Όργανο μουσικό στην εκμάθηση της Β.Μ.

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
ο δε Φιλοξένης λέει ότι άνευ μουσικού οργάνου εστί ματαιοπονία η εκμάθησις...


απο αυτό ακριβώς που κάπου αναφέρει ο Χρήστος...μήπως μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει???
Ξέρω οτι υπάρχουν σύγχρονα όργανα (αρμόνια) που συνθέτεις όπως θέλεις τις κλίμακες και παίζεις αναλόγως...
Τι λέτε βοηθάει σε κάποιον αρχάριο να ακούσει κλίμακες να καταλάβει και να μάθει???
Καλό και το λαρύγγι αλλά μήπως ενα οργανάκι πάντα θα βοηθούσε???
 
Επειδή τυγχάνει να ασχολούμαι παράλληλα και με την ευρωπαϊκή μουσική (κακώς θα μου πεις:)) και με το αρμόνιο, θα σου πώ ότι δεν θα σε βοηθήσει αντιθέτως μάλιστα θα σε βλάψει, οι κλίμακες που λες όντως ρυθμίζουν αλλά σε σταθερή κλίμακα δηλαδή ανεβαίνεις κατεβαίνεις δεν αλλάζει και όπως θα ξέρεις στην βυζαντινή μουσική έχει πολλά ιδιώματα κάποιος ήχος π.χ. αλλιώς είναι η κλίμακα όταν ανεβαίνεις αλλιώς όταν θα κατέβεις ή όταν περιφέρεσαι σε κάποιο φθόγγο και άλλα πολλά που με το αρμόνιο θα είναι κάπως δύσκολο ως πολύ-πολύ δύσκολο αν όχι ακατόρθωτο να τα πετύχεις αν όμως ωστόσο αν εσύ θα ήθελες κάποιο μηχάνημα για εκμάθηση γιατί δεν παίρνεις τον ΜΕΛΩΔΟ που είναι ένα και ένα για αυτή την δουλεία κειμενογράφος βυζαντινής μουσικής και Δάσκαλος θα έλεγα μιας και αναπαράγει αυτό που γράφεις στην λεπτομέρια

για περισσότερες λεπτομέρειες: πάτα εδώ
 
Last edited:
Πολίτικο λαούτο πάτερ μου...όλα τα χει..."τι χρείαν έχωμεν..."?

Η και την Πανδουρίδα που αναφέρει ο Χρύσανθος αλλά μάλλον πρέπει να έχουμε χέρια σαν του Τιραμόλα (οι παλαιότεροι θα τον θυμούνται):D
 
Πολίτικο λαούτο πάτερ μου...όλα τα χει..."τι χρείαν έχωμεν..."?

Η και την Πανδουρίδα που αναφέρει ο Χρύσανθος αλλά μάλλον πρέπει να έχουμε χέρια σαν του Τιραμόλα (οι παλαιότεροι θα τον θυμούνται):D

εχομεν χρεία διδασκάλου τέκνον μου και "άσπρων"...:D

για δώσε information's για τα λεγόμενα σου....
 
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=627&postcount=4
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=1427&postcount=7
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=6960&postcount=22

η γενικότερα εδώ
http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=115

παραδείγματα από τον σπουδαίο Σωκράτη εδώ
http://www.youtube.com/watch?v=KyK2_ZEZQZ4
http://www.youtube.com/watch?v=EVm-nhU7ojs (νάος με διαστήματα σούπερ)
και το πολύ ωραίο αυτό τραγούδι (το δεύτερο μετά την λύρα)
http://www.youtube.com/watch?v=WMT8TFWgr-Y

θέλετε και άλλα???:D
 
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=627&postcount=4
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=1427&postcount=7
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=6960&postcount=22

η γενικότερα εδώ
http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=115

παραδείγματα από τον σπουδαίο Σωκράτη εδώ
http://www.youtube.com/watch?v=KyK2_ZEZQZ4
http://www.youtube.com/watch?v=EVm-nhU7ojs (νάος με διαστήματα σούπερ)
και το πολύ ωραίο αυτό τραγούδι (το δεύτερο μετά την λύρα)
http://www.youtube.com/watch?v=WMT8TFWgr-Y

θέλετε και άλλα???:D
Μήπως να πάρω καμμιά φυσαρμόνικα?????:D:D
 
Πάρτε τότε και έναν απλό τονοδότη του LA 440:D:D:D
Πέρα απτην πλάκα...το ζήτημα είναι οτι πρέπει να αναλογιστείς ότι ήμαστε σε μοναστήρι και επίσης πόσο έυκολο είναι να μάθει κανείς λάουτο???

Οπότε θέλουμε κάτι πιο "σεμνό" και εύκολο....
 
Δηλαδή και η μαμά όταν μαθαίνει το παιδάκι να περπατάει θα πρέπει να παίζει το "στράτα" σε αρμόνιο; :D
Λένε ότι αν μεγαλώσουν αηδόνι σε κοτέτσι θα μάθει να κακαρίζει.
Έτσι τά χει η φύση καμωμένα.

Προς τί η χρεία βοηθημάτων όταν βλέπουμε τους παλαιούς να κρατάνε μια χαρά διαστήματα εκ παραδόσεως;
Πώς να μάθει κάποιος από όργανο ορθοφωνία και ύφος;
 
Δηλαδή και η μαμά όταν μαθαίνει το παιδάκι να περπατάει θα πρέπει να παίζει το "στράτα" σε αρμόνιο; :D
Λένε ότι αν μεγαλώσουν αηδόνι σε κοτέτσι θα μάθει να κακαρίζει.
Έτσι τά χει η φύση καμωμένα.

Προς τί η χρεία βοηθημάτων όταν βλέπουμε τους παλαιούς να κρατάνε μια χαρά διαστήματα εκ παραδόσεως;
Πώς να μάθει κάποιος από όργανο ορθοφωνία και ύφος;

Ίσως δεν κατάλαβες...δεν λέω να βάλω τους αρχάριους να μάθουν απο όργανο...απλα εκεί που χτυπάς ένα διάστημα δεν θα ήταν καλό να το δίνεις και στο όργανο...???? έτσι για πιστοποιήση και επιβεβαίωση...όλα τάλλα...ορθοφωνία και ύφος εννοείται οτι θα τα μάθει απτον εκάστοτε δάσκαλο και απτα ακούσματα που θα έχει....
 
Καλό όργανο ανά τους αιώνες έχει αποδειχθεί και η "αγκωνιά".
Τη χειρίζεται ο πρωτοψάλτης προς μαθητή σε επίσημη απόδοση του μαθήματος.
Αν πέφτεις μισή φωνή, ανεβαίνεις αυτομάτως 15.:D
 
Καλό όργανο ανά τους αιώνες έχει αποδειχθεί και η "αγκωνιά".
Τη χειρίζεται ο πρωτοψάλτης προς μαθητή σε επίσημη απόδοση του μαθήματος.
Αν πέφτεις μισή φωνή, ανεβαίνεις αυτομάτως 15.:D

Τι μου θυμήσατε τώρα!!:D:D
Ναι όντως, είναι άκρως αποτελεσματική
 
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=627&postcount=4
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=1427&postcount=7
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=6960&postcount=22

η γενικότερα εδώ
http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=115

παραδείγματα από τον σπουδαίο Σωκράτη εδώ
http://www.youtube.com/watch?v=KyK2_ZEZQZ4
http://www.youtube.com/watch?v=EVm-nhU7ojs (νάος με διαστήματα σούπερ)
και το πολύ ωραίο αυτό τραγούδι (το δεύτερο μετά την λύρα)
http://www.youtube.com/watch?v=WMT8TFWgr-Y

θέλετε και άλλα???:D

Πολύ καλός δάσκαλος ο Σωκράτης.
Δεν σου δίνει "μασημένη γνώση" αλλά σε κεντρίζει να αναζητήσεις και να ανακαλύψεις μόνος σου..
Τον πρόλαβα λίγο να διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών, πριν μας τον πάρετε βόρεια..

Σχετικά με το θέμα, η γνώμη μου είναι πως ενώ παλαιότερα ίσως βοηθούσε κάποιο όργανο στο΄"κούρδισμα" του μαθητή, σήμερα τί καλλίτερο απ' τις ηχογραφημένες φωνές των δασκάλων, πολυτέλεια αδιανόητη για την τότε εποχή..
Βέβαια, μπορεί να μιλάω εκ του ασφαλούς, καθώς ασχολούμαι παράλληλα με τα όργανα όλο αυτό το διάστημα..
Ελπίζω να βοήθησα!:p
 
Να ξεκαθαρίσω ότι δεν είπα ποτέ το όργανο αναπληρώνει τον διδάσκαλο...απλά βοηθάει στο "ψάξιμο" των διαστημάτων με την πληθώρα των μπερντέδων-διαστημάτων που παρέχει...
 
Πέρα απτην πλάκα...το ζήτημα είναι οτι πρέπει να αναλογιστείς ότι ήμαστε σε μοναστήρι και επίσης πόσο έυκολο είναι να μάθει κανείς λάουτο???

Οπότε θέλουμε κάτι πιο "σεμνό" και εύκολο....

Δηλαδή το αρμόνιο είναι πιο καλογερικό?:eek:
Μα δεν είπαμε να μάθει κανείς να παίζει όπως στα βίντεο που παραπέμπω...απλά να βλέπει τα διαστήματα για μια πληρέστερη συγκριτική γνώση...
 
Πέρα απτην πλάκα...το ζήτημα είναι οτι πρέπει να αναλογιστείς ότι ήμαστε σε μοναστήρι και επίσης πόσο έυκολο είναι να μάθει κανείς λάουτο???

Οπότε θέλουμε κάτι πιο "σεμνό" και εύκολο....

Κλειδοκύμβαλον, πάτερ μου! Όπως έμαθαν γενιές και γενιές εν Αθήναις! :D:D:D:D
 
Κλειδοκύμβαλον, πάτερ μου! Όπως έμαθαν γενιές και γενιές εν Αθήναις! :D:D:D:D

Σε πόσες υποδιαιρέσεις χωρίζει τον τόνο αυτό το αθώο όργανο?:eek::eek::eek::D:D
 
Back
Top