Ανέκδοτη Δοξολογία Πέτρου Βυζαντίου, ήχος β΄ (Χορός Ψαλτών Παν. Νεοχωρίτη)

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#1
Χορός ψαλτών υπό την διεύθυνση του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Παναγιώτη Νεοχωρίτη ερμηνεύει ανέκδοτη Δοξολογία σε μέλος Πέτρου Βυζαντίου και σε ήχο β΄. Η Εξήγηση της Δοξολογίας στη Νέα Μέθοδο πραγματοποιήθηκε από τους καθηγητές Θωμά Αποστολόπουλο και Εμμανουήλ Γιαννόπουλο. Η πρώτη εκτέλεση της Δοξολογίας έλαβε χώρα σε συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Μουσικολογικής Σπουδής με τίτλο: «Πέτρος ο Βυζάντιος, Πρωτοψάλτης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας (†1808)», την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, στον ιερό ναό του Aγ. Γεωργίου-Ροτόντα και τελούσε υπό την πνευματική αιγίδα της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και την ευλογία του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου

http://www.pemptousia.gr/video/anek...antiou-ichos-v-choros-psalton-pan-neochoriti/
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
#2
Γιατί στην παρουσίαση της Δοξολογίας αποσιωπάται το που βρέθηκε η συγκεκριμένη δοξολογία στην πρωτότυπη γραφή; Δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει στην παρουσίαση ενός μέλους η απόκρυψη των στοιχείων ταυτότητάς του...
Άλλωστε, για όσους έχουν λίγο ασχοληθεί με αυτά τα θέματα είναι γνωστό το που βρίσκεται η συγκεκριμένη δοξολογία. Οι υπόλοιποι γιατί πρέπει να επιστρατέψουν ...τη φαντασία τους για να μαντέψουν σε ποιο μυστηριώδες χειρόγραφο κώδικα (και ποίων πολύ αξιόλογων μουσικών) ανθολογείται;
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#3
"... και όπως μπορείτε να δείτε στο Πρόγραμμα...".
Τίποτα δεν αποσιωπάται και καμιά επιστράτευση δεν χρειάζεται. Είναι όλα τα στοιχεία δημοσιευμένα στο Πρόγραμμα, το οποίο μοιράστηκε σε κάθε παρευρισκόμενο. Το να διαβαστεί πριν την ψαλμώδηση όλη η παράθεση των χειρογράφων, γραφέων, χρονολογιών, κρίθηκε περιττό. Έχουν αποτυπωθεί εντύπως.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#4
Ας μη γίνεται ιδιωτική συζήτηση. Όποιος ξέρει και έχει τα στοιχεία, ας τα αναγράψει και εδώ, για όσους δεν παρευρίσκονταν και δεν έχουν δει το πρόγραμμα.
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
#5
"... και όπως μπορείτε να δείτε στο Πρόγραμμα...".
Τίποτα δεν αποσιωπάται και καμιά επιστράτευση δεν χρειάζεται. Είναι όλα τα στοιχεία δημοσιευμένα στο Πρόγραμμα, το οποίο μοιράστηκε σε κάθε παρευρισκόμενο. Το να διαβαστεί πριν την ψαλμώδηση όλη η παράθεση των χειρογράφων, γραφέων, χρονολογιών, κρίθηκε περιττό. Έχουν αποτυπωθεί εντύπως.
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Δεν γίνεται σαφές από την φράση "... και όπως μπορείτε να δείτε στο Πρόγραμμα..." ότι εκεί (στο πρόγραμμα) δίνονται περισσότερα στοιχεία. Οπότε εμείς που πληροφορούμαστε μόνο από το βίντεο που αναρτήθηκε, τελικά δεν πληροφορούμαστε.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#6
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Δεν γίνεται σαφές από την φράση "... και όπως μπορείτε να δείτε στο Πρόγραμμα..." ότι εκεί (στο πρόγραμμα) δίνονται περισσότερα στοιχεία. Οπότε εμείς που πληροφορούμαστε μόνο από το βίντεο που αναρτήθηκε, τελικά δεν πληροφορούμαστε.
Σωστά. Μάλλον παράληψη της Πεμπτουσίας. Εδώ δε διαχωρίζει το ποιος εξήγησε τι (ο κ. Γιαννόπουλος τη Δοξολογία και ο κ. Αποστολόπουλος το Ασματικό, που όμως δεν το έψαλαν) και αναγράφει μαζί τους εξηγητές... Στο πρόγραμμα υπάρχει δημοσιευμένο και το μέλος της εξηγήσεως - αν και ο χοράρχης το άλλαξε αρκετά.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#7
... Στο πρόγραμμα υπάρχει δημοσιευμένο και το μέλος της εξηγήσεως ....
Αν είναι εύκολο, ας το ανεβάσει κάποιος.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#8
... Στο πρόγραμμα υπάρχει δημοσιευμένο και το μέλος της εξηγήσεως - αν και ο χοράρχης το άλλαξε αρκετά.
Εννοείς το διασκεύασε, χάριν εκτελέσεως; Ας ανεβεί και εδώ, αφού «μοιράστηκε σε κάθε παρευρισκόμενο».
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#9
Εννοείς το διασκεύασε, χάριν εκτελέσεως; Ας ανεβεί και εδώ, αφού «μοιράστηκε σε κάθε παρευρισκόμενο».
Έχει ήδη αναρτηθεί προσαρμοσμένη στις αισθητικές αντιλήψεις του φιλοξενούντος blog
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#10
Το μέλος της Δοξολογίας είναι λιτό, ωστόσο στην εξήγησή του κάποια σημεία «ξενίζουν» ή δεν έχουν την (αναμενόμενη) «ροή» ενός κλασικού κειμένου. Επισυνάπτω ένα παράδειγμα, μαζί με μια αντίστοιχη, αν όχι ταυτόσημη, μουσική φράση από τις αργές Καταβασίες του Πέτρου Βυζαντίου. Κάθε σχόλιο δεκτό.
 

Attachments

Maragkos Nikos

Ως ο άσωτος υιός ήλθον καγω Οικτιρμων...
#11
Το μέλος της Δοξολογίας είναι λιτό, ωστόσο στην εξήγησή του κάποια σημεία «ξενίζουν» ή δεν έχουν την (αναμενόμενη) «ροή» ενός κλασικού κειμένου. Επισυνάπτω ένα παράδειγμα, μαζί με μια αντίστοιχη, αν όχι ταυτόσημη, μουσική φράση από τις αργές Καταβασίες του Πέτρου Βυζαντίου. Κάθε σχόλιο δεκτό.
Απλά εκτιμώ ότι ο συνθέτης έχει αναλύσει πιο λεπτομερώς κάποιες θέσεις που έτσι κι αλλιώς εκτελούνταν σύμφωνα με την προηγουμένη προφορική παράδοση.
 

Maragkos Nikos

Ως ο άσωτος υιός ήλθον καγω Οικτιρμων...
#13
Αυτή δεν είναι η εξέλιξη της μουσικής μας ότι γίνεται προοδευτικά μεγαλύτερη ανάλυση στα σημαδοφωνα και στις μουσικές φράσεις;Αυτην την εξελιξη βλέπουμε στους δημιουργούς με το πέρασμα των αιώνων ανάλογα και με τις προσθήκες απο τα ακούσματα και το περιβάλλον του καθενός.Οπότε και ο Πέτρος ο Βυζάντιος όπως και νεότεροι του ίσως να ήθελε στην συγκεκριμένη δοξολογία να δείξει σημεία της πιο αναλελυμενης γραφής που σημαίνει πιο απλά θέλω να βλέπω στην παρτα ότι εκτελώ επακριβώς.
 
Top