Α΄ Γυμνασίου "Εισαγωγή στη Μουσική"

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#1
Τώρα με τη νέα σχολική χρονιά πήραν τα παιδιά μας τα καινούργια τους βιβλία.

Συγκεκριμένα μιλώ για βιβλία της πρώτης τάξης του γυμνασίου.
Εντύπωση μου έκανε αυτό της μουσικής. Από το κεφάλαιο περί της βυζαντινής μουσικής και μέχρι το τέλος του βιβλίου, έχει αρκετά χρήσιμα πράγματα. Αναφέρει και τα σημάδια τα παλαιά όπως την οξεία, το ισάκι, το τζάκισμα, το στρεπτό κ.α., μιλά για τους έσω ήχους, έχει αρκετά παραδείγματα από τη συλλογή του Σ. Καρά και τα μουσικά παραδείγματα είναι γραμμένα με το χέρι, όχι με υπολογιστή δηλαδή. Και χωρισμένα με βάση τον τετράσημο, με ενδείξεις αναπνοής και όλα τα σχετικά.


Δε ξέρω όμως ποιος το έχει γράψει. Στην αρχή γράφει κάποια ονόματα, αλλά δε πρόσεξα κάτι ούτε για το ποιος έχει γράψει αυτά τα παραδείγματα , ούτε για το ποιος έχει επιμεληθεί το συγκεκριμένο τμήμα της βυζαντινής μουσικής.


Μήπως γνωρίζει κανείς περισσότερα να μας πει; κάποιος καθηγητής μουσικής ίσως. Εκτός και έχετε μιλήσει εδώ. Όμως με μια απλή αναζήτηση που έκανα δεν είδα κάτι.


Σάρωσα μερικά τέσσερα για την ακρίβεια και σας τα δείχνω:

Το θούριον του Πάσχα
Ο Θούριος του Ρήγα
Καυκάσια Τραγωδίας
Ο Εθνικοθρησκευτικός Ύμνος των Ελληνορθοδόξων
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#3



Δε ξέρω όμως ποιος το έχει γράψει. Στην αρχή γράφει κάποια ονόματα, αλλά δε πρόσεξα κάτι ούτε για το ποιος έχει γράψει αυτά τα παραδείγματα , ούτε για το ποιος έχει επιμεληθεί το συγκεκριμένο τμήμα της βυζαντινής μουσικής.


Μήπως γνωρίζει κανείς περισσότερα να μας πει; κάποιος καθηγητής μουσικής ίσως. Εκτός και έχετε μιλήσει εδώ. Όμως με μια απλή αναζήτηση που έκανα δεν είδα κάτι.


Σάρωσα μερικά τέσσερα για την ακρίβεια και σας τα δείχνω:

Το θούριον του Πάσχα
Ο Θούριος του Ρήγα
Καυκάσια Τραγωδίας
Ο Εθνικοθρησκευτικός Ύμνος των Ελληνορθοδόξων
Γραφή Ιωάννου Αρβανίτη;
 

Arhontas_Artis

Νέο μέλος
#5
Τώρα με τη νέα σχολική χρονιά πήραν τα παιδιά μας τα καινούργια τους βιβλία.

Συγκεκριμένα μιλώ για βιβλία της πρώτης τάξης του γυμνασίου.
Εντύπωση μου έκανε αυτό της μουσικής. Από το κεφάλαιο περί της βυζαντινής μουσικής και μέχρι το τέλος του βιβλίου, έχει αρκετά χρήσιμα πράγματα. Αναφέρει και τα σημάδια τα παλαιά όπως την οξεία, το ισάκι, το τζάκισμα, το στρεπτό κ.α., μιλά για τους έσω ήχους, έχει αρκετά παραδείγματα από τη συλλογή του Σ. Καρά και τα μουσικά παραδείγματα είναι γραμμένα με το χέρι, όχι με υπολογιστή δηλαδή. Και χωρισμένα με βάση τον τετράσημο, με ενδείξεις αναπνοής και όλα τα σχετικά.

Α τόσο καλά ... μιλάμε για την Α γυμνασίου! τα καημένα τα παιδάκια... τι να πρωτοθυμηθούν...θα ακούνε για βυζαντινή και θα τρέχουν ... Πιο αντιπαιδαγωγική προσέγγιση δε γινόταν...
 

christos_v

Παλαιό Μέλος
#6
Α τόσο καλά ... μιλάμε για την Α γυμνασίου! τα καημένα τα παιδάκια... τι να πρωτοθυμηθούν...θα ακούνε για βυζαντινή και θα τρέχουν ... Πιο αντιπαιδαγωγική προσέγγιση δε γινόταν...
Άρχοντα εξ Άρτης,

Φρονώ πως ο ρόλος των βιβλίων δεν είναι απαραίτητα η απο στήθους μάθηση και διδασκαλία. Ένα βιβλίο αποτελεί παράθυρο στη γνώση, είναι πηγη πληροφοριών και ενημέρωσης. Δίνει δε ερεθίσματα για μελλοντίκες κριτικές αναζητήσεις.

Μη τα ρίχνουμε νοερά ετσι στη πυρά.

Στην αγάπη σας.

υ.γ. καλο θα ήταν να λάβουμε υπόψιν μας και το παιδαγωγικό ινστιτούτο, πως ορίζει τη διδασκαλία της ύλης και πως ερμηνεύει τις προσθήκες αυτές και για πιο σκοπό. Μπορεί να είναι καθαρά για λόγους πληροφόρησης.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#7
Ποιός είναι υπεύθυνος για την επιλογή της ύλης στο συγκεκριμένο βιβλίο; Το παιδαγωγικό ινστιτούτο;
 

christos_v

Παλαιό Μέλος
#8
Ποιός είναι υπεύθυνος για την επιλογή της ύλης στο συγκεκριμένο βιβλίο; Το παιδαγωγικό ινστιτούτο;
Αξιότιμε κ Κουμπαρούλη,

Δεν μπορώ να σας απαντήσω υπεύθυνα για την ύλη, όμως γνωρίζω πως το παιδαγωγικό ινστιτούτο επιλέγει τους συγγραφείς.

Οι ελλογιμώτατοι εν ενεργεία και μη εκπαιδευτικοί απο εδώ, σίγουρα έχουν μια πιο σαφή απάντηση.

Ο Θεός μεθ υμών.
 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
#9
Αξιότιμε κ Κουμπαρούλη,

Δεν μπορώ να σας απαντήσω υπεύθυνα για την ύλη, όμως γνωρίζω πως το παιδαγωγικό ινστιτούτο επιλέγει τους συγγραφείς.

Οι ελλογιμώτατοι εν ενεργεία και μη εκπαιδευτικοί απο εδώ, σίγουρα έχουν μια πιο σαφή απάντηση.

Ο Θεός μεθ υμών.
Ευλογήτε Πάτερ,
αν θέλετε πραγματικά να μάθετε πως γίνεται η επιλογή των βιβλίων, κατεβάστε το παρακάτω αρχείο.(προσέξτε τις ημερομηνίες ανάθεσης).
Και πέστε μου εαν δεν πρέπει από πιο νωρίς να έχεις γνωριμίες ή θα λέγαμε "μέσον" δια την ανάθεση από μέρους των συγραφέων-εκδοτών τέτοιου είδους βιβλίων.
Την ευχή σας.
 

Attachments

christos_v

Παλαιό Μέλος
#10
Ευλογήτε Πάτερ,
αν θέλετε πραγματικά να μάθετε πως γίνεται η επιλογή των βιβλίων, κατεβάστε το παρακάτω αρχείο.(προσέξτε τις ημερομηνίες ανάθεσης).
Και πέστε μου εαν δεν πρέπει από πιο νωρίς να έχεις γνωριμίες ή θα λέγαμε "μέσον" δια την ανάθεση από μέρους των συγραφέων-εκδοτών τέτοιου είδους βιβλίων.
Την ευχή σας.
Ο Κύριος να ευλογεί και να ενισχύει.

Διάβασα την εν λόγω εγκύκλιο και ευχαριστώ για την προτροπή.

Εκτός απο κατευθηντήριες οδούς και απαραίτητες προυποθέσεις που υποδεικνύονται, οιαδήποτε άλλη διαπίστωση, επιτρέψτε μου, θα ήταν εικασία εκ μέρους μου.

Σεβαστείτε το οτι είμαι αναρμόδιος να εκφέρω κάθε γνώμη και άποψη.

Οι ημερομηνίες πάντως ειναι ναί, πολύ κοντά.

Ο Θεός να σκέπει τα βήματά σας.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#11
αν θέλετε πραγματικά να μάθετε πως γίνεται η επιλογή των βιβλίων, κατεβάστε το παρακάτω αρχείο.(προσέξτε τις ημερομηνίες ανάθεσης).
Και πέστε μου εαν δεν πρέπει από πιο νωρίς να έχεις γνωριμίες ή θα λέγαμε "μέσον" δια την ανάθεση από μέρους των συγραφέων-εκδοτών τέτοιου είδους βιβλίων.
Πῶς δέν μᾶς εἶπες καί σύ γιά τούς Ἑβραίους...​
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#12
Σε ευχαριστώ Δημήτρη και Βασίλη

Να'ναι καλά ο κ. Γιάννης να του δίνει ο Θεός υγεία, θεραπεία και υπομονή από κάθε δυσκολία, μα πάνω απ' όλα πνευματική πρόοδο. Νομίζω πως έχει άλλο ένα χάρισμα αυτό της καλλιγραφίας. Είτε δηλαδή συμφωνούμε είτε όχι με το χωρισμό του μέλους και με τα στοιχεία τα "παλαιά", το δίχως άλλο είναι μια όμορφη παρουσίαση ύμνων και τραγουδιών βυζαντινής μουσικής και πόσο μάλλον για τα παιδιά.

Στην αρχή είδα να γράφει μόνο αυτά:

Ανετέθη στους καθηγητές μουσικής: Στέφανο Θ. Βασιλειάδη, Ανδρέα Ζεάκη-Γλυνιά, Δημήτρη Κανάρη και Αγνή Φραγκούλη η σύντμηση και απλούστευση της ύλης των βιβλίων Μουσικής των Α,Β, και Γ τάξεων του Γυμνασίου, εκδόσεις 1985 - 1992.
 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
#13
Πῶς δέν μᾶς εἶπες καί σύ γιά τούς Ἑβραίους...​
Πάτερ,η ειρωνεία δεν είναι απάντηση επί του θέματος .
Με την ιδίαν γλώσσα, απάντηση:
Ελπίζω και συ να μην υπερασπίζεσαι τα διαπλεκόμενα...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#14
Πάτερ,η ειρωνεία δεν είναι απάντηση επί του θέματος .
Με την ιδίαν γλώσσα, απάντηση:
Ελπίζω και συ να μην υπερασπίζεσαι τα διαπλεκόμενα...
Αὐτή δέν εἶναι ἀπάντηση μέ τήν ἴδια γλῶσσα!
Ἐγώ δέν εἶπα ὅτι εἶπες ἐσύ κάτι τέτοιο. Ἡ φράση εἶχε ἄλλους ἀποδέκτες...
Πάντως σ᾿ εὐχαριστῶ καί σέ τιμᾶ...!!!


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#15
Είτε δηλαδή συμφωνούμε είτε όχι με το χωρισμό του μέλους και με τα στοιχεία τα "παλαιά", το δίχως άλλο είναι μια όμορφη παρουσίαση ύμνων και τραγουδιών βυζαντινής μουσικής και πόσο μάλλον για τα παιδιά.
Συνάδελφε, δηλαδὴ δέχεστε ὅτι ἡ παρασημαντικὴ τῶν παραδειγμάτων τοῦ βιβλίου ποὺ εὐγενῶς μᾶς παραθέσατε, ἀκολουθεῖ ἐπακριβῶς τὸν ὅρο 6 τῆς δημοσιευθείσης ἐγκυκλίου, ὅτι «Το διδακτικό εγχειρίδιο της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής θα πρέπει να ακολουθεί το σύστημα γραφής και ανάγνωσης (παρασημαντική) των Τριών Διδασκάλων»;
 
#16
Με όλο τον σεβασμό,

Αλλά για να κρίνει κάποιος αντικειμενικά το βιβλίο θα πρέπει να το έχει μελετήση έστω και αποσπασματικά όλο όμως.
Μετά δεν ξέρω αν διαβάσατε τον τίτλο της εγκυκλίου "Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά διδακτικών βιβλίων στα Μουσικά Σχολεία" λέει για τα βιβλία των μουσικών σχολείον τα οποία έχουν ξεχοριστό μάθημα βυζαντινής Μουσική, νομίζω 2ωρο δεν είμαι σίγουρος, στα οποία διδάσκετε η Β. μουσική όπως και σε ένα ώδείο και χρησιμοποιούνται θεωριτικά και μουσικά βιβλία κατα την κρίση του καθηγητή τα οποία δεν είναι εκδεδομένα απο τον ΟΕΔΒ.
Οπότε εδώ μιλάμε για ένα βιβλίο ενός 1ωρου μαθήματος σε ένα κανονικό γυμνάσιο ,δηλ. ούτε μουσικό ούτε εκκλησιαστικό, το οποίο δεν έχει στόχο να σου μάθει βυζ. μουσική αλλά να σε εισάγει γενικότερα στο κλήμα της γενικής μουσικής.Αν θέλετε δείτε και τα περιεχόμενά του http://www.ypepth.gr/el_ec_pagessm1266.htm.

Οπότε αυτό το βιβλίο του ΟΕΔΒ είναι ένα απλό βοήθημα μουσικής που κάνει αναφορά και στην βυζαντινή μουσική και είναι το μοναδικό σε όλο το γυμνάσιο που αναφέρει θεωριτικά στοιχεία. Οπότε δεν καταλαβένω που είναι το πρόβλημά σας θέλετε να κατακρινετε το παιδαγογικό ιστιτούτο αν ναι κατακρίντε πρώτα τα μεγάλα λάθη που αφορού την βασική και σημαντική εκπάιδευση του μαθητη στην Γλώσσα στα Αρχαία κτλ και αφήστε την μουσική για το τέλος, γιατί Μαθημα Μουσικής στα σχολεία=Ωρα του Παιδίου και του Παιχνιδιού.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#17
Συνάδελφε, δηλαδὴ δέχεστε ὅτι ἡ παρασημαντικὴ τῶν παραδειγμάτων τοῦ βιβλίου ποὺ εὐγενῶς μᾶς παραθέσατε, ἀκολουθεῖ ἐπακριβῶς τὸν ὅρο 6 τῆς δημοσιευθείσης ἐγκυκλίου, ὅτι «Το διδακτικό εγχειρίδιο της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής θα πρέπει να ακολουθεί το σύστημα γραφής και ανάγνωσης (παρασημαντική) των Τριών Διδασκάλων»;
Αγαπητέ Δομέστιχε δέχομαι πως υπάρχουν έξω στα βιβλιοπωλεία ωραία βιβλία που μπορεί ο καθένας να προμηθευτεί.

Για παράδειγμα, αν κρίνω με τις τιμές των σχολικών βιβλίων του δημοτικού, αυτό το βιβλίο της μουσικής πρέπει λογικά να κοστίζει γύρω στα δύο ευρώ ίσως και λιγότερο. Και προσωπικά βρίσκω τη δουλειά του κ. Αρβανίτη πολύ καλή.

Τουλάχιστον δείχνει άνθρωπο που έχει όρεξη για τη μουσική μας την αγαπά και αυτό το εισπράττει ο μαθητής νομίζω μέσα από τα χειρόγραφα δείγματα του βιβλίου. Και γνωρίζουμε όλοι μας πως για να μεταλαμπαδεύσουμε την τέχνη μας την οποιαδήποτε τέχνη στους νέους ανθρώπους σωστά, βοηθά το να τους πείσουμε πως πραγματικά αυτό μας γεμίζει και δεν το κάνουμε για λόγους ανάγκης.

Αυτό είναι όλο.

Δε ξέρω τώρα γιατί του δίνεται άλλες διαστάσεις πως είναι καταστροφή για τα παιδιά μας αυτό το βιβλίο, πως δεν είναι σύμφωνο με την εγκύκλιο, πως το ένα, πως το άλλο.


Τέλος πάντων. Πάντως σέβομαι την ερώτησή σου και ρωτώ μήπως μπορείς εσύ να μας πεις πιο είναι το σύστημα γραφείς και ανάγνωσης των τριών διδασκάλων και γιατί αυτά τα δείγματα παρασημαντικής που έχει το σχολικό βιβλίο δεν είναι προφανώς αυτά που αναγράφονται στην εγκύκλιο; (είτε το καλύπτει η εγκύκλιος είτε όχι σύμφωνα με το μήνυμα του Νίκου)



Δεν είναι ειρωνική η ερώτησή μου καλέ συμφορουμίτη. Πραγματικά θέλω να μάθω κάτι που ίσως να κάνω λάθος.
 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
#18
...Δε ξέρω τώρα γιατί του δίνεται άλλες διαστάσεις πως είναι καταστροφή για τα παιδιά μας αυτό το βιβλίο, πως δεν είναι σύμφωνο με την εγκύκλιο, πως το ένα, πως το άλλο...
Αγαπητέ κύριε,
είμαι σύμφωνος με τα λεγόμενά σας και όπως θα λέγαμε "ψηφίζω κ΄επαυξάνω ".

Το να γνωρίζουμε πράγματα που δεν ξέρουμε είναι καλό και θα πρέπει να συνεχίζουμε να μαθαίνουμε.Εδώ όμως ξεφύγαμε αρκετά από το θέμα και ίσως να φταίω εγώ προσωπικά που τοποθέτησα την προ μηνός υπουργική απόφαση.
Με την κίνησή μου αυτή δεν ήθελα να προσβάλω τους ανθρώπους για τα περιεχόμενα του βιβλίου, αλλά να παραπονεθώ δια τον τρόπο που μας προσβάλουν αυτές οι "φατρίες" που κυκλοφορούν δια ίδιον όφελος στα γραφεία του υπουργείου.
Ευχαριστώ δια το βήμα που μου δίνετε να εκφράσω τα παράπονά μου.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#19
Συνάδελφε, δηλαδ? δέχεστε ?τι ? παρασημαντικ? τ?ν παραδειγμάτων το? βιβλίου πο? ε?γεν?ς μ?ς παραθέσατε, ?κολουθε? ?πακριβ?ς τ?ν ?ρο 6 τ?ς δημοσιευθείσης ?γκυκλίου, ?τι «Το διδακτικό εγχειρίδιο της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής θα πρέπει να ακολουθεί το σύστημα γραφής και ανάγνωσης (παρασημαντική) των Τριών Διδασκάλων»;
*** Γειά σας
Είμαι ο ίδιος ο Ιωάννης Αρβανίτης που καλλιγράφησα τα κείμενα του βιβλίου και πρέπει να σας διευκρινήσω (όχι προσωπικά σε σας κ. Domestikus, αλλά σε όλους) ορισμένα πράγματα, διότι αλλιώς θα παρασύρεστε σε εικασίες, θετικές ή αρνητικές, ή και συνομωσιολογίες.
Ο χρόνος συγγραφής του εν λόγω βιβλίου είναι κατά πολύ πρεγενέστερος των εγκυκλίων και αποφάσεων που αναφέρθηκαν, οπότε δεν τίθεται κανένα θέμα συσχέτισής τους. Τα βιβλία αυτά βγήκαν νομίζω στις αρχές της δεκαετίας του 80. Υπέυθυνος για το κομμάτι της Βυζ.Μουσικής, της θεωρίας και των κομματιών που παρατίθενται ήταν νομίζω ο Γιάννης Τσιαμούλης, μαθητής στην Σχολή του Καρά (στην οποία ήμουν και εγώ τότε). Τα κείμενα πρέπει να γράφτηκαν τότε μάλλον από αυτόν. Κάποια στιγμή αποφασίστηκε τα βιβλία αυτά να συντομευθούν (διότι όντως ήταν μάλλον για τους δασκάλους, αλλά δόθηκαν και στα παιδιά). Σ' αυτή τη φάση σκέφτηκαν να δώσουν τα κείμενα με μια καλύτερη γραφή και ζητήθηκε η βοήθειά μου, μιας και τότε δεν υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα κα, απ' όσο γνωρίζω, ήμουν μάλλον ο μόνος τότε που καλλιγραφούσα με πέννα (μαθητής μου στην καλλιγραφία είναι ο Κ. Θεοχάρης, του οποίου χφφ μάλλον γνωρίζετε, καθώς και οι πατέρες της Ι. Μ. Βατοπαιδίου και ο Διάκονος π. Νικόλαος Λαζαρόπουλος). Δεν τίθεται βέβαια κανένα θέμα "μέσου" κτό. Απλά έτσι ήταν η κατάσταση, στην Αθήνα τουλάχιστον, έστω κια αν σας φαίνεται ότι ίσως αυτοδιαφημίζομαι. Ίσως αλλού υπήρχαν καλλιγράφοι που ούτε εγώ, ούτε οι υπεύθυνοι της έκδοσης τους γνωρίζαμε.
Υπέυθυνοι για την ύλη ήταν άλλοι και όχι εγώ. Εγώ απλώς καλλιγράφησα (τώρα θα τα έκανα καλύτερα βέβαια!). Η μόνη μου προσθήκη ήταν η εξ ακοής καταγραφή του Θουρίου του Ρήγα, όπως το άκουσα από τον Καρά (και τώρα διαπιστώνω ότι θα έπρεπε να είχα βάλει το δικό του όνομα μάλλον, παρά το δικό μου).
Τότε το να γραφούν τα κείμενα κατά τον τρόπο του Καρά ήταν δεδομένο εξ αρχής απο τους υπευθύνους. Αυτό έπραξα, και βέβαια ήμουν σύμφωνος κι εγώ. Πολύ αργότερα, το 2004, μου ζητήθηκε, μέσω του Ινστιτούτου Ακουστικής που θα έκανε μια συνολική πρόταση, να γράψω ένα Ανθολόγιο Βυζαντινών ύμνων για τα σχολεία. Ήμουν εγώ ο υπέυθυνος πλέον γ' αυτό το κομμάτι. Έστειλα δείγματα στην επιτροπή κρίσης για να κριθούν. Η επιτροπή ενέκρινε την όλη πρόταση του Ινστιτούτου, έτσι άρχισα κι εγώ την συγγραφή. Όντας μαθητής του καρά, αλλά κυρίως έχοντας ερευνήσει και μόνος μου την παλαιά σημειογραφία λίγο-πολύ σε όλες της τις εποχές και εκφάνσεις και έχοντας αποκρυσταλλωμένη άποψη πε?ρι της επανεισαγωγής ή μη παλαιών σημαδιών, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω μόνο την Οξεία και το Πίεσμα, για πολύ συγκεκριμμένους λόγους (δεν μπορώ να τους εξηγήσω εδώ) και όχι άλλα σημάδια (τρομικόν κλπ). Αυτό γιατί ήθελα να δώσω κάτι από την πολύχρονη έρευνά μου, να δώσω μια γραφή ελκυστική (από διάφορες απόψεις, με εσωτερική συνέπεια στην ορθογραφία της, αλλά και να μην βαρύνω υπερβολικά κάποιους διδάσκοντες με σημάδια τα οποία δεν θα γνώριζαν. Για τα δύο παλαιά σημάδια έδωσα βέβαια στο βιβλίο του δασκάλου τις απαραίτητες επεξηγήσεις, πιστεύοντας ότι δεν ήταν τόσο τρομερό ή ανώφελο να ''επιμορφωθούν'' σε δύο μόνο σημάδια. Βέβαια, άλλα Ιωάννης βούλεται, άλλα δε οι ιθύνοντες και οι Υπέρμαχοι (ναι, οι Υπέρμαχοι!!!) κελεύουσι. Ενώ είχα τελειώσει τα πάντα (συγγραφή και ηχογράφηση), μου ήρθε κείμενο από το Παιδ. Ινστιτούτο να βγάλω τα σημάδια του Καρά. Το κέιμενο ήταν απόσπασμα από τα γραπτά των πάσης φύσεως Υπερμάχων κτό. Θα περίμενα ασφαλώς την όποια μουσική και παιδαγωγική κρίση του Π. Ινστ (αν και το βιβλίο μου είχε περάσει από επιτροπή και είχε ήδη συγγραφεί, με πίεση μάλιστα να τελειώσω για να πάει στο τυπογραφείο) αλλά όχι ένα κείμενο που το μόνο που δεν έλεγε ήταν για τον Κίσσινγκερ και τους Εβραίους!!! Αντιστάθηκα σε μια τέτοια αλλαγή, την στιγμή μάλιστα που είχα τελειώσει, και ζήτησα επαφή για συζήτηση, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Έτσι, αναγκάστηκα να βγάλω τα σημάδια, να ξαναγράψω τα κείμενα, αλλά και να αφαιρέσω κομμάτια που ήταν διαλεγμένα με λίγη περισσότερη φαντασία και για να γίνει πιο καλό 'παιχνίδι' στην τάξη. Θα λέγαμε ότι οι Υπέρμαχοι και 'η μέθοδος των 3 Διδασκάλων' νίκησε. Το ποιος νίκησε ή όχι ας το σκεφτεί ο καθένας και, τέλος πάντων, θα το δείξει ο καιρός.

Συγγνώμη για το εκτενές του μηνύματος. Αυτόν τον καιρό είμαι χρονικά πιεσμένος, αλλά είπα να κάνω μια υπέρβαση, για να επικοινωνήσω μαζί σας.

Ι. Αρβ.
 
P

PANROUST

Guest
#20
***
Βέβαια, άλλα Ιωάννης βούλεται, άλλα δε οι ιθύνοντες και οι Υπέρμαχοι (ναι, οι Υπέρμαχοι!!!) κελεύουσι. Ενώ είχα τελειώσει τα πάντα (συγγραφή και ηχογράφηση), μου ήρθε κείμενο από το Παιδ. Ινστιτούτο να βγάλω τα σημάδια του Καρά. Το κέιμενο ήταν απόσπασμα από τα γραπτά των πάσης φύσεως Υπερμάχων κτό. Θα περίμενα ασφαλώς την όποια μουσική και παιδαγωγική κρίση του Π. Ινστ (αν και το βιβλίο μου είχε περάσει από επιτροπή και είχε ήδη συγγραφεί, με πίεση μάλιστα να τελειώσω για να πάει στο τυπογραφείο) αλλά όχι ένα κείμενο που το μόνο που δεν έλεγε ήταν για τον Κίσσινγκερ και τους Εβραίους!!! Αντιστάθηκα σε μια τέτοια αλλαγή, την στιγμή μάλιστα που είχα τελειώσει, και ζήτησα επαφή για συζήτηση, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Έτσι, αναγκάστηκα να βγάλω τα σημάδια, να ξαναγράψω τα κείμενα, αλλά και να αφαιρέσω κομμάτια που ήταν διαλεγμένα με λίγη περισσότερη φαντασία και για να γίνει πιο καλό 'παιχνίδι' στην τάξη. Θα λέγαμε ότι οι Υπέρμαχοι και 'η μέθοδος των 3 Διδασκάλων' νίκησε. Το ποιος νίκησε ή όχι ας το σκεφτεί ο καθένας και, τέλος πάντων, θα το δείξει ο καιρός.

Συγγνώμη για το εκτενές του μηνύματος. Αυτόν τον καιρό είμαι χρονικά πιεσμένος, αλλά είπα να κάνω μια υπέρβαση, για να επικοινωνήσω μαζί σας.

Ι. Αρβ.
Με ποιά αιτιολογία να γίνει η αλλαγή έλεγε;
Και άρα δεν δέχεστε την μέθοδο των 3 Δασκάλων!!! ή ;;;
Και το ποιος νικάει φαίνεται στους ψάλτες που βγάζει η κάθε σχολή.
Κα κάτι τελευταίο.Μέσα στην τάξη τη θα μπορούσε να γίνει καλύτερα?Χαβαλές?:):):)
 
Top