Αναστασιματάριον Δημητρίου Κουτσαρδάκη (1929)

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#21
Μπορεί και να τρωγαν φίλε Κώστα.Εγώ όμως μίλησα για το συγκεκριμένο πρόσωπο και μάλιστα για το συγκεκριμένο μάθημα.Τώρα περί ορέξεως κολοκυθόπιτα μια που είναι και νηστεία.Απο κει και πέρα φίλε μου, υπάρχουν που να πάρει και στην μουσική μας κάποια αντικειμενικά στοιχεία αξιολόγησης.Δεν είναι όλα τι μας αρέσει.Ευχαριστώ
στη μελοποιία τι ακριβώς θεωρείτε ως αντικειμενικό στοιχείο αξιολόγησης? αντικειμενικά εγώ θα σκεφτόμουν σαν κλασική γραμμή το δοξαστάριο του Πέτρου. Μόνο αυτό όμως θα χρησιμοποιούσατε στη λατρεία? Με ποιο κριτήριο παραδέχεστε του Στανίτσα και όχι του Κουτσαρδάκη?
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#22
στη μελοποιία τι ακριβώς θεωρείτε ως αντικειμενικό στοιχείο αξιολόγησης? αντικειμενικά εγώ θα σκεφτόμουν σαν κλασική γραμμή το δοξαστάριο του Πέτρου. Μόνο αυτό όμως θα χρησιμοποιούσατε στη λατρεία? Με ποιο κριτήριο παραδέχεστε του Στανίτσα και όχι του Κουτσαρδάκη?
Ωραία λοιπόν φίλε Κώστα συγκρινε με τον Πέτρο και θα καταλάβεις τι εννοώ.Δεν μπορεί σήμερα να ξεκινούμε την μελοποια σε λευκό χαρτί.Υπάρχουν κανόνες που καθορίζουν τις θέσεις και τις γραμμές του κάθε ήχου.Ο Κουτσαρδάκης σχεδόν τους αγνοεί γράφοντας αυτή την σύνθεση.Τώρα με τον Στανίτσα που λές δεν είναι το ίδιο γιατί αυτός στηρίζεται στα κλασσικά κείμενα κάνοντας αναλύσεις η βάζοντας δοκιμασμένες θέςεις στο ψαλσιμό του.Αλλά για να είμαι ειλικρινής και γω κακώς ψάλλω απο τον Στανίτσα.Κατα την αποψή μου όλα έχουν γραφεί εδω και χρόνια και σχεδόν τίποτα δεν χρειάζεται να γραφεί απο τα κλασσικά κείμενα.Αυτό που χρειάζεται είναι να μάθουμε να τα ψέλνουμε και όχι απλώς να μετροφωνούμε.Ευχαριστώ
 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
#23
Ωραία λοιπόν φίλε Κώστα συγκρινε με τον Πέτρο και θα καταλάβεις τι εννοώ.Δεν μπορεί σήμερα να ξεκινούμε την μελοποια σε λευκό χαρτί.Υπάρχουν κανόνες που καθορίζουν τις θέσεις και τις γραμμές του κάθε ήχου.Ο Κουτσαρδάκης σχεδόν τους αγνοεί γράφοντας αυτή την σύνθεση.Τώρα με τον Στανίτσα που λές δεν είναι το ίδιο γιατί αυτός στηρίζεται στα κλασσικά κείμενα κάνοντας αναλύσεις η βάζοντας δοκιμασμένες θέςεις στο ψαλσιμό του.Αλλά για να είμαι ειλικρινής και γω κακώς ψάλλω απο τον Στανίτσα.Κατα την αποψή μου όλα έχουν γραφεί εδω και χρόνια και σχεδόν τίποτα δεν χρειάζεται να γραφεί απο τα κλασσικά κείμενα.Αυτό που χρειάζεται είναι να μάθουμε να τα ψέλνουμε και όχι απλώς να μετροφωνούμε.Ευχαριστώ
Μπράβο Αντώνη +100 και επαυξάνω...
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#24
Ωραία λοιπόν φίλε Κώστα συγκρινε με τον Πέτρο και θα καταλάβεις τι εννοώ.Δεν μπορεί σήμερα να ξεκινούμε την μελοποια σε λευκό χαρτί.Υπάρχουν κανόνες που καθορίζουν τις θέσεις και τις γραμμές του κάθε ήχου.Ο Κουτσαρδάκης σχεδόν τους αγνοεί γράφοντας αυτή την σύνθεση.Τώρα με τον Στανίτσα που λές δεν είναι το ίδιο γιατί αυτός στηρίζεται στα κλασσικά κείμενα κάνοντας αναλύσεις η βάζοντας δοκιμασμένες θέςεις στο ψαλσιμό του.Αλλά για να είμαι ειλικρινής και γω κακώς ψάλλω απο τον Στανίτσα.Κατα την αποψή μου όλα έχουν γραφεί εδω και χρόνια και σχεδόν τίποτα δεν χρειάζεται να γραφεί απο τα κλασσικά κείμενα.Αυτό που χρειάζεται είναι να μάθουμε να τα ψέλνουμε και όχι απλώς να μετροφωνούμε.Ευχαριστώ
και βέβαια καταλαβαίνω, γι αυτό και σας έκανα αυτή την ερώτηση...
Για μένα, Στανίτσας και Κουτσαρδάκης ανήκουν ακριβώς στην ίδια κατηγορία μελοποιών, οι οποίοι δεν καταγράφουν απλά αναλύσεις αλλά καινοτομούν.
Προσοχή, δεν πετσοκόβουν, γράφουν σωστά...
Πολλά δοξαστικά και των δύο μου φαίνονται υπερβολικά, πολλά μου αρεσουν πολύ.
Συμφωνώ οτι πρέπει να μάθουμε να τα ψάλλουμε κι όχι να τα μετροφωνούμε, αλλά αυτό όσο ισχύει για τον Πέτρο, άλλο τόσο ισχύει και για τους προαναφερόμενους.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#25
Η ψαλτική αγαπητέ Κώστα μαθαίνεται μόνο μέσα από τα κλασσικά κείμενα γιατί τα άλλα δεν μπορούν παρά μόνο μετροφωνικά να αποδωθούν.Είναι ετοιμη τροφή και δεν χωράει το προσωπικό στοιχείο του ψάλλοντα γιατί ο συνθέτης δεν αφήνει περιθώρια για αυτό μια που έγραψε συμφωνα με τις δυνατότητες της δικιής του φωνής.Για να γίνω πιο σαφής σου λέω ότι για πχ στην φράση- Κύριε- στο κεκραγάριο του α ας πούμε απο τον Ιωάννη ,μπορεί κάποιος να την αποδώσει με 3 τουλαχιστον διαφορετικούς αλλά παραδοσιακούς τρόπους,ενώ αν την πείς απο τον Καραμάνη πχ πρέπει να την αποδώσεις όπως την γράφει αυτός.Οχι λοιπόν στα FASTFOOD καλύτερα οι ταβέρνες που οι γεύσεις δεν είναι πάντα ίδιες αλλά είναι γεύσεις.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#27
... όλα έχουν γραφεί εδω και χρόνια και σχεδόν τίποτα δεν χρειάζεται να γραφεί απο τα κλασσικά κείμενα.
Οι εκκλησιαστικές τέχνες, μεταξύ αυτών και η μουσική, μακράν απέχουν από το να έχουν εξαντληθεί. Και φυσικά πολλά μένουν ακόμη να ειπωθούν, να γραφτούν, να ζωγραφιστούν, και να ψαλλούν. Όλα αυτά είναι μεν παράδοση, η οποία όμως, αν δεν είναι νεκρή, συνεχώς θα εξελίσσεται και θα ανταποκρίνεται στις εκάστοτε χρονικές αλλά και τοπικές συνθήκες. Για παράδειγμα η εκκλησιαστική τέχνη στη Ρωσία διαφέρει από τη δική μας ή και απ' αυτήν της Αμερικής ή της Κορέας.
Δεν θα μπορούσα λοιπόν να απορρίψω a priori κάθε απόπειρα διαφορετικής μελοποίησης. Όλοι και όλα όμως κρίνονται. Αν το σώμα της εκκλησίας είναι ζωντανό και σε εγρήγορση, τότε οι όποιες αλλαγές θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#28
Οι εκκλησιαστικές τέχνες, μεταξύ αυτών και η μουσική, μακράν απέχουν από το να έχουν εξαντληθεί. Και φυσικά πολλά μένουν ακόμη να ειπωθούν, να γραφτούν, να ζωγραφιστούν, και να ψαλλούν. Όλα αυτά είναι μεν παράδοση, η οποία όμως, αν δεν είναι νεκρή, συνεχώς θα εξελίσσεται και θα ανταποκρίνεται στις εκάστοτε χρονικές αλλά και τοπικές συνθήκες. Για παράδειγμα η εκκλησιαστική τέχνη στη Ρωσία διαφέρει από τη δική μας ή και απ' αυτήν της Αμερικής ή της Κορέας.
Δεν θα μπορούσα λοιπόν να απορρίψω a priori κάθε απόπειρα διαφορετικής μελοποίησης. Όλοι και όλα όμως κρίνονται. Αν το σώμα της εκκλησίας είναι ζωντανό και σε εγρήγορση, τότε οι όποιες αλλαγές θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αν μπορείτε να γράψετε καλύτερες μελωδίες για παράδειγμα στις αργές δοξολογίες τότε κάντε το.Η ελευθερία είναι δεδομένη όπως όμως και η κριτική σε κάτι που τίθεται σε κοινή θέα.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#30
Τέλος του Αναστασιματαρίου Δ.ΚΟΥΤΣΑΡΔΑΚΗ
και τω Θεω ημων δόξα.
Τελικά ήταν αρκετά πιο δύσκολο και χρονοβόρο να τα φτιάξω. Ωστόσο σε 3 ώρες περίπου τελείωσα τους 2 πρώτους ήχους και τους αναβάζω. Αύριο η συνέχεια.

ΧΣ
 

Attachments

#31
haris1963 Θα κανεις ενα κοπο επιπλεον σε παρακαλουμε να μας εχεις και το υπολοιπο σε Pdf?Βοηθαει πολυ περισσοτερο απ'οτι σε jpg ενα ενα.Ευχαριστουμε για τον χρονο και διαθεση
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#32
haris1963 Θα κανεις ενα κοπο επιπλεον σε παρακαλουμε να μας εχεις και το υπολοιπο σε Pdf?Βοηθαει πολυ περισσοτερο απ'οτι σε jpg ενα ενα.Ευχαριστουμε για τον χρονο και διαθεση
Το δουλεύω φίλε Genesis. Τελειώνω σήμερα τους 3 επόμενους ήχους και μέχρι το Σάββατο τους 3 τελευταίους. Μετά το κάνετε και βιβλίο :wink:

ΧΣ
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#34
...και μέχρι το Σάββατο τους 3 τελευταίους
Ουφ!!! Εντάξει, Σάββατο αργά το βράδυ είναι, ψιλοσυνεπής είμαι πάλι... :rolleyes:

Τώρα τη συνέχεια την ξέρετε. Εκτύπωση σε 2πλή όψη, άντε κανένα-δυό κόπιες για δώρο σε φίλους, περιμετρικό δέσιμο (2-3 ευρώ) και ...στο Αναλόγιο.

ΧΣ
 

Attachments

thodoris

Θεόδωρος Σύρπης
#37
Κ. Γιαννόπουλε,

ο Κουτσουράδης ήταν δάσκαλος του Ταλιαδώρου και όχι ο Κουτσαρδάκης....προσοχή στις ανακρίβειες...ειδικά όταν ακούγονται απο το στόμα σας....

με εκτίμηση
 
#38
Κ. Γιαννόπουλε,

ο Κουτσουράδης ήταν δάσκαλος του Ταλιαδώρου και όχι ο Κουτσαρδάκης....προσοχή στις ανακρίβειες...ειδικά όταν ακούγονται απο το στόμα σας....

με εκτίμηση
Διαβάστε όλα τα μηνύματα
Ε.Γ.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#39
....προσοχή στις ανακρίβειες...ειδικά όταν ακούγονται απο το στόμα σας....
[Σημείωμα συντονιστή] Σε παρακαλώ (και όλους) να είμαστε πιό ανεκτικοί ιδιαίτερα όταν γράφουμε ανώνυμα. Κανείς δεν είναι αλάνθαστος και η μνήμη πολλές φορές απατά όλους μας. Ευχαριστώ.
 

George

Ιεροψάλτης
#40
Ουφ!!! Εντάξει, Σάββατο αργά το βράδυ είναι, ψιλοσυνεπής είμαι πάλι... :rolleyes:

Τώρα τη συνέχεια την ξέρετε. Εκτύπωση σε 2πλή όψη, άντε κανένα-δυό κόπιες για δώρο σε φίλους, περιμετρικό δέσιμο (2-3 ευρώ) και ...στο Αναλόγιο.

ΧΣ
Το "περιμετρικό δέσιμο" δεν το κατάλαβα, εγώ σπιράλ τα κάνω, υπάρχει κάτι καλύτερο?
 
Top