Ανάλυση ερμηνείας «Αλληλούια» Σίμωνος Καρά (μέρος β΄)

Θανασακης

Παλαιό Μέλος
#1
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#3
Θανασακης;132550 said:
Για ακουστε κ αυτο εδω το Αλληλουιαριο Σιμωνος Καρρα απο το youtube

http://www.youtube.com/watch?v=e8WYL-tCgoA

Ας μην κρινουμε προσωπα κ ας σχολιασουμε μονο μουσικα...
Δεν θα σας ρωτησω,αν σας αρεσει ακουστικα το κομματι αυτο,γιατι ολοι μπορουμε να ακουμε,ο,τιδηποτε,ακομα και εκτος παραδοσεως...Αλλωστε,γουστα ειναι αυτα...
-Προσωπικα λοιπον,εσεις,θεωρειτε,οτι το παραπανω ακουσμα,εχει σχεση με Β.Μ.;...
-Αν εχει σχεση με ψαλτικη;
-Αν στηριζεται στην ψαλτικη που μας παρεδοσαν οι προκατοχοι μας;
Γιατι,αν ναι,τοτε τι θελουμε και ακουμε εκεινον τον κακομοιρη τον Στανιτσα...τον Πριγγο...τον Ιωαννιδη και αλλους μεγιστους ΨΑΛΤΕΣ...που ελιωσαν,στην κυριολεξια,τα κορμια τους πανω στα αναλογια;...
Τι τα θελουμε τα ακουσματα;...
Επιτελους,πεταξτε, ο,τι εχετε και ακουτε....Καρα και ιλαροχορευτικες(για να μην πω,σκυλαδικες) χορωδιες...:cool: Ονοματα,δεν λεμε...:wink::D

Σχετικο, εδω:

Προσοχη απο 8:57-9:40

http://youtu.be/mbrxe1mMGBo
 
Last edited:

Θανασακης

Παλαιό Μέλος
#4
Ο Στανιτσας εκτελουσε την διπλοπεταστη για την οποια κατηγορησε τον Καρα ναι η' οχι?
Εγω δεν ειμαι ουτε στανιτσικος(με την εννοια που του προσδιδετε) ουτε καραικος...Απλα κ οι δυο προσεφεραν στην ψαλτικη μας παραδοση...Δηλαδη το αλληλουιαριο του Καρα που οπως ειπατε ειναι "χορευτικη συνθεση" δεν σας αρεσει? Και ενταξει περαν του αν σας αρεσει η' οχι ,ειναι τοσο αντιθετο με την βυζαντινη μας παραδοση? η' μηπως βλαφτηκε η Μουσικη απο τις συνθεσεις του Καρα? Για τον Στανιτσα δεν τιθεται θεμα ,ο ανθρωπος κενταει ομως κ οι δυο εχουν αφησει ιστορια κ ας μην ξαχναμε οτι ο Καρας εχει αναδειξει μεγαλους δασκαλους κ ψαλτες...
Καλημερα κ Χρονια Πολλα!:)
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#5
''Ο Στανιτσας εκτελουσε την διπλοπεταστη για την οποια κατηγορησε τον Καρα ναι η' οχι? ''
Παρεθεσε μια ηχογραφηση του Στανιτσα,για να ακουσουμε αυτο το εφευρημα, που λεγεται...διπλοπεταστη.:confused:

''Εγω δεν ειμαι ουτε στανιτσικος(με την εννοια που του προσδιδετε) ουτε καραικος.''

Ουτε εγω,αλλα,πρεπει να εισαι στανιτσικος,για να καταλαβεις τις διαφορες;...
Τοσοι αλλοι ψαλτες υπαρχουν για μελετη. Και ομως,μεταξυ τους μοιαζουν και ακους τα ιδια,τις ιδιες αναλυσεις,κλπ. Και ξερετε γιατι; Γιατι ειδαν,ακουσαν,εζησαν απο κοντα τους μεγαλους!...
Εδω, γιατι ακουμε την Αρτα και τα Γιαννενα;...
Και μετα με ρωτατε,αν αυτο που ακουσα,ειναι Β.Μ.; Ειδικα αυτια πρεπει να εχεις για να το καταλαβεις;...

''η' μηπως βλαφτηκε η Μουσικη απο τις συνθεσεις του Καρα?''

Με τετοια ακουσματα,τι να τις κανεις τις συνθεσεις,φιλε μου;
Πρωτα το ακουσμα και μετα η γραφη... Νομιζω,το εχει αναφερει και αλλος συναδελφος,σε σχετικη συζητηση...:wink:

''ο Καρας εχει αναδειξει μεγαλους δασκαλους κ ψαλτες..''

Οk σεβαστη η αποψη... Αλλα για μια αλλη,δικη τους μουσικη...Οχι για τη Βυζαντινη και να με συγχωρεις...:wink:

Ακουσε,συγκρινε και μετα,βγαλε τα συμπερασματα σου....

Αυτα, με αγαπη:)

Χρονια πολλα!
 
Last edited:

Θανασακης

Παλαιό Μέλος
#6
Κατ'αρχην ευχαριστω που απαντησατε...Οσον αφορα τις συνθεσεις του Καρα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ μου αρεσουν...Κ ιδιαιτερως το αλληλουιαριο...Εσας ειλικρινα μιληστε μου ,δεν σας αρεσει? Ναι οντως καπου ξεφευγει κ γινεται "ιλαροχορευτικο" οπως ειπατε αλλα ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ το παραβλεπω γιατι ειναι πραγματικα πολυ ωραιο! Κ ο κοσμος πολλες φορες στην Εκκλησια τετοια ακουσματα θελει να ακουσει...Οπως καποτε ειχε πει ο Στανιτσας (οταν ειχε ερθει να ψαλλει στην περιοχη μου) απαντωντας στην παρατηρηση του Δεσποτη να μην κανει "αμανεδες", ειπε "ασε μωρε τον κοσμο να ακουσει 2 πραγματα,για αυτα ερχεται εκκλησια"...Οσον αφορα τους μαθητες του Καρα επειδη τους εχω ακουσει (οπως επισης κ χορωδιες) ειναι εξαιρετοι...Προσωπικα μου αρεσουν...Μπορει να μην εχουν ΤΟ υφος αλλα κ αυτα τα ακουσματα δεν ειναι ΕΚΤΟΣ της παραδοσης μας! Εχουν κ αυτα τη γοητεια τους! Δεν ειναι ας πουμε σαν το Επτανησιακο υφος(που προσωπικα δεν μου αρεσει)! :D
Καλημερα!:)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#7
Παρότι είχα ξαναγράψει την γνώμη μου στο θέμα αυτό, ότι δηλαδή μου άρεσε, άλλωστε αποτελεί τμήμα του ρεπερτορίου της χορωδίας μας, με αφορμή ένα από τα παραπάνω μηνύματα, να ξαναπώ :

-Προσωπικα λοιπον,εσεις,θεωρειτε,οτι το παραπανω ακουσμα,εχει σχεση με Β.Μ.;...
-Αν εχει σχεση με ψαλτικη;
-Αν στηριζεται στην ψαλτικη που μας παρεδοσαν οι προκατοχοι μας;
Φυσικά και είναι ψαλτική, ένα δείγμα βυζαντινής μουσικής, καλό ή κακό αυτό ο καθένας το βλέπει (δυστυχώς) μέσα από τα γυαλιά που φοράει. Κι αν δεν στηρίζεται στην ψαλτική που μας παρέδωσαν οι προκάτοχοί μας, γιατί εκτός από την ΕλΒυΧ , το επιλέγουν και άλλοι ψάλτες ή χορωδίες; Δεν βρίσκουν τίποτε καλύτερο; Ή μήπως είναι εντελώς άσχετοι (και φυσικά εννοώ κατά την γνώμη όσων τοποθετήθηκαν από απλώς αρνητικά έως εντελώς απαξιωτικά για το κομμάτι αυτό); Ανέφερα ήδη για μια χορωδία. Να επιστήσω τώρα την προσοχή στον συγκεκριμένο ψάλτη Γεώργιο Παπανικολάου εκ Σάμου, του οποίου ηχογραφήσεις θα βρείτε πολλές στο Youtube. Δεν είναι αξιόλογος ή παραδοσιακός ψάλτης;
Μήπως το επαινετό πάθος μας για την γνήσια βυζαντινή μουσική, μας οδηγεί, ως μη ώφελε, στην εμπάθεια;
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#8
Παρότι είχα ξαναγράψει την γνώμη μου στο θέμα αυτό, ότι δηλαδή μου άρεσε, άλλωστε αποτελεί τμήμα του ρεπερτορίου της χορωδίας μας, με αφορμή ένα από τα παραπάνω μηνύματα, να ξαναπώ :


Φυσικά και είναι ψαλτική, ένα δείγμα βυζαντινής μουσικής, καλό ή κακό αυτό ο καθένας το βλέπει (δυστυχώς) μέσα από τα γυαλιά που φοράει. Κι αν δεν στηρίζεται στην ψαλτική που μας παρέδωσαν οι προκάτοχοί μας, γιατί εκτός από την ΕλΒυΧ , το επιλέγουν και άλλοι ψάλτες ή χορωδίες; Δεν βρίσκουν τίποτε καλύτερο; Ή μήπως είναι εντελώς άσχετοι (και φυσικά εννοώ κατά την γνώμη όσων τοποθετήθηκαν από απλώς αρνητικά έως εντελώς απαξιωτικά για το κομμάτι αυτό); Ανέφερα ήδη για μια χορωδία. Να επιστήσω τώρα την προσοχή στον συγκεκριμένο ψάλτη Γεώργιο Παπανικολάου εκ Σάμου, του οποίου ηχογραφήσεις θα βρείτε πολλές στο Youtube. Δεν είναι αξιόλογος ή παραδοσιακός ψάλτης;
Μήπως το επαινετό πάθος μας για την γνήσια βυζαντινή μουσική, μας οδηγεί, ως μη ώφελε, στην εμπάθεια;
Αν μου βρεις παραδοσιακο ψαλτη,που να κανει απηχημα 25 δευτερα,για να πιασει εναν ηχο,εγω θα γινω Πρωθυπουργος!...:D
Συγγνωμη,''ομογαλακτους'' μου παρουσιαζετε τωρα;..
Απο ολους τους γνωστους και αγνωστους,ενδεχομενως,ψαλτες,κανενας δε σας κανει;....
Ειπαμε να κανουμε και πλακες,αλλα,οχι και ετσι....:confused
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#9
Κατ'αρχην ευχαριστω που απαντησατε...Οσον αφορα τις συνθεσεις του Καρα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ μου αρεσουν...Κ ιδιαιτερως το αλληλουιαριο...Εσας ειλικρινα μιληστε μου ,δεν σας αρεσει? Ναι οντως καπου ξεφευγει κ γινεται "ιλαροχορευτικο" οπως ειπατε αλλα ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ το παραβλεπω γιατι ειναι πραγματικα πολυ ωραιο! Κ ο κοσμος πολλες φορες στην Εκκλησια τετοια ακουσματα θελει να ακουσει...Οπως καποτε ειχε πει ο Στανιτσας (οταν ειχε ερθει να ψαλλει στην περιοχη μου) απαντωντας στην παρατηρηση του Δεσποτη να μην κανει "αμανεδες", ειπε "ασε μωρε τον κοσμο να ακουσει 2 πραγματα,για αυτα ερχεται εκκλησια"...Οσον αφορα τους μαθητες του Καρα επειδη τους εχω ακουσει (οπως επισης κ χορωδιες) ειναι εξαιρετοι...Προσωπικα μου αρεσουν...Μπορει να μην εχουν ΤΟ υφος αλλα κ αυτα τα ακουσματα δεν ειναι ΕΚΤΟΣ της παραδοσης μας! Εχουν κ αυτα τη γοητεια τους! Δεν ειναι ας πουμε σαν το Επτανησιακο υφος(που προσωπικα δεν μου αρεσει)! :D
Καλημερα!:)
Σας ξαναλεω,δεν τιθεται θεμα γουστου...Καλα κανετε και μπραβο σας,αφου σας αρεσουν...Ο καθενας μπορει να ακουει ο,τι θελει...Δεν μπορει ομως,αυτο που ακουει,να μας το πλασσαρει για γνησιο και αυθεντικο...:wink:
Ειπατε,δεν σας αρεσει το Επτανησιακο υφος....Για ρωτηστε ομως και αυτους που το χρησιμοποιουν...Θα σας πουν: ''Αυτο ειναι Β.Μ.'' Ειναι ομως; Εμ,δεν ειναι....
Και εμενα μου αρεσει αυτος:

http://youtu.be/7iUHHLt-TD8

....αλλα δεν διαλαλω,οτι αυτο το ακουσμα ειναι ψαλτικη...Και ισως,μετα να το παρω,να το πλασαρω,σαν Β.Μ. σ'αυτους που δεν εχουν μυρωδια απ'αυτη!...
Ουαι κι αλοιμονο!...
Μπορει να μοιαζει,αλλα δεν ειναι..
Εδω υπαρχουν ψαλτες,που ακουνε Γα'ι'τανο,για να μαθαινουν,λενε,το γνησιο παραδοσιακο,βυζαντινο υφος...και ψαλτικη,βεβαια!...:eek: Τι λεμε τωρα;
.
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
#10
Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο. Πρόσφατα άκουσα μια χορωδία που παρουσίασε κομμάτια του Στανίτσα και έκανε συνεχώς πιανίσιμο. Το άκουσμα με τις συνεχείς εναλλαγές πιανίσιμο-φορτίσιμο μου ακουγόταν ελαφρώς δυτικό και ρώτησα ένα φίλο αν ο Στανίτσας έγραφε και έκανε πιανίσιμο και μου είπε ότι έκανε πιανίσιμο αφότου ήρθε στην Αθήνα, αν και μάλλον αυτά δεν επιτρέπονταν στην Πόλη.

Όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω, ας μας ενημερώσει. Δεν τα μεταφέρω αυτά για να κατηγορήσω το Στανίτσα. Προς Θεού, η φωνή του δε συγκρίνεται. Θα ήταν καλό όμως να μάθουμε αν έβαλε και λίγο νερό στο κρασί του αφότου ήρθε στην Αθήνα για να εντυπωσιάσει τον κόσμο. Γιατί το "ό,τι είπε ο Στανίτσας είναι παραδοσιακό, ό,τι δεν είπε δεν είναι" ίσως είναι λίγο υπερβολή.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#11
Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο. Πρόσφατα άκουσα μια χορωδία που παρουσίασε κομμάτια του Στανίτσα και έκανε συνεχώς πιανίσιμο. Το άκουσμα με τις συνεχείς εναλλαγές πιανίσιμο-φορτίσιμο μου ακουγόταν ελαφρώς δυτικό και ρώτησα ένα φίλο αν ο Στανίτσας έγραφε και έκανε πιανίσιμο και μου είπε ότι έκανε πιανίσιμο αφότου ήρθε στην Αθήνα, αν και μάλλον αυτά δεν επιτρέπονταν στην Πόλη.

Όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω, ας μας ενημερώσει. Δεν τα μεταφέρω αυτά για να κατηγορήσω το Στανίτσα. Προς Θεού, η φωνή του δε συγκρίνεται. Θα ήταν καλό όμως να μάθουμε αν έβαλε και λίγο νερό στο κρασί του αφότου ήρθε στην Αθήνα για να εντυπωσιάσει τον κόσμο. Γιατί το "ό,τι είπε ο Στανίτσας είναι παραδοσιακό, ό,τι δεν είπε δεν είναι" ίσως είναι λίγο υπερβολική.
Φυσικα και ειναι... Απλα,ειναι ο τελευταιος ''μεγαλος κρικος'',που μας συνδεει με την παραδοση των ψαλτικων ερμηνειων,του πατριαρχικου υφους,γι'αυτο και η συχνη αναφορα του ονοματος του...:wink:
Σαφως υπαρχουν και αλλοι μεγαλοι ψαλτες....Ομως,παρατηρουμε, οι ερμηνειες τους,''συνατιουνται'' μεταξυ τους μουσικα... Πραγμα που δε συμβαινει,αν συγκρινεις Καρα,με Στανιτσα, ή Ταλιαδωρο.... Η μερα με τη νυχτα!...
Αυτο,δε σημαινει κατι;...:wink:
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#12
Νομίζω ότι η κριτική στην παραπάνω ηχογράφηση αυτού του καταξιωμένου πρωτοψάλτη αυτή τη φορά δεν βρήκε τον στόχο. Το "ξένον" του ακούσματος -για όσους το θεωρούν ξένο- δεν οφείλεται στην "καραϊκότητα", αλλά στην "ωδειακότητα" της ερμηνείας (με εξαίρεση ίσως μιας μόνο πεταστής, το στερέωμα) - την οποία ωδειακότητα, σημειωτέον, δεν εντοπίζω σε άλλες του ηχογραφήσεις, που έχω ακούσει.

Σε ό, τι αφορά το μουσικό κείμενο προσυπογράφω απόλυτα το μήνυμα του Νεοκλή, αλλά ειδικά αυτό:
Μήπως το επαινετό πάθος μας για την γνήσια βυζαντινή μουσική, μας οδηγεί, ως μη ώφελε, στην εμπάθεια;
 
E

emakris

Guest
#13
Μου φαίνεται ότι διϋλίζουμε τον κώνωπα. Μια χαρά είναι και το κομμάτι και η εκτέλεση. Εδώ έχουν ανεβεί πραγματικά αίσχη στο Ψ. (λαϊκοδημοτικά, σκυλάδικα ψαλσίματα, αλλά και ακρότητες σχετιζόμενες με τη συγκεκριμένη σχολή) και μας πείραξε ένα αξιοπρεπές και εκκλησιαστικού ύφους ψαλμώδημα. Μην τρελαθούμε κιόλας. Στο κάτω-κάτω σκοπός είναι να γίνει ευπρεπέστερη η μουσική που ακούγεται στις εκκλησίες μας και όχι να εξοστρακίσουμε ό,τι δεν μας κάθεται καλά στο αυτί, λόγω ιδεολογικών εμμονών.
Είναι βέβαια προφανές, ότι το μέλος που ξεκίνησε πάλι αυτή τη συζήτηση, το έκανε για λόγους trolling, όπως έκανε και στα θέματα περί ζακυνθινής και επτανησιακής ψαλτικής. Οπότε δεν πρόκειται να του απαντήσω ούτε εκεί, ούτε εδώ.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#14
Μου φαίνεται ότι διϋλίζουμε τον κώνωπα. Μια χαρά είναι και το κομμάτι και η εκτέλεση. Εδώ έχουν ανεβεί πραγματικά αίσχη στο Ψ. (λαϊκοδημοτικά, σκυλάδικα ψαλσίματα, αλλά και ακρότητες σχετιζόμενες με τη συγκεκριμένη σχολή) και μας πείραξε ένα αξιοπρεπές και εκκλησιαστικού ύφους ψαλμώδημα. Μην τρελαθούμε κιόλας. Στο κάτω-κάτω σκοπός είναι να γίνει ευπρεπέστερη η μουσική που ακούγεται στις εκκλησίες μας και όχι να εξοστρακίσουμε ό,τι δεν μας κάθεται καλά στο αυτί, λόγω ιδεολογικών εμμονών.
Είναι βέβαια προφανές, ότι το μέλος που ξεκίνησε πάλι αυτή τη συζήτηση, το έκανε για λόγους trolling, όπως έκανε και στα θέματα περί ζακυνθινής και επτανησιακής ψαλτικής. Οπότε δεν πρόκειται να του απαντήσω ούτε εκεί, ούτε εδώ.
Καλημερα και χρονια πολλα!
Κε Μακρη σε μενα αναφερεστε;...Αν ναι,δεν νομιζω πως ενοχλησα τα υπολοιπα μελη,με τις αποψεις μου....:(
 
E

emakris

Guest
#15
Καλημερα και χρονια πολλα!
Κε Μακρη σε μενα αναφερεστε;...Αν ναι,δεν νομιζω πως ενοχλησα τα υπολοιπα μελη,με τις αποψεις μου....:(
Όχι βέβαια (όσον αφορά το trolling)! Άλλος το ξεκίνησε και, ευτυχώς, ακόμη δεν εξετράπη το θέμα, ίσως λόγω Χριστουγέννων...
Χρόνια πολλά!
 
Last edited:

Θανασακης

Παλαιό Μέλος
#16
Εδω υπαρχουν ψαλτες,που ακουνε Γα'ι'τανο,για να μαθαινουν,λενε,το γνησιο παραδοσιακο,βυζαντινο υφος...και ψαλτικη,βεβαια!...:eek: Τι λεμε τωρα;
.
Μη μου λες για Γαιτανο πρωι πρωι...Αυτος κανει μπαμ οτι δεν ψαλλει Β.Μ....Θα συμφωνησω με τον απο πανω χρηστη emakris...Τοσα κ τοσα ακουμε στις εκκλησιες που ΚΑΜΙΑ σχεση με Βυζαντινη δεν εχουν κ μας πειραξε το Αλληλουιαριο για ενα "γυρισμα" στο "το"...
Καλημερες!:wink:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#17
Χρόνια πολλά.
Αγαπητοί συντονιστές, μπορείτε να επιληφθείτε λίγο του θέματος (να μη γράφει ο καθένας ό,τι του κατέβει χρησιμοποιώντας ειρωνείες κ κακόγουστα υπονοούμενα);;
ευχαριστώ...

ΥΓ: ξέρετε που αναφέρομαι.

μέρες που είναι ας μην καλικαντζαριζουν κάποιοι...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#18
-Προσωπικα λοιπον,εσεις,θεωρειτε,οτι το παραπανω ακουσμα,εχει σχεση με Β.Μ.;...
-Αν εχει σχεση με ψαλτικη;
Δεν ξέρω αν αναμενόταν από εμένα η παρακάτω απάντηση, που έχω σούρει εδώ μέσα τα μύρια όσα στον Καρά και στους μετ' αυτόν τα κατ' αυτόν ευαγγελιζομένους, αλλά είπα πρόσφατα πως η υπερβολή δεν μου αρέσει από οποιαδήποτε σχολή κι αν προέρχεται. Σαφώς λοιπόν και είναι ψαλτικό αυτό το άκουσμα κατ' εμέ.
-Αν στηριζεται στην ψαλτικη που μας παρεδοσαν οι προκατοχοι μας;
Γιατι,αν ναι,τοτε τι θελουμε και ακουμε εκεινον τον κακομοιρη τον Στανιτσα...τον Πριγγο...τον Ιωαννιδη και αλλους μεγιστους ΨΑΛΤΕΣ...που ελιωσαν,στην κυριολεξια,τα κορμια τους πανω στα αναλογια;...
Τι τα θελουμε τα ακουσματα;...
Ναι, ο ψάλτης αυτός φαίνεται ότι έχει στοιχεία της παράδοσής μας. Μια χαρά ψέλνει, γυρίζει ωραία τη φωνή του, με μόνη εξαίρεση την "έξω πεταστή" που επαναλαμβάνει συνεχώς, στην οποία όντως στο σημείο και με τον τρόπο που την εκτελεί το άκουσμα γίνεται ωδειακό. Θεωρώ ότι ο εν λόγω ψάλτης σίγουρα έχει ακούσματα από τους ψάλτες που αναφέρεις. Τώρα, αν ψάχνεις σήμερα κάποιον που να πλησιάζει τον ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα και του Πρίγγου, πες μου και μένα να πάω αύριο κιόλας να τον ηχογραφήσω.
Αν μου βρεις παραδοσιακο ψαλτη,που να κανει απηχημα 25 δευτερα,για να πιασει εναν ηχο,εγω θα γινω Πρωθυπουργος!
Κι όμως: υπάρχουν απηχήματα πολύ εκτενέστερα από Πρίγγο και Στανίτσα από τα 7 δευτερόλεπτα του απηχήματος αυτού. Δεν ξέρω αν θα έλεγες το ίδιο αν έκανε ένα απήχημα, όχι "ανανες", αλλά σκέτο "νε", με το διπλάσιο χρόνο... Είμαι κι εγώ κατά της συνεχούς χρήσης αυτών των απηχημάτων, το δε επιχείρημα ότι "αυτά τα λέει και ο Χρύσανθος" γνωρίζουν οι ίδιοι που το επικαλούνται πόσο άστοχο είναι, αφού ο Χρύσανθος έχει και απηχήματα μονοσύλλαβα. Όχι όμως να καταδικάσουμε έναν ψάλτη από ένα τέτοιο απήχημα. Οπότε:
Το "ξένον" του ακούσματος -για όσους το θεωρούν ξένο- δεν οφείλεται στην "καραϊκότητα", αλλά στην "ωδειακότητα" της ερμηνείας (με εξαίρεση ίσως μιας μόνο πεταστής, το στερέωμα) - την οποία ωδειακότητα, σημειωτέον, δεν εντοπίζω σε άλλες του ηχογραφήσεις, που έχω ακούσει.
...σωστός ο Γεώργιος. Εγώ φυσικά δεν ντρέπομαι να πω ότι στο επίμαχο σημείο το άκουσμα είναι όντως ξένο. Όχι όμως ότι και ο συνάδελφος δεν είναι καλός ψάλτης, άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Τοσα κ τοσα ακουμε στις εκκλησιες που ΚΑΜΙΑ σχεση με Βυζαντινη δεν εχουν κ μας πειραξε το Αλληλουιαριο για ενα "γυρισμα" στο "το"...
Επομένως παραδέχεσαι ότι το γύρισμα αυτό, όσο καλός και να είναι ο συνάδελφος, με τον ωδειακό τρόπο που γίνεται, είναι out; Αν το θέτεις έτσι, ναι, βεβαίως μας πείραξε κι αυτό: εφόσον μας καλείς να κρίνουμε το άκουσμα μουσικά, θ' ακούσεις την κριτική στο σύνολό της. Ότι δηλ. γενικώς είναι καλό το άκουσμα, με μία μόνο εξαίρεση, η οποία ναι, το χαλά στο σημείο αυτό. Γιατί αν το επιχείρημα είναι ότι "με τους σκυλάδες που κυκλοφορούν στις εκκλησίες, έχω κι εγώ το δικαίωμα να κάνω 10 ωδειακές έξω πεταστές το λεπτό", συγγνώμη, θα διαφωνήσω... Η λογική αυτή στο βαθμό που γίνεται όχι μια φορά, όπως κάνει εδώ ο συνάδελφος, αλλά συστηματικά και διδάσκεται και επισήμως μέσα από συγκεκριμένη σχολή, έχει δημιουργήσει και δημιουργεί συνεχώς αυτό που γράφεις στο μήνυμά σου: ακούσματα που καμία σχέση δεν έχουν με βυζαντινή μουσική (καλύτερα με παραδοσιακή βυζαντινή μουσική, θα έλεγα εγώ, αφού ΒΜ είναι μεν, αλλά είναι νεωτεριστική, τουτέστιν καραΐζουσα).
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#20
''Αν μου βρεις παραδοσιακο ψαλτη,που να κανει απηχημα 25 δευτερα,για να πιασει εναν ηχο,εγω θα γινω Πρωθυπουργος!
Κι όμως: υπάρχουν απηχήματα πολύ εκτενέστερα από Πρίγγο και Στανίτσα από τα 7 δευτερόλεπτα του απηχήματος αυτού. Δεν ξέρω αν θα έλεγες το ίδιο αν έκανε ένα απήχημα, όχι "ανανες", αλλά σκέτο "νε", με το διπλάσιο χρόνο... Είμαι κι εγώ κατά της συνεχούς χρήσης αυτών των απηχημάτων, το δε επιχείρημα ότι "αυτά τα λέει και ο Χρύσανθος" γνωρίζουν οι ίδιοι που το επικαλούνται πόσο άστοχο είναι, αφού ο Χρύσανθος έχει και απηχήματα μονοσύλλαβα. Όχι όμως να καταδικάσουμε έναν ψάλτη από ένα τέτοιο απήχημα.''
Για το απηχημα,αναφερομουν κε Νικο,στο χερουβικο που ακουγεται απο τον κο Παπανικολαου,του μηνυματος 110 και οχι απο το Αλληλουαριο...
Στον Χρυσανθο,εγω αναφορα,δεν εκανα...

''Ναι, ο ψάλτης αυτός φαίνεται ότι έχει στοιχεία της παράδοσής μας. Μια χαρά ψέλνει, γυρίζει ωραία τη φωνή του, με μόνη εξαίρεση την "έξω πεταστή" που επαναλαμβάνει συνεχώς, στην οποία όντως στο σημείο και με τον τρόπο που την εκτελεί το άκουσμα γίνεται ωδειακό. Θεωρώ ότι ο εν λόγω ψάλτης σίγουρα έχει ακούσματα από τους ψάλτες που αναφέρεις. Τώρα, αν ψάχνεις σήμερα κάποιον που να πλησιάζει τον ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα και του Πρίγγου, πες μου και μένα να πάω αύριο κιόλας να τον ηχογραφήσω.''
Οk...συγχωρηστε μου την παρορμηση και το λαθος συμπερασμα....Ομως,αν ψαξετε καλα,καποιον σωστο ψαλτη θα βρειτε...Δεν μπορει...

''Η λογική αυτή στο βαθμό που γίνεται όχι μια φορά, όπως κάνει εδώ ο συνάδελφος, αλλά συστηματικά και διδάσκεται και επισήμως μέσα από συγκεκριμένη σχολή, έχει δημιουργήσει και δημιουργεί συνεχώς αυτό που γράφεις στο μήνυμά σου: ακούσματα που καμία σχέση δεν έχουν με βυζαντινή μουσική (καλύτερα με παραδοσιακή βυζαντινή μουσική, θα έλεγα εγώ, αφού ΒΜ είναι μεν, αλλά είναι νεωτεριστική, τουτέστιν καραΐζουσα)''
Ναι...ειναι και η πιο σωστη τοποθετηση του θεματος.
 
Last edited by a moderator:
Top