Άξιον Εστίν Πολίτικο 8ηχο (εκ της παραδόσεως)

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική
#1
"Άξιον εστίν...πολίτικο " οκτάηχον" εκ της παραδόσεως. Από την ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ του κ. Βασιλείου Μαυράγκανου.

 
#2
"Άξιον εστίν...πολίτικο " οκτάηχον" εκ της παραδόσεως. Από την ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ του κ. Βασιλείου Μαυράγκανου.
Συνάδελφε, συγχαρητήρια για την προσπάθεια και για τον άψογο χρόνο σας.
Καλοπροαίρετα θα ' θελα να κάνω τις παρακάτω δύο (02) παρατηρήσεις:
1). Ο Β' ήχος δεν ακούγεται καθαρά από το "μακαρίζειν Σε..."
2). Καλόν είναι να μην "κόβουμε στη μέση των λέξεων", παίρνοντας αναπνοή, όπως π.χ. στα μισά της λέξης "τεκούσαν". Αυτό το συστηματικό λάθος γίνεται, πολλάκις, τόσο από καταξιωμένους Ιεροψάλτες, όσο και από χορωδίες. Καλλίτερα να αποφεύγεται...
 

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική
#3
Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σας. Όσον αφορά τον πρώτο σχολιασμό, πραγματικά σας λέγω ότι στο σημείο που αναφέρεστε, τον δεύτερο ήχο τον ακούω αρκετά χρωματικό για να είναι δεύτερος, τώρα βέβαια αφήνω και το ενδεχόμενο να σφάλλω λόγω του ότι το άκουσα αρκετές φορές και ενδεχομένως να το συνηθισα !!:) Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος, στο "τεκούσαν" ακριβως στο ΤΕ, έχει σταυρό το μάθημα και εσκεμμένη διακοπή σύντομης αναπνοής. Όμως συμφωνώ μαζί σας, ότι θα ήταν καλύτερα να μην την κόψει την λέξη "τεκούσαν". Εκφράζω ωστόσω την ευαρέσκειά μου για τα σχολειό σας, διότι όταν κάποιος σχολιάζει καλοπροαίρετα, αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό. Θα προσπαθήσω ωστόσω όταν θα ξαναπώ το μάθημα να δώσω περισσότερο χρωμα στο σημείο που αναφέρεστε και να μην κόψω και την λέξη τεκούσαν. Σας ευχαριστώ και πάλι !!
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#4
Πρέπει να συμφωνήσω απόλυτα με τον Νεκτάριο σχετικά με τον β' ήχο. Το διάστημα ΔΙ-ΚΕ (στις συλλαβές "μα-κα" τις λέξης "μακαρίζειν") το ψαίλνεις διατονικά, και έχει άκουσμα σαν να είσαι κάπου στον πρώτο ήχο, μέχρι που φτάνεις στις λέξεις "την Θεοτόκον", όπου η μουσική φράση δίνει άκουσμα δευτέρου. (Όμως, να έχουμε υπ' όψιν μας ότι τα διαστήματα ΔΙ-ΓΑ-ΒΟΥ στην μαλακή χρωματική κλίμακα είναι ακριβώς ΙΔΙΑ με αυτά της διατονικής κλίμακας, οπότε το "μυστικό" είναι στο ΔΙ-ΚΕ. Δυστιχώς, ΔΕΝ το ψαίλνεις αρκετά μικρό για να ακούγεται το χρώμα.)

Η μόνη άλλη παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω είναι ότι η όλη ηχογράφηση ακούγεται πολύ... πως να το πω.... "ηλεκτρονική"... κάπως σαν να "τραγούδαγε" ένα κομπιούτερ ή ένα συνθεσάϊζερ.... με άλλα λόγια, "ψεύτικο". Εγώ σου συνιστώ να το ξαναψάλλεις στον ναό σου, μόνος σου, ίσως με ένα ισοκράτη να σε συνοδεύει (η, καλύτερα, με ζωντανές φωνές) για να ακούσουμε και την φωνούλα σου και την εκτέλεση από το λαρύγγι σου, και όχι να έχουμε την αίσθηση ότι ακούμε μια ηλεκτρονική φωνή με reverb και αλλοιωμένο ήχο. Σου βάζω στίχημα μια δραχμή :D ότι το αποτέλεσμα θα είναι πιο καθαρό, πιο γνήσιο και πιο ωραίο.

Απόστολος
 

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική
#5
Πρέπει να συμφωνήσω απόλυτα με τον Νεκτάριο σχετικά με τον β' ήχο. Το διάστημα ΔΙ-ΚΕ (στις συλλαβές "μα-κα" τις λέξης "μακαρίζειν") το ψαίλνεις διατονικά, και έχει άκουσμα σαν να είσαι κάπου στον πρώτο ήχο, μέχρι που φτάνεις στις λέξεις "την Θεοτόκον", όπου η μουσική φράση δίνει άκουσμα δευτέρου. (Όμως, να έχουμε υπ' όψιν μας ότι τα διαστήματα ΔΙ-ΓΑ-ΒΟΥ στην μαλακή χρωματική κλίμακα είναι ακριβώς ΙΔΙΑ με αυτά της διατονικής κλίμακας, οπότε το "μυστικό" είναι στο ΔΙ-ΚΕ. Δυστιχώς, ΔΕΝ το ψαίλνεις αρκετά μικρό για να ακούγεται το χρώμα.)

Η μόνη άλλη παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω είναι ότι η όλη ηχογράφηση ακούγεται πολύ... πως να το πω.... "ηλεκτρονική"... κάπως σαν να "τραγούδαγε" ένα κομπιούτερ ή ένα συνθεσάϊζερ.... με άλλα λόγια, "ψεύτικο". Εγώ σου συνιστώ να το ξαναψάλλεις στον ναό σου, μόνος σου, ίσως με ένα ισοκράτη να σε συνοδεύει (η, καλύτερα, με ζωντανές φωνές) για να ακούσουμε και την φωνούλα σου και την εκτέλεση από το λαρύγγι σου, και όχι να έχουμε την αίσθηση ότι ακούμε μια ηλεκτρονική φωνή με reverb και αλλοιωμένο ήχο. Σου βάζω στίχημα μια δραχμή :D ότι το αποτέλεσμα θα είναι πιο καθαρό, πιο γνήσιο και πιο ωραίο.

Απόστολος
Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας,
όσον αφορά το χρώμα του δευτέρου ήχου, ήδη αναφέρθηκα. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά που λέτε, μάλλον ξεχάσατε να πείτε ότι αν το μέλος περιστρέφεται γύρω από τον ΔΗ, ως δεσπόζοντα φθόγγο του Δευτέρου, τελεί εν διέση και ο ΓΑ. Εν πάση περιπτώσει το δεύτερο σκέλος των παρατηρήσεών σας, θεωρώ ότι η λύση είναι να ΜΗΝ ακούτε από το μικροφωνάκι του λάπτοπ σας αλλά από στερεοφωνικά ακουστικά, και θα δείτε άμεση διαφορά! Τα περί "ηλεκτρονική"... κάπως σαν να "τραγούδαγε" ένα κομπιούτερ ή ένα συνθεσάιζερ.. τα θεωρώ φαυλότητες! Διότι αν συνεχίσετε να ακούτε από το λαπτοπ σας, και την συμφωνική ορχήστρα του Μπετόβεν γραμμένη σε studio θα την ακούτε σαν "παριζάκι υφαντής", τρανζιστορέ δηλαδή!!!!!

Μία δική μου παρατήρηση τώρα με όλη την καλοπροαίρεση, τα κείμενα που γράφεται , να τα περνάτε από ορθογράφο. Είναι ανεπίτρεπτο ένα κείμενο τέτοιο να έχει τόσα ορθογραφικά!
 
#6
Μία δική μου παρατήρηση τώρα με όλη την καλοπροαίρεση, τα κείμενα που
γράφεται​
, να τα περνάτε από ορθογράφο. Είναι ανεπίτρεπτο ένα κείμενο τέτοιο να έχει τόσα ορθογραφικά!
Οπως αυτο δηλαδή;
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#7
Επειδή μου ζητήθηκε από κάποιον φίλο (και συντονιστή) και δεν βρίσκω θέμα να το βάλω, ας εκμεταλλευτώ αυτή την ευκαιρία για μια "έξυπνη" μνημοτεχνική παρατήρηση για εκείνα τα τε/ται που μας ταλαιπωρούν όλους. Βοηθάει το αρχικό γράμμα της αντωνυμίας:

Εσείς γράφετΕ
Αυτό(ς) γράφετΑι
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#8
Εγώ Άκη θα συμφωνήσω πάντως με τον Απόστολο στο περί κομπιουτεροειδούς ακούσματος του βίντεο. Το έβαλα να το ακούσω από το ηχιάκι του λάπτοπ (ή λάπτωπ ; ) μου, και μετά από τα ηχεία Logitech (με subwoofer) που έχω. Η ποιότητα ήχου καλύτερη βέβαια στη 2η περίπτωση, ωστόσο το άκουσμα ήταν πάλι λίγο...μυστηριώδες.

Επειδή στο μήνυμά σου διακρίνεται λίγος εκνευρισμός (αν κάνω λάθος συγγνώμη) διευκρινίζω ότι δεν κατηγορώ την ψαλτική εκτέλεση (ούτε νομίζω ο Απόστολος) που έκανες στο ωραίο αυτό μάθημα. Απλά παρατηρώ κατά τι παραπάνω χρήση των ειδικών εφέ. Τουλάχιστον σύμφωνα με το δικό μου προσωπικό αισθητήριο.

Και ούτε που θα το σχολίαζα, στο κάτω κάτω όπως θέλεις φτιάξε τα βίντεό σου, απλά επειδή λόγος έγινε....

Και εις άλλες ηχογραφήσεις με υγεία!
 
Top