MTheodorakis
Παλαιό Μέλος
Πρόκειται γιὰ νεώτερες προσθῆκες.
Είπαμε: οι ακολουθίες κατά το αγιορειτικό τυπικό είναι της μόδας!![]()
Πάντως κατά μαρτυρία τῶν πατέρων τῶν δικῶν μας, αὐτά τά καταληκτικά πού λέμε στίς Μονές λέγονται καί στίς ἐνορίες τῆς Κύπρου, μάλλον σέ κάποια χωριά τό ἄκουσαν ἔκπληκτοι. Κάποιος ἀδελφός ἐδώ στό "ψαλτολόγιον" ἀπό Κύπρο ἴσως μπορεῖ νά μᾶς βοηθήσει.
Θα μου επιτρέψετε να ρωτήσω αν τελικά πρέπει να λέγεται ή όχι το στερώσαι σε εσπερινό πανηγυρίζοντος ναού που έχουν ψαλλεί ανοιξαντάρια και πραγματοποιήθηκε αρτοκλασία,χωρίς να γίνεται αγρυπνία.
Ευχαριστώ.
Ἄν δέν ἔχετε στήν κατοχή σας τήν ἔντυπη ἔκδοση τοῦ Σαλιβέρου νά κατεβάσετε τήν ἡλεκτρονική ἀπό ἐδῶ καί ἐδῶ. Σέ αὐτή πλέον παραπέμπουμε σελίδες καί ὄχι στή ἀρχική τοῦ 1888 πού ἀποσπάσματα ἀναρτήσατε. Ἡ σελίδα εἶναι ἡ 13 (καί 14). Σᾶς ἀπάντησα σέ κάτι διαδικαστικό καί χρήσιμο συνάμα γιά ἐσᾶς.Στην προθεωρία του τυπικού στις σελίδες 11 & 12
Σαφῶς. Ἀλλά ἄν κατάλαβα καλά, ὅτι ἔχετε ἀναγνώσει ὅλη τήν προηγούμενη συζήτηση, ἔχει ἀπαντηθεῖ ἐδῶ ὡς συμπέρασμα τῶν προηγουμένων, ὅτι:Στην προθεωρία του τυπικού ... βλέπουμε ότι εφόσον υπάρχει αρτοκλασία γίνεται διαφορετική απόλυση ,αν κατάλαβα καλά, χωρίς το Στερεώσαι.
ἀλλά θέλει νά πάρει ἀπό τό Ψ τελική καί ὁριστική ἀπάντηση, ἡ ἀπάντηση ἀφενός εἶναι αὐτή πού ἔδωσε ὁ @Εμμανουήλ Αβραμίδης γνωρίζων ὅσα ἀποκαλύφθηκαν στήν προηγηθεῖσα συζήτηση, ἀλλά ἀφετέρου δέν μπορεῖ κανένα μέλος τοῦ Ψ νά ἀντικαταστήσει τούς προεστώτας ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς ἀκόμη τούς ψάλτες, ἄν δέν θέλουν νά ἀκολουθήσουν τό Νέον Ἐγκόλπιον Ἀναγνώστου καί Ψάλτου καί τό ΣΤ ἐκδόσεων Ἀ. Δ. Ἐ Ἑ..Θα μου επιτρέψετε να ρωτήσω αν τελικά πρέπει να λέγεται ή όχι το στερώσαι σε εσπερινό πανηγυρίζοντος ναού που έχουν ψαλλεί ανοιξαντάρια και πραγματοποιήθηκε αρτοκλασία,χωρίς να γίνεται αγρυπνία.
Ευχαριστώ.
Σας ευχαριστώ Πατέρα Μάξιμε.Ἄν δέν ἔχετε στήν κατοχή σας τήν ἔντυπη ἔκδοση τοῦ Σαλιβέρου νά κατεβάσετε τήν ἡλεκτρονική ἀπό ἐδῶ καί ἐδῶ. Σέ αὐτή πλέον παραπέμπουμε σελίδες καί ὄχι στή ἀρχική τοῦ 1888 πού ἀποσπάσματα ἀναρτήσατε. Ἡ σελίδα εἶναι ἡ 13 (καί 14). Σᾶς ἀπάντησα σέ κάτι διαδικαστικό καί χρήσιμο συνάμα γιά ἐσᾶς.
Σαφῶς. Ἀλλά ἄν κατάλαβα καλά, ὅτι ἔχετε ἀναγνώσει ὅλη τήν προηγούμενη συζήτηση, ἔχει ἀπαντηθεῖ ἐδῶ ὡς συμπέρασμα τῶν προηγουμένων, ὅτι:
(Λαμβάνοντας ὑπόψη καί τίς ἄλλες ἀπαντήσεις) Τελικά φαίνεται ὅτι ἡ στερέωση πάει μέ ὅλες τίς ἀπολύσεις, δηλ. ἑσπερινοῦ, ὄρθρου καί θ. λειτουργίας. Μή ὑπαρχούσης ἀπολύσεως στήν τάξη τῆς ἀγρυπνίας στόν ἑσπερινό, συνηθίστηκε (ἤ ὁρίζεται ἀπό τό ΤΜΕ σ. 13 § 16) νά παραλείπεται καί στόν ἑσπερινό μέ ἀρτοκλασία ἐκτός ἀγρυπνίας στίς ἐνορίες. Φαίνεται ὅτι ὁ π. Κων. Παπαγιάννης στό Ἐγκόλπιο καί τό ΣΤ καλῶς τό διατηρεῖ, ἄν καί ὄντως δέν τό τηροῦμε. Τώρα κάποιες φορές τό τηρῶ. Παρομοίως φαίνεται ὅτι καί στή θ. λειτουργία μετά τό Εὐλογία Κυρίου νά χρειάζεται καί καλῶς διατηρήθηκε στήν Κύπρο. Καί εἶναι ἡ μόνη διόρθωση πού δέν πραγματοποιήθηκε στήν ἐπανέκδοση τοῦ ΤΜΕ. Ἀλλά δέν τό τηροῦμε. Οὔτε πέρασε στὀ Ἐγκόλπιο, ὄχι ὅμως καί τό ΣΤ (σ. 93 § 132) πού τό προβλέπει, ἀλλά στήν ὑποσημ. 126 γράφει ὅτι σήμερον παραλείπεται.
Ὁπότε καί στήν προηγούμενη χθεσινή ἐρώτηση, πού φαίνεται ὅτι τό μέλος @Ioanna1 ἔχει διαβάσει τά προηγούμενα,
ἀλλά θέλει νά πάρει ἀπό τό Ψ τελική καί ὁριστική ἀπάντηση, ἡ ἀπάντηση ἀφενός εἶναι αὐτή πού ἔδωσε ὁ @Εμμανουήλ Αβραμίδης γνωρίζων ὅσα ἀποκαλύφθηκαν στήν προηγηθεῖσα συζήτηση, ἀλλά ἀφετέρου δέν μπορεῖ κανένα μέλος τοῦ Ψ νά ἀντικαταστήσει τούς προεστώτας ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς ἀκόμη τούς ψάλτες, ἄν δέν θέλουν νά ἀκολουθήσουν τό Νέον Ἐγκόλπιον Ἀναγνώστου καί Ψάλτου καί τό ΣΤ ἐκδόσεων Ἀ. Δ. Ἐ Ἑ..