Όργανο μουσικό στην εκμάθηση της Β.Μ.

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#21
Σε πόσες υποδιαιρέσεις χωρίζει τον τόνο αυτό το αθώο όργανο?:eek::eek::eek::D:D
Μην το λες, κάποιοι τρελοί στην Τουρκία έμαθα ότι έχουν κουρδίσει πιάνο με δικά τους διαστήματα, ανάλογα το μακάμ :eek::eek:
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#22
Μην το λες, κάποιοι τρελοί στην Τουρκία έμαθα ότι έχουν κουρδίσει πιάνο με δικά τους διαστήματα, ανάλογα το μακάμ :eek::eek:
Τότε ας αλλάξω την ερώτηση μου...Πόσα πιάνα πρέπει να έχεις μαζί μου για να παίξεις τους 8 ήχους? καλά για τους κλάδους τους δεν το συζητάω...είδικά για τα μακάμια που είναι περίπου 600...:eek::D:eek::D:eek:
 
K

konman

Guest
#23
Αγαπητοι φιλοι εκ πειρας σας μιλαω καθως παιζω λαουτο[κρητικο] εδω και 15 χρονια[πιο πριν επαιζα κλασσικη κιθαρα περιπου 5 χρονια]δεν συνιστω το μουσικο οργανο σαν βοηθημα στην εκμαθηση βυζαντινης μουσικης.Οταν πρωτομαθαινα λαουτο ενω ημουν στα δακτυλα ηδη εξοικιωμενος καθως επαιζα κιθαρα απο πολυ πριν..οταν τραγουδουσα εναν αμανε συγκεκριμενα σε πλ.του δευτερου ηχο σε καποια σημεια ακουγα τη φωνη μου με του λαουτου καπου να μη ταιριαζει και προσπαθουσα να την φερω[την φωνη μου]σε ταυτοφωνια με το οργανο το οποιο διεθετε μπελντεδες αλλα...Τοτε δεν γνωριζα μουσικη θεωρητικα αλλα μονο ακουστικα.Με τον καιρο χαμηλωνα το οργανο την ωρα που τραγουδουσα χωρις να ξερω γιατι..για να ακουγεται η φωνη μου που επιανε καταλληλα διαστηματα.Επρεπε να περασουν 10 χρονια για να φτασω τωρα που φοιτω στο τεταρτο ετος κανοντας ταυτοχρονα και ευρωπαικη μουσικη για να καταλαβω τις τεραστιες διαφορες αναμεσα στα δυο διαφορετικα μουσικα συστηματα και να αναθεωρησω οτι ηξερα ολα αυτα τα χρονια.. δηλαδη η φωνη μου ειχε δικιο.Τα διαστηματα βρισκονται μεσα μας[οχι σε ολους]..ακουγοντας λοιπον καταξιωμενους παλιους ψαλτες και σπουδαζοντας μουσικη ξυπναμε μεσα μας το ταλλεντο καλλιεργωντας ταυτοχρονα την φωνη και προχωραμε.Προσοχη ομως αλλο μιμηση κι αλλο υφος ο καθενας με τη φωνη του.Στην ευρωπαικη μουσικη το οργανο βοηθαει στην βυζαντινη ειναι σαν να μαθαινεις δυο διαφορετικα πραγματα κι ενας αρχαριος θα τα βρει μπαστουνια εκτος κι αν το οργανο εχει ετοιμα τα διαστηματα πρωτα και μετα τις ελξεις ετοιμες για καθε..ηχο.Χρειαζεται υπομονη και επιμονη αλλα αξιζει τον κοπο.Να ειστε καλα.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#24
Συμφωνώ για την κίνηση της φωνής στα διαστήματα και το αναντικατάστατο της φωνής, αλλά από αυτά που λέτε μου δημιουργήθηκε μια ερώτηση...τι διαστήματα έχει το λαούτο σας? απ όσο ξέρω τα στεργιανά και τα Κρητικά λαούτα είναι σχεδόν συγκερασμένα...ενώ για το Πολίτικο λαούτο η Λάφτα που αναφέρω εγώ ανάμεσα στο ΝΗ - ΠΑ υπάρχουν άλλοι 6 μπερντέδες...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#25
Tι διαστήματα έχει το λαούτο σας? απ όσο ξέρω τα στεργιανά και τα Κρητικά λαούτα είναι σχεδόν συγκερασμένα...
Τι εννοείς σχεδόν; Δεν είναι εντελώς συγκερασμένα;
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#26
Τι εννοείς σχεδόν; Δεν είναι εντελώς συγκερασμένα;
Όχι απαραίτητα όλα τα λαούτα...έχω δει αρκετά τα οποία ναι μεν δεν έχουν ποικιλία μπερντέδων, αλλά τον ΒΟΥ και τον ΖΩ' δεν τον έχουν ακριβώς στο MI και SI του συγκερασμού αλλά λίιιιγο χαμηλώτερα...είναι τι μουσική ακούει ο καθένας...δεν νομίζω οι σκυλάδες Κριτικοί να τα έχουν έτσι, όπως επίσης και ο λαουτιέρης που έπαιζε από πριν μπουζούκι (και έχουμε αρκετούς και από τους δύο).:D
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#27
Αγαπητοι φιλοι εκ πειρας σας μιλαω καθως παιζω λαουτο[κρητικο] εδω και 15 χρονια[πιο πριν επαιζα κλασσικη κιθαρα περιπου 5 χρονια]δεν συνιστω το μουσικο οργανο σαν βοηθημα στην εκμαθηση βυζαντινης μουσικης.Οταν πρωτομαθαινα λαουτο ενω ημουν στα δακτυλα ηδη εξοικιωμενος καθως επαιζα κιθαρα απο πολυ πριν..οταν τραγουδουσα εναν αμανε συγκεκριμενα σε πλ.του δευτερου ηχο σε καποια σημεια ακουγα τη φωνη μου με του λαουτου καπου να μη ταιριαζει και προσπαθουσα να την φερω[την φωνη μου]σε ταυτοφωνια με το οργανο το οποιο διεθετε μπελντεδες αλλα...Τοτε δεν γνωριζα μουσικη θεωρητικα αλλα μονο ακουστικα.Με τον καιρο χαμηλωνα το οργανο την ωρα που τραγουδουσα χωρις να ξερω γιατι..για να ακουγεται η φωνη μου που επιανε καταλληλα διαστηματα.Επρεπε να περασουν 10 χρονια για να φτασω τωρα που φοιτω στο τεταρτο ετος κανοντας ταυτοχρονα και ευρωπαικη μουσικη για να καταλαβω τις τεραστιες διαφορες αναμεσα στα δυο διαφορετικα μουσικα συστηματα και να αναθεωρησω οτι ηξερα ολα αυτα τα χρονια.. δηλαδη η φωνη μου ειχε δικιο.Τα διαστηματα βρισκονται μεσα μας[οχι σε ολους]..ακουγοντας λοιπον καταξιωμενους παλιους ψαλτες και σπουδαζοντας μουσικη ξυπναμε μεσα μας το ταλλεντο καλλιεργωντας ταυτοχρονα την φωνη και προχωραμε.Προσοχη ομως αλλο μιμηση κι αλλο υφος ο καθενας με τη φωνη του.Στην ευρωπαικη μουσικη το οργανο βοηθαει στην βυζαντινη ειναι σαν να μαθαινεις δυο διαφορετικα πραγματα κι ενας αρχαριος θα τα βρει μπαστουνια εκτος κι αν το οργανο εχει ετοιμα τα διαστηματα πρωτα και μετα τις ελξεις ετοιμες για καθε..ηχο.Χρειαζεται υπομονη και επιμονη αλλα αξιζει τον κοπο.Να ειστε καλα.
Αδελφέ, πολύ "ψαγμένος" φαίνεσαι, συγχαρητήρια!
 
K

konman

Guest
#28
Συμφωνώ για την κίνηση της φωνής στα διαστήματα και το αναντικατάστατο της φωνής, αλλά από αυτά που λέτε μου δημιουργήθηκε μια ερώτηση...τι διαστήματα έχει το λαούτο σας? απ όσο ξέρω τα στεργιανά και τα Κρητικά λαούτα είναι σχεδόν συγκερασμένα...ενώ για το Πολίτικο λαούτο η Λάφτα που αναφέρω εγώ ανάμεσα στο ΝΗ - ΠΑ υπάρχουν άλλοι 6 μπερντέδες...
Αγαπητε φιλε..το κρητικο λαουτο και συγκεκριμενα αυτο που εχω εγω[της παλιας σχολης με υπεροχο ηχο] εχει απ τη μανα του μπελντεδες [οχι ταστα]οι οποιοι ειναι σφιγμενοι και ρυθμισμενοι σε περιπου συγκερασμενα[ευρωπαικα]διαστηματα και με αρκετα επιπονη διαδικασια να μετακινηθουν την ωρα που στην βυζαντινη μουσικη αλλαζεις διαρκως ηχους.Αρα..πρακτικως περιορισμενο οχι ομως ακαταλληλο ..Το πολιτικο ειναι πιο καταλληλο καθως εχει ταστα ετοιμα ..ομως για καποιον που αρχιζει τωρα και θελει να μαθει μουσικη αν κανει και τα δυο θα χρειαστει διπλασιο χρονο που στην βυζαντινη μουσικη αυτο συνεπαγεται αρκετα χρονια και με την απαραιτητη αντιληψη που πρεπει να διαθετει.Η ψαλτικη απαιτει χρονο αυτι που να μαθει να ακουει την ωρα που ο αρχαριος θα τρωει τον χρονο του ...κουρδιζοντας το λαουτο.Μην ξεχναμε οτι στα πληκτρα δινοντας σε καποιον που ξεκιναει να πατησει ενα συγκεκριμενο πληκτρο θα το κανει χωρις εξικοιωση στο λαουτο π.χ. θα παρει χρονο για να ακουστει σωστα.Αγαπητοι φιλοι οσοι ξεκινατε τωρα και θελετε να μαθετε ξεκινηστε παρακολουθωντας μαθηματα τακτικα τουλαχιστον για 5 χρονια και παραλληλα πρακτικη στην εκκλησια διπλα σε οσο γινεται καλο δασκαλο ακουγοντας ΠΑΛΙΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ στον ελευθερο χρονο και τα υπολοιπα θα ερθουν μονα τους.Μελετη και καλομελετιστε και ...θα ερθει.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#29
Το πολιτικο ειναι πιο καταλληλο καθως εχει ταστα ετοιμα ..
Το Πολίτικο λαούτο η Λάφτα δεν έχει τάστα, αλλά μπερντέδες...
Έγραψα και πριν ότι συμφωνώ με αυτά που λες για τον τρόπο διδασκαλίας της ψαλτικής...η συγκεκριμένη συζήτηση γίνεται για το ποιο από τα υπάρχοντα όργανα μπορεί να αποδόσει τα διαστήματα...σύγκριση οργάνων και όχι αντικατάσταση διδασκαλίας της ψαλτικής από όργανο...μπερδευόμαστε λιγάκι...
 
K

konman

Guest
#30
Το Πολίτικο λαούτο η Λάφτα δεν έχει τάστα, αλλά μπερντέδες...
Έγραψα και πριν ότι συμφωνώ με αυτά που λες για τον τρόπο διδασκαλίας της ψαλτικής...η συγκεκριμένη συζήτηση γίνεται για το ποιο από τα υπάρχοντα όργανα μπορεί να αποδόσει τα διαστήματα...σύγκριση οργάνων και όχι αντικατάσταση διδασκαλίας της ψαλτικής από όργανο...μπερδευόμαστε λιγάκι...
Aγαπητε φιλε χαιρομαι που συμφωνουμε..και για να μην μπερδευομαστε ολα τα βυζαντινα οργανα [το λεει και λεξη] λιγο πολυ μπορουν να αποδωσουν τα διαστηματα.Το αρχικο μηνυμα εγραφε νομιζω.. [απο κυριο Αθωνιτη]''τι λετε βοηθαει σε καποιον αρχαριο να ακουσει κλιμακες να καταλαβει και να μαθει;......''την δικη μου αποψη εξεφρασα σε προηγουμενο μηνυμα..Φιλικα..δεν νομιζω οτι μπερδευομαστε καθολου..
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#31
Η λάφτα και οι ταμπουράδες είναι τα καταλληλότερα όργανα στην απόδοση των διαστημάτων της Ψαλτικής, λόγω των κινούμενων μπερντέδων τους.
Το [κρητικό-στεριανό] λαούτο είναι ακατάλληλο, λόγω των σταθερών τάστων του που είναι μάλιστα (σχεδόν) συγκερασμένα.
Η προηγούμενη τοποθέτησή μου είχε να κάνει με το εαν θεωρώ σήμερα απαραίτητη τη χρήση μουσικού οργάνου στην εκμάθηση της Β.Μ. [δεδομένης της ύπαρξης πλέον μαγνητοφώνου] σε σχέση με παλαιότερα που θεωρείτω η προσπάθεια χωρίς όργανο"άσκοπος ματαιοπονία".
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#32
Καλό όργανο ανά τους αιώνες έχει αποδειχθεί και η "αγκωνιά".
Τη χειρίζεται ο πρωτοψάλτης προς μαθητή σε επίσημη απόδοση του μαθήματος.
Αν πέφτεις μισή φωνή, ανεβαίνεις αυτομάτως 15.:D
χαχαχαχαχαχαχαχα ειναι όντως το καλύτερο...το δουλεύω καμμιά 15αριά χρόνια....ειναι αποτελεσματικότατο το ρημάδι....:D:D:D:D


Ευχαριστώ όλους τους προ-απαντήσαντες...λαπτοπ μελωδός υπάρχει και μάλλον εκεί θα μείνω...
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#34
χαχαχαχαχαχαχαχα ειναι όντως το καλύτερο...το δουλεύω καμμιά 15αριά χρόνια....ειναι αποτελεσματικότατο το ρημάδι....:D:D:D:D


Ευχαριστώ όλους τους προ-απαντήσαντες...λαπτοπ μελωδός υπάρχει και μάλλον εκεί θα μείνω...
Η καλύτερη επιλογή Πάτερ, και με την αναμενόμενη αναβάθμιση, και την πρόσθεση και της ''ανθρώπινης'' φωνής, όπου θα παράγονται και πολύ περισσότερες αρμονικές, πιστεύω πως θα είναι καλύτερη επιλογή, εφόσον υπάρχει ο Μελωδός.
Βεβαίως βεβαίως, εγώ θα είθελα και το Πολίτικο ούτι που μας συστήνει ο αγαπητός μας Χριστάκης, αλλά !!!!!
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#36
Θα σας το φέρω μια μέρα να το δείτε...αν και η Βέροια διαθέτει αρκετά...:wink:
Αγαπητέ Χρίστο!!!!! πρώτα ο Θεός, μετά την 07/01/2010, θα επικοινωνήσουμε, και θα έλθω Πτολεμαϊδα να τα πούμε από κοντά μαζί, σε συνδυασμώ να δω και τον κ. Σάββα Παπαδόπουλο .
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#37
Αγαπητέ Χρίστο!!!!! πρώτα ο Θεός, μετά την 07/01/2010, θα επικοινωνήσουμε, και θα έλθω Πτολεμαϊδα να τα πούμε από κοντά μαζί, σε συνδυασμώ να δω και τον κ. Σάββα Παπαδόπουλο .
Βασίλης Κιαμηλίδης
ΟΚ περιμένουμε...:)
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#38
Καλό όργανο ανά τους αιώνες έχει αποδειχθεί και η "αγκωνιά".
Τη χειρίζεται ο πρωτοψάλτης προς μαθητή σε επίσημη απόδοση του μαθήματος.
Αν πέφτεις μισή φωνή, ανεβαίνεις αυτομάτως 15.:D
Kαι η κλωτσιά επίσης... ειδικά όταν ο μαθητής έχει προσέλθει στο αναλόγιο μισοκοιμισμένος και κάνει λάθη:D:D
 
#39
Καλησπέρα σε όλους. Για την εκμάθηση της Βυζαντινής Μουσικής ο σώστος δάσκαλος δεν συγκρίνεται με κανένα όργανο. Όσον αφορά τα όργανα που αναφαίρονται απο τους φίλους παραπάνω, τα καλύτερα ειναι τα τελείως άταστα (ούτι, βιολί) αλλά θα είναι δύσκολο, για κάποιον που δεν ξέρει και καλά να βρεί τα διαστήματα ακριβώς. Έτσι, ένα ειναι το όργανο: το κανονάκι. Το κανονάκι (το ψαλτήριο του Δαβίδ είναι πρόγονος του σημερινού) ανάμεσα σε κάθε τόνο (Νη-Πά για παράδειγμα) έχει 12 μανταλάκια, δηλαδή τον χωρίζει σε 12 ίσα μέρη. (τα μανταλάκια είναι κινειτοί καβαλάρηδες δηλαδή)
 

tb---

τσοπάνης
#40


ίσως να βρούν ενδιαφέρουσα ή και χρήσιμη κάποιοι την εν λόγω κατασκευή ~
 
Top