Άξιόν εστίν ήχος πλ. α΄ επτάφωνος

#2
Ένα πολύ ωραίο "Άξιον Εστίν" από τον Άρχοντα.
https://www.youtube.com/watch?v=lci1iQ3IUbg&list=UUflAirupHRp5-uZW-Vj74wQ
Θα ήταν, όντως τέλειο, εάν είχε αυστηρότερο χρόνο...........
Μην το ξεχνάμε, "είναι η ψυχή της μουσικής".:wink:

Υ.Γ.: Πριν από 'μένα, για το χρόνο και την αξία του, έχουν μιλήσει "μορφές & δάσκαλοι της Ε.Β.Μ.". Εξ' αιτίας της γενικής απαξίωσης, όμως, στην πράξη τους αγνοούμε και ψάλλουμε κατά το δοκούν.............
Εγώ, απλά, το υπενθυμίζω για να 'χουμε μέτρο που μετράμε και ζυγαριά που ζυγίζουμε.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#3
Θα ήταν, όντως τέλειο, εάν είχε αυστηρότερο χρόνο...........
Μην το ξεχνάμε, "είναι η ψυχή της μουσικής".:wink:

Υ.Γ.: Πριν από 'μένα, για το χρόνο και την αξία του, έχουν μιλήσει "μορφές & δάσκαλοι της Ε.Β.Μ.". Εξ' αιτίας της γενικής απαξίωσης, όμως, στην πράξη τους αγνοούμε και ψάλλουμε κατά το δοκούν.............
Εγώ, απλά, το υπενθυμίζω για να 'χουμε μέτρο που μετράμε και ζυγαριά που ζυγίζουμε.
Το άλλο με το(ν) Τοτο....το ξέρετε;


Και για να σοβαρευτούμε....όποιος βρει το μάθημα τίνος συνθέτη είναι, κερδίζει...
 
#4
Το άλλο με το(ν) Τοτο....το ξέρετε; Και για να σοβαρευτούμε....όποιος βρει το μάθημα τίνος συνθέτη είναι κερδίζει...
Θα σου στείλω μετρονόμο και πιστεύω εάν στην πράξη, τον εφαρμόσεις, θα δεις βελτίωση....
Αρχικά, θα ψάλλεις σε απλό χρόνο.
Στη συνέχεια σε δίσημο, τρίσημο & τετράσημο.
Τέλος, όταν θα κάνεις κτήμα σου τα παραπάνω, θα αρχίσεις δειλά - δειλά, να ψάλλεις "με συνεπτυγμένο χρόνο".
Την ανωτερότητα του συνεπτυγμένου την διαπιστώνει όποιος τον εφαρμόζει στην πράξη.
Υπάρχει σχετική αναφορά του αείμνηστου Άρχ. Μουσικοδιδασκάλου Δ. Σουρλαντζή, γι' αυτό.
Τότε, θα γίνεις "ο καινούργιος Δημήτρης", που θα ψάλλει, κατά τον Δ. Σουρλαντζή: "με λεβεντιά & αρχοντιά"!
Έως τότε, όμως, θέλει δουλειά, υπομονή & επιμονή.......

Υ.Γ.: Μπορείς, να ακούσεις & τον αείμνηστο Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο και συγκεκριμένα, εστιάζοντας στο χρόνο με τον οποίο εκτελούσε τα μαθήματα, για να εμπεδώσεις, ακούγοντας στην πράξη, από σημαντική Ιεροψαλτική μορφή την αξία, την ομορφιά και τη δύναμη που δίνει στο μέλος, "ο άψογος χρόνος"
................
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#5
Θα σου στείλω μετρονόμο και πιστεύω εάν στην πράξη, τον εφαρμόσεις, θα δεις βελτίωση....
Αρχικά, θα ψάλλεις σε απλό χρόνο.
Στη συνέχεια σε δίσημο, τρίσημο & τετράσημο.
Τέλος, όταν θα κάνεις κτήμα σου τα παραπάνω, θα αρχίσεις δειλά - δειλά, να ψάλλεις "με συνεπτυγμένο χρόνο".
Την ανωτερότητα του συνεπτυγμένου την διαπιστώνει όποιος τον εφαρμόζει στην πράξη.
Υπάρχει σχετική αναφορά του αείμνηστου Άρχ. Μουσικοδιδασκάλου Δ. Σουρλαντζή, γι' αυτό.
Τότε, θα γίνεις "ο καινούργιος Δημήτρης", που θα ψάλλει, κατά τον Δ. Σουρλαντζή: "με λεβεντιά & αρχοντιά"!
Έως τότε, όμως, θέλει δουλειά, υπομονή & επιμονή.......

Υ.Γ.: Μπορείς, να ακούσεις & τον αείμνηστο Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο και συγκεκριμένα, εστιάζοντας στο χρόνο με τον οποίο εκτελούσε τα μαθήματα, για να εμπεδώσεις, ακούγοντας στην πράξη, από σημαντική Ιεροψαλτική μορφή την αξία, την ομορφιά και τη δύναμη που δίνει στο μέλος, "ο άψογος χρόνος"
Συγγνώμη, πού απευθύνεσαι; Πάντως ...όπως λέει κ ένα ανέκδοτο (όχι Άξιον...) ... μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε...!
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#6
Αρχικά, θα ψάλλεις σε απλό χρόνο.
Στη συνέχεια σε δίσημο, τρίσημο & τετράσημο.
Τέλος, όταν θα κάνεις κτήμα σου τα παραπάνω, θα αρχίσεις δειλά - δειλά, να ψάλλεις "με συνεπτυγμένο χρόνο".
Την ανωτερότητα του συνεπτυγμένου την διαπιστώνει όποιος τον εφαρμόζει στην πράξη.
Αγαπητέ, το πρόβλημά σου είναι ότι ο κ. Λαμπρόπουλος (ΕΔΩ) ψάλλει άχρονα ή ότι δεν ψάλλει συνεπτυγμένα;

Μην μπερδεύεις την (αντικειμενική) ανάγκη για ψάλσμο με χρονική συνέπεια και πειθαρχία (ενδεχομένως και με ανάλογο τονισμό) με την (υποκειμενική) μουσική θεωρία και μέθοδο, για το πώς πρέπει κανείς να μετραει τον χρόνο, ώστε να επιτύχει το παραπάνω.
 
#7
Αγαπητέ, το πρόβλημά σου είναι ότι ο κ. Λαμπρόπουλος (ΕΔΩ) ψάλλει άχρονα ή ότι δεν ψάλλει συνεπτυγμένα;
...........................
"Οι παροικούντες εν Ιερουσαλήμ", γνωρίζουν την αξία του έγχρονου τρόπου ψάλλειν & ερμηνεύειν την Βυζαντινή Παρασημαντική.........................

Υ.Γ.: Διάβασε, προσεκτκά, τα σχετικά μηνύματά μου και προσπάθησε, ανεπηρέαστα, να καταλάβεις τι θέλω να τονίσω.............
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#10
Εμ εδώ....σε θέλω....κ μετά να δούμε πώς μετριέται...(ή μετράται)...
Προφανώς και είναι ειρωνικός ο χαρακτηρισμός μου "μάθημα"...
Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
Ο όρος "μάθημα" δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με το κιλό, λίγα μέλη δικαιούνται τον τίτλο αυτόν (πολύ περισσότερο, ελάχιστα από αυτά είναι μέλη του 20ου αιώνα), και το συγκεκριμένο δεν ανήκει σ' αυτήν τη συνομοταξία, πώς να το κάνουμε τώρα!!!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#11
Προφανώς και είναι ειρωνικός ο χαρακτηρισμός μου "μάθημα"...
Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
Ο όρος "μάθημα" δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με το κιλό, λίγα μέλη δικαιούνται τον τίτλο αυτόν (πολύ περισσότερο, ελάχιστα από αυτά είναι μέλη του 20ου αιώνα), και το συγκεκριμένο δεν ανήκει σ' αυτήν τη συνομοταξία, πώς να το κάνουμε τώρα!!!

Πάντως μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε....!

Υγ Κ η δίκην Λουκά οιμωγή επελεύσεται....
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#12
Πάντως μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε....!

Υγ Κ η δίκην Λουκά οιμωγή επελεύσεται....
Είδατε, διασκεδάζω τον κόσμο....

υγ. Πέντε βόδια, δυό ζευγάρια!!!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#13
Προφανώς και είναι ειρωνικός ο χαρακτηρισμός μου "μάθημα"...
Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
Ο όρος "μάθημα" δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με το κιλό, λίγα μέλη δικαιούνται τον τίτλο αυτόν (πολύ περισσότερο, ελάχιστα από αυτά είναι μέλη του 20ου αιώνα), και το συγκεκριμένο δεν ανήκει σ' αυτήν τη συνομοταξία, πώς να το κάνουμε τώρα!!!

Πάντως το μουσικό κείμενο υπάρχει και στο ψ με αμφίβολη πατρότητα...Ώδε η σοφία εστίν...
 
#14
............................
1). Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
2).Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
1). Κι όμως, συνάδελφε, υπάρχουν και τέτοια μαθήματα!
Π.χ. "Στη Θ. λειτουργία", εκδόσεων Ζωής, υπάρχει σε γ΄ήχο, "Άξιον εστίν", που με τον αείμνηστο Δ. Σουρλαντζή, το εκτελούσαμε άψογα, με αργή χρονική αγωγή και πάντα μετρώντας..................
2). Προσωπική μου άποψη, είναι ότι "εκούσια συρόμαστε" στο άχρονο ψάλσιμο, και δεν μας φταίνε τα "πολύγοργα", διότι πιστεύουμε λανθασμένα, πως τονίζουμε το μέλος, ψάλλοντας άχρονα!
Είναι δυνατόν?
 
#15
Τα παρακάτω είναι δικές μου σκέψεις και όχι του κ.Λαμπρόπουλου τον οποίο θα συναντήσω τέλος της εβδομάδας (αν έχει εκείνος κάτι να πεί θα το γράψουμε). HuoLong

Το να ασκεί κάποιος κριτική είναι σαν να προσπαθεί να αποδείξει στον εκτελεστή πως δεν το έκανε έτσι όπως θα το έκανε εκείνος, αν μπορούσε.
Δεν κατάφερα όμως να βρώ κάποια ηχογράφηση εδώ μέσα που να ψάλλουν οι ασκήσαντες τη κριτική, ώστε να αντιληφθώ και εγώ ο φίλος της μουσικής το δικό τους μουσικό επίπεδο στην εκτέλεση της Βυζαντινής παρασημαντικής!
Κριτικός είναι κάποιος που ξέρει το δρόμο, αλλά δεν μπορεί να οδηγήσει αυτοκίνητο? Η κάποιος που όταν οδηγάει οι επιβάτες, προσεύχονται να τελειώσει αυτή η περιπέτεια?
Τώρα επί του προκειμένου, το σχόλιο στέκεται αν εχει γίνει με τον απαιτούμενο σεβασμό και από άτομο όντως άψογο στο θέμα της μουσικής (πάλι θέλει προσοχή όμως γιατί σε αυτό ισχύει - ο αναμάρτητος πρώτος τω λήθο βαλέτω) από εκεί και πέρα εμένα με εκνευρίζει όταν πλατιάζει η κριτική και επεκτείνεται καθώς τα σχόλια ακολουθούν το ένα το άλλο.
Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δε συμφωνώ με το θέμα του χρόνου στη παρούσα ανάρτηση (έχω ακούσει ηχογραφήσεις πολύ μεγάλων δασκάλων που έχουν χάσει το χρόνο στην εκετέλεση μαθημάτων)-μη ξεχνάμε ότι είναι μια εκτέλεση μιας Κυριακής από τις χιλιάδες. Ο κ. Λαμπρόπουλος ψάλλει 64 χρόνια!!!
Ασε που δεν τον ρώτησα για το συγκεκριμένο και το ανάρτησα μόνος μου (δεν μενουμε και κοντά) Ευχαριστώ και θα χαιρόμουν να κρατηθεί το επίπεδο και να μη θιγούν οι κύριοι.
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#16
Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δε συμφωνώ με το θέμα του χρόνου στη παρούσα ανάρτηση (έχω ακούσει ηχογραφήσεις πολύ μεγάλων δασκάλων που έχουν χάσει το χρόνο στην εκετέλεση μαθημάτων)-μη ξεχνάμε ότι είναι μια εκτέλεση μιας Κυριακής από τις χιλιάδες.
Αν φωτογραφίζεις εμένα, θα σού πω ότι συμφωνούμε απόλυτα, όταν λέμε (εγώ και συ) ότι η εκτέλση ήταν άχρονη. Η ειρωνία μου δεν απευθύνεται στον εκτελεστή, αλλά στο μέλος: ένα αχρείαστα περίπλοκο μέλος, που χαρακτηρίστηκε ως "μάθημα". Δεν ειρωνεύτηκα τον εκτελεστή, δεν κατηγορώ τον δημιουργό του μέλους, μέμφομαι όμως τον σύντροφο Δημ. Σκρέκα που χαρακτήρισε το μέλος ως μάθημα. Αυτά.

Δημ. Καταραχιάς
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#17
Αν φωτογραφίζεις εμένα, θα σού πω ότι συμφωνούμε απόλυτα, όταν λέμε (εγώ και συ) ότι η εκτέλση ήταν άχρονη. Η ειρωνία μου δεν απευθύνεται στον εκτελεστή, αλλά στο μέλος: ένα αχρείαστα περίπλοκο μέλος, που χαρακτηρίστηκε ως "μάθημα". Δεν ειρωνεύτηκα τον εκτελεστή, δεν κατηγορώ τον δημιουργό του μέλους, μέμφομαι όμως τον σύντροφο Δημ. Σκρέκα που χαρακτήρισε το μέλος ως μάθημα. Αυτά.

Δημ. Καταραχιάς
Έκανα λάθος νωρίτερα. Ναι, φυσικά και είναι μάθημα...
 
Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#18
Αν φωτογραφίζεις εμένα, θα σού πω ότι συμφωνούμε απόλυτα, όταν λέμε (εγώ και συ) ότι η εκτέλση ήταν άχρονη. Η ειρωνία μου δεν απευθύνεται στον εκτελεστή, αλλά στο μέλος: ένα αχρείαστα περίπλοκο μέλος, που χαρακτηρίστηκε ως "μάθημα". Δεν ειρωνεύτηκα τον εκτελεστή, δεν κατηγορώ τον δημιουργό του μέλους, μέμφομαι όμως τον σύντροφο Δημ. Σκρέκα που χαρακτήρισε το μέλος ως μάθημα. Αυτά.

Δημ. Καταραχιάς
Μάθημα (μουσικό), όπως λέμε σύνθεση (μουσική)...το οποίο μόνο "πάθημα" και παρα-πάτημα θα μπορούσε να είναι για εσάς (εντάξει, το εμπεδώσαμε..).
 
#19
................................................................
1). Το να ασκεί κάποιος κριτική είναι σαν να προσπαθεί να αποδείξει στον εκτελεστή πως δεν το έκανε έτσι όπως θα το έκανε εκείνος, αν μπορούσε...............
2). Ο κ. Λαμπρόπουλος ψάλλει 64 χρόνια!!!
......................................
1). Πιστεύω ότι, εάν ζούσε ο αείμνηστος Άρχ. μουσικοδιδάσκαλος Δ. Σουρλαντζής, θα προσυπέγραφε την κριτική μου, γιατί εστιάζω "στην ψυχή της μουσικής", που πολλοί με "τις εκτελέσεις μας" την απαξιώνουμε..................
Συγκεκριμένα, ήταν τιμή μου, τη δεκαετία του '90, να μ' επισκέπτεται, εκκλησιαζόμενος στον Ι.Ν. Αγ. Αθανασίου Θεσσαλονίκης, που τότε ως φοιτητής έψαλλα και ενώ του πρότεινα να ψάλλει μόνος του, μου έλεγε: "Ήλθα να σ' ακούσω..."
2). Γερός να είναι ο Άρχων κ. Λαμπρόπουλος, αλλά όταν ξεφεύγουμε να το καυτηριάζουμε, γιατί μας ακούν και μαθητές, τους οποίους "τιμωρούμε βαθμολογικά" όταν δεν μετράν, το χρόνο, σωστά!
Εδώ, μια πιο αυστηρή, χρονικά, εκτέλεση μαθήματος 'Άξιον εστίν", σε εναρμόνιο από τον Άρχ, Αθ. Πέττα.
 
Last edited:
#20
Το συγκεκριμένο "μάθημα" είναι του αειμνήστου Θεοδοσίου Γεωργιάδη, γραμμένο στη Κωνσταντινούπολη το 1918! και όπως αντιλαμβάνεστε απευθύνετε σε λίγους εκτελεστές.
Σας το παραθέτω αφού το ζήτησα από το κ.Λαμπρόπουλο.
Οσον αφορά το χρόνο δεν θα δώσω συνέχεια γιατί θα καταλήξουμε σε αστεία κατάσταση....πράγμα που όπως μου είπε, δεν επιθυμεί ο κ.Λαμπρόπουλος στη σελίδα του.
Ευχαριστώ!
 

Attachments

Top