Αμοιβή ιεροψάλτη

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#81
Εξ αφορμής του σχολίου νεαρού προφανώς συναδέλφου ότι αμοίβεται με το ποσό των 30 ευρώ για κάθε Λειτουργία πρίν τοποθετηθώ θα γυρίσω πρώτα 64 χρόνια πίσω,αναφερόμενος τουλάχιστον στην Αθήνα.Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία αυτή για ένα ζήτημα που βασανίζει την συνείδησή μου.
Ο αείμνηστος Επίσκοπος Ρωγών ώς Πρωτοσύγκελλος εκδίδει εγκύκλιο στα 1950 στην οποία προτρέπει τους Προϊσταμένους των Ναών να χορηγήσουν επιπλέον επίδομα ,του μισθού και του δώρου Πάσχα στο προσωπικό των Ναών. Για τους παλαιοτέρους η προτροπή του Διονυσίου δεν ήταν απλώς προτροπή.Η εγκύκλιος αυτή αναφερόμενος σημειολογικά γίνεται σε μια περίοδο που η πατρίδα μας δεν ήταν σε "κρίση" αλλά ήταν καταστραμμένη,μετά απο πόλεμο,τριπλή κατοχή,εσωτερική σύγκρουση.Η οικονομία της δεν ήταν σε κρίση απλά ήταν καταστραμμένη,όπως καταστραμμένες ήταν & οι υποδομές της.Η εκκλησία όμως αντιλαμβανόμενη τον ρόλο της φρόντιζε όχι μόνο τον λαό ( ας ανατρέξουμε ιστορικά στις προσπάθειες του αντιβασιλέα Δαμασκηνού αλλά και του Σπυρίδωνος αργότερα)αλλά σαν θεσμός φρόντιζε & τους ανθρώπους που κρατούσαν ζωντανό το γηϊνο οικοδόμημά της δηλαδή το προσωπικό της. Αργότερα ο ίδιος ο Σπυρίδων σαν Αρχιεπίσκοπος Αθηνών στην απολογιστική έκθεση των πεπραγμένων του στην Ι.Σ.Ι τόνισε,εμφατικά και χωρίς ενοχές πως "δαπανήθησαν αρκετά εκατομμύρια δραχμών για την συγκρότηση χορού στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών".Και οι δύο αυτές πληροφορίες με την μορφή εγγράφων βρίσκονται στο προσωπικό μου αρχείο και κάποια στιγμή θα τις δημοσιεύσω. Επίσης στους μεγάλους Ναούς (sic)των Αθηνών η μισθοδοτικες καταστάσεις πρίν απο τον διορισμό των εφημερίων στο Δημόσιο ξεκινούσαν με τον Πρωτοψάλτη,τον Λαμπαδάριο,τον χορό ( αν υπήρχε) & ακολουθούσαν οι κληρικοί.Αυτή η παράδοση & η σχέση βίαια καταλύθηκε τα τελευταία χρόνια.Αναφέρω τα τελευταία χρόνια γιατί όσον αφορά τον εαυτό μου ψάλλω επαγγελματικά απο τα 14 χρόνια μου δηλαδή τριαντατρία συναπτά χρόνια & όλοι οι κληρικοί που διετέλεσαν προϊστάμενοι μου θεωρούσαν αδιανόητο να μην είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους εργαζομένους τους αλλά και στο ελληνικό κράτος (εννοώ το ΙΚΑ) άσχετο με τις όποιες αδυναμίες τους.Ας είναι καλά στην επίγειο και στην άνωθεν Ιερουσαλήμ κληρικοί όπως οι Πολ.Καρβελάς,Δ.Νίκου,Α.Περτέσης,Σπ.Τσάκαλος,Γ.Βαλληνδράς,π.Γαβριήλ,Μάξιμος Παπαγιάννης ( νύν Ιωαννίνων)Ιγνάτιος Γεωργακόπουλος ( νύν Δημητριάδος) οι οποίοι θεώρησαν & πιστεύω ακόμη θεωρούν αδιανόητο ηθικά να εμπαίξουν το προσωπικό τους.Όμως οι εποχές άλλαξαν αφού άλλαξαν & οι άνθρωποι.Οι εποχές άλλαξαν αφού άλλαξε και η δομή του κλήρου μας,οι εποχές άλλαξαν αφού άλλαξε η σχέση της εκκλησίας μας με τον κόσμο και βασικά με το προσωπικό της. Ο ιεροψάλτης λοιπόν όπως και ο κληρικός,ο γιατρός,ο εκπαιδευτικός είναι λειτούργημα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλοι οι ώς άνω επαγγελματικοί κλάδοι λημοκτονούν.Καλοί και κακοί ψάλτες ενδεχομένως υπάρχουν όπως καλοί και κακοί γιατροί,δικηγόροι,εκπαιδευτικοί και κληρικοί. Αυτό όμως δενσημαίνει ότι δεν πρέπει να αμοίβονται,δεν σημαίνει ότι πρέπει να παίρνουν μαύρα χρήματα,δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να καταβάλλονται ασφαλιστικές εισδφορές στα ταμεία της πατρίδας μας ,που κατά τα άλλα την πονάμε!
Αν δεν είναι καλοί ψάλτες ας τους αξιολογήσει η εκκλησία και ας τους πεί ότι δεν τους χρειάζεται.Αυτό είναι το πρώτο.Η άλλη αιτίαση είναι ότι δεν βγάινει το παγκάρι.Εδώ αξίζει να σταθούμε στην εισαγωγή.Βγαίναν τα παγκάρια στην Κατοχή όταν στον ΜητροπολιτικόΝαό Αθηνών συντηρούνταν παιδικός χορός 30 παιδιών? Βγαίναν τα παγκάρια το 1950 όταν ο αείμηστος Διονύσιος προέτρεπε δηλαδή επέβαλε την καταβολή και εκτάκτου επιδόματος εκτός του μισθού και του δώρου Πάσχα? Εβγαιναν τα παγκάρια μέχρι το 2013 να καταβάλλουν στους νόμιμους εργαζομένους τα δώρα & τα επιδόματα? Μάλλον ναί αν σκεφθεί κανείς ότι κανείς δεν ρίσκαρε το αυτόφωρο.
Σήμερα όμως δεν βγαίνουν για το προσωπικό των Ναών.Για να σκεφθούμε όμως ότι οι Μητροπόλεις εξακολουθούν να παίρνουν απο τα παγκάρια το 20-30% των εισπράξεων,διαφημίζεται ότι μοιράζονται 10.000 μερίδες φαγητό ημηρεσίως οι οποίες στοιχίζουν τουλάχιστον είτε παρασκευασθούν είτε παραγγελθούν περί της 300.000 ευρώ σε μηνιαία βάση,διαφημίζεται ότι μοιράζονται τρόφιμα σε οικογένειες με εξωτερική συνδρομή αλλά ο ψάλτης που πιά έχει φθάσει να αμοιβεται πολλές φορές με συνολικό ποσό της τάξεως των 6.000 ευρώ ετησίως θεωρείται πως πρέπει να παράγει & τέχνη αλλά ταυτόχρονα να επιβιώσει κιόλας.Τώρα επαναλαμβάνω αυτά που ακούγονται ο ψάλτης έρχεται μια Κυριακή ή γιατί να παίρνει περισσότερα απο μένα πουείμαι παπάς δεν είναι σοβαρά επιχειρήματα.Αν υπήρχε σοβαρός διοικητικός μηχανισμός ας έλεγε στον ψάλτη πότε να πάει,αν οι μισθοί των κληρικών έφθασαν εκεί που έφθασαν ας διαμαρτυρηθούν στην Ιερά Σύνοδο & στους κατά τόπους επισκόπους τους για την σύμπραξη με το κράτος. Αν τελικά όλα είναι ένας μύθος τότε αν η εκκλησία μας χρεωκόπησε ηθικά & υλικά ας σκεφθούν οι υπεύθυνοι ,μέσα σε αυτούς και μείς τις πταίει. Τελευταία αφήνω τις συμβουλές τόσων σοφών εδώ να απευθύνονται οι νέοι συνάδελφοι στους κατά τόπους συλλόγους. Ας μην λησμονάμε πως οι Σύλλογοι με πρώτο αυτό της Αθήνας έχουν μετατραπεί σε μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σωματεία δηλαδή μη επαγγελματικά.Αν με την παρούσα δομή τους βρεί λύση έστω & ένας ψάλτης εδώ θα είμαστε για να το δούμε.
Ηλία κάποτε σε γνώρισα στην Α.Ε.Σ.Α. όπου
κ έκανες μεγάλη προσπάθεια να μεταδώσεις
τις γνώσεις σου για την Βυζαντινή Μουσική κ
εύχομαι να είσαι καλά.
Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με την συγκεκριμένη σου τοποθέτηση.
Δυστυχώς οι "εκπτώσεις" στην πίστη κ στην ηθική
έχουν άμεσο αντίκτυπο κ στην καθημερινότητά μας.
Εξηγώ, οι Αποστολικοί Κανόνες, οι Κανόνες των Οικουμενικών
Συνόδων, το Τυπικό της εκκλησίας καταστρατηγούνται
καθημερινά κ "κόβονται κ ράβονται" στα μέτρα μας με
το πρόσχημα των τελευταίων αιώνων το μνημειώδες:
"κατ' οικονομίαν". Δεν έχω να πω πολλά αλλά
θλίβομαι κ προσπαθώ πρώτα βελτιώσω τον εαυτό μου
κ μετά ότι μπορώ για τον πλησίον μου.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#82
Επιτέλους βρέθηκε η λύση στο οικονομικό πρόβλημα. :eek:
Οι διάκονοι τώρα, αλλά κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά των ιεροψαλτών.
Μένει να βρούμε κάποιον χορηγό!

http://koinoniki.gr/2015/04/pliromi-diakonon-apo-ton-vangeli-marinaki/
 

petros

Παλαιό Μέλος
#83
Επιτέλους βρέθηκε η λύση στο οικονομικό πρόβλημα. :eek:
Οι διάκονοι τώρα, αλλά κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά των ιεροψαλτών.
Μένει να βρούμε κάποιον χορηγό!

http://koinoniki.gr/2015/04/pliromi-diakonon-apo-ton-vangeli-marinaki/
Σε λίγο καιρό θα έχουμε (δυστυχώς) και πλήρη εντεκάδα πατέρων :eek: και ο νοών νοείτω :D
 
#84
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 4, περιπτ. ε, και 36 παραγρ. 6 του νόμου 590/1977 «Περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος»,
2. Την Εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου, Τήνου, Ανδρου, Κέας και Μήλου Δωροθέου, Προέδρου της Ειδικής Κληρικολαϊκής Επιτροπής της συσταθείσης με απόφαση της Δ.Ι.Σ. για τα θέματα των Ιεροψαλτών,
3. Την υπ' αριθμ. 75/20.9.2005 Γνωμοδότηση του Ειδικού Επιστημονικού Συμβούλου της Εκκλησίας της Ελλάδος Αναστασίου Μαρίνου,
4. Την από 4.10.2005 απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου,
5. Την από 12.10.2006 απόφαση Αυτής, ψηφίζει: Τον υπ' αριθμ. 176/2006 Κανονισμό «Περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών», έχοντα ως εξής :


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 176/2006 «Περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών».



ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
Γενικές Αρχές

Άρθρο 1

Σκοπός του παρόντος Κανονισμού είναι:

α) Να προσδιορίσει με κάθε δυνατή σαφήνεια τα δικαιώματα και καθήκοντα των Ιεροψαλτών προς ενημέρωση αυτών των ιδίων, των Ιερέων, των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων και του Χριστεπωνύμου Πληρώματος.

β) Να αποτρέψει τυχόν φαινόμενα ελλείψεως αρμονικής συνεργασίας μεταξύ του Ιεροψάλτη, των Εφημερίων και των Μελών του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και του Χριστεπωνύμου Πληρώματος.

γ) Να καταστήσει εμφανή τη σπουδαιότητα του Ιεροψαλτικού Λειτουργήματος στη ζωή της Εκκλησίας μας και την ανάγκη διατηρήσεως της πατρώας μουσικής μας παραδόσεως.

δ) Να τονίσει την ανάγκη συνεχούς μέριμνας τόσο για την αναβάθμιση του Ιεροψαλτικού Λειτουργήματος, όσο και για την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους όλων των πιοτών για την επάνδρωση των Ιερών Αναλογίων με τα κατάλληλα πρόσωπα.



Άρθρο 2

1. Ο Ιεροψάλτης λογίζεται κατώτερος Κληρικός της Ορθοδόξου Χριστιανικής Εκκλησίας, προ δε του διορισμού του και της αναλήψεως υπηρεσίας σε κάποιο Ιερό Ναό, ευκταίο είναι να δέχεται την κεκανονισμένη χειροθεσία, εφ' όσον διαθέτει τα κανονικά προσόντα.

2. Ο Ιεροψάλτης, επειδή ασκεί ιερό Λειτούργημα, είναι άμεσος και βασικός συνεργάτης του Λειτουργού Ιερέως και εκπροσωπεί το πλήρωμα της Εκκλησίας στο λειτουργικό και τελετουργικό μέρος. Παραλλήλως είναι καλλιτέχνης με σπουδές και πείρα στη Μουσική και το τελετουργικό της Εκκλησίας μας, θεματοφύλακας ενός πραγματικού θησαυρού της Εθνικής μας Παραδόσεως και μαζί με τον Λειτουργό Ιερέα, «χειραγωγός» των πιστών στην προσευχή και στην κατάνυξη για την σωτηρία και τον αγιασμό τους.

Άρθρο 3

1. Σε κάθε Ενοριακό Ιερό Ναό ιδρύονται δύο θέσεις Ιεροψαλτών, και συγκεκριμένα του Πρωτοψάλτη (Δεξιού) και του Λαμπαδάριου (Αριστερού).

2. Στους ανωτέρω Ιερούς Ναούς δύνανται να προσλαμβάνονται και βοηθοί Ιεροψάλτες (Δομέστικοι) ή Μέλη πολυμελούς Βυζαντινού Χορού του Ναού.

3. Ο Ιεροψάλτης, διορίζεται σε μία εκ των ανωτέρω δυο θέσεων και συνδέεται με τον Ενοριακό Ναό, όπου διακονεί με εργασιακή σχέση δημοσίου δικαίου, προσλαμβάνεται δε κατά τη διαδικασία του επομένου άρθρου.

Άρθρο 4
Διορισμός Ιεροψαλτών

1. Προκειμένου να πληρωθεί κενή θέση Ιεροψάλτου Ενοριακού Ναού, το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο ενημερώνει εγγράφως την Ιερά Μητρόπολη και το Σύλλογο Ιεροψαλτών της περιοχής, αν υπάρχει. Στη συνέχεια προβαίνει σε σχετική ανακοίνωση, η οποία δημοσιεύεται σε δυο (2) Εφημερίδες, από τις οποίες η μία πρέπει να είναι τοπική του Νομού, στον οποίο βρίσκεται ο Ιερός Ναός προς πλήρωση θέσης του οποίου γίνεται η προκήρυξη. Στην ανακοίνωση ορίζεται η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

2. Ο διορισμός Ιεροψάλτη γίνεται με απόφαση του οικείου Μητροπολίτη μετά από πρόταση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής Κρίσεως Ιεροψαλτών, η οποία είναι συμβουλευτική. Εάν το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο διαφωνεί με τη γνώμη της Επιτροπής, οφείλει να αιτιολογήσει τη διαφορετική πρόταση του.

3. Η Επιτροπή ακροάσεως Ιεροψαλτών είναι πενταμελής, συγκροτείται με Πράξη του οικείου Μητροπολίτου, κατά μήνα Ιανουάριο κάθε τρίτου έτους, ισχύει για μία τριετία και αποτελείται:

α. Από εκπρόσωπο του Μητροπολίτη, οριζόμενο από αυτόν ως Πρόεδρο.

β. Από τον Πρωτοψάλτη του Καθεδρικού Ναού της οικείας Μητροπόλεως.

γ. Από τον Πρόεδρο του οικείου Συλλόγου Ιεροψαλτών ή από ένα Μέλος αυτού, προτεινόμενο από το Διοικητικό Συμβούλιο τούτου. Εάν υπάρχουν περισσότεροι Σύλλογοι προτιμάται ο Πρόεδρος του αρχαιότερου. Εάν δεν υφίσταται Σύλλογος, ορίζεται ως μέλος ο αρχαιότερος εν ενεργεία Ιεροψάλτης της έδρας της Ιεράς Μητροπόλεως.

δ. Από τον Πρόεδρο του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, του Ναού, όπου θα προσληφθεί ο Ιεροψάλτης.

ε. Από ένα Καθηγητή με ειδίκευση στη Βυζαντινή Εκκλησιαστική μουσική, μαζί με τους αναπληρωτές τους.

Η Επιτροπή νομίμως συνεδριάζει και αν ακόμα εξ αρχής ελλείπει ή εκ των υστέρων εξέλιπε ένα από τα Μέλη της.

4. Η Επιτροπή, έχοντας υπ' όψη: α) τους μουσικούς τίτλους, β) τα φωνητικά προσόντα, όπως αυτά προκύπτουν από τη δοκιμασία των υποψηφίων επί του αναλογίου, γ) τις γραμματικές γνώσεις, δ) τη γνώση του Τυπικού της Εκκλησίας,
ε) την προϋπηρεσία, στ) το ήθος, ζ) άλλα σχετικά στοιχεία, τα οποία θα προσκομίσει ο ενδιαφερόμενος, για το σχηματισμό πλήρους εικόνας της προσωπικότητας του, αποφασίζει για την καταλληλότητα ή μη των υποψηφίων και τη σειρά κατάταξης τους, και συντάσσει πλήρες και λεπτομερές πρακτικό, με το οποίο αιτιολογεί την κρίση της.

5. Οι Ιεροψάλτες κατατάσσονται με την απόφαση διορισμού τους σε κατηγορία ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα ως ακολούθως:
Α. Στην Ε' κατηγορία οι Ιεροψάλτες που ψάλλουν εμπειρικά.
Β. Στην Δ' κατηγορία οι Ιεροψάλτες που έχουν πτυχίο τετραετούς φοίτησης σε αναγνωρισμένες Εκκλησιαστικές Μουσικές Σχολές της Ιεράς Μητροπόλεως ή φοιτούν σε Μουσική Σχολή.
Γ. Στην Γ κατηγορία οι Ιεροψάλτες που έχουν πτυχίο Ιεροψάλτου ή Βυζαντινής μουσικής Σχολών αναγνωρισμένων από το Κράτος (πενταετούς φοιτήσεως).
Δ. Στην Β' κατηγορία οι Ιεροψάλτες που έχουν δίπλωμα Εκκλησιαστικής Μουσικής αναγνωρισμένων Σχολών Βυζαντινής Μουσικής ή Ωδείων.
Ε. Στην Α' κατηγορία οι Ιεροψάλτες Μουσικολόγοι και Διδάκτορες Μουσικών Πανεπιστημιακών Σχολών.

6. Την κατά κατηγορίες κατάταξη των Ιεροψαλτών κάθε Μητροπολιτικής περιφέρειας, πραγματοποιεί ο οικείος Μητροπολίτης, αφού υποβληθούν σε αυτόν από τους Ιεροψάλτες των Ενοριακών Ιερών Ναών τα τυπικά τους προσόντα. Κατά της ως άνω αποφάσεως του Μητροπολίτου δύναται κάθε ενδιαφερόμενος να υποβάλει ένσταση στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία και αποφαίνεται τελεσιδίκως.

7. Κατώτατο όριο ηλικίας διορισμού του Ιεροψάλτου είναι το 18° έτος της ηλικίας.

8. Η τυφλότητα δεν αποτελεί κώλυμα διορισμού σε θέση Ιεροψάλτου.



Άρθρο 5

Όλοι οι διοριζόμενοι Ιεροψάλτες ασφαλίζονται στο Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.) σύμφωνα με τις περί αυτού εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.




ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β'
Καθήκοντα Ιεροψαλτών
Άρθρο 6


1. Ο Ιεροψάλτης οφείλει να έχει πλήρη συνείδηση των εκ της ιδιότητος του, ως κατωτέρου κληρικού, απορρεόντων καθηκόντων. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει να διάγει ως πιστός και ευλαβής Ιεροψάλτης τόσο εντός, όσο και εκτός του Ιερού Ναού.

2. Ο Ιεροψάλτης αποτελεί τον βασικό συνεργάτη του Ιερέως του Ιερού Ναού, τον οποίο οφείλει να σέβεται αβίαστα και να θεωρεί Πνευματικό Προϊστάμενο και Πατέρα του. Μαζί του συνεννοείται σε ό,τι αφορά στο λατρευτικό και λειτουργικό
μέρος. Στην περίπτωση κατά την οποία διαπιστωθεί συνεχής και έντονη δυσαρμονία μεταξύ τους, επιλαμβάνεται και επιλύει ταύτην τελικώς ο Μητροπολίτης.

3. Τα καθήκοντα των Ιεροψαλτών ως προς τον χρόνο απασχολήσεως τους αναγράφονται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών κάθε Ιεράς Μητροπόλεως. Τυχόν παρεκκλίσεις από τις ρυθμίσεις αυτές, όπου οι ειδικές συνθήκες το επιβάλλουν, δύναται να υπάρχουν μετά από απόφαση του οικείου Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και έγκριση του Μητροπολίτου. Κάθε Ιεροψάλτης δικαιούται να λαμβάνει γνώση των υποχρεώσεων του, ώστε να αποδέχεται αυτές προ του διορισμού του. Ανήκει στη διακριτική ευχέρεια του Προϊσταμένου Εφημερίου του Ναού το δικαίωμα να παραχωρήσει στον Ιεροψάλτη άδεια απουσίας από ορισμένες υποχρεώσεις του και την δυνατότητα αντικαταστάσεως του είτε από άλλο συνάδελφο είτε από βοηθό.

4. Ο Ιεροψάλτης οφείλει να ψάλλει σεμνοπρεπώς και συνετώς και να εκτελεί τους ύμνους με πιστότητα προς το βυζαντινό ύφος από διφθέρας από τα κλασικά μουσικά κείμενα. Τούτο, βεβαίως, δε σημαίνει ότι σε ορισμένα μαθήματα δεν δύναται να
βάλει την προσωπική του έμπνευση, χωρίς όμως να αλλοιώνει τον χαρακτήρα και το ήθος του μουσικού μαθήματος.

5. Κατά την διάρκεια της Ιεράς Ακολουθίας ο Ιεροψάλτης αποδεικνύει με την στάση και τις κινήσεις του στο Αναλόγιο ότι εκτελεί προσευχητικό έργο. Το κλίμα και το πνεύμα αυτό προσπαθεί με πολλή διακριτικότητα να μεταδώσει και στους βοηθούς του και τους συγκροτούντες τον χορό.

6. Η συνεργασία μεταξύ των δυο Ιεροψαλτών αποτελεί αυτονόητη προϋπόθεση για την ύπαρξη αρμονικού κλίματος και αποδοτικής προσφοράς στον Ιερό Ναό. Οφείλουν, λοιπόν, οι δυο Ιεροψάλτες να συνεννοούνται μεταξύ τους σε κάθε περίπτωση, ώστε να αποφεύγονται εκνευρισμοί και εντάσεις, οι οποίες μειώνουν την απόδοση τους, αλλά και τους εκθέτουν.

7. Η δια βίου επιμόρφωση κάθε Ιεροψάλτη πρέπει να αποτελεί διαρκές μέλημα του.

8. Η αυθαίρετη, σκόπιμη και αδικαιολόγητη απουσία από τα ιεροψαλτικά καθήκοντα αποτελεί για τον Ιεροψάλτη υπηρεσιακό παράπτωμα, που ελέγχεται και τιμωρείται αρμοδίως.

9. Ο ιεροψάλτης οφείλει:

α) Να τηρεί επ' ακριβώς το καθωρισμένο ωράριο,

β) Να παίρνει ευχή, «καιρόν» από τον Λειτουργό Ιερέα,

γ) Να έχει πλήρη γνώση του Τυπικού και να το τηρεί,

δ) Να φέρει ράσο σεμνοπρεπώς κατά την Ακολουθία,

ε) Να δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα δια την προσέλκυση νέων στο Αναλόγιο.

στ) Στα πλαίσια της συνεργασίας του Ιεροψάλτη με τους Συναδέλφους του, εντάσσεται και η ενεργός συμμετοχή του σε όλες τις εργασίες και εκδηλώσεις του Συλλόγου Ιεροψαλτών της Ιεράς Μητροπόλεως, στην οποία ανήκει.




ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
Δικαιώματα Ιεροψαλτών

Άρθρο 7


1. Το ύψος της αμοιβής εκάστου Ιεροψάλτη τελεί σε συνάρτηση με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του, την κατηγορία στην οποία έχει κατατανή, καθώς και με την συμβολή του στην πνευματική πρόοδο της Ενορίας και τις οικονομικές δυνατότητες του Ναού, αποτελεί δε, αντικείμενο συμφωνίας μεταξύ αυτού και του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου. Το ύψος της αμοιβής αναγράφεται στον Προϋπολογισμό του Ιερού Ναού και τελεί υπό την έγκριση του Μητροπολιτικού Συμβουλίου.

2. Ο κατώτερος, κατά κατηγορίαν, μισθός Ιεροψάλτου καθορίζεται από το οικείο Μητροπολιτικό Συμβούλιο.

3. Πέρα της συμφωνημένης αμοιβής, ο Ιεροψάλτης λαμβάνει:

α) Δώρο Χριστουγέννων, β) Δώρο Πάσχα, γ) Επίδομα αδείας.

Οι ανωτέρω μισθοί αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο με αύξηση, κατά την κρίση των οικείων Εκκλησιαστικών Συμβουλίων.

4. Ο Ιεροψάλτης κατ' έτος λαμβάνει μηνιαία άδεια με πλήρεις αποδοχές. Η αναπλήρωση του κατά το διάστημα τούτο και ο χρόνος λήψεως της αδείας ορίζεται κατόπιν συμφωνίας των Ιεροψαλτών του Ναού και του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
Η δαπάνη της αναπληρώσεως κατά τον χρόνο της κανονικής άδειας του Ιεροψάλτη βαρύνει το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο.

5. Ο Ιεροψάλτης δικαιούται μέρος των προσφερομένων από τους πιστούς για την τέλεση ιεροπραξιών. Επίσης όπου οι πιστοί επιθυμούν να συμμετάσχει χορωδία, προτιμάται αυτή του Ναού.

6. Σε κάθε Ιερά Μητρόπολη δύναται να συσταθεί Ταμείο Αλληλοβοήθειας προς ενίσχυση των υπηρετούντων σε πτωχές Ενορίες Ιεροψαλτών. Η σύσταση, η λειτουργία και οι πόροι του Ταμείου επαφίενται στην ποιμαντική μέριμνα των οικείων
Μητροπολιτών.



Άρθρο 8
Αποχώρηση - Απόλυση Ιεροψαλτών


1. Η παραίτηση Ιεροψάλτη υποβάλλεται εγγράφως στο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού, στον οποίο διακονεί και διαβιβάζεται στον αρμόδιο για την αποδοχή της Μητροπολίτη.

Σε κάθε περίπτωση, ο παραιτηθείς Ιεροψάλτης δεν δύναται να εγκαταλείψει την θέση του, πριν παρέλθει δίμηνο από της υποβολής της παραιτήσεως του. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν θα διορίζεται σε άλλο Ναό.

2. Ιεροψάλτες, που δεν μπορούν να ασκήσουν το έργο τους λόγω νόσου, απολύονται ύστερα από πρόταση του Εκκλησιαστικού, Συμβουλίου και απόφαση του οικείου Μητροπολίτου, κατόπιν προηγουμένης σύμφωνης γνωμάτευσης της Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, όπου υπηρετούν.

3. Σε περίπτωση αδυναμίας άσκησης των καθηκόντων Ιεροψάλτη που συνδέεται με τα φωνητικά του προσόντα, αυτός απολύεται με πρόταση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου ύστερα από γνώμη της Επιτροπής Κρίσεων του άρθρου 4 του παρόντος και απόφαση του οικείου Μητροπολίτου.

4. Ιεροψάλτης ο οποίος συμπληρώνει το εβδομηκοστό (70°) έτος της ηλικίας του, υποχρεωτικώς υποβάλλει την έγγραφη παραίτηση του στο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο.
Το όριο ηλικίας του Ιεροψάλτου δύναται να παραταθεί με απόφαση του οικείου Μητροπολίτου ως το 75° έτος της ηλικίας αυτού με δυνατότητα ακόμη περαιτέρω παρατάσεως έως πέντε (5) ετών, εφ' όσον τούτο αιτηθεί εγγράφως από τον ίδιο και
υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.

5. Σε περίπτωση αποχώρησης Ιεροψάλτη λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας ή απόλυσης λόγω ανυπαίτιας αδυναμίας άσκησης καθηκόντων προσφέρεται ως δώρο υπό του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου ποσό το ύψος του οποίου καθορίζεται υπ’ αυτού.



Άρθρο 9
Πειθαρχικές διατάξεις



1. Πειθαρχικά παραπτώματα των Ιεροψαλτών αποτελούν ιδίως:

α) Η χαρακτηριστικούς αναξιοπρεπής ή ανάξια για Ιεροψάλτη διαγωγή κατά ή και πέραν από την άσκηση των καθηκόντων του.

β) Η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων.

γ) Η αμέλεια, καθώς και η ατελής ή μη έγκαιρη εκπλήρωση των καθηκόντων του.

δ) Η άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης Εκκλησιαστικής Αρχής, δημοσίως, γραπτώς ή προφορικώς, με σκόπιμη χρησιμοποίηση εκδήλως ανακριβών στοιχείων ή με προδήλως απρεπείς εκφράσεις.

ε) Η ανάρμοστη συμπεριφορά προς Ιερείς, Μέλη του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, Ενορίτες ή συναδέλφους Ιεροψάλτες.

2. Πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους Ιεροψάλτες είναι:

α) Η έγγραφη επίπληξη.

β) Το πρόστιμο έως τις αποδοχές τριών (3) μηνών.

γ) Η προσωρινή παύση από τρείς (3) έως και έξι (6) μήνες με πλήρη στέρηση των αποδοχών.

δ) Η οριστική παύση.

Οι πειθαρχικές ποινές επιβάλλονται με απόφαση του οικείου Μητροπολίτη μετά από πρόταση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.

3. Ουδεμία πειθαρχική ποινή επιβάλλεται αν ο Ιεροψάλτης δεν κληθεί προηγουμένως σε απολογία και έχει το δικαίωμα να λάβει πλήρη γνώση της εναντίον του κατηγορίας και των στοιχείων που τη στηρίζουν. Στην κλήση σε απολογία καθορίζεται σαφώς το αποδιδόμενο πειθαρχικό παράπτωμα και τάσσεται εύλογη προθεσμία για απολογία, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των τριών (3) ημερών, ενώ μπορεί να παραταθεί ως το τριπλάσιο της αρχικής μετά από έγγραφη αίτηση του διωκομένου Ιεροψάλτη.

4. Όταν Ιεροψάλτης αποχωρεί, λόγω παραιτήσεως ή απολύσεως, το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του χορηγεί βεβαίωση για τον χρόνο απασχολήσεως του.




ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Ετήσια Εορτή Ιεροψαλτών
Άρθρο 10


1. Καθιερώνεται η 4η Δεκεμβρίου εκάστου έτους, κατά την οποία η Ορθόδοξος Εκκλησία τιμά την μνήμη του μεγάλου Μελωδού και Υμνογράφου Αυτής Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ως Πανελλήνια Ημέρα Εορτής της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος και πάντων των κατά τόπους Συλλόγων Ιεροψαλτών.

2. Τα Προεδρεία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος (ΟΜ.Σ.Ι.Ε.) και των Τοπικών Συλλόγων Ιεροψαλτών, σε συνεργασία με την οικεία Μητρόπολη καταρτίζουν κάθε φορά το σχετικό Πρόγραμμα για την έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής και των Ιερών Μητροπόλεων.

3. Η Κυριακή μετά την 4ην Δεκεμβρίου κάθε έτους, ορίζεται ως ημέρα τιμής του Ιεροψάλτη.

Την ημέρα αυτή σε όλους τους Ιερούς Ναούς της Εκκλησίας της Ελλάδος καθιερώνεται να τελείται δοξολογική δέηση και να γίνεται ειδική ομιλία, για να εξαρθεί και τιμηθεί πρεπόντως το έργο του Ιεροψάλτη και να προβληθεί ευρύτερα και κατάλληλα η Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική.



Άρθρο 11
Ηθικές αμοιβές Ιεροψαλτών



1. Καθιερώνονται οι εξής ηθικές αμοιβές των Ιεροψαλτών:

α) ΕΠΑΙΝΟΣ,

β) ΕΥΑΡΕΣΚΕΙΑ,

γ) Τιμητικό ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ της Εκκλησίας της Ελλάδος, με ειδικό μετάλλιο και,

δ) Το ΠΑΡΑΣΗΜΟ της Εκκλησίας της Ελλάδος του Αποστόλου Παύλου με Δίπλωμα.

2. Οι ανωτέρω ηθικές αμοιβές απονέμονται στους εν ενεργεία Ιεροψάλτες ή τους διατελέσαντες, οι οποίοι έχουν διακριθεί για την μουσική τους κατάρτιση, τη φωνητική απόδοση, το εξαίρετο ήθος και την εν γένει συμβολή τους στην προβολή και διάδοση της Βυζαντινής, Εκκλησιαστικής Μουσικής και της Ψαλτικής Τέχνης.

3. Οι δύο πρώτες τιμητικές διακρίσεις απονέμονται από τον οικείο Μητροπολίτη, η δε τρίτη και τέταρτη από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, ύστερα από απόφαση της, ή μετά από πρόταση του οικείου Μητροπολίτου.

4. Προτάσεις για απονομή ηθικών αμοιβών είναι δυνατόν να υποβάλουν και τα Διοικητικά Συμβούλια των Τοπικών Συλλόγων προς τον οικείο Μητροπολίτη, ή το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος (ΟΜ.Σ.Ι.Ε.) προς τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο.




ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε
Κοινωνία αγάπης

Άρθρο 12
Σχέσεις Ιεροψαλτών και Ιεράς Μητροπόλεως



Οι Ιεροψάλτες συνειδητοποιώντας ότι είναι εκ των «λοιπών τον καταλόγου τον Ιερατικού» και ότι αναλαμβάνουν το έργο αυτών «δι' επιθέσεως των χειρών» του Επισκόπου και ειδικής «ευχής», δεν πρέπει να λησμονούν ότι επιτελούν ιερό
λειτούργημα και υπηρετούν «Θεώ Ζώντι». Επομένως, αποτελούν μέλη της στρατευόμενης Εκκλησίας, που έχει κεφαλή «εις τύπον και τόπον Χριστού» τον Επίσκοπο, τον οποίο φυσικό είναι να βλέπουν ως πατέρα και ποιμένα τους. Κατά συνέπεια οι Ιεροψάλτες πρέπει να αισθάνονται σεβασμό και αγάπη προς τον Προεστώτα της Τοπικής Εκκλησίας, ανάλογος δε να είναι και η στάση τους απέναντι του. Τούτο, βεβαίως, δεν αφαιρεί το δικαίωμα από τον Ιεροψάλτη να ζήτηση με τον προσήκοντα τρόπον την δικαίωση του, στην περίπτωση κατά την οποία φρονεί ότι αδικείται και να χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο για τον σκοπό αυτό.


Άρθρο 13
Σχέσεις Ιεροψαλτών με τους Ιερείς του Ιερού Ναού, του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και των Ενοριτών



1. Οι καλές σχέσεις του Ιεροψάλτη με τους Ιερείς του Ιερού Ναού, τα μέλη του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και τους Ενορίτες, επιβάλλονται πρωτίστως από την ιερότητα του λειτουργήματος αυτού, είναι δε και απόρροια τόσο του χαρακτήρα και της εκ μέρους αυτού πλήρους συνειδητοποιήσεως της ιδιότητος, αλλά και της στάσης του Ιεροψάλτη, έναντι όλων όσοι προαναφέρθηκαν.

Οπωσδήποτε ο Ιεροψάλτης, επειδή ευρίσκεται, όπως και όλοι όσοι διακονούν σε Ιερό Ναό, σε θέση ορατή από όλους, οφείλει να ακτινοβολεί από ανωτερότητα και χριστιανικό ήθος.

2. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφεύγονται φραστικές ακρότητες, οξυθυμία και εκφράσεις καταφρονητικές στις συναλλαγές και σχέσεις μεταξύ των ανωτέρω, αμοιβαίως. Σε κάθε, περίπτωση, η αναξιοπρεπής συμπεριφορά οιουδήποτε
εκκλησιαστικού παράγοντα απέναντι των άλλων, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και επισύρει για τον Ιεροψάλτη τις προβλεπόμενες από τον παρόντα Κανονισμό κυρώσεις.



Άρθρο 14
Σχέσεις Ιεροψαλτών προς τους Συναδέλφους αυτών και το Σύλλογο Ιεροψαλτών





Ο Ιεροψάλτης αντιμετωπίζει τους άλλους Ιεροψάλτες όχι ως ανταγωνιστές ή υπονομευτές του έργου του, αλλά ως «συνδιακόνους» και αγαπητούς συναδέλφους.

Εγωισμοί, μικρότητες και διαβολές του ενός κατά του άλλου, απάδουν προς την ιδιότητα του. Με το αυτό πνεύμα, ο Ιεροψάλτης οφείλει να αντιμετωπίζει τους συναδέλφους του, ως μέλος του Συνδέσμου των Ιεροψαλτών, στα πλαίσια του οποίου οφείλει να προσφέρει, πλην της οικονομικής συνδρομής του, ότι συντελεί στην ευόδωση των σκοπών του Συλλόγου.



Άρθρο 15
Ακροτελεύτια διάταξη



Η ισχύς του Κανονισμού τούτου, μετά την ψήφιση του από την Ιερά Συνοδό της Ιεραρχίας, αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και το Περιοδικό «ΕΚΚΛΗΣΙΑ».



Άρθρο 16
Κάλυψη δαπάνης


Από τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού προκαλείται δαπάνη σε βάρος των Νομικών Προσώπων των Ιερών Ναών της Εκκλησίας της Ελλάδος, το ύψος της οποίας δεν μπορεί να προσδιορισθεί.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#85
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 176/2006 «Περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών» (ΦΕΚ Α΄ 268/19.12.2006) .
Ο κανονισμός έχει αναρτηθεί εδώ και πολλά χρόνια στο φόρουμ ΕΔΩ, και μάλιστα με την προσθήκη διορθώσεων στο τέλος.
Εξυπηρετεί κάτι η ολοσέλιδη αντιγραφή του;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#86
Ο κανονισμός έχει αναρτηθεί εδώ και πολλά χρόνια στο φόρουμ ΕΔΩ, και μάλιστα με την προσθήκη διορθώσεων στο τέλος.
Εξυπηρετεί κάτι η ολοσέλιδη αντιγραφή του;
Προφανώς και δεν εξυπηρετεί κάτι συγκεκριμένο, ειμή ίσως την έκφραση προσωπικής άποψης ότι υπάρχει νόμος... Ισως...
 
#87
Αγαπητοί φίλοι απλά ήθελα να δείξω ότι είναι εύκολο να βρει κανείς την άκρη αν πιάσει το κουβάρι του τι πρέπει να γίνει, ή τι έπρεπε να γίνει.
Τόσα χρόνια βομβαρδίζονται τα αυτιά μας με ινδο-αφρικάνικους ρυθμούς, κλασική υποτίθεται μουσική, ψευτο-ροκ επαναστάσεις.
Η θέση της Βυζαντινής ήταν και είναι στην Εκκλησία.
Όταν λόγω <<οικονομίας>> δεν γίνονται αυτά που πρέπει με αποτελέσματα τα γνωστά κάπως πρέπει να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.
Η προσωπική μου άποψη είναι λοιπόν ότι πρέπει να υπάρχουν δεξιός και αριστερός ψάλτης, με χορωδίες σε κάθε ναό.
Το πρέπει το εννοώ ως εξής: -είναι καλό και ωφέλιμο.
 
#88
Είναι επίσης, λυπηρό πολύ το γεγονός της μεροκαματοδοσίας στον προσερχόμενον μητροπολίτη εν ημέρα πανηγυρίζοντος ναού ή άλλης οιασδήποτε εορτής και Κυριακής. Κάθε φορά που θα έλθει ο μητροπολίτης να χοροστατήσει στην ακολουθία θα του δοθεί ένα 250 έως 300 ευρώ μόνο και μόνο για να τελέσει την Θ. λειτουργία ή τον πανηγυρικό εσπερινό. Θα δώσουν οι ιερείς και 100 έως 150 ευρώ στον αρχιεροδιάκονο που τον συνοδεύει.
Έτσι η ακολουθία θα λάβει πανηγυρικό χαρακτήρα, μυσταγωγικό κάλλος, ευφροσύνης μεστότητα θα εμπλησθούν οι πιστοί, θα κηρυχθεί ο ''λόγος'' του Θεού απο έναν κατά κόρον κουραστικό ντελάλη ιεροκήρυκα, σαν εκείνους τους περιερχόμενους γύφτους απο γειτονιά σε γειτονιά διαλαλώντας την ''φιλότιμη'' τους διάθεση να μαζέψουν μπάζα πρός απόρριψη και να καθαρίσουν αποθήκες και υπόγεια.
Οι πιστοί συγκινημένοι απο την θεατρική παράσταση που παρηκολούθησαν, μια παράσταση επενδεδυμένη με βυζαντινή μουσική απο παρτιτούρα με αυτά που έψελνε ο μακαριστός Στανίτσας και μάλιστα γνήσια πάρτιτούρα, όχι απο δαύτες τις παρτιτούρες που, ναί μέν, είναι του Δασκάλου αλλά έχουν προσμίξεις-διορθώσεις-εξηγήσεις-επεξηγήσεις των διαφόρων κατά τόπους ερμηνευτών, συγκινημένοι γούν λέγω, θα κληθούν να πληρώσουν εισιτήριο, κόμιστρο, ναύλο, αντίτιμο ή όπως βούλεσθε καλέστε το, στον περιερχόμενο δίσκο.
Με την σειρά τους οι ιερείς θα δώσουν το ταπεινο-πετεινό τυχερό στον σεβασμιότατο ευελπιστούντες να αυξηθεί η ευμένεια του δεσποτικού βλέμματός, πρός εκείνους.
Έτσι, ο επίσκοπος θα λάβει 300 ευρώ χαρτζιλίκι για την ξεχειλίζουσα απο ποιμαντικό ενδιαφέρον επίσκεψή του, συνοδευόμενο το χαρτζιλίκι του απο συστολή ως προς την θέαση της μορφής του εκ μέρους μας, αιτήσεις για ευλογία, χειροφιλήματα σεβασμού άκρατου, μύριες ευχές για να τα εκατοστήσει αναφωνόντες συχνάκις ''είς πολλά έτη δέσποτα'' και απο εξέφραση της απύθμενης ευγνωμοσύνης μας για την εις τύπον και τόπον Χριστού παρουσία του.
Ώς συγκινητική κατακλείδα, ο προῒστάμενος του ιερού ναού θα ευχαριστήσει εκ μέρους απάντων των παρευρεθέντων τον σεβασμιότατο για την προσέλευσή του.
Τώρα στο θέμα μας, γιατί αναφέραμε τα παραπάνω;
Τα αναφέραμε διότι, ο επίσκοπος θα λάβει για μία ακολουθία τόσα χρήματα όσα λαμβάνω εγώ που ψέλνω για ολόκληρο τον μήνα. Θα ψάλλω τις Κυριακές, τις καθημερινές όταν συμπέσουν εορτές γνωστότερων αγίων, στους εσπερινούς των σαββάτων και των δεσποτο-θεομητορικών εορτών και αν έχω μεροκάματο στην οικοδομή σε καθημερινή ημέρα θα τρέξω με την ψυχή στο στόμα ανά την Αττική να προλάβω την ενδεχόμενη γκρίνια του πελάτου μου.
Και όταν μετά απο ενάμιση χρόνο εγκατάστασης πλέον στην ενορία μου, ανακοινώσω στον ιερέα μου ότι δεν θα προσέρχομαι στους εσπερινούς των καθημερινών εορτών (δηλαδή εσπερινό αγ. Βαρβάρας , αγ. Γερασίμου κλπ.)
θα ακούσω την ηλίθια φράση του: <<Το είπα Μάριε σε είκοσι ανθρώπους ότι δεν θα έρχεσαι στους εσπερινούς των καθημερινών και γέλασαν και οι 20>>.
Μία αντιμετώπιση δηλαδή σαν προϊστάμενος σε υφιστάμενο και όχι μεταξύ πατρός και υιού. Ο ιερέας αγαπητοί μου αποκαλείται <<πατέρας>> όχι και ώς έοικε, αλλά χάριν της πατρικής του αγάπης πρός τα λογικά πρόβατα της μάνδρας του Χριστού μας. Όταν για σένα πάτερ μου οι ακολουθίες είναι μία τυπική πράξη που πρέπει να τελείται για να τελειώνουμε γρήγορα ώστε να μεταβείς στην βάρδια του κοιμητηρίου να εξασφαλίσεις το μεροκάματο απ τα τρισάγια, και οι σχέσεις μελών της ενορίας με τον ιερέα τους είναι μία δοσοληπτική-πελατειακή σχέση , τότε δεν είσαι πλέον <<πάτερ>> αλλά είσαι απλά πρεσβύτερος.
Και να ήταν μόνο αυτό;
Κάθε ιερέας που θα πάει σε μία πανήγυρη να συλλειτουργήσει ή να παραστεί στο ιερό, θα του δώσει ο προϊστάμενος ενα 30άρι ή 50άρικο. Ερωτούμε λοιπόν τώρα εύλογα: ο μητροπολίτης λαμβάνει 2000 ευρώ μισθό, ομοίως και ο ιερέας που θα παρευρεθεί λαμβάνει ένα 700άρι μισθό. Γιατί να τους δίνουν κι άλλα λεφτά οι ιερείς;
Ερώτησα ιερέα: Γιατί πάτερ δίνεις 50 ευρώ σε κάθε ιερέα που θα παρευρεθεί στην πανήγυρή του ναού σου;
Και μου απεκρίθη ότι αν δεν δώσει χρήματα, θα κυκλοφορήσει ανάμεσα στον κλήρο η λάσπη για το όνομά του, δηλαδή ότι είναι τσιγκούνης, σφιχτός κλπ. Απ την στιγμή που όλοι οι ιερείς δίνουν κάτι, εκείνος θα είναι η μίζερη εξαίρεση.
Αδελφοί μου δεν νιώθω αδικημένος επειδή λαμβάνω 300 ευρώ μηνιαίως. Αυτά συμφώνησα εξ αρχής και δεν έχω αιτηθεί ποτέ αύξηση. Δεν είμαι επαγγελματίας ερμηνευτής. Είμαι ιεροψάλτης.
Νιώθω λυπημένος που δίδονται λεφτά σε περιττές τσέπες και δεν αξιολογούνται ορθά.
Δηλαδή, ακουμπάς πρεσβύτερε τα 900 ευρώ σε φιλαρμονική για να συνοδέψει την περιφορά εικόνος, ακουμπάς 300 ευρώ σε προσελθόντα μητροπολίτη και όπου αλλού προκύψει, ενώ πχ. για τα παιδιά που έρχονται στην κατήχηση δεν δίνεις 150 ευρώ να πάρεις ενα πίνγκ-πόνγκ, να πάρεις επιτραπέζια και υλικό κατήχησης, πράγματα σε απόλυτη προτεραιότητα εν ολίγοις...
 
#89
Αγαπητοί φίλοι,
Είναι όλα ωραία και αληθινά αυτά που γράφονται και θα μπορούσαν να είναι και χειρότερα αν όλοι έγραφαν τι βλέπουν και τι αντιμετωπίζουν κάθε μέρα στην εκκλησία τους. Προτιμούν από ταπείνωση και μόνο να μην τα αναφέρουν. Και καλά κάνουν(κατά την ταπεινή μου γνώμη.)
Όμως μην τα ρίχνουμε όλα στους ιερείς. Υπάρχουν και οι επίτροποι που φέρουν και αυτοί ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην όλη κατάσταση. Ο ιερέας είναι η μονάδα στην εκκλησιαστική επιτροπή. Εκεί που υπάρχουν ανοικτά μυαλά δεν υπάρχουν τέτοιου είδους προβλήματα.
Θα σταθώ δε σε αυτά που έλεγε ο σοφός λαός << αν θέλει η νύφη κι ο γαμπρός τύφλα νάχει ο πεθερός >> Όλα γίνονται, και το κατσικάκι για το Πάσχα και η γαλοπούλα για τα Χριστούγεννα και τα εισιτήρια για την προσέλευση του ψάλτη από τις διακοπές του όταν εορτάζει ο Ναός κ.λ.π
Ας αφήσουν λοιπόν τις εγκυκλίους και τα σχετικά. Ας φερθούν ανθρώπινα και πάντα μέσα σε ένα πνεύμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης - συναδελφικής αγάπης και συνεργασίας
Το εκκλησίασμα θέλει ένα καλό άκουσμα και όχι μιζέρια και σκανδαλολογία.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιό Μέλος
#90
"...Τα λεφτά, τα λεφτά, τα εκατομμύρια..." Μισθοί, μπαξίσια, τυχερά, αμοιβές, προσφορές, δωρεές...
Το μεγάλο θέμα είναι - απ' ότι φαίνεται - οτι (δεν) τα τρώμε (όλοι) μαζύ... Έτσι ήταν άλλωστε (από) ανέκαθεν ! Το ξέρουμε οτι το χρήμα είναι μία μορφή ειδωλολατρείας, στον βαθμό που δεν ικανοποιεί την βιοποριστική ανάγκη. Παρ' όλα αυτά είναι γλυκό το άτιμο. Κι αν το παίρνουν άλλοι, κι όχι εμείς, τότε δυσκολεύει η κατάσταση. Λεπτές ισορροπίες...Ειδικά μεσα στην Εκκλησία...
Είναι κι αυτά τα τριάκοντα αργύρια, που μας τα φέρνει μεσ' τα μούτρα ο Ευαγγελιστής κάθε χρόνο. Ήταν ανάγκη ; Άσε κι αυτό που είπε ο Κύριος, να γίνουμε παιδιά. Ενδιαφέρονται τα (αληθινά) παιδιά για αργύρια ; Ξενέρωμα σκέτο... Τεσ' πα. Απ' ότι φαίνεται, η έλευσίς Του χάλασε τη μανέστρα στο αλισβερίσι του χρήματος, αλλά το παλεύουμε. Μην το εκλάβετε ρατσιστικά, αλλά κάποιες Εβραϊκές παραδόσεις, τις κρατάμε, παρότι Έλληνες.
Πάντως η θεωρία λέει οτι το χρήμα πρέπει να κυκλοφορεί. Να μη μένει στα ίδια χέρια και μεσ' τα παγκάρια. Να γυρίζει, ώστε να αυγατεύει. Εκεί πάμε καλά ! Διαβολικά καλά θα έλεγα, αν δεν είμαστε σε ευλαβές φόρουμ.
Δύσκολος ο αγώνας. Πολλές λούμπες, αδύνατον να μην πέσεις μέσα. Το θέμα - ως γνωστόν - είναι να μή μένουμε μέσα (στη λούμπα δηλαδή). Εξ άλλου γιατί κάθε χρόνο ανασταίνεται εκ νεκρών κι ο Κύριος, αν όχι για τους (μέσα στις) λουμπίνες ; Πιαστήτε απάνω Του, μπας και μας ανεβάση επάνω. Του το οφείλουμε και μάλιστα χωρίς χρήματα (τζάμπα ! απίστευτο ε ;).
Χριστός Ανέστη !
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#91
"...Τα λεφτά, τα λεφτά, τα εκατομμύρια..." Μισθοί, μπαξίσια, τυχερά, αμοιβές, προσφορές, δωρεές...
Το μεγάλο θέμα είναι - απ' ότι φαίνεται - οτι (δεν) τα τρώμε (όλοι) μαζύ... Έτσι ήταν άλλωστε (από) ανέκαθεν ! Το ξέρουμε οτι το χρήμα είναι μία μορφή ειδωλολατρείας, στον βαθμό που δεν ικανοποιεί την βιοποριστική ανάγκη. Παρ' όλα αυτά είναι γλυκό το άτιμο. Κι αν το παίρνουν άλλοι, κι όχι εμείς, τότε δυσκολεύει η κατάσταση. Λεπτές ισορροπίες...Ειδικά μεσα στην Εκκλησία...
Είναι κι αυτά τα τριάκοντα αργύρια, που μας τα φέρνει μεσ' τα μούτρα ο Ευαγγελιστής κάθε χρόνο. Ήταν ανάγκη ; Άσε κι αυτό που είπε ο Κύριος, να γίνουμε παιδιά. Ενδιαφέρονται τα (αληθινά) παιδιά για αργύρια ; Ξενέρωμα σκέτο... Τεσ' πα. Απ' ότι φαίνεται, η έλευσίς Του χάλασε τη μανέστρα στο αλισβερίσι του χρήματος, αλλά το παλεύουμε. Μην το εκλάβετε ρατσιστικά, αλλά κάποιες Εβραϊκές παραδόσεις, τις κρατάμε, παρότι Έλληνες.
Πάντως η θεωρία λέει οτι το χρήμα πρέπει να κυκλοφορεί. Να μη μένει στα ίδια χέρια και μεσ' τα παγκάρια. Να γυρίζει, ώστε να αυγατεύει. Εκεί πάμε καλά ! Διαβολικά καλά θα έλεγα, αν δεν είμαστε σε ευλαβές φόρουμ.
Δύσκολος ο αγώνας. Πολλές λούμπες, αδύνατον να μην πέσεις μέσα. Το θέμα - ως γνωστόν - είναι να μή μένουμε μέσα (στη λούμπα δηλαδή). Εξ άλλου γιατί κάθε χρόνο ανασταίνεται εκ νεκρών κι ο Κύριος, αν όχι για τους (μέσα στις) λουμπίνες ; Πιαστήτε απάνω Του, μπας και μας ανεβάση επάνω. Του το οφείλουμε και μάλιστα χωρίς χρήματα (τζάμπα ! απίστευτο ε ;).
Χριστός Ανέστη !
Ναι ε; Να σου πω; Ψέλνεις ή όχι;
Αν ψέλνεις τότε καταλαβαίνεις τι τραβά ο σωστός
ιεροψάλτης αν είσαι απλός θεατής γράψε λάθος
κ σβήστα όλα.
Αν ναι έχεις ίσως άλλο εισόδημα γιατί προσωπικά
αν δεν είχα το Αναλόγιο 23 χρόνια δεν θα την
έβγαζα καθαρή.
Τότε γιατί ο Κυριος κ οι Μαθητές του είχαν
"γλωσσόκομον"; Δεν φρόντιζαν όλοι οι πιστοί
απο το υστέρημά τους να διαβιούν οι ποιμένες τους.
Ο Απόστολος Παύλος γιατί εργαζόταν ως σκηνοποιός;
Στο Οικομενικό Πατριαρχείο ΑΙΩΝΕΣ τώρα γιατί
αμοίβονται ΑΔΡΑ οι ιεροψάλτες με πλήρη στέγαση
κ σίτιση; Μην μπερδεύεσαι φίλε μου καλέ αυτά είναι
λυμένα αλλά "το κατ'οικονομίαν" κόψε-ράψε τα
έχει όλα ισωπεδώσει.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιό Μέλος
#92
Ναι ε; Να σου πω; Ψέλνεις ή όχι;
Αν ψέλνεις τότε καταλαβαίνεις τι τραβά ο σωστός
ιεροψάλτης αν είσαι απλός θεατής γράψε λάθος
κ σβήστα όλα.
Αν ναι έχεις ίσως άλλο εισόδημα γιατί προσωπικά
αν δεν είχα το Αναλόγιο 23 χρόνια δεν θα την
έβγαζα καθαρή.....
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣ.
Νομίζω - αν δεν κάνω λάθος - οτι δεν διαφωνούμε, γενικώς.
Ειδικώς, το θέμα βρίσκεται στην ανάγκες που ικανοποιεί ο άνθρωπος δια του χρήματος. Όσες πιό πολλές, τόσο μεγαλύτερη η ζήτηση...Η εποχή μας έχει μεγάλες απαιτήσεις - καλώς ή κακώς -σε οικονομικούς πόρους. Αυτό έχει σαν συνέπεια, λίγοι να είναι αυτοί που με μία απασχόληση, να εξοικονομούν αυτά που απαιτούνται. Αναφερόμενοι στον ψαλτικό κόσμο, ακόμη και οι μεγάλοι ψάλτες που έχουν μια ψηλή αμοιβή, δεν αρκούνται σ' αυτήν, αλλά έχουν παράλληλα τις συμπληρωματικές ενασχολήσεις ( ωδεία, ιδιαίτερα κλπ), με τα οποία συνεισφέρουν στα οικομικά τους. Δεν λέμε αυτό. Λέμε γι αυτό που ο άνθρωπος (βλέπε Άκης...) γίνεται δούλος των επιθυμιών του και κατ' επέκταση στο μέσο με το οποίο τις ικανοποιεί. Εκεί βρίσκεται η γλυκειά αμαρτία :στις πολλές επιθυμίες και στα πολλά λεφτά που σου χρειάζονται. Ενός δε, εστί χρεία...
Εμείς δε, που είμαστε μέσα στην εκκλησία, πρέπει να έχουμε τα μάτια μας 114.
Χριστός Ανέστη ! Καλή βδομάδα.
 
Last edited by a moderator:
#93
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣ.
Νομίζω - αν δεν κάνω λάθος - οτι δεν διαφωνούμε, γενικώς.
Ειδικώς, το θέμα βρίσκεται στην ανάγκες που ικανοποιεί ο άνθρωπος δια του χρήματος. Όσες πιό πολλές, τόσο μεγαλύτερη η ζήτηση...Η εποχή μας έχει μεγάλες απαιτήσεις - καλώς ή κακώς -σε οικονομικούς πόρους. Αυτό έχει σαν συνέπεια, λίγοι να είναι αυτοί που με μία απασχόληση, να εξοικονομούν αυτά που απαιτούνται. Αναφερόμενοι στον ψαλτικό κόσμο, ακόμη και οι μεγάλοι ψάλτες που έχουν μια ψηλή αμοιβή, δεν αρκούνται σ' αυτήν, αλλά έχουν παράλληλα τις συμπληρωματικές ενασχολήσεις ( ωδεία, ιδιαίτερα κλπ), με τα οποία συνεισφέρουν στα οικομικά τους. Δεν λέμε αυτό. Λέμε γι αυτό που ο άνθρωπος (βλέπε Άκης...) γίνεται δούλος των επιθυμιών του και κατ' επέκταση στο μέσο με το οποίο τις ικανοποιεί. Εκεί βρίσκεται η γλυκειά αμαρτία :στις πολλές επιθυμίες και στα πολλά λεφτά που σου χρειάζονται. Ενός δε, εστί χρεία...
Εμείς δε, που είμαστε μέσα στην εκκλησία, πρέπει να έχουμε τα μάτια μας 114.
Χριστός Ανέστη ! Καλή βδομάδα.
Χριστός ανέστη!
Δεν απαντήσατε στο ερώτημα αν ασχολείστε με το άθλημα αυτό....
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιό Μέλος
#94
Χριστός ανέστη!
Δεν απαντήσατε στο ερώτημα αν ασχολείστε με το άθλημα αυτό....
Νομίζω το "παρομοίως" απαντά. Βεβαίως και ασχολούμαι, το κατά δύναμιν. Αν και όχι κατ' επάγγελμα, η κρίση μας έκανε να αναθεωρήσουμε πολλές επιλογές μας...όσον αφορά την προτεραιότητα που τους δίνουμε. Όπως και νάχει, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Χριστός Ανέστη !
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#95
Ναι ε; Να σου πω; Ψέλνεις ή όχι;
Αν ψέλνεις τότε καταλαβαίνεις τι τραβά ο σωστός
ιεροψάλτης αν είσαι απλός θεατής γράψε λάθος
κ σβήστα όλα.
Αν ναι έχεις ίσως άλλο εισόδημα γιατί προσωπικά
αν δεν είχα το Αναλόγιο 23 χρόνια δεν θα την
έβγαζα καθαρή.
Τότε γιατί ο Κυριος κ οι Μαθητές του είχαν
"γλωσσόκομον"; Δεν φρόντιζαν όλοι οι πιστοί
απο το υστέρημά τους να διαβιούν οι ποιμένες τους.
Ο Απόστολος Παύλος γιατί εργαζόταν ως σκηνοποιός;
Στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ΑΙΩΝΕΣ τώρα γιατί
αμοίβονται ΑΔΡΑ οι ιεροψάλτες με πλήρη στέγαση
κ σίτιση; Μην μπερδεύεσαι φίλε μου καλέ αυτά είναι
λυμένα αλλά "το κατ'οικονομίαν" κόψε-ράψε τα
έχει όλα ισωπεδώσει.
Νομίζω το "παρομοίως" απαντά. Βεβαίως και ασχολούμαι, το κατά δύναμιν. Αν και όχι κατ' επάγγελμα, η κρίση μας έκανε να αναθεωρήσουμε πολλές επιλογές μας...όσον αφορά την προτεραιότητα που τους δίνουμε. Όπως και νάχει, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Χριστός Ανέστη !
Επαγγελματίας προσπαθώ να είμαι κ εξηγώ:
Αν δε έχω "φόβο Θεού" δεν είμαι.
Αν θέλω να πηγαίνω που κ που όποτε
μου αρέσει τότε ΔΕΝ είμαι.
Αν θέλω να κάνω τις διακοπές μου όποτε
θέλω ή τα "μπάνια του λαού" τότε δεν είμαι.
Αν θέλω να λέω ότι θέλω με όποιο αμανέ κ
ιλαροχορευτικό (πολύ μου άρεσε αυτό αλλά
δεν θυμάμαι ποιός το πρωτοεισήγαγε) τότε δεν είμαι.
Αν δεν ξέρω "πολλά καντάρια" Βυζαντινή Μουσική
άσμα φανταστώ τότε δεν είμαι.
Αν δεν ξέρω πότε να λέω ΟΧΙ τότε δεν είμαι.
Αν δεν αμοίβομαι τότε δεν είμαι.
Αν δεν μεταλαμπαδεύσω το μεράκι-την γνώση
την τρέλα της Βυζαντινής Μουσικής τότε δεν είμαι.
Αν δεν ξέρεω Τυπικό τότε δεν είμαι.
Τις περισσότερες φορές τα καταφέρνω απο μέτρια
εως καλά.Εσυ;



Αυτά έτσι μετά απο εργασία τα ολίγα για να
πάω για ανάπαυση ακούγοντας Παναγιώτη Νοχωρίτη.:wink:

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=34365
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#96
Είναι επίσης, λυπηρό πολύ το γεγονός της μεροκαματοδοσίας στον προσερχόμενον μητροπολίτη εν ημέρα πανηγυρίζοντος ναού ή άλλης οιασδήποτε εορτής και Κυριακής. Κάθε φορά που θα έλθει ο μητροπολίτης να χοροστατήσει στην ακολουθία θα του δοθεί ένα 250 έως 300 ευρώ μόνο και μόνο για να τελέσει την Θ. λειτουργία ή τον πανηγυρικό εσπερινό. Θα δώσουν οι ιερείς και 100 έως 150 ευρώ στον αρχιεροδιάκονο που τον συνοδεύει.
Έτσι η ακολουθία θα λάβει πανηγυρικό χαρακτήρα, μυσταγωγικό κάλλος, ευφροσύνης μεστότητα θα εμπλησθούν οι πιστοί, θα κηρυχθεί ο ''λόγος'' του Θεού απο έναν κατά κόρον κουραστικό ντελάλη ιεροκήρυκα, σαν εκείνους τους περιερχόμενους γύφτους απο γειτονιά σε γειτονιά διαλαλώντας την ''φιλότιμη'' τους διάθεση να μαζέψουν μπάζα πρός απόρριψη και να καθαρίσουν αποθήκες και υπόγεια.
Οι πιστοί συγκινημένοι απο την θεατρική παράσταση που παρηκολούθησαν, μια παράσταση επενδεδυμένη με βυζαντινή μουσική απο παρτιτούρα με αυτά που έψελνε ο μακαριστός Στανίτσας και μάλιστα γνήσια πάρτιτούρα, όχι απο δαύτες τις παρτιτούρες που, ναί μέν, είναι του Δασκάλου αλλά έχουν προσμίξεις-διορθώσεις-εξηγήσεις-επεξηγήσεις των διαφόρων κατά τόπους ερμηνευτών, συγκινημένοι γούν λέγω, θα κληθούν να πληρώσουν εισιτήριο, κόμιστρο, ναύλο, αντίτιμο ή όπως βούλεσθε καλέστε το, στον περιερχόμενο δίσκο.
Με την σειρά τους οι ιερείς θα δώσουν το ταπεινο-πετεινό τυχερό στον σεβασμιότατο ευελπιστούντες να αυξηθεί η ευμένεια του δεσποτικού βλέμματός, πρός εκείνους.
Έτσι, ο επίσκοπος θα λάβει 300 ευρώ χαρτζιλίκι για την ξεχειλίζουσα απο ποιμαντικό ενδιαφέρον επίσκεψή του, συνοδευόμενο το χαρτζιλίκι του απο συστολή ως προς την θέαση της μορφής του εκ μέρους μας, αιτήσεις για ευλογία, χειροφιλήματα σεβασμού άκρατου, μύριες ευχές για να τα εκατοστήσει αναφωνόντες συχνάκις ''είς πολλά έτη δέσποτα'' και απο εξέφραση της απύθμενης ευγνωμοσύνης μας για την εις τύπον και τόπον Χριστού παρουσία του.
Ώς συγκινητική κατακλείδα, ο προῒστάμενος του ιερού ναού θα ευχαριστήσει εκ μέρους απάντων των παρευρεθέντων τον σεβασμιότατο για την προσέλευσή του.
Τώρα στο θέμα μας, γιατί αναφέραμε τα παραπάνω;
Τα αναφέραμε διότι, ο επίσκοπος θα λάβει για μία ακολουθία τόσα χρήματα όσα λαμβάνω εγώ που ψέλνω για ολόκληρο τον μήνα. Θα ψάλλω τις Κυριακές, τις καθημερινές όταν συμπέσουν εορτές γνωστότερων αγίων, στους εσπερινούς των σαββάτων και των δεσποτο-θεομητορικών εορτών και αν έχω μεροκάματο στην οικοδομή σε καθημερινή ημέρα θα τρέξω με την ψυχή στο στόμα ανά την Αττική να προλάβω την ενδεχόμενη γκρίνια του πελάτου μου.
Και όταν μετά απο ενάμιση χρόνο εγκατάστασης πλέον στην ενορία μου, ανακοινώσω στον ιερέα μου ότι δεν θα προσέρχομαι στους εσπερινούς των καθημερινών εορτών (δηλαδή εσπερινό αγ. Βαρβάρας , αγ. Γερασίμου κλπ.)
θα ακούσω την ηλίθια φράση του: <<Το είπα Μάριε σε είκοσι ανθρώπους ότι δεν θα έρχεσαι στους εσπερινούς των καθημερινών και γέλασαν και οι 20>>.
Μία αντιμετώπιση δηλαδή σαν προϊστάμενος σε υφιστάμενο και όχι μεταξύ πατρός και υιού. Ο ιερέας αγαπητοί μου αποκαλείται <<πατέρας>> όχι και ώς έοικε, αλλά χάριν της πατρικής του αγάπης πρός τα λογικά πρόβατα της μάνδρας του Χριστού μας. Όταν για σένα πάτερ μου οι ακολουθίες είναι μία τυπική πράξη που πρέπει να τελείται για να τελειώνουμε γρήγορα ώστε να μεταβείς στην βάρδια του κοιμητηρίου να εξασφαλίσεις το μεροκάματο απ τα τρισάγια, και οι σχέσεις μελών της ενορίας με τον ιερέα τους είναι μία δοσοληπτική-πελατειακή σχέση , τότε δεν είσαι πλέον <<πάτερ>> αλλά είσαι απλά πρεσβύτερος.
Και να ήταν μόνο αυτό;
Κάθε ιερέας που θα πάει σε μία πανήγυρη να συλλειτουργήσει ή να παραστεί στο ιερό, θα του δώσει ο προϊστάμενος ενα 30άρι ή 50άρικο. Ερωτούμε λοιπόν τώρα εύλογα: ο μητροπολίτης λαμβάνει 2000 ευρώ μισθό, ομοίως και ο ιερέας που θα παρευρεθεί λαμβάνει ένα 700άρι μισθό. Γιατί να τους δίνουν κι άλλα λεφτά οι ιερείς;
Ερώτησα ιερέα: Γιατί πάτερ δίνεις 50 ευρώ σε κάθε ιερέα που θα παρευρεθεί στην πανήγυρή του ναού σου;
Και μου απεκρίθη ότι αν δεν δώσει χρήματα, θα κυκλοφορήσει ανάμεσα στον κλήρο η λάσπη για το όνομά του, δηλαδή ότι είναι τσιγκούνης, σφιχτός κλπ. Απ την στιγμή που όλοι οι ιερείς δίνουν κάτι, εκείνος θα είναι η μίζερη εξαίρεση.
Αδελφοί μου δεν νιώθω αδικημένος επειδή λαμβάνω 300 ευρώ μηνιαίως. Αυτά συμφώνησα εξ αρχής και δεν έχω αιτηθεί ποτέ αύξηση. Δεν είμαι επαγγελματίας ερμηνευτής. Είμαι ιεροψάλτης.
Νιώθω λυπημένος που δίδονται λεφτά σε περιττές τσέπες και δεν αξιολογούνται ορθά.
Δηλαδή, ακουμπάς πρεσβύτερε τα 900 ευρώ σε φιλαρμονική για να συνοδέψει την περιφορά εικόνος, ακουμπάς 300 ευρώ σε προσελθόντα μητροπολίτη και όπου αλλού προκύψει, ενώ πχ. για τα παιδιά που έρχονται στην κατήχηση δεν δίνεις 150 ευρώ να πάρεις ενα πίνγκ-πόνγκ, να πάρεις επιτραπέζια και υλικό κατήχησης, πράγματα σε απόλυτη προτεραιότητα εν ολίγοις...
Ωωωωωωωωωωωωωωωωω...
δεν είχα διαβάσει σωστά το μνμ σου κ απλά
υποκλίνομαι διότι αυτή είναι η αλήθεια κ στυγνή
πραγματικότητα. Το είπα στον Μητροπολίτη μου
κάποια στιγμή κ χαμογέλασε...
"Σεβασμιώτατε, σε λίγο έτσι που αδιαφορεί
ΣΥΣΣΩΜΗ η Ιεραρχία για τους ιεροψάλτες
θα λέτε -Του Κυρίου δεηθώμεν κ θα απαντά
κάποια γιαγιούλα 85χρονη κάπου στο
βάθος το -Κύριε ελέησον"
Δεν θα υπάρχουν ψάλτες για τους ιερούς Ναούς
μέχρι να ισορροπήσει η κατάσταση.Μάριε έχεις
απόλυτο δίκιο.
 
Top