέτρου Λαμπαδαρίου παρουσιάζουν ορισμένες θέσεις που εάν ψαλλούν όπως είναι γραμμένες ακούγονται ίσως κάπως παράξενα, ασυνήθιστα σε σχέση με νεώτερες καταγραφές. Π.χ. η αρχή των Τυπικών πιό πάνω χωρίς κλάσμα στο Αμήν και διάφορες άλλες παρόμοιες.
Πρέπει να ψάλλονται τα μέλη αυτά ακριβώς όπως είναι γραμμένα ή μήπως επειδή ήταν ακόμα κοντά στην εποχή της γραφής του Πέτρου, ο χρόνος που υποννοούν οι μουσικές φράσεις δεν έχει καταγραφεί επακριβώς και επαφίεται στον ψάλτη να αναπληρώσει κατά την εμπειρία ή και κατά βούληση; Π.χ. να προοσθέσει μια καθυστέρηση στο Αμήν των Τυπικών του Πέτρου και να το ξεχωρίσει από το «ευλόγει».
Έχω παρατηρήσει οτι οι Αγιορείτες κάποτε παρεμβάλλουν χρόνους εδώ και αντιμετωπίζουν τη σημειογραφία τέτοιων μελών κάπως ελεύθερα ώστε να ισορροπήσουν οι μουσικές φράσεις (ή για να πάρουν ανάσα, άλλο αυτό). Ενδιαφέρουσα και η σύγκριση με τα Τυπικά της Αγιορείτικης παραδόσεως όπως τα διέσωσε η προφορική παράδοση.
Πρέπει να ψάλλονται τα μέλη αυτά ακριβώς όπως είναι γραμμένα ή μήπως επειδή ήταν ακόμα κοντά στην εποχή της γραφής του Πέτρου, ο χρόνος που υποννοούν οι μουσικές φράσεις δεν έχει καταγραφεί επακριβώς και επαφίεται στον ψάλτη να αναπληρώσει κατά την εμπειρία ή και κατά βούληση; Π.χ. να προοσθέσει μια καθυστέρηση στο Αμήν των Τυπικών του Πέτρου και να το ξεχωρίσει από το «ευλόγει».
Έχω παρατηρήσει οτι οι Αγιορείτες κάποτε παρεμβάλλουν χρόνους εδώ και αντιμετωπίζουν τη σημειογραφία τέτοιων μελών κάπως ελεύθερα ώστε να ισορροπήσουν οι μουσικές φράσεις (ή για να πάρουν ανάσα, άλλο αυτό). Ενδιαφέρουσα και η σύγκριση με τα Τυπικά της Αγιορείτικης παραδόσεως όπως τα διέσωσε η προφορική παράδοση.