«Την γαρ σην μήτραν» Ιω. Παλάση σε ήχο β΄

master_yianni

Παλαιό Μέλος
#2
Μία μικρή σε έκταση σύνθεση στην οποία διατηρείται ο δεύτερος ήχος των Λειτουργικών του Μ. Βασιλείου.
Ευχαριστουμε παρα πολυ κ.Χρηστο για την πολυ ομορφη γραφη. Ερωτηση κρισεως: ποιος απο τους 3-4 Βαλασαιους ειναι αυτος; μηπως ο Ιωαννης Παλασης;
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#4
Είναι αυτό του Ιωάννου Παλάση (20ος αι.) δασκάλου του Θρ. Στανίτσα. Το ψάλλει ο Στανίτσας εδώ με μικροδιαφορές από το κείμενο που έστειλε ο Χρήστος

http://www.mousikofiloi.org/music/NL39_TinGarSin_Stan.rm


Σαφώς στο του Παλάση στηρίζεται, αλλά δεν θα έλεγα "μικροδιαφορές". Το έχει αλλάξει πολύ. Μήπως κάποιος έχει το κείμενο του Στανίτσα;
Ε.Γ.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#5
Ευχαριστουμε παρα πολυ κ.Χρηστο για την πολυ ομορφη γραφη. Ερωτηση κρισεως: ποιος απο τους 3-4 Βαλασαιους ειναι αυτος; μηπως ο Ιωαννης Παλασης;
Μην μπερδεύουμε τον ιερέα και νομοφύλακα Μπαλάση (και "Βαλάση" μερικές φορές στα χφφ και στις έντυπες εκδόσεις, αλλά σίγουρα αστόχως), ο οποίος έζησε κατά 17ο αιώνα (όχι μετά το 1700-1701), ήταν εξαιρετικά μορφωμένος κληρικός του πατριαρχείου και μαθητής του Γερμανού Νέων Πατρών, σίγουρα και του πρωτοψάλτη Παναγιώτη Χρυσάφη, με άλλους που ζουν στον 20ο αιώνα.
Ε.Γ.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#7
Από τον Βαλάσιο στον Παλάση λοιπόν! πολύ ωραίο παράδειγμα για όσους ισχυρίζονται ότι η πατριαρχική παράδοση και γενικότερα η παράδοση της πόλης διεκόπη τον 19ο αιώνα :rolleyes:
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#8
Από τον Βαλάσιο στον Παλάση λοιπόν! πολύ ωραίο παράδειγμα για όσους ισχυρίζονται ότι η πατριαρχική παράδοση και γενικότερα η παράδοση της πόλης διεκόπη τον 19ο αιώνα :rolleyes:
Προσωπικά δε νομίζω ότι διεκόπη, αλλά διαφωνώ κάθετα με πολλούς που θεωρούν ότι τότε ξεκίνησε :wink:.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#10
Μιας και έψαχνα εκτελέσεις του Παλάση βρήκα από Ψαλτοδρόμιο και μία πάρα πολύ ωραία εκτέλεση από τον Δημ.Μαγούρη στο θέμα. Είναι το τελευταίο στη σειρά (10ο).
Για απευθείας κατέβασμα.
Καλή και ευλογημένη χρονιά!.
...καθώς και εδώ ηχογράφηση εκτός εκκλησίας από το αρχείο του Λυκούργου Πετρίδη.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#12
Μία μικρή σε έκταση σύνθεση στην οποία διατηρείται ο δεύτερος ήχος των Λειτουργικών του Μ. Βασιλείου.
Η πηγή για την αντιγραφή ποια είναι; Ρωτώ διότι γιατί ως τώρα θεωρούσα πηγή του μέλους αυτού τον Νικολαΐδη, όμως υπάρχουν αρκετές διαφορές ως προς την ορθογραφία.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#13
Η πηγή για την αντιγραφή ποια είναι; Ρωτώ διότι γιατί ως τώρα θεωρούσα πηγή του μέλους αυτού τον Νικολαΐδη, όμως υπάρχουν αρκετές διαφορές ως προς την ορθογραφία.

Πατριαρχική Φόρμιγξ, τόμος Β;.....


Δ.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#14
Πατριαρχική Φόρμιγξ, τόμος Β;.....


Δ.
Είναι όμοιο, τουλάχιστον στις πρώτες γραμμές, με του Νικολαΐδη-Μαγούρη που ανέβηκε παραπάνω.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#15
Είναι όμοιο, τουλάχιστον στις πρώτες γραμμές, με του Νικολαΐδη-Μαγούρη που ανέβηκε παραπάνω.
Για κοίτα, γιατί η πρώτη μάλλον έντυπη κυκλοφόρηση του μέλους αυτού έγινε στον Β τόμο της Πατριαρχικής Φόρμιγγος... Μετά κυκλοφόρησε και από τον Άρχ. Δημ. Παϊκόπουλο. Προηγήθηκε και ο Λ. Πετρίδης και πιθανότατα και ο Χ. Καρακατσάνης...

Δ.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#16
Αγαπητοί Γιάννη κ Δημήτρη,
οι εκδοχές (από μικροπαραλλαγές μέχρι διασκευές) αυτού του μαθήματος είναι πολλές. Οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στις φράσεις "εποίησε", "Κεχαριτωμένη" και "δόξα σοι" λόγω της κατάληξης στον Δι ή στον Βου, αλλά και στη μελωδία των φράσεων "πλατυτέρα", "Κεχαριτωμένη" και "απειργάσατο".
Ο μεν Νικολαίδης αντιγράφει από χφ (ερμηνεία; ) του Μαγούρη το 1945 επιμελούμενος την ορθογραφία, ο δε Παπανδρέου τυπώνει (με πολλές αβλεψίες) από κοντινή και αξιόπιστη πηγή. Ο Χρήστος αντιγράφει από κάποια νεώτερη διασκευή.

υγ. Ας απαλειφθεί απ'τον τίτλο το Γ. Βαλάση.
 
Last edited:

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#17
Το ίδιο (νομίζω) "Την γαρ σην μήτραν" δακτυλογραφημένο. Δεν θυμάμαι που το έχω βρει, πάντως το είχα εκτυπωμένο εδώ και 2-3 χρόνια και το σκάναρα για να το κάνω pdf.
Τώρα από ποια τοποθεσία το είχα εκτυπώσει μη με ρωτάτε να σας πω...:D:D
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#18
Το ίδιο (νομίζω) "Την γαρ σην μήτραν" δακτυλογραφημένο. Δεν θυμάμαι που το έχω βρει, πάντως το είχα εκτυπωμένο εδώ και 2-3 χρόνια και το σκάναρα για να το κάνω pdf.
Τώρα από ποια τοποθεσία το είχα εκτυπώσει μη με ρωτάτε να σας πω...:D:D
Από το φόρουμ του Συλλόγου Ιεροψαλτών Χαλκιδικής άγ. Ιωάννης ο Κουκουζέλης, δια χειρών του ακαμάτου Κ. Χιώτου...
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#19
Ανεβάζω το χειρόγραφο από τον Θρ. Στανίτσα, το οποίο είναι Η πηγή για αυτό που ανέβασε ο κ. Δουκέλλης. Εκτός από το κλασσικό "Την γαρ σην μήτραν", αυτή του Παλλάση είναι η ΜΟΝΗ άλλη εκτέλεση του τροπαρίου που ψαίλνω στο Αναλόγιο στις Λειτουργίες του Μεγ. Βασιλείου. (Δηλαδή, ΔΕΝ το ψαίλνω στον πλ. δ', ή σε άλλον ήχο.) Και αυτό για δύο και μόνον λόγους: 1) επειδή τα κλασσικά Λειτουργικά του Μεγ. Βασιλείου είναι γραμμένα στον β' ήχο, αυτό προσαρμόζεται στον ήχο και ακούγεται ομοιόμορφο, και 2) προς τιμήν του Θρ. Στανίτσα, ο οποίος το εκτελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη με τεράστια μεγαλοπρέπεια και κατάνυξη. Στις πέντε πρώτες Κυριακές της Σαρακοστής, το θεωρώ λίγο βαρετό να ακούει ο κόσμος τα ίδια και τα ίδια Λειτουργικά σε αυτή την Λειτουργία... είναι αρκετά που ακούνε το ίδιο "Άγιος άγιος άγιος", τα "Αμήν", και το "Σε Υμνούμεν" (αυτά ΔΕΝ αλλάζουν).

Απόστολος
 

Attachments

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#20
είναι αρκετά που ακούνε το ίδιο "Άγιος άγιος άγιος", τα "Αμήν", και το "Σε Υμνούμεν" (αυτά ΔΕΝ αλλάζουν).
Και γιατί δηλαδή αυτά ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ και το "Επί σοι χαίρει" μπορεί να ΑΛΛΑΖΕΙ;;; Χώρια που ως κάθισμα ψάλλεται σε πλ. Δ...

Δ. Καταραχιάς
 
Top