Αθανάσιος Καραμάνης: Εκφραστής της παράδοσης ή μοντερνιστής;

Status
Not open for further replies.

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#41
Ευάγγελε, κανέναν δεν θα χαλούσε αυτό, φτάνει η ομοιότητα να περιοριζόταν στον αριθμό των πωλήσεων και όχι π.χ. στο περιεχόμενο...
Ευθυμιε
Μα αυτο το περιεχομενο πουλησε τις χιλιαδες των αντιτυπων . Και πουλαει ακομα . Μηπως κανω λαθος ;
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#42
Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι αν κάτι πουλάει και πουλάει και για καιρό λόγω σωστού timing Και άλλων συνθηκών της "αγοράς" δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και σωστό, ποιοτικό, κλπ κλπ κλπ. Όπως πολύ σωστά παρατηρήθηκε και πιο πάνω σε κάποιο μήνυμα ο Καραμάνης συνέθεσε, εξέδωσε και πούλησε (ξεκίνησε να πουλάει) σε μια εποχή που δεν υπήρχαν νεώτερες εκδόσεις με την σημερινή έννοια. Δλδ ήταν αυτό που λέει ο λαός μας "τότε που δένανε τα σκυλιά με τα λουκάνικα":D Μοιραίο ήταν να πουλήσει.
Ας ακούσουμε όμως λίγο τις ηχογραφήσεις του και πώς αποδίδει τα μέλη του, και ας ακούσουμε και όσους λένε ότι ψάλλουν Καραμάνη... Πόσοι από όλους αυτούς που αγόρασαν τα βιβλία του και τον διάβασαν, ψάλλουν πραγματικά Καραμάνη; Οι περισσότεροι απλά ψάλλουν από τα βιβλία του Καραμάνη (με διαφορετικό βαθμό ικανότητας και απόδοσης ο καθένας) αλλά δεν ψάλλουν/αποδίδουν Καραμάνη... Τα βιβλία του δεν εισάγουν απλά μια συγκεκριμένη ποικιλία γραμμών, εισάγουν ουσιαστικα ένα ιδιότυπο ύφος, που αποτελεί ειδική "σχολή", καθαρόαιμα μέλη της οποίας είναι λίγοι ψάλτες, μαθητές του κυρίως.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#43
Για τα του Καραμανη τα ειπα στο υπ' αρ. 13 μηνυμα μου στο παρων θεμα . Συμπληρωματικα να πω μονο τουτο : Δεν θα με χαλουσε καθολου να ειχα εκδωσει και εγω βιβλια που να ειχαν την επιτυχια των πωλησεων των βιβλιων του Καραμανη .
Σοβαρά μιλάς;
κανέναν δε θα χαλούσε.
τωρα, κατα πόσο αποδίδουν αυτοί που τα αγόρασαν σωστά τα όσα γράφει μέσα, είναι άλλο θέμα.:D:D

κε Κιαμηλιδη, υπάρχουν κι αυτοί που αγοράζουν, επειδή τα αγόρασαν κ κάποιοι άλλοι (πρότυπα μιμησης). αυτό ισχυει όχι μόνο για τα βιβλία του Καραμανη....
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#44
Λίγα λόγια και από εμένα.

Καταρχήν, δεν έγραψα σε αυτό το θέμα όπως και σε άλλα ΨΑΛΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, αποφεύγοντας έτσι δυσάρεστες διενέξεις,
διότι πολλές φορές όσα γράφω παρεξηγούνται και παρερμηνεύονται.

Διαφωνώ καταρχήν με τον τίτλο "... απαράδεκτος μοντερνιστής" που υπάρχει εκεί (έστω και με το διαζευκτικό 'ή').

Δεν μπορούμε να δίνουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς σε ανθρώπους που έβαλαν την προσωπική τους σφραγίδα στην Ψαλτική Τέχνη και έσωσαν - ότι μπορούσαν και με τα μέσα και την γνώση της εποχής - την Ψαλτική Παράδοση.

Αν δεν υπήρχαν αυτοί ίσως σήμερα θα ψάλλαμε από πεντάγραμμο...
Ακόμη και εάν διαφωνούμε ριζικά με τον Καραμάνη, και τους άλλους Μουσικοδιδασκάλους, για όσα έκαναν οφείλουμε να τους αποδίδουμε τον αντίστοιχο σεβασμό.

Γνωρίζεται όλοι ότι προτιμώ να ψάλλω κλασσικά μέλη.
Δε θα αναλύσω εδώ λόγους κλπ. Δεν είναι αυτό το θέμα μας...

Θα πώ μόνο ότι αυτή η εξέχουσα μορφή της Ψαλτικής Τέχνης του περασμένου αιώνα (είναι τώρα κοντά στα 100) έψαλλε τα κλασσικά μέλη με ένα ιδιαίτερο προσωπικό "στύλ".

Καλό είναι οι "μαθητές" του- κι όσοι δικαίως ή αδίκως φέρουν αυτό τον τίτλο...- να μιμηθούν και αυτήν την "πλευρά" του Καραμάνη.

Για τα βιβλία του γράφηκαν εδώ πολλά.
Μπορώ να γράψω πολλά για το συγγραφικό έργο και θετικά και αρνητικά σχόλια αλλά δε θα το κάνω εδώ.
Ο καθένας μπορεί να διαβάσει και να κρίνει.
Ίσως αν ανοιχτεί ένα θέμα μπορούμε να συζητήσουμε εκεί διεξοδικά.
Το "ελαφρυντικό" που δίνω -για όσες αστοχίες πιστεύω ότι έχει στο έργο του- στον σεβάσμιο "γέροντα" Καραμάνη είναι ότι αυτό απαιτούσε εκείνη η εποχή- εποχή που είχε επικρατήσει ένας εκφυλισμός του λειτουργικού μέλους- και αυτό έπραξε.
Είχε σίγουρα αγαθές προθέσεις αλλά σύγχρονα και μια τάση προβολής...

Άλλωστε και σύγχρονοί του τότε ψάλτες του Πατριαρχείου κάτι αντίστοιχο δεν έπραταν ψάλλοντας -ΕΚΤΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ- "μακαμοειδή" λειτουργικά κ.α.;
Αυτοί επικρίθηκαν λιγότερο...

Κλείνω αυτή την "παρέμβαση" με την ευχή όλοι μας εδώ στο ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΝ να δίνουμε τον απαιτούμενο σεβασμό στους δασκάλους αναγνωρίζοντας την αξία τους και μελετώντας τα κλασσικά έργα [που και αυτοί μετέφεραν στις δικές τους εκδόσεις] να μπορούμε να κρίνουμε όσα δεν έκαμαν σωστά, να πούμε με παρρησία σε πόσα θέματα έχουμε επιφυλάξεις για όσα έγραψαν ή έψαλλαν, τις διαφωνίες μας και τους προβληματισμούς...

Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Πρωτοψάλτης
 
Last edited:

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#45
Σοβαρά μιλάς;
κανέναν δε θα χαλούσε.
τωρα, κατα πόσο αποδίδουν αυτοί που τα αγόρασαν σωστά τα όσα γράφει μέσα, είναι άλλο θέμα.:D:D

κε Κιαμηλιδη, υπάρχουν κι αυτοί που αγοράζουν, επειδή τα αγόρασαν κ κάποιοι άλλοι (πρότυπα μιμησης). αυτό ισχυει όχι μόνο για τα βιβλία του Καραμανη....
Αγαπητοϊ Κύριοι Κύριοι Μανιάτη και Νίκο, να είστε πάντα καλά και να ανταλάσσουμε απόψεις.
Πληροφοριακά τα βιβλία του Αθανασίου Καραμάνη πουλιούνται και σήμερα παρά την πληθώρα νέων εκδόσεων, διότι πιστεύω ότι Ιεροψαλτικά θεωρούνται διαχρονικά και παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όχι βέβαια άπαντα τα μέλη, πράγμα που ισχύει για όλους και για όλα.


Μην γενικεύετε ένα μικρό ποσοστό που ισχύει για όλες τις πάσης φύσεως αγορές, και μην υποτιμάτε γενικά αυτούς που πληρώνουν.
Είδατε πολλούς να χαρίζουν χρήματα με ευκολία???
Οι συνθήκες αγοράς είναι το μόνο αντικειμενικό στοιχείο που υπάρχει διαχρονικά σε όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες.
Τι να τους κάνεις τους καλούς παίκτες όταν δεν βάζουν ''γκόλ''.

Ας ακούσουμε όμως λίγο τις ηχογραφήσεις του και πώς αποδίδει τα μέλη του, και ας ακούσουμε και όσους λένε ότι ψάλλουν Καραμάνη... Πόσοι από όλους αυτούς που αγόρασαν τα βιβλία του και τον διάβασαν, ψάλλουν πραγματικά Καραμάνη; Οι περισσότεροι απλά ψάλλουν από τα βιβλία του Καραμάνη (με διαφορετικό βαθμό ικανότητας και απόδοσης ο καθένας) αλλά δεν ψάλλουν/αποδίδουν Καραμάνη... Τα βιβλία του δεν εισάγουν απλά μια συγκεκριμένη ποικιλία γραμμών, εισάγουν ουσιαστικα ένα ιδιότυπο ύφος, που αποτελεί ειδική "σχολή", καθαρόαιμα μέλη της οποίας είναι λίγοι ψάλτες, μαθητές του κυρίως.
Όσον αφορά τις εκτελέσεις από τα βιβλία του Καραμάνη, τα όσα αναφέρετε ισχύουν για όλους ανεξάρτητα απο ποιά βιβλία διαβάζουν ψάλλουν.
Βασίλης Κιαμηλίδης Βέροια
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#46
κε Κιαμηλιδη, δε γενικευσα κάτι...
απλά είπα:
1) ότι δεν ψάλλουν Καραμάνη όλοι όσοι ανόιγουν τα βιβλία του Καραμάνη, αλλά κάνουν πως ψάλλουν Καραμάνη ή νομιζουν ότι ψάλλουν ό,τι έγραψε ο Καραμάνης (έχω δει αρκετούς απ' αυτούς:D:D:D)
2) ότι κάποιοι μιμούμενοι καλούς ψάλτες αγοράζουν βιβλία μήπως και γινουν ή φανουν αντάξιοι των προτύπων τους (μη μου πείς ότι δε γίνεται, ειδικά αν έχεις μαθητές στο αναλόγιο;;;;)

ΥΓ: δε σχολιασα κατι αρνητικο, αν κ είμαι άλλης σχολής, εκτος από την αριθμογραφία αντι των ήδη χρισημοποιούμενων σημαδοφώνων. που κ πάλι απλά ανέφερα ότι είμαι εναντίον, προς αποφυγή παρεξηγήσεων...
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#47
Με τη σειρά μου, να διευκρινίσω πως το σχόλιό μου ήταν καθαρά ουδέτερο, και όχι υποτιμητικό ως προς το έργο και το πρόσωπο του Καραμάνη, τον οποίο είχα την ευτυχία και την τιμή να γνωρίσω προσωπικά και εκτιμώ απεριόριστα, άσχετα αν δεν είμαι φανατικός οπαδός του έργου του.
Απλώς σχολίασα το ότι δεν μπορούμε απαραίτητα βασισμένοι στον αριθμό αντιτύπων που πούλησε ένα βιβλίο να πούμε ότι τελικά ήταν επιτυχημένο, αμίμητο, θεσμός, διαχρονική αξία κλπ. βασισμένοι μόνο και μόνο στον αριθμό πωλήσεων. Αυτό θα μπορούσε να ισχύει για οποιοδήποτε βιβλίο σε άλλες κατηγορίες, μερικά όμως βιβλία σε ειδικές κατηγορίες όπως η δική μας δεν μπορούν να χαρακτηριστούν και να αξιολογηθούν αυστηρά βάσει του αριθμού των πωλήσεων.
Π.χ. ο περίφημος "Κώδικας Ντα Βίντσι" πούλησε εκατομμύρια αντίτυπα, απέφερε υπέρογκα κέρδη και ακούστηκε όσο τίποτα. Για έναν συνειδητό Χριστιανό όμως αποτελεί ένα βδέλυγμα, μια άνοστη και ανόσια φαντασιόπληκτη δημιουργία που προσβάλλει το Πρόσωπο του Ιησού και την χριστιανική διδασκαλία. Βλέπετε λοιπόν, όλα είναι σχετικά.
Οπότε, my point is.... σε αυτήν ιστορία που εξετάζουμε, ας μην πάρουμε ως μέτρο σύγκρισης τις πωλήσεις, αλλά κάποια άλλα στοιχεία του έργου του.
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
#48
Απλώς σχολίασα το ότι δεν μπορούμε απαραίτητα βασισμένοι στον αριθμό αντιτύπων που πούλησε ένα βιβλίο να πούμε ότι τελικά ήταν επιτυχημένο, αμίμητο, θεσμός, διαχρονική αξία κλπ. βασισμένοι μόνο και μόνο στον αριθμό πωλήσεων. .
Τα βιβλία του Καραμάνη τις δεκαετίες 60, 70, 80, ήταν στην πρώτη γραμμή προτίμησης των ψαλτών σε αντιδιαστολή με τα βιβλία της Ζωής που δέσποζαν τις προηγούμενες 10ετίες. Για την εποχή τους ήταν ο,τι πιο καινούργιο.
Φυσικά βέβαια είχαν και έχουν διαχρονική αξία και απαιτούσαν και απαιτούν καλή γνώση της μουσικής. Σήμερα έχουμε πολλές επιλογές ............ που μας βοηθούν να συγκρίνουμε τα μαθήματα από συγγραφέα σε συγγραφέα και να καταλαβαίνουμε πολλά . π.χ. αναλύσεις , ορθογραφία.
 

psl

μέλος
#49
Διαφωνώ καταρχήν με τον τίτλο "... απαράδεκτος μοντερνιστής" που υπάρχει εκεί (έστω και με το διαζευκτικό 'ή').

Δεν μπορούμε να δίνουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς σε ανθρώπους που έβαλαν την προσωπική τους σφραγίδα στην Ψαλτική Τέχνη και έσωσαν - ότι μπορούσαν και με τα μέσα και την γνώση της εποχής - την Ψαλτική Παράδοση.

Ακόμη και εάν διαφωνούμε ριζικά με τον Καραμάνη, και τους άλλους Μουσικοδιδασκάλους, για όσα έκαναν οφείλουμε να τους αποδίδουμε τον αντίστοιχο σεβασμό.
Συμφωνω μαζι σας, αγαπητε πρωτοψαλτη...:wink:
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#50
Ο τίτλος τον οποίο έβαλα στο θέμα δεν εκφράζει τη δική μου άποψη σχετικά με τον Αθ. Καραμάνη. Απλώς (όπως έχω γράψει και προηγουμένως στο ίδιο θέμα), ήθελα να δείξω τη διχογνωμία που υπάρχει στους ψαλτικούς κύκλους γύρω από το έργο του μεγάλου αυτού δασκάλου. Οπότε έβαλα και τις δύο ακραίες απόψεις ώστε ο καθένας να τοποθετηθεί όπου νομίζει (εγώ πάντως δεν τοποθετούμαι ούτε στη μία ούτε στην άλλη, είμαι κάπου στη μέση).

Όσον αφορά το έργο του, θεωρώ ότι στην εποχή του κάλυψε μια αναγκαιότητα και γι' αυτό πούλησε και πολύ. Τότε, οι δυτικοευρωπαϊστές και οι ωδειακοί είχαν απονευρώσει το βυζαντινό μέλος από τα στοιχεία της παράδοσης. Τα βιβλία της "Ζωής" με τα γνωστά προβλήματα και τις στρεβλώσεις επικρατούσαν. Ο Αθ. Καραμάνης ήρθε να δώσει αυτό που έλειπε. Έστω και με τη μορφή των αναλύσεων των γραμμών. Ας μην ξεχνούμε βέβαια ότι εκείνη την εποχή δεν γνώριζαν πολλοί για τους χαρακτήρες ποιότητος και το πώς αυτοί "απογειώνουν" τα (φαινομενικά) απλά κομμάτια. Επίσης με την εισαγωγή των λειτουργικών, μας έδωσε μέσα από τη Θ. Λειτουργία του, συνθέσεις (είτε δικές του είτε άλλων και κυρίως του Κ. Πρίγγου) οι οποίες δύσκολα θα ξεπεραστούν από από άλλο συνθέτη.

Βέβαια, τη σήμερον ημέρα, λόγω και της εξέλιξης της έρευνας για τη μουσική αλλά και των ευρέως διαδεδομένων ηχογραφήσεων, τα προβλήματα του έργου του γίνονται πλέον φανερά: Παραφορτωμένα δοξαστικά με περιττές γραμμές εν πολλοίς, αναλύσεις οι οποίες είναι γραμμένες για ένα μικρό ποσοστό καλλίφωνων ψαλτών, κοινωνικά τα οποία απέχουν πολλοί από αυτό που οι παλιοί εννοούσαν "κοινωνικό" κα. Βέβαια στην υποβάθμιση του έργου του Αθ. Καραμάνη έπαιξαν και ρόλο και πολλοί νεώτεροι ερμηνευτές οι οποίο λένε Καραμάνη χωρίς να αποδίδουν το ύφος και χωρίς αυτό που είχε όσο έψελνε ο άρχοντας, δηλ. το καλό γούστο, δηλ. την ικανότητα να κάνεις ένα μάθημα εύγευστο και όχι άνοστο. Μια ανάλυση, όσο περίπλοκη κι αν είναι, χωρίς όμως "γούστο", δηλ, γεύση, ηχεί στα αυτιά μου εντελώς "μετροφωνία" σε σχέση με μια απλή γραμμή η οποία εκτελείται με "εύγευστο" τρόπο.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#51
Ας μην ξεχνούμε βέβαια ότι εκείνη την εποχή δεν γνώριζαν πολλοί για τους χαρακτήρες ποιότητος και το πώς αυτοί "απογειώνουν" τα (φαινομενικά) απλά κομμάτια..
Χρυσόστομε...:):)
Επίσης με την εισαγωγή των λειτουργικών, μας έδωσε μέσα από τη Θ. Λειτουργία του, συνθέσεις (είτε δικές του είτε άλλων και κυρίως του Κ. Πρίγγου) οι οποίες δύσκολα θα ξεπεραστούν από από άλλο συνθέτη.
σωστός....:wink::wink:
Βέβαια στην υποβάθμιση του έργου του Αθ. Καραμάνη έπαιξαν και ρόλο και πολλοί νεώτεροι ερμηνευτές οι οποίο λένε Καραμάνη χωρίς να αποδίδουν το ύφος και χωρίς αυτό που είχε όσο έψελνε ο άρχοντας, δηλ. το καλό γούστο, δηλ. την ικανότητα να κάνεις ένα μάθημα εύγευστο και όχι άνοστο. Μια ανάλυση, όσο περίπλοκη κι αν είναι, χωρίς όμως "γούστο", δηλ, γεύση, ηχεί στα αυτιά μου εντελώς "μετροφωνία" σε σχέση με μια απλή γραμμή η οποία εκτελείται με "εύγευστο" τρόπο
Κάποτε, ο Τσικνόπουλος έγραφε ότι για να ψάλλει κάποιος σωστά πρέπει να πει 99 φορές παραλλαγή κ 1 μέλος.
παραφράζοντάς το, μπορω να πω 99 φορές το κλασσικό μαθημα, κ 1 φορα η εκτέλεση του Καραμάνη..αλλιώς, αστο να πάει..:D:D:D
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#52
Λίγα λόγια και από εμένα.

Καταρχήν, δεν έγραψα σε αυτό το θέμα όπως και σε άλλα ΨΑΛΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, αποφεύγοντας έτσι δυσάρεστες διενέξεις,
διότι πολλές φορές όσα γράφω παρεξηγούνται και παρερμηνεύονται.

Διαφωνώ καταρχήν με τον τίτλο "... απαράδεκτος μοντερνιστής" που υπάρχει εκεί (έστω και με το διαζευκτικό 'ή').

Δεν μπορούμε να δίνουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς σε ανθρώπους που έβαλαν την προσωπική τους σφραγίδα στην Ψαλτική Τέχνη και έσωσαν - ότι μπορούσαν και με τα μέσα και την γνώση της εποχής - την Ψαλτική Παράδοση.

Αν δεν υπήρχαν αυτοί ίσως σήμερα θα ψάλλαμε από πεντάγραμμο...
Ακόμη και εάν διαφωνούμε ριζικά με τον Καραμάνη, και τους άλλους Μουσικοδιδασκάλους, για όσα έκαναν οφείλουμε να τους αποδίδουμε τον αντίστοιχο σεβασμό.

Γνωρίζεται όλοι ότι προτιμώ να ψάλλω κλασσικά μέλη.
Δε θα αναλύσω εδώ λόγους κλπ. Δεν είναι αυτό το θέμα μας...

Θα πώ μόνο ότι αυτή η εξέχουσα μορφή της Ψαλτικής Τέχνης του περασμένου αιώνα (είναι τώρα κοντά στα 100) έψαλλε τα κλασσικά μέλη με ένα ιδιαίτερο προσωπικό "στύλ".

Καλό είναι οι "μαθητές" του- κι όσοι δικαίως ή αδίκως φέρουν αυτό τον τίτλο...- να μιμηθούν και αυτήν την "πλευρά" του Καραμάνη.

Για τα βιβλία του γράφηκαν εδώ πολλά.
Μπορώ να γράψω πολλά για το συγγραφικό έργο και θετικά και αρνητικά σχόλια αλλά δε θα το κάνω εδώ.
Ο καθένας μπορεί να διαβάσει και να κρίνει.
Ίσως αν ανοιχτεί ένα θέμα μπορούμε να συζητήσουμε εκεί διεξοδικά.
Το "ελαφρυντικό" που δίνω -για όσες αστοχίες πιστεύω ότι έχει στο έργο του- στον σεβάσμιο "γέροντα" Καραμάνη είναι ότι αυτό απαιτούσε εκείνη η εποχή- εποχή που είχε επικρατήσει ένας εκφυλισμός του λειτουργικού μέλους- και αυτό έπραξε.
Είχε σίγουρα αγαθές προθέσεις αλλά σύγχρονα και μια τάση προβολής...

Άλλωστε και σύγχρονοί του τότε ψάλτες του Πατριαρχείου κάτι αντίστοιχο δεν έπραταν ψάλλοντας -ΕΚΤΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ- "μακαμοειδή" λειτουργικά κ.α.;
Αυτοί επικρίθηκαν λιγότερο...

Κλείνω αυτή την "παρέμβαση" με την ευχή όλοι μας εδώ στο ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΝ να δίνουμε τον απαιτούμενο σεβασμό στους δασκάλους αναγνωρίζοντας την αξία τους και μελετώντας τα κλασσικά έργα [που και αυτοί μετέφεραν στις δικές τους εκδόσεις] να μπορούμε να κρίνουμε όσα δεν έκαμαν σωστά, να πούμε με παρρησία σε πόσα θέματα έχουμε επιφυλάξεις για όσα έγραψαν ή έψαλλαν, τις διαφωνίες μας και τους προβληματισμούς...

Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Πρωτοψάλτης
Αγαπητέ Δημήτρη χαίρε πάντοτε.
Με την τοποθέτησή σου ( με την οποία συμφωνώ απόλυτα ) νομίζω πως μας κάλυψες πλήρως, και προβλέπω, πως το παρόν θέμα μάλλον κλίνει εδώ.
Να είσαι πάντα καλά.
Βασίλης Κιαμηλίδης.
 
#53
Καλησπέρα στην παρέα του site!.Έγινε λόγος παραπάνω για τα διάφορα ορθογραφικά και άλλα λάθη που υπάρχουν στις σειρές βιβλίων του μεγάλου αυτού δασκάλου.Να πω στην παρέα του site μας πως ο δάσκαλος τελικά, είχε την πρόθεση για μια καινούργεια έκδοση!.Έιχε ζήτησει μέσω του υιού του Νίκου,στα μέσα της δεκαετίας του '90, την επανέκδοση ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ όλων των βιβλίων του με την προυπόθεση να αναλάμβανε την επιμέλεια ο Πρωτοψάλτης και δάσκαλος μου-πλέον Άρχων μουσικοδιδάσκαλος- Κυριαζής(Ζάχος ) Νικολέρης.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#54
Καλησπέρα στην παρέα του site!.Έγινε λόγος παραπάνω για τα διάφορα ορθογραφικά και άλλα λάθη που υπάρχουν στις σειρές βιβλίων του μεγάλου αυτού δασκάλου.Να πω στην παρέα του site μας πως ο δάσκαλος τελικά, είχε την πρόθεση για μια καινούργεια έκδοση!.Έιχε ζήτησει μέσω του υιού του Νίκου,στα μέσα της δεκαετίας του '90, την επανέκδοση ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ όλων των βιβλίων του με την προυπόθεση να αναλάμβανε την επιμέλεια ο Πρωτοψάλτης και δάσκαλος μου-πλέον Άρχων μουσικοδιδάσκαλος- Κυριαζής(Ζάχος ) Νικολέρης.
Θα ήταν ευχής έργον να γίνει. Κανένα μουσικό έργο δεν πρέπει να μένει αφρόντιστο με την πάροδο των ετών, αλλά να διορθώνεται και να αναβαθμίζεται. Ήδη κάποια επανέκδοση με σκληρό εξώφυλλο (αν και όχι τόσο καλής αισθητικής και ποιότητας κατα τη γνώμη μου, ξέβαφε εύκολα, και οι τίτλοι και τα χρώματα ήταν κάπως...) ήταν μια καλοδεχούμενη αλλαγή μετά από χρόνια κυκλοφορίας χαρτόδετων τόμων...
 
#55
Θα ήταν ευχής έργον να γίνει. Κανένα μουσικό έργο δεν πρέπει να μένει αφρόντιστο με την πάροδο των ετών, αλλά να διορθώνεται και να αναβαθμίζεται. Ήδη κάποια επανέκδοση με σκληρό εξώφυλλο (αν και όχι τόσο καλής αισθητικής και ποιότητας κατα τη γνώμη μου, ξέβαφε εύκολα, και οι τίτλοι και τα χρώματα ήταν κάπως...) ήταν μια καλοδεχούμενη αλλαγή μετά από χρόνια κυκλοφορίας χαρτόδετων τόμων...
Έχεις δίκιο...θα είταν ευχής έργο να γίνει!..Πιστεύω ότι το περιεχόμενο ήθελε φροντίδα και όχι το εξώφυλλο!!.Απο όσο γνωρίζω ο δασκαλός μου αρνήθηκε.Θα ήθελα να ξεκινήσει και αντίστοιχος διάλογος για το έργο του Χρυσάνθου Θεοδοσοπούλου..Ενδιαφέρεται κανείς?.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#56
υμφωνώ με τους Βασίληδες.
Ο Αρχων Πρωτοψάλτης Αθαν. Καραμάνης (κοντεύει)τα 100 του χρόνια και εύχομαι να τα ξεπεράσει,είναι ανεκτιμήτου αξίας,μεγάλο κεφάλαιο για τη βυζαντινη μουσική μας .Στα κείμενά του 'οταν κανείς εντρυφίσει και τα μελετήσει καλά θα διαπιστώσει ότι εκφράζει και πολύ συναίσθημα.Πρ'επει όμως να τα μελετήσεις πριν πας να τα ψάλλεις γιατί αλλοιώς θα βρεθείς αιωρούμενος.Και επειδή έλέχθη για τις αναλύσεις ,δεν νομίζω ότι ο Καραμάνης 'εχει περισσότερες αναλύσεις απο κάποιους άλλους ,δεν θέλω να αναφέρω ονόματα αλλά νομίζω ότι οι έχοντες σχέση με το αντικείμενο γνωρίζουν ποιούς εννοώ.
Γιώργος Παλιούρας
Κ' επίσης με σας κε Παλιούρα!..:)Προσωπικα,διαβαζω Καραμανη στο 80%.Νομιζω οτι οι συνθεσεις του με εκφραζουν περισσοτερο κ' θεωρω,οτι δειχνουν αρχοντιά, μεγαλοπρέπεια!..:cool:Ας με συγχωρησουν καποιοι συναδελφοι,μα καποια(οχι ολα)κλασσικά μαθηματα,μου φαίνονται βαρετα!...:(Επαναλαμβάνω ομως,οχι ολα!..
 

darlasis

Γεώργιος Δαρλάσης
#58
Εξέχουσα ιεροψαλτική προσωπικότητα και μεγάλος ερμηνευτής από τους σύγχρονους της εποχής μας. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι περισσότεροι σήμερα μεγάλοι Πρωτοψάλτες και Λαμπαδάριοι πέρασαν έστω και για λίγο χρονικό διάστημα από αυτόν (τον δάσκαλο) και ιδού τα αποτελέσματα. Ο καθένας απ' αυτούς είναι καλύτερος από τον άλλον. Αλλά και στην πόλη της Θεσσαλονίκης, έχω πληροφορηθεί από φίλους και συναδέλφους, ότι τυγχάνει της αγάπης και του σεβασμού όλων. Ευχόμαστε ο Θεός να τον έχει πάντα καλά, δυνατό και υγειή αφού η παρουσία του και μόνο, μας δυναμώνει και μας ενισχύει.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#59
Κ' επίσης με σας κε Παλιούρα!..:)Προσωπικα,διαβαζω Καραμανη στο 80%.Νομιζω οτι οι συνθεσεις του με εκφραζουν περισσοτερο κ' θεωρω,οτι δειχνουν αρχοντιά, μεγαλοπρέπεια!..:cool:Ας με συγχωρησουν καποιοι συναδελφοι,μα καποια(οχι ολα)κλασσικά μαθηματα,μου φαίνονται βαρετα!...:(Επαναλαμβάνω ομως,οχι ολα!..
Αυτό που φαίνεται νομίζω σε εμάς τους νεώτερους ότι λείπει από τα κλασικά κομμάτια (κυρίως από τα δοξαστικά και τα ιδιόμελα) είναι κάποιες "επένθετες" γραμμές του αργού στιχηραρίου με τις οποίες στη σύγχρονη εποχή έχουμε συνηθίσει να καλλωπίζουμε τις συνθέσεις οι οποίες εκτελούνται με ελεύθερη χρονική αγωγή (π.χ. στο "Πάσα η κτίσις ηλλοιούτο..." στο "συνεταράττετο"). Έτσι μας φαίνεται ότι το μέλος γίνεται πιο μεγαλοπρεπές. Βέβαια, ας μην ξεχνούμε ότι παλαιότερα το αργό στιχηράριο ή τα αργά χερουβικά χρησιμοποιούνταν πολύ πιο συχνά και οι ψάλτες ήσαν "χορτασμένοι" από αργές γραμμές και έτσι όταν έψαλλαν σύντομο στιχηράριο δεν είχαν ανάγκη να το εμπλουτίσουν με κάποιο τρόπο. Το απέδιδαν (οι σωστοί ψάλτες) με μεγαλοπρέπεια και χωρίς να ξεχνούν τους απαραίτητους χαρακτήρες ποιότητος (όχι βέβαια σαν αυτούς της Αθηναϊκής σχολής...). Σήμερα γενικώς μας αρέσουν τα "μικτά" είδη γιατί και δεν αργούμε πολύ και μπορούμε να κάνουμε μια καλοφωνία. Ο Αθ. Καραμάνης σε ένα βαθμό καταφέρνει να δημιουργήσει ένα είδος "μικτόν αλλά νόμιμον" κατά τη Σολωμική ρήση αλλά δυστυχώς όχι πάντα. Κάποιες φορές αυτή η μίξη την οποία κάνει δεν είναι και τόσο επιτυχημένη κατά το δικό μου αισθητήριο βέβαια.
 
Last edited:
#60
Κ' επίσης με σας κε Παλιούρα!..:)Προσωπικα,διαβαζω Καραμανη στο 80%.Νομιζω οτι οι συνθεσεις του με εκφραζουν περισσοτερο κ' θεωρω,οτι δειχνουν αρχοντιά, μεγαλοπρέπεια!..:cool:Ας με συγχωρησουν καποιοι συναδελφοι,μα καποια(οχι ολα)κλασσικά μαθηματα,μου φαίνονται βαρετα!...:(Επαναλαμβάνω ομως,οχι ολα!..
Αγαπητέ φίλε θα ήθελα να κάνω μία παρατήρηση για την άποψη ότι κάποια κλασσικά μαθήματα τα θεωρείτε βαρετά. Αυτή η άποψη δεν είναι μόνο δική σας είναι πάρα μα πάρα πολλών ιεροψαλτών και ήταν και δικιά μου στα πρώτα μου βήματα στη μουσική. Έτσι λοιπόν στο γενικό ερώτημα που δημιουργείται "Γιατί τα κλασσικά μαθήματα είναι τόσο βαρετά;" η απάντηση είναι η εξής: Γιατί πολλοί απλά δεν κάνουμε τις αναλύσεις των κλασσικών κειμένων. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι οι γραφή των τριών εξηγητών είναι αναλυτική. Αυτό είναι λάθος. Αν γίνουν οι αναλύσεις τα μαθήματα αποκτούν την πραγματική τους αίγλη. Όσο για τον Αθανάσιο Καραμάνη τα γραφόμενά του δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι ίδιες κλασσικές γραμμές αναλελυμένες. Εκεί έγκειται και η τόσο μεγάλη αναγνώρισή του από τη μεγάλη πλειοψηφία του ιεροψαλτικού κόσμου σήμερα. Εγώ προσωπικά δεν τον κατακρίνω ούτε τον αποδέχομαι. Απλά τον σέβομαι...
 
Status
Not open for further replies.
Top