Αναγνώστης α΄ και β΄

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Καλημέρα, και καλό υπόλοιπο της Μ. Σαρακοστής.

Θα ήθελα να ρωτήσω στην περίπτωση που έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε 2 αναγνώστες, υπάρχουν οδηγίες σχετικά με το τι λέει ο α΄ και ο β΄; Όπως γίνεται με τους χορούς; Μιλώ κυρίως για τη Μεγαλη Εβδομάδα που εχει πολλά αναγνώσματα.

Ευχαριστώ.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Καλημέρα, και καλό υπόλοιπο της Μ. Σαρακοστής.

Θα ήθελα να ρωτήσω στην περίπτωση που έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε 2 αναγνώστες, υπάρχουν οδηγίες σχετικά με το τι λέει ο α΄ και ο β΄; Όπως γίνεται με τους χορούς; Μιλώ κυρίως για τη Μεγάλη Εβδομάδα που έχει πολλά αναγνώσματα.

Ευχαριστώ.
Καλημέρα!
κ. Ευστάθιε, εδώ, θα κινδυνεύσουμε να 'χουμε δύο βασικούς ιεροψάλτες, για πολλούς λόγους, λες να βρεθούν δύο αναγνώστες;
Εάν ΝΑΙ, τότε αφενός μεν, θα μιλάμε για επιστροφή σ' άλλες εποχές π.χ. όπως αυτήν "της ακμής του Βυζαντίου", που οι χοροί ήταν πολυπληθείς & σε πλήρη ανάπτυξη (σύνθεση) αφετέρου δε, θα αποτελεί εξαίρεση αυτό το Αναλόγιο του οποίου η σύνθεση "παρουσιάζει την πολυτέλεια" να στελεχώνεται από δύο (02) αναγνώστες!
Όπως και να 'χει, η απάντηση στο ερώτημά σας είναι απλή:
Ο πρώτος ψάλτης του χορού, θα ορίσει ποιος από τους δύο αναγνώστες - "διαβαστές", θα αναγνώσει τι.
 
Last edited:

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Καλημέρα!
κ. Ευστάθιε, εδώ, θα κινδυνεύσουμε να 'χουμε δύο βασικούς ιεροψάλτες, για πολλούς λόγους, λες να βρεθούν δύο αναγνώστες;
Εάν ΝΑΙ, τότε αφενός μεν, θα μιλάμε για επιστροφή σ' άλλες εποχές π.χ. όπως αυτήν "της ακμής του Βυζαντίου", που οι χοροί ήταν πολυπληθείς & σε πλήρη ανάπτυξη (σύνθεση) αφετέρου δε, θα αποτελεί εξαίρεση αυτό το Αναλόγιο του οποίου η σύνθεση "παρουσιάζει την πολυτέλεια" να στελεχώνεται από δύο (02) αναγνώστες!
Όπως και να 'χει, η απάντηση στο ερώτημά σας είναι απλή:
Ο πρώτος ψάλτης του χορού, θα ορίσει ποιος από τους δύο αναγνώστες - "διαβαστές", θα αναγνώσει τι.

κ. Νεκτάριε,

Εμείς εδώ στον Ι.Ναό των 3 Ιεραρχών του Leeds (UK) έχουμε την πολυτέλεια! Διότι περί πολυτέλειας πρόκειται. Φυσικά, είχα σκοπό να αναθέσω κατά το δοκούν, απλώς σκέφτηκα μήπως κάποιος έχει υπόψη κάποια σχετική προφορική ή ακόμη καλύτερα γραπτή παράδοση.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Τὸ μόνο στοιχεῖο ποὺ ἐντόπισα ἀφορᾶ τὸν δομέστικο τῶν ἀναγνωστῶν στὴν ᾀσματικὴ τριθέκτη τῆς Καθαρᾶς Δευτέρας στὸ χφ. Δρέσδης Α 104 πραξαπόστολος-τυπικὸ Μεγάλης Ἐκκλησίας πρὸ τοῦ ἔτους 1080 ἔκδ. К.К. Акентьев Типикон Великой Церкви Cod. Dresde A 104, 2009.
 

Attachments

  • Pages from χφ. Δρέσδης A-104 2009.pdf
    134.1 KB · Views: 9
Αδελφοί, ας πω και γω μια γνώμη!
Επειδή όντως ούτε γω έχω βρει κάτι γραμμένο και επειδή ήταν στα άμεσα ενδιαφέροντά μου, ρώτησα και μίλησα με αρκετούς ανθρώπους και επιστράτευσα και λίγο κοινή λογική Β και, φυσικά, και την προσωπική μου πείρα!!

Επειδή ρωτάτε για Μεγάλη Εβδομάδα [ και για να παινέψω και γω τα γένια μου ] θα σας παρέπεμπα στην εργασία μου, εδώ!
Γράφω αναλυτικά σε μικρές "πρακτικές επεξηγήσεις/παραινέσεις" αναφορικά με το Τυπικό τι θα ήταν καλό να γίνεται!!!
[ Ας είναι στην ανοχή των Τυπικαρίων, αλλά θεωρώ ότι εφόσο απευθυνόμουν στους Ιεροψαλτες του 2021 μ.Χ. και εξής, έδωσα κάποιες κατευθυντηρίους που ανταποκρίνονται στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ]

Και τέλος, αν δεν υπάρχουν δύο αναγνώστες, ας γίνουμε εμεις ο δεύτερος κάπου! Είναι τόσα τα κείμενα και τόσο μαγικά ... Πάντα διεκδικούσα την ανάγνωση κι ας είχαμε και 2 και 3 και 4 αναγώστες!

Εύχεσθε!
 
Και θα προσθέσω ότι πάντα καλό είναι ν αξιολούμε κατά περίπτωση!
Αν όλοι οι Αναγνώστες μας μπορούν να διαβάσουν άψογα ας κατανέμονται ισότιμα όλα τα αναγνώσματα (Ψαλμοί, προφητείες κλπ κλπ)
Αλλιώς μπορούμε να δώσουμε το δύσκολο ανάγνωσμα σε κάποιον που μπορεί καλύτερα!
Πάντως καλό είναι να κάνουμε εναλλαγές!
ΑΝ μπορούμε!
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Στὸ κείμενο Περὶ ἐκκλησιαστικῶν ὀφφικίων ἀναφέρεται καὶ ὁ πριμικήριος ἀναγνώστης (Εὐχολόγιον Goar 1730 σ. 226).
Καλημέρα.
Με δεδομένο ότι υπήρχε "πρώτος στην τάξη" αναγνώστης - " πριμικήριος", θα ήταν κι άλλοι αναγνώστες στο χορό!
 
Last edited:
Top