«Χερουβικάριον» (Συλλογή Νεοκλή Λευκοπούλου)

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#21
Όταν ετοίμαζα την συλλογή αυτή, υπήρχαν και κάποια χερουβικά, που αν και ήθελα να τα συμπεριλάβω, δεν το έκανα λόγω της πολύ μεγάλης έκτασης. Συγκεκριμένα, άφησα απ' έξω τα χερουβικά του Δανιήλ πρωτοψάλτου, όσο κι αυτά του Νικολάου πρωτοψάλτου Σμύρνης.
Μετά από ωριμότερη σκέψη και μελέτη, διεπίστωσα ότι τόσο του Δανιήλ όσο και του Νικολάου δεν διέφεραν τόσο σε έκταση από τα άλλα αργοσύντομα αν εξαιρέσει κανείς την εισαγωγή.
Κατέληξα λοιπόν να κάνω από μόνος μου μια σύντμηση της εισαγωγής των χερουβικών, αφήνοντάς τα κατά τα άλλα άθικτα, και έτσι τα πρόσθεσα στη συλλογή. Διεπίστωσα κατά την ενασχόλησή μου αυτή, ότι τα χερουβικά του Νικολάου είναι ΠΟΛΥ όμορφα. Αν διαπιστώσετε λάθη λόγω της σύντμησης, ενημερώστε με για να τα διορθώσω.
Πρόσθεσα επίσης και μερικά μεμονωμένα χερουβικά στο δεύτερο μέρος.
Επειδή το αρχείο, με τις προσθήκες, μεγάλωσε πολύ, αποφάσισα να το ανεβάσω μόνο στο 4shared.com. Έχω διορθώσει τον σχετικό σύνδεσμο στο μήνυμα #1.
Μόλις ευκαιρήσω θα ανεβάσω και το διορθωμένο αρχείο του Word στο μήνυμα #6.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#22
Δηλαδή τώρα στο μήνυμα 1 υπάρχουν και αυτά; Το μεσημέρι που κατέβασα το σύνολον δεν υπήρχαν. Θαρρώ όμως ότι ξέχασες τα αργά του Θεοδώρου Φωκαέως.
Πάντως το θέμα των Κοινωνικών δεν είναι ευκαταφρόνητο, επειδή εξακολουθεί να πάσχει αυτό το σημείο στη λειτουργία. Πολλοί βλέπουν σαν ένα αδάμαστο χάος όλες αυτές τις σελίδες με Κοινωνικά. Υπάρχει και σχετική φτώχεια σε όσους χρησιμοποιούν κλασσικά Κοινωνικά. Λ.χ. έχουμε άγιο ή απόστολο ή Θεομητορική που οι Αίνοι ή το Απολυτίκιό τους είναι σε διάφορους ήχους, το Χερουβικό πρέπει να ειπωθεί κατά παράδοσιν κατά τον ήχο ενός από τα δυο και οι ψάλτες λένε (όταν λένε...) Κοινωνικό της εβδομάδος στερεότυπα σε Βαρύ ή πλ Δ΄ή Δ΄αντιστοίχως, ακόμα και σε πανηγύρεις, ενώ μπορεί άνετα να ειπωθεί στον ήχο Αίνων ή Απολυτικίου-Χερουβικού και το Κοινωνικό για να πληρούται η άλλη παραδοσιακή επιταγή: Χερουβικό στον ήχο του Κοινωνικού. "Εις μνημόσυνον", "Εις πάσαν", "Ποτήριον" έχει σε αφθόνους ήχους.
Και, υπαρχόντων πολλών διαθέσιμων Κοινωνικών -σε μια ανθολογία του κ.Νεοκλή Λευκοπούλου ας πούμε...-, σε πολλούς ναούς όπου υπάρχει η καλή συνήθεια της μετάληψης πολλών, ανοίγει η δυνατότητα να λεχθούν πλείονα του ενός Κοινωνικά και υπό των δυο χορών.
Αντ' αυτού βέβαια ακούμε ανούσια "Του δείπνου Σου" ξανά και ξανά -ελευθέρας βοσκής ή στους οκτώ ήχους νεοτύπως- αν δεν αρχίζει σε κάποιες περιοχές και η "ώρα του παιδιού" με "ανθολογίες" παντός είδους. Και ο πλούτος Κοινωνικών, εν οίς και τα προ του 18ου αιώνος, μένει εκτός θείας λατρείας αλλά και εκτός γνωστικού πεδίου των ιεροψαλτών.
Αλλά μπορούν να βρεθούν και έτεροι"Λευκόπουλοι" προς το βαρύ τούτο έργον. Τι λέτε;
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#23
Όταν ετοίμαζα την συλλογή αυτή, υπήρχαν και κάποια χερουβικά, που αν και ήθελα να τα συμπεριλάβω, δεν το έκανα λόγω της πολύ μεγάλης έκτασης.
Ε, άντε τότες.... καιρός να χωρίσης το όλο έργο σου σε Τόμος Α' και Τόμος Β'! :D

Απόστολος
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#24
Εννοούσα, πολύ μεγάλης έκτασης των χερουβικών, όχι του «βιβλίου».
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#25
... Θαρρώ όμως ότι ξέχασες τα αργά του Θεοδώρου Φωκαέως. ...
Δεν ξέρω ποια ακριβώς εννοείς. Υπάρχει μια σειρά αργών του Φωκαέως, συντετμημένα όμως από τον Δ. Κουτσαρδάκη. Άλλωστε, τα πραγματικά αργά, τα είχα αποκλείσει εκ προοιμίου.

Αλλά μπορούν να βρεθούν και έτεροι"Λευκόπουλοι" προς το βαρύ τούτο έργον. Τι λέτε;
Αυτό, αυτό!:D
 

πεταστής

Παλαιό Μέλος - Χαράλαμπος
#26
Όταν ετοίμαζα την συλλογή αυτή, υπήρχαν και κάποια χερουβικά, που αν και ήθελα να τα συμπεριλάβω, δεν το έκανα λόγω της πολύ μεγάλης έκτασης. Συγκεκριμένα, άφησα απ' έξω τα χερουβικά του Δανιήλ πρωτοψάλτου, όσο κι αυτά του Νικολάου πρωτοψάλτου Σμύρνης.
Μετά από ωριμότερη σκέψη και μελέτη, διεπίστωσα ότι τόσο του Δανιήλ όσο και του Νικολάου δεν διέφεραν τόσο σε έκταση από τα άλλα αργοσύντομα αν εξαιρέσει κανείς την εισαγωγή.
Κατέληξα λοιπόν να κάνω από μόνος μου μια σύντμηση της εισαγωγής των χερουβικών, αφήνοντάς τα κατά τα άλλα άθικτα, και έτσι τα πρόσθεσα στη συλλογή. Διεπίστωσα κατά την ενασχόλησή μου αυτή, ότι τα χερουβικά του Νικολάου είναι ΠΟΛΥ όμορφα. Αν διαπιστώσετε λάθη λόγω της σύντμησης, ενημερώστε με για να τα διορθώσω.
Πρόσθεσα επίσης και μερικά μεμονωμένα χερουβικά στο δεύτερο μέρος.
Επειδή το αρχείο, με τις προσθήκες, μεγάλωσε πολύ, αποφάσισα να το ανεβάσω μόνο στο 4shared.com. Έχω διορθώσει τον σχετικό σύνδεσμο στο μήνυμα #1.
Μόλις ευκαιρήσω θα ανεβάσω και το διορθωμένο αρχείο του Word στο μήνυμα #6.
Του Δανιήλ και Νικολάου Σμύρνης πρωτοψαλτών τα μη συντετμημένα που θα τα βρώ;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#27
Του Δανιήλ και Νικολάου Σμύρνης πρωτοψαλτών τα μη συντετμημένα που θα τα βρώ;
Του Δανιήλ υπάρχουν στην Πανδέκτη Τόμος Δ΄(Θ.Λειτουργία) - Ιωάννου Λαμπαδαρίου & Στεφάνου Δομεστίκου (1851) σελ. 159-189. Του Νικολάου Σμύρνης θα τα βρεις στον Μουσικό Θησαυρό του Νεκταρίου μοναχού και συγκεκριμένα στον Α΄τόμο της Θ.Λειτουργίας.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#28
Αγαπητέ μας Νεοκλή,
τα αργά του Φωκαέως (τα έχουν ο Πρωγάκης, Η Πανδέκτη, το Ταμείον Φωκαέως κλπ) δεν είναι αργότερα των Γρηγορίου και Κωνσταντίνου ομοίων, τα οποία και παραθέτεις. Και μάλιστα μπορεί άνετα ο ψάλτης να εναλλάσσει θέσεις μεταξύ των συντόμων και των αργών του -τυγχάνει στα αργά του όχι μόνον να υπάρχουν μερικές από τις πιο ωραίες παπαδικές θέσεις εν γένει, αλλά μερικές πολύ πιο επιτυχημένες από τις αντίστοιχες των συντόμων του. Όθεν ας μην αποκλειστούν από ένα τόσο περιεκτικό Χερουβικάριο. Επίσης και τα φερόμενα ως αργά Στανίτσα είναι απλώς αργοσύντομα. Επίσης, για να βρείς την πλήρη σειρά Πρίγγου συντομοαργοσυντόμων όρα στον τόμο με Χερουβικά Νικολαΐδου. Ούτε και τα αργά Καραμάνη είναι πάνω από αργοσύντομα -ιδίως αν παραλείψουμε τα εισαγωγικά "Οι"- όπερ ισχύει για όλα τα αργά. Μια επίσης ενδιαφέρουσα -νεοκλασσικού χαρακτήρα- σειρά έχει εκπονήσει ο Αγαθάγγελος Κυριαζίδης (τα χρησιμοποιεί και ο Πέττας νομίζω). Με όλα αυτά: σελίδες υπερχίλιαι!
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#29
Αγαπητέ μας Νεοκλή,
τα αργά του Φωκαέως (τα έχουν ο Πρωγάκης, Η Πανδέκτη, το Ταμείον Φωκαέως κλπ) δεν είναι αργότερα των Γρηγορίου και Κωνσταντίνου ομοίων, τα οποία και παραθέτεις. Και μάλιστα μπορεί άνετα ο ψάλτης να εναλλάσσει θέσεις μεταξύ των συντόμων και των αργών του -τυγχάνει στα αργά του όχι μόνον να υπάρχουν μερικές από τις πιο ωραίες παπαδικές θέσεις εν γένει, αλλά μερικές πολύ πιο επιτυχημένες από τις αντίστοιχες των συντόμων του. Όθεν ας μην αποκλειστούν από ένα τόσο περιεκτικό Χερουβικάριο. Επίσης και τα φερόμενα ως αργά Στανίτσα είναι απλώς αργοσύντομα. Επίσης, για να βρείς την πλήρη σειρά Πρίγγου συντομοαργοσυντόμων όρα στον τόμο με Χερουβικά Νικολαΐδου. Ούτε και τα αργά Καραμάνη είναι πάνω από αργοσύντομα -ιδίως αν παραλείψουμε τα εισαγωγικά "Οι"- όπερ ισχύει για όλα τα αργά. Μια επίσης ενδιαφέρουσα -νεοκλασσικού χαρακτήρα- σειρά έχει εκπονήσει ο Αγαθάγγελος Κυριαζίδης (τα χρησιμοποιεί και ο Πέττας νομίζω). Με όλα αυτά: σελίδες υπερχίλιαι!
Τώρα που το συμπλήρωσα κατά τον τρόπο που είχα αρχικά υπόψη μου, λέω λίγο να ... ξεκουραστώ. Θα το ξαναδώ αργότερα, αφού πάρω υπόψη μου όλες τις παρατηρήσεις, προτάσεις (όπως οι δικές σου), επισημάνσεις λαθών κλπ. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#30
Για ευκολία όλων και με τη σύμφωνη γνώμη του Νεοκλή ανέβασα το «Χερουβικάριον» στο analogion.com

[pdf, 137 Mb]
[docx, 410 Mb]

(για να κατεβάσετε πατήστε δεξί κουμπί και αποθήκευση)

Νεοκλή, μπορείς να ανανεώσεις τους συνδέσμους εάν θές και στο αρχικό μήνυμα.
 
Last edited by a moderator:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#31
Επειδή κατά καιρούς θα διαπιστώνονται κάποια λάθη, ιδίως όταν κανείς αποφασίσει να ψάλλει τα κομμάτια από την έκδοση αυτή, αποφάσισα να προσθέσω ένα μήνυμα όπου θα μπορεί να κατεβάσει κανείς τα ως τώρα διαπιστωμένα λάθη, ωσότου αυτά ενσωματωθούν στο βασικό αρχείο, το οποίο όμως δεν είναι εύκολο να γίνεται συχνά, λόγω μεγέθους.
Σαν αρχή, ανεβάζω κάποιες σειρές που έλειπαν από το χερουβικό του βαρέως του Πέτρου Βυζαντίου, που έψαλλα την Κυριακή που μας πέρασε, και επισημαίνω μερικά λάθη από τα χερουβικά του Νικολάου Σμύρνης, που τα είχα μαζί μου σε ολιγοήμερες διακοπές, και δεν χόρταινα να τα λέω και να τα ξαναλέω. Είναι πράγματι πολύ όμορφα!
Όποιος διαπιστώνει κάποιο λάθος, ας αφήνει ένα μήνυμα εδώ ή με ΠΜ, για να ενημερώνω το σχετικό αρχείο.

ΥΓ. Τα παροράματα έχουν ενσωματωθεί στο διορθωμένο PDF.
 

Attachments

Last edited:

Δήμος

Νέο μέλος
#32
Πραγματικά τεράστια προσφορά....Ένα απλό ευχαριστώ είναι ένα τίποτα μπροστά στο έργο σας...
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#33
Σήμερα το κατέβασα και τύπωσα το "δικό μου" Χερουβικάριο (μόνο!!! 125 σελίδες). Θερμές ευχαριστίες στον πονήσαντα αγαπητό κ. Νεοκλή.

Επι τη ευκαιρία να παρατηρήσω ότι μου άρεσαν αρκετά τα χερουβικά του κ. Αρβανίτη (τουλάχιστον ήχοι Α, Β, Βαρύς και πλΔ) επειδή βασίζονται στη λογική των θέσεων (σπάνια το βλέπω σε συνθέτες μετά το 1900), αν και φαντάζομαι ότι η ερμηνεία τους θα διαφέρει (αν κρίνω από τις σημειωμένες υφσοδιέσεις και τα -ευτυχώς- λίγα ακούσματα στα αυτιά μου που συνοδεύουν κείμενα της εν λόγω γραφής)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#34
Σήμερα το κατέβασα και τύπωσα το "δικό μου" Χερουβικάριο (μόνο!!! 125 σελίδες).
Ενδιαφέρον. Ποιές ήταν οι προτιμήσεις σου;
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#35
Νεοκλή, να περιμένουμε και το «Κοινωνικάριον» μια μέρα στο μέλλον; :rolleyes: (Αυτό και αν είναι εκβιασμός :))
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#36
Νεοκλή, να περιμένουμε και το «Κοινωνικάριον» μια μέρα στο μέλλον; :rolleyes: (Αυτό και αν είναι εκβιασμός :))
Και για να δείς τι πλεονέκτης είμαι -σαν τον Ελισσαίο τον προφήτη-
ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑΡΙΟΝ!!!
Μόλις προαχθώ σε ...αριστερό (ψάλτη).:eek:
Κρεμόμαστε λοιπόν από την ετυμηγορία του εκκλησιαστικού συμβουλίου...:D:D:D

ΥΓ, Αλήθεια, φίλε, Νεοκλή, μπορείς να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος σε σχέση με το παρακάτω;
Αντίθετα, αυτά που έχω στο μυαλό μου είναι συλλογή λειτουργικών, συλλογή από τρισάγια & δύναμις, συλλογή σύντομων & αργοσύντομων δοξολογιών και μια συλλογή τυπικών....
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#38
Αλήθεια, φίλε, Νεοκλή, μπορείς να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος σε σχέση με το παρακάτω;

Αντίθετα, αυτά που έχω στο μυαλό μου είναι συλλογή λειτουργικών, συλλογή από τρισάγια & δύναμις, συλλογή σύντομων & αργοσύντομων δοξολογιών και μια συλλογή τυπικών....
Π.χ. για τα Τρισάγια, έχω κάνει μια λίστα (αποδελτιώνοντας τα βιβλία και αντίγραφα που έχω, καθώς και τις διάφορες αναρτήσεις στο διαδίκτυο) από το Τρισάγιο σε διάφορους ήχους (με τα αντίστοιχα Δύναμις), από διάφορους συνθέτες, τακτοποιώντας τα ανά ήχο, και θέλω να δημιουργήσω ένα αρχείο (όπως με το Χερουβικάριο) όπου να τοποθετηθούν όλα αυτά, για να τα βρίσκει κανείς εύκολα.
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#39
Ενδιαφέρον. Ποιές ήταν οι προτιμήσεις σου;
Κυρίως τα σύντομα και κλασσικά.

1.Εβδομάδος Πέτρου Πελοποννησίου-Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος
2. Εβδομάδος Πέτρου Πελοποννησίου (εξ. Ιωάννου Αρβανίτη)
3 Εβδομάδος Γρηγορίου Πρωτοψάλτου
4 Θεοδώρου Φωκαέως
5 Σύντομα Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου
6 Αλεξάνδρου Βυζαντίου
7 Ιωάσαφ Διονυσιάτου
8 Ιωάννου Αρβανίτη (ήχοι Α, Β, Βαρύς, πλΔ)