[Ανακοίνωση] Ανακοίνωση της ΟΜΣΙΕ για την Εγκύκλιο 26/18-4-2013 της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

#62
Θέλω να βρίσκω την πραγματική αιτία κάθε προβλήματος ή τουλάχιστον προσπαθώ να κινούμαι προς αυτήν την κατεύθυνση.
Για το παρόν θέμα, θεωρώ πως η αιτία της αντίδρασής μας για τη σχετική εγκύκλιο 26η/18-04-13 της Ι. Αρχ. Αθηνών, είναι η προσήλωσή μας στο "Μαμωνά". "Δανείζομαι" από το Φ. Κόντογλου τα παρακάτω:
"Ο διάβολος λέγεται και Μαμωνάς που θα πει Παράς. Μαμωνάς λεγότανε ένα σιχαμερό είδωλο που προσκυνούσανε οι ειδωλολάτρες της Συρίας, είδωλο του χρυσαφιού, του πλούτου, των λεφτών , της καλοπέρασης...................................................................................................................
Ο Χριστός λοιπόν, τούτο τον Μαμωνά, τούτο τον χρυσό διάβολο μας τον έδειξε για τον πιο επικίνδυνο εχθρό του Θεού. Από τη μια μεριά έβαλε τον Θεό, κι από την άλλη έβαλε τον Μαμωνά. Τον ένα αντίκρυ στον άλλον. «Κανένας, λέγει, δεν μπορεί να δουλεύει σε δύο αφεντικά, γιατί ή τον έναν θα μισήσει και τον άλλον θα αγαπήσει ή θα αφοσιωθεί στον ένα και τον άλλον θα καταφρονήσει. Δεν μπορείτε να προσκυνάτε και τον Θεό και τον Μαμωνά».
.................................................................................................................................................................................................
Από την καταραμένη αγάπη για τον Παρά πηγάζουνε όλα τα κακά , όλες οι συμφορές της ανθρωπότητας.
Αυτό είναι φανερό σε κάθε περίσταση, μα ιδιαίτερα σήμερα, σε τούτον τον αμαρτωλό αιώνα που ζούμε.
....................................................................................................................................................................................................
Αυτό το τέρας του Μαμωνά που καταπλακώνει σήμερα τον κόσμο , έχει πολλά κεφάλια σαν το θηρίο τής Αποκαλύψεως. Αλλά τα δύο από αυτά είναι τα πιο μεγάλα.Το ένα λέγεται Μεγαλομανία και το άλλο Χρυσαφολατρία. Αν κοιτάξεις όμως καλά θα δεις πως και αυτά τα δύο κεφάλια είναι ένα και μοναχό, σαν τού διπρόσωπου Ιανού. Γιατί φιλαργυρία και μεγαλομανία είναι δυο στρίγκλες σε ένα κορμί ενωμένες.
............................................................................................................................................................................................................
Ω κόσμε ! Σε τι ξεπεσμό έχεις καταντήσει…! Είσαι βουλιαγμένος μέσα στη λάσπη και θαρρείς πως δροσίζεσαι μέσα σε κρυσταλλένια νερά.
..............................................................................................................................................................................................................
Βλέπεις λοιπόν πως ο Μαμωνάς βασίλεψε πια στον κόσμο, από τη μια άκρη ως την άλλη, κι έκανε την καρδιά του ανθρώπου ένα σπήλαιο , γεμάτο οχιές και φρύνους ;;.................................................................................................................................................................................................
Γιατί το πάθος των λεφτών τα φέρνει όλα πίσω του".
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, "ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΝΘΗ - ΤΟ ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΕΙΔΩΛΑ".
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#63
Καλός ο Κόντογλου, αλλά οχι όταν χρησιμοποιείται ως πρόσχημα, για ν' αποφύγει κανείς να δει την πραγματικότητα. Δηλαδή όταν ο (τυχών) εργοδότης κατακρατά τα οφειλόμενα του εργαζομένου κι αυτός διαμαρτύρεται, τότε κατ' εσένα υπηρετεί τον μαμωνά; Μήπως αλλιώς τα λέει η Αγία Γραφή γι' αυτή την περίπτωση;
 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ (ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ)
#64
Θέλω να βρίσκω την πραγματική αιτία κάθε προβλήματος ή τουλάχιστον προσπαθώ να κινούμαι προς αυτήν την κατεύθυνση.
Για το παρόν θέμα, θεωρώ πως η αιτία της αντίδρασής μας για τη σχετική εγκύκλιο 26η/18-04-13 της Ι. Αρχ. Αθηνών, είναι η προσήλωσή μας στο "Μαμωνά". "Δανείζομαι" από το Φ. Κόντογλου τα παρακάτω:
"Ο διάβολος λέγεται και Μαμωνάς που θα πει Παράς. Μαμωνάς λεγότανε ένα σιχαμερό είδωλο που προσκυνούσανε οι ειδωλολάτρες της Συρίας, είδωλο του χρυσαφιού, του πλούτου, των λεφτών , της καλοπέρασης....................................... .................................................. ..........................
Ο Χριστός λοιπόν, τούτο τον Μαμωνά, τούτο τον χρυσό διάβολο μας τον έδειξε για τον πιο επικίνδυνο εχθρό του Θεού. Από τη μια μεριά έβαλε τον Θεό, κι από την άλλη έβαλε τον Μαμωνά. Τον ένα αντίκρυ στον άλλον. «Κανένας, λέγει, δεν μπορεί να δουλεύει σε δύο αφεντικά, γιατί ή τον έναν θα μισήσει και τον άλλον θα αγαπήσει ή θα αφοσιωθεί στον ένα και τον άλλον θα καταφρονήσει. Δεν μπορείτε να προσκυνάτε και τον Θεό και τον Μαμωνά».
.................................................. .................................................. .................................................. ...........................................
Από την καταραμένη αγάπη για τον Παρά πηγάζουνε όλα τα κακά , όλες οι συμφορές της ανθρωπότητας.
Αυτό είναι φανερό σε κάθε περίσταση, μα ιδιαίτερα σήμερα, σε τούτον τον αμαρτωλό αιώνα που ζούμε.
.................................................. .................................................. .................................................. ..............................................
Αυτό το τέρας του Μαμωνά που καταπλακώνει σήμερα τον κόσμο , έχει πολλά κεφάλια σαν το θηρίο τής Αποκαλύψεως. Αλλά τα δύο από αυτά είναι τα πιο μεγάλα.Το ένα λέγεται Μεγαλομανία και το άλλο Χρυσαφολατρία. Αν κοιτάξεις όμως καλά θα δεις πως και αυτά τα δύο κεφάλια είναι ένα και μοναχό, σαν τού διπρόσωπου Ιανού. Γιατί φιλαργυρία και μεγαλομανία είναι δυο στρίγκλες σε ένα κορμί ενωμένες.
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ....
Ω κόσμε ! Σε τι ξεπεσμό έχεις καταντήσει…! Είσαι βουλιαγμένος μέσα στη λάσπη και θαρρείς πως δροσίζεσαι μέσα σε κρυσταλλένια νερά.
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......
Βλέπεις λοιπόν πως ο Μαμωνάς βασίλεψε πια στον κόσμο, από τη μια άκρη ως την άλλη, κι έκανε την καρδιά του ανθρώπου ένα σπήλαιο , γεμάτο οχιές και φρύνους ;;................................................ .................................................. .................................................. .............................................
Γιατί το πάθος των λεφτών τα φέρνει όλα πίσω του".
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, "ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΝΘΗ - ΤΟ ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΕΙΔΩΛΑ".
εγω συμφωνω απολυτα με τα παραπανο... κ απο σημερα θα αρχισω να κανω το εξησ.... θα βγαλω πολλα αντιγραφα απο το εν λογο κειμενο... θα ερχετε η εφορια θα τουσ στελνω ενα αντιγραφο... το ρευμα αλλο ενα... ο ενασ ο αλλοσ αντιγραφο αυτων... ασ σοβαρευτουμε... καλα ολα αυτα κ συμφωνω κ τα σεβομαι....αλλα ζουμε σε μια οργανωμενη κοινωνια με υποχρεωσεισ κ με οικογενειεσ... ασ κανουν πρωτη ολοι οι κληρικοι τα οσα λεει ο κοντογλου που αυτοι εξαλλου τα ξερουν κ καλυτερα αφου ειναι ανωτεροι μασ, κ υστερα εγω πρωτοσ.... ελεοσ... ασ καποιοσ θελει να πιστευει κ να εφαρμοζει ολα αυτα ντουγρου για μοναστηρ μαχαλα ή αγιο οροσ μπαξε.... θεε μου συγχωραμε... αλλα οταν υποτιμουν την νοημοσινη μου γινομαι παλαβοσ
 
#65
Από τη στιγμή που ο "Μαμωνάς - παράς" "μπήκε", με άγριες διαθέσεις, στον Εκκλησιαστικό χώρο, "τύφλωσε τους οφθαλμούς" των εργαζομένων σ΄αυτόν και τους έκανε να θεωρήσουν το μέσο (χρήμα) ως αυτοσκοπό!
Έτσι, εξηγείται το γεγονός, ότι όταν αναφερόμαστε σε κάποιον Ιερό Ναό να τον ονομάζουμε "ωμά - εργοδότη"!
Ο σκοπός της Εκκλησίας, είναι άλλος!
Αν δείτε, στα θέματα "Ζητείται ψάλτης", τα μηνύματα των συναδέλφων, που αναφέρονται στις αμοιβές (δώρα - μισθούς) των Ιεροψαλτών, θα καταλάβετε ότι, ή είμαστε σε λάθος κατεύθυνση, σε σχέση με τον παραπάνω σκοπό, ή ακόμα χειρότερα έχουμε "χάσει την μπάλα"!
Δικαιολογώ και κατανοώ τους συναδέλφους που ζουν από το Αναλόγιο!
Πολλοί άλλοι, όμως, που αρθρώνουμε εμπεριστατωμένους λόγους ώστε να "στηρίξουμε τους πενιχρούς μισθούς μας", έχουμε και δεύτερη ή και τρίτη εργασία! Σε μια εποχή, που οι άνεργοι, με πτυχία και μεταπτυχιακά ή διδακτορικά, είναι εκατοντάδες χιλιάδες.......................................................................................
 
Last edited:
#66
Αγαπητέ Νεκτάριε. Νομίζω ότι όλοι εδώ μέσα γνωρίζουν τι είναι η εκκλησία και ποια είναι η αποστολή της.
Όμως ένας ιερέας, χρωστάει σε ένα ψάλτη από ...προ ετών τεσσάρων 3μηνιάτικα και κάτι βενζίνες για 34 φορές * 70 χλμ = 2380χλμ, και αυτός ο άνθρωπος έχει να ταίσει 4 παιδιά. Μάλιστα μόλις θα τελείωσε το τάισμα, καλή ώρα σαν κι εμένα, και θα διάβασε το μνμ σου και κάτι παρόμοια μνμ και θα κάθεται να σας απαντήσει, παρόλο που σηκώνεται χαράματα για να πάει να ψάλλει.
Οι απαντήσεις και οι απόψεις του ιερέα, όπως φαντάζομαι, θα ταίριαζαν με τις δικές σας. Ίσως να σας διαβάζει κιόλας και να χαίρεται. Να χαίρεστε κι εσείς τις απόψεις σας. Κι αφού έχετε τόση πίστη και θεολογική κατάρτιση, δεν μου στέλνετε 600ευρώ να του δώσω που τα χρειάζεται άμεσα για τα παιδάκια του και άλλα 1000 για μαζεμένους λογαριασμούς. Να μην γίνεται και ενοχλητικός σε αυτούς που του χρωστάνε. Και θα του εξηγήσω εγω για τον μαμμωνά και τι είναι εκκλησία.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#67
Θέλω να βρίσκω την πραγματική αιτία κάθε προβλήματος ή τουλάχιστον προσπαθώ να κινούμαι προς αυτήν την κατεύθυνση.
Για το παρόν θέμα, θεωρώ πως η αιτία της αντίδρασής μας για τη σχετική εγκύκλιο 26η/18-04-13 της Ι. Αρχ. Αθηνών, είναι η προσήλωσή μας στο "Μαμωνά". "Δανείζομαι" από το Φ. Κόντογλου τα παρακάτω:
"Ο διάβολος λέγεται και Μαμωνάς που θα πει Παράς. Μαμωνάς λεγότανε ένα σιχαμερό είδωλο που προσκυνούσανε οι ειδωλολάτρες της Συρίας, είδωλο του χρυσαφιού, του πλούτου, των λεφτών , της καλοπέρασης...................................................................................................................
Ο Χριστός λοιπόν, τούτο τον Μαμωνά, τούτο τον χρυσό διάβολο μας τον έδειξε για τον πιο επικίνδυνο εχθρό του Θεού. Από τη μια μεριά έβαλε τον Θεό, κι από την άλλη έβαλε τον Μαμωνά. Τον ένα αντίκρυ στον άλλον. «Κανένας, λέγει, δεν μπορεί να δουλεύει σε δύο αφεντικά, γιατί ή τον έναν θα μισήσει και τον άλλον θα αγαπήσει ή θα αφοσιωθεί στον ένα και τον άλλον θα καταφρονήσει. Δεν μπορείτε να προσκυνάτε και τον Θεό και τον Μαμωνά».
.................................................................................................................................................................................................
Από την καταραμένη αγάπη για τον Παρά πηγάζουνε όλα τα κακά , όλες οι συμφορές της ανθρωπότητας.
Αυτό είναι φανερό σε κάθε περίσταση, μα ιδιαίτερα σήμερα, σε τούτον τον αμαρτωλό αιώνα που ζούμε.
....................................................................................................................................................................................................
Αυτό το τέρας του Μαμωνά που καταπλακώνει σήμερα τον κόσμο , έχει πολλά κεφάλια σαν το θηρίο τής Αποκαλύψεως. Αλλά τα δύο από αυτά είναι τα πιο μεγάλα.Το ένα λέγεται Μεγαλομανία και το άλλο Χρυσαφολατρία. Αν κοιτάξεις όμως καλά θα δεις πως και αυτά τα δύο κεφάλια είναι ένα και μοναχό, σαν τού διπρόσωπου Ιανού. Γιατί φιλαργυρία και μεγαλομανία είναι δυο στρίγκλες σε ένα κορμί ενωμένες.
............................................................................................................................................................................................................
Ω κόσμε ! Σε τι ξεπεσμό έχεις καταντήσει…! Είσαι βουλιαγμένος μέσα στη λάσπη και θαρρείς πως δροσίζεσαι μέσα σε κρυσταλλένια νερά.
..............................................................................................................................................................................................................
Βλέπεις λοιπόν πως ο Μαμωνάς βασίλεψε πια στον κόσμο, από τη μια άκρη ως την άλλη, κι έκανε την καρδιά του ανθρώπου ένα σπήλαιο , γεμάτο οχιές και φρύνους ;;.................................................................................................................................................................................................
Γιατί το πάθος των λεφτών τα φέρνει όλα πίσω του".
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, "ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΝΘΗ - ΤΟ ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΕΙΔΩΛΑ".
Η αιτία της αντίδρασης των ιεροψαλτών ΔΕΝ είναι ο μαμωνάς.

Για τους ψάλτες δε τα βρίσκω ταιριαστά αυτά γιατί ο ψάλτης δε παίρνει μισθό, παρά ένα βοήθημα. Μπορεί, οι περισσότεροι ψάλτες να τα έχουν μεγάλη ανάγκη για τις καθημερινές τους ανάγκες, όμως δεν παύει το ποσό να είναι ελάχιστο.
Σα ψάλτες έχουμε οπωσδήποτε πειρασμούς, αλλά όχι τη φιλοχρηματία, άλλου είδους, όπως ο εγωϊσμός, η αυτοπροβολή και άλλα ακόμα που τα ξέρουμε λίγο πολύ αφού τα έχουμε εντωπισει και στον εαυτό μας.

Όταν όμως στην πλειοψηφία των ιεροψαλτών το βοήθημα αυτό καταλήγει στις άμεσες ανάγκες, όπως πληρωμή των λογαριασμών και δανείων, όταν η πλειοψηφία των ιεοροψαλτών παραμένει ανασφάλιστη, ενώ θα επιθυμούσε να είχε ασφάλεια, όταν τις περισσότερες φορές ζητιανεύει σχεδόν για να πάρει αυτό το μικρό βοήθημα, είναι τουλάχιστον προκλητικό και προσβλητικό να διαβάζει κανείς σε ψαλτική κοινότητα για τη δήθεν φιλοχρηματία των ιεροψαλτών.
και απογοητευτικό...:(
 
#68
Σεβόμενος τις αποφάσεις, τους κανονισμούς και τις επιλογές της μητέρας Εκκλησίας, για όλα τα θέματα και για το συγκεκριμένο, που αφορά "το ακανθώδες" πρόβλημα του μισθού των Ιεροψαλτών και ειδικότερα την κατάργηση των επιδομάτων - δώρων στα οποία η 26η/18-04-2013 εγκύκλιος της Ι. Αρχ. Αθηνών αναφέρεται,
θα 'λεγα ότι: "Έχουν γνώση οι φύλακες..."
Εξ' άλλου: "Χαίρετε και αγαλλιάσθε, ότι ο μισθός υμών πολύς εν τοις ουρανοίς...!"
 
#69
Σεβόμενος τις αποφάσεις, τους κανονισμούς και τις επιλογές της μητέρας Εκκλησίας, για όλα τα θέματα και για το συγκεκριμένο, που αφορά "το ακανθώδες" πρόβλημα του μισθού των Ιεροψαλτών και ειδικότερα την κατάργηση των επιδομάτων - δώρων στα οποία η 26η/18-04-2013 εγκύκλιος της Ι. Αρχ. Αθηνών αναφέρεται,
θα 'λεγα ότι: "Έχουν γνώση οι φύλακες..."
Εξ' άλλου: "Χαίρετε και αγαλλιάσθε, ότι ο μισθός υμών πολύς εν τοις ουρανοίς...!"
Με αυτά συμφωνούμε Νεκτάριε. Με τα ιεραποστολικά όμως...να σου στείλω το IBAN;
 
#70
Αγαπητέ Νεκτάριε, τα πράγματα είναι απλά, όποιος εργάζεται στην εκκλησία (ιερέας, ψάλτης, νεωκόρος κλπ.) πρέπει να ζει από την εκκλησία. Έτσι πρέπει να γίνεται κανονικά
 
#71
Για να δούμε σε πόσο "διαφορετική συχνότητα εκπέμπουμε", σε σχέση με τους Αγίους της Εκκλησίας, αναφέρω, σχετικά λόγια του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού:
" Δεν έχω μήτε σακούλα, μήτε σπίτι, μήτε κασέλα, μήτε δεύτερο ράσο
αλλά παρακαλώ τον Θεό να μη μου δώσει μέχρι τέλους τής ζωής μου,
γιατί σαν κάνω αρχή να παίρνω άσπρα ( λεφτά ),
έχασα τούς αδελφούς μου..."
Θα υπογραμμίσω και πάλι ότι αναφέρομαι όχι στους συναδέλφους που ζουν από το Αναλόγιο, αλλά σ' όλους τους υπόλοιπους, οι οποίοι είμαστε πλειοψηφία και ταυτόχρονα, εκτός από Ιεροψάλτες, άλλος τυγχάνει δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος και διδάσκει είτε σε Μ. σχολές - Ωδεία, είτε παραδίδει μαθήματα κατ' οίκον, άλλος είναι ελεύθερος επαγγελματίας και ταυτόχρονα κάνει τα ίδια με τους πρώτους, άλλος εκτός από Ιεροψάλτης ασκεί αγροτικό επάγγελμα κ.ά.
Σ' όλους εμάς θα συνιστούσα, προσγείωση στην πτωχευμένη πνευματικά - αξιακά και οικονομικά κατάσταση, διότι δάνεια και λογαριασμούς, "που τρέχουν" έχουν και χιλιάδες συνάνθρωποι μας, χωρίς καμία εργασία επιπλέον! (πιθανόν, κάποιοι, χωρίς το βασικό βιοποριστικό επάγγελμα για την εξασφάλιση του προς το ζειν)!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#72
Καλὸ εἶναι νὰ ἀποφεύγουμε τὶς ψευδοηθικοδιδακτικὲς ὑποκρισίες.

Ὁ καθένας κάνει κουμάντο πόσα βάζει βάζει στὸ πορτοφόλι του καὶ τὶ κάνει στο κρεββάτι του.

Ὅλα τ' ἄλλα στὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως ...
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#73
Ειλικρινώς θλίβομαι με αυτήν την κατάσταση, με αυτήν την μυωπική και κατά το δοκούν ερμηνεία του Ευαγγελίου... Μόλις πάει ο ψάλτης να διεκδικήσει κάτι καλύτερο, αρχίζουμε αμέσως τα: ο μαμωνάς, ο σατανάς, ο εξαποδώ, ο Βαάλ, Ο Βεελζεβούλ, ο έτσι, ο αλλιώς... ΉΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ!!!
ΌΧΙ ΆΛΛΟ ΚΆΡΒΟΥΝΟ!!!

Ζητάμε μια αξιοπρέπεια, μια σωστή οικονομική αντιμετώπιση του ιδρώτα μας. Τίποτε άλλο!!!
:mad::mad::mad:
Υ.Γ.:Κοίτα που στο τέλος θα βγούμε και πλούσιοι... Βρε μπας και όλα αυτά τα χρόνια ζούσαμε αλλού;
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
Υ.Γ. 2: Δεν αναφέρομαι σε ΚΑΝΈΝΑΝ προσωπικά...
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#74
Και για να δικαιολογήσω το ύφος μου, απλά σας αναφέρω (αν δεν το έχετε ήδη σκεφτεί) τα εξής:
1. Υπάρχουν συνάδελφοι αύριο που θα χρειαστεί να μετακινηθούν αρκετά χιλιόμετρα μακρυά από το σπίτι τους για να φτάσουν στο ναό που υπηρετούν. Μήπως υπηρετούν και αυτοί το χρήμα όταν ζητάνε το κάτι παραπάνω; Όχι βέβαια...
2. Υπάρχουν συνάδελφοι που καταπονήθηκε η φωνή τους, γιατί έκαναν λειτουργία κάθε μέρα το 40ήμερο. Μήπως υπηρετούν και αυτοί το χρήμα όταν αγωνιούν για τα μισθολογικά τους, ή όταν αγανακτούν στις μειώσεις μισθών και στις όποιες περικοπές δώρων; Ασφαλώς όχι...
3. Υπάρχουν προϊστάμενοι και άλλοι ανώτεροι που μπορεί να διαβάζουν αυτό το φόρουμ. Ποια εικόνα νομίζετε ότι αποκομίζουν, βλέποντάς μας διχασμένους ως προς τα οικονομικά; Ασφαλώς και αποκομίζουν την εικόνα του διχασμένου ψάλτη, του ανήμπορου, του όχι και πολύ ενδιαφερόμενου και τους δίνεται η δυνατότητα έτσι να μας κάνουν ότι θέλουν περί τα μισθολογικά, γιατί απλά υπάρχει διχασμός... Και όχι μόνο φέτος, αλλά και του χρόνου και του παραχρόνου να μας μειώσουν κι άλλο τους μισθούς. Αν όμως εμείς είμαστε όλοι ενωμένοι περί των οικονομικών μας και αυτή η εικόνα της αγανάκτησης έφτανε σε αυτούς, έστω και μέσω αυτού του φόρουμ, πολλά ίσως να μην είχαν γίνει από αυτά που έγιναν... Μήπως και θα φοβόντουσαν λίγο, αναγκασμένοι να βάλλουν νερό στο κρασί τους; Γιατί μέχρι τώρα μόνο ο ψάλτης το νέρωνε... Ισχύει αυτό που λέει η παροιμία: ''η ισχύς εν τη ενώσει''.
Πάντα φιλικά και με αγάπη.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#75
...
Θα υπογραμμίσω και πάλι ότι αναφέρομαι όχι στους συναδέλφους που ζουν από το Αναλόγιο, αλλά σ' όλους τους υπόλοιπους, οι οποίοι είμαστε πλειοψηφία και ταυτόχρονα, εκτός από Ιεροψάλτες, άλλος τυγχάνει δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος και διδάσκει είτε σε Μ. σχολές - Ωδεία, είτε παραδίδει μαθήματα κατ' οίκον, άλλος είναι ελεύθερος επαγγελματίας και ταυτόχρονα κάνει τα ίδια με τους πρώτους, άλλος εκτός από Ιεροψάλτης ασκεί αγροτικό επάγγελμα κ.ά.
Σ' όλους εμάς θα συνιστούσα, προσγείωση στην πτωχευμένη πνευματικά - αξιακά και οικονομικά κατάσταση, διότι δάνεια και λογαριασμούς, "που τρέχουν" έχουν και χιλιάδες συνάνθρωποι μας, χωρίς καμία εργασία επιπλέον! (πιθανόν, κάποιοι, χωρίς το βασικό βιοποριστικό επάγγελμα για την εξασφάλιση του προς το ζειν)!
Ωραία αφού ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία κάτσε στην υπηρεσία σου πότισε τα δεντράκια σου και μην μιλάς καθόλου. Για να είμαστε ψάλτες ξέρουμε τι λένε τα Ευαγγέλια και οι Απόστολοι, με το να μας κάνεις κήρυγμα υποτιμάς την νοημοσύνη μας και γίνεσαι γραφικός. Άφησε εμάς τους ανέργους να ζητάμε και λίγο ψωμάκι. Δεν καταλαβαίνεις πόσο σπαστικός έχεις καταντήσει.
Δεν ήθελα να γράψω σε αυτό το θέμα γιατί με πικραίνει που άνθρωποι που μοχθούν για την την γλώσσα την μουσική και γενικά την καθεαυτού ελληνική τέχνη είμαστε ο τελευταίος τροχός της αμάξης σε αυτήν την χώρα. Που θα πρεπε να είμαστε πρώτοι στα σχολεία να δείχνουμε στα παιδιά μουσική και ανάγνωση να διαδίδουμε τον λόγο, την παράδοση μας, που με τόσο κόπο και φροντίδα μάθαμε και μαθαίνουμε, να μας έχουν στα όπα όπα έπρεπε! Αντιθέτως τόσοι και τόσοι αγράμματοι αποτυχημένοι φάλτσοι ανίδεοι πάνε και γίνονται παπάδες και βολεύεται σε χρόνο dt κι έχουν να ζουν τις γυναικούλες τους και τα παιδάκια τους, κανείς δεν μιλάει για αυτούς. Εμείς τι είμαστε δηλαδή στο πηγάδι κατουρήσαμε; Να ψάχνουμε δουλειές εδώ και κει να μας κοροϊδεύει ο κάθε εργοδότης, να μην μας κολλάει ένσημα κανείς! στο έλεος του Θεού είμαστε!
δεν είμαστε λοιπόν όλοι βολεμένοι κυρ Νεκτάριε, αυτά να πάς να τα γράψεις σε άλλα φόρουμ δεν ξέρω ποιο, όχι εδώ. Πρέπει επιτέλους η πολιτεία και η Εκκλησία να καταλάβει τον θησαυρό ο οποίος χάνεται και την παράδοση η οποία δυστυχώς σβήνει από αδιαφορία και απάθεια για όλα αυτά που πρεσβεύει ένας ψάλτης.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#76
Δεν εξετάζω το θέμα συνδικαλιστικά. Με απασχολεί το μέλλον μας όχι μόνο το δικό μας αλλά και της μουσικής της χώρας μας και όλου του πολιτισμού. Κανένας δεν ενδιαφέρεται για τους ζωντανούς φορείς πολιτισμού όπως είμαστε κι εμείς οι ψάλτες. Όταν είμαστε οι τελευταίοι σε όλα, στους επαίνους, στους μισθούς, στο κομμάτι της πίττας κάτι δεν πάει καλά. Πού είναι το "άρχοντας" πού είναι η θέση η πρώτη που έχει ο ψάλτης ανάμεσα στον λαό που είναι η αξιοπρέπεια μας;ε; πού είναι; Τι είμαστε τελοσπάντων; Μόνο κάτι γριούλες και παππούδες παλιοί χριστιανοί μιας άλλης εποχής έρχονται και μας εμψυχώνουν και μας λένε έναν καλό λόγο. Το πρώτο που ζητάμε είναι αγάπη και κατανόηση στο έργο που επιτελούμε. Ούτε αυτό έχουμε δυστυχώς.
Λίγοι είναι οι παπάδες οι δεσποτάδες που έχουν μείνει και μας στηρίζουν και τους ευχαριστώ, ξέρουν αυτοί για ποιους ομιλώ.
Δεν θέλω αμοιβή για να δοξάζω τον Κύριο αυτό το κάνω τσάμπα κύριε Νεκτάριε. Θέλω όμως έναν τρόπο να μπορώ να ζήσω με αξιοπρέπεια.
 
#77
Αγαπητέ Ευάγγελε σύμφωνα με τα γραπτά σου διακρίνω την αγωνία σου για την Βυζαντινή μουσική μας, όμως ο Θεός δεν θα επιτρέψει να συμβεί κάτι αρνητικό, συνέχισε να κάνεις αυτό που επιτελείς και χωρίς να σε γνωρίζω πιστεύω οτι το κάνεις πολύ καλά και με φόβο Θεού.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#78
Αγαπητέ Ευάγγελε σύμφωνα με τα γραπτά σου διακρίνω την αγωνία σου για την Βυζαντινή μουσική μας, όμως ο Θεός δεν θα επιτρέψει να συμβεί κάτι αρνητικό, συνέχισε να κάνεις αυτό που επιτελείς και χωρίς να σε γνωρίζω πιστεύω οτι το κάνεις πολύ καλά και με φόβο Θεού.
ευχαριστώ πολύ
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#79
Η διάλυση του ενοριακού τρόπου ζωής είναι η αιτία όλων των στραβών!
Διαβάστε εδώ όλο το ιστορικό της εκκλησιαστικής περιουσίας από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας κύριο κύριο Σεραφείμ: http://www.impantokratoros.gr/830E060F.print.el.aspx

Για το πως λειτουργούσαν παλιά οι ενορίες με ενημέρωσε γνωστός παλιός παραδοσιακός πρωτοψάλτης: Οι επίτροποι και ο λαός ήταν αυτοί που έπαιρναν αποφάσεις για τον ναό πλήρωναν τον παπά, τον ψάλτη και ό,τι άλλο από την περιουσία και τα έσοδα του ναού.

Αν δεν επιστραφεί η περιουσία στην Εκκλησία και η διαχείριση της στον λαό μέσω των επιτρόπων όπως ήταν παλιά, αν δεν λειτουργήσει πάλι η ενορία δεν πρόκειται να διορθωθεί τίποτα.

Αν λειτουργήσουμε κι εμείς σαν δημόσιοι υπάλληλοι, με δεδομένο μισθό από το κράτος, η καταστροφή θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Την Ρωμιοσύνη την ανέστησε και την συντήρησε η ενορία, το άθλημα να ζεις και να ελέγχεσαι από τους άλλους. Με δόλιο τρόπο κατήργησαν αυτόν τον τρόπο, κατήργησαν τον τρόπο ζωής της Εκκλησίας! Αν δεν γυρίσουν τα πράγματα όπως παλιά, τελείωσαν όλα!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#80
Η διάλυση του ενοριακού τρόπου ζωής είναι η αιτία όλων των στραβών!
Διαβάστε εδώ όλο το ιστορικό της εκκλησιαστικής περιουσίας από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας κύριο κύριο Σεραφείμ: http://www.impantokratoros.gr/830E060F.print.el.aspx

Για το πως λειτουργούσαν παλιά οι ενορίες με ενημέρωσε γνωστός παλιός παραδοσιακός πρωτοψάλτης:

Οι επίτροποι και ο λαός ήταν αυτοί που έπαιρναν αποφάσεις για τον ναό πλήρωναν τον παπά, τον ψάλτη και ό,τι άλλο από την περιουσία και τα έσοδα του ναού.

Αν δεν επιστραφεί η περιουσία στην Εκκλησία και η διαχείριση της στον λαό μέσω των επιτρόπων όπως ήταν παλιά, αν δεν λειτουργήσει πάλι η ενορία δεν πρόκειται να διορθωθεί τίποτα.

Αν λειτουργήσουμε κι εμείς σαν δημόσιοι υπάλληλοι, με δεδομένο μισθό από το κράτος, η καταστροφή θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Την Ρωμιοσύνη την ανέστησε και την συντήρησε η ενορία, το άθλημα να ζεις και να ελέγχεσαι από τους άλλους. Με δόλιο τρόπο κατήργησαν αυτόν τον τρόπο, κατήργησαν τον τρόπο ζωής της Εκκλησίας! Αν δεν γυρίσουν τα πράγματα όπως παλιά, τελείωσαν όλα!
Εἶναι γνωστὲς ὅμως στοὺς παλαιότερους ἡ αὐθαιρεσία τοῦ συστήματος ποὺ περιγράφεις, ὅταν «ἐπίτροποι» κατέβαζαν ἀκόμη καὶ διὰ τῆς βίας ἐν μέσω ἀκολουθίας τὸν ψάλτη ποὺ δὲν ἤθελαν ...

Ὅσο γιὰ τοὺς δημοσίους ὑπαλλήλους τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι οἱ ὑπάλληλοι ἀλλὰ οἱ προϊστάμενοι ποὺ δὲν ἐλέγχουν τὴν ἐργασία τους ... Τὸ ψάρι πάντα ἀπὸ τὸ κεφάλι βρωμάει ...
 
Top