«Άξιόν εστιν» Νικολάου Χατζησταμάτη, ήχος μεικτός δευτερόπρωτος (αντιγραφή Μ. Στρουμπάκη)

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
#1
...Η παρουσίαση του κ. Μιχαήλ Στρουμπάκη, στο Ε' Συνέδριο Βυζαντινής Μουσικολογίας, σχετικά με την ψαλτική παράδοση στην νήσο Χίο , το πρώτο μισό του 20ου αιώνα.
Αγαπητέ Μιχάλη, πολλές ευχαριστίες.
Και για την παρέα μας, ένα ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ του Χ"σταμάτη σε γραφή Μιχάλη.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

s_mikhalis

Μιχάλης Στρουμπάκης
#2
Δημήτρη σ' ευχαριστώ για την αγάπη σου! αγωνιζόμαστε για την ίδια παράδοση! Θα ήθελα να σε ρωτήσω πώς πάει η ετοιμασία της έκδοσης του Θεωρητικού του Μ. Περπινιά! θα χαρούμε να το δούμε τύποις!
 
#3
Συγχαρητήρια κ. Στρουμπάκη! Εξαιρετική γραφή, καλαίσθητη και κυρίως με σεβασμό στον δημιουργό.
 
Last edited by a moderator:

s_mikhalis

Μιχάλης Στρουμπάκης
#4
Ευχαριστώ κ. Νικόλαε! επειδή έχω μάθει ως καλός αντιγραφέας να σέβομαι το πρωτότυπο, ούτε πρόσθεσα ούτε αφαίρεσα τι! εξάλλου τα διάφορα ρυθμικά ή υφεσοδιέσεις (αν γραφόταν) θα ήταν μόνο για μελέτη και όχι για το αναλόγιο. Διότι πιστεύω ότι για να ψάλεις στο αναλόγιο οποιοδήποτε μάθημα, έχεις κάνει την υπέρβαση τέτοιων "αναγκών". Εξαιρούνται μονάχα τα ισοκρατήματα για την περίπτωση που ο ισοκράτης δεν κινείται διαισθητικά μπροστά από τη μελωδία....
 
Last edited by a moderator:
#5
Ευχαριστώ κ. Νικόλαε! επειδή έχω μάθει ως καλός αντιγραφέας να σέβομαι το πρωτότυπο, ούτε πρόσθεσα ούτε αφαίρεσα τι! εξάλλου τα διάφορα ρυθμικά ή υφεσοδιέσεις (αν γραφόταν) θα ήταν μόνο για μελέτη και όχι για το αναλόγιο. Διότι πιστεύω ότι για να ψάλεις στο αναλόγιο οποιοδήποτε μάθημα, έχεις κάνει την υπέρβαση τέτοιων "αναγκών". Εξαιρούνται μονάχα τα ισοκρατήματα για την περίπτωση που ο ισοκράτης δεν κινείται διαισθητικά μπροστά από τη μελωδία....
Με το καλό και να έχετε την υγεία σας να προσφέρετε στον ιεροψαλτικό κόσμο. Εκτός της μουσικής προσφοράς σας, σας ευχαριστώ και για το λόγο ότι διδάσκετε ήθος.
Καλές εορτές σας εύχομαι!
 
Last edited by a moderator:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#6
Αγαπητέ Μιχάλη, πολλές ευχαριστίες.
Και για την παρέα μας, ένα ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ του Χ"σταμάτη σε γραφή Μιχάλη.
Ευχαριστώ κ. Νικόλαε! επειδή έχω μάθει ως καλός αντιγραφέας να σέβομαι το πρωτότυπο, ούτε πρόσθεσα ούτε αφαίρεσα τι! εξάλλου τα διάφορα ρυθμικά ή υφεσοδιέσεις (αν γραφόταν) θα ήταν μόνο για μελέτη και όχι για το αναλόγιο. Διότι πιστεύω ότι για να ψάλεις στο αναλόγιο οποιοδήποτε μάθημα, έχεις κάνει την υπέρβαση τέτοιων "αναγκών". Εξαιρούνται μονάχα τα ισοκρατήματα για την περίπτωση που ο ισοκράτης δεν κινείται διαισθητικά μπροστά από τη μελωδία....
Ευχαριστίες για την παραδοσιακή αυτή σύνθεση και συγχαρητήρια για την πιστότητα της αντιγραφής (είναι εμφανής, ακόμη και σε σημεία που επιδέχονται κάποιας ορθογραφικής διόρθωσης). Διερωτώμαι ωστόσο αν στις φράσεις "μητΕρα" και "ενδοξοτΕραν" (συμπλοκή πεταστής και ολίγου, ακολουθούμενη από δύο αποστρόφους) θέλει δίγοργο αντί γοργού όπως στη φράση "ΘεοτΟκον". Η αντιπαραβολή με άλλο χφ ή αντίγραφο, ή με υπάρχουσα ηχογράφηση θα ήταν σίγουρα διαφωτιστική.
 
#7
Ευχαριστίες για την παραδοσιακή αυτή σύνθεση και συγχαρητήρια για την πιστότητα της αντιγραφής (είναι εμφανής, ακόμη και σε σημεία που επιδέχονται κάποιας ορθογραφικής διόρθωσης). Διερωτώμαι ωστόσο αν στις φράσεις "μητΕρα" και "ενδοξοτΕραν" (συμπλοκή πεταστής και ολίγου, ακολουθούμενη από δύο αποστρόφους) θέλει δίγοργο αντί γοργού όπως στη φράση "ΘεοτΟκον". Η αντιπαραβολή με άλλο χφ ή αντίγραφο, ή με υπάρχουσα ηχογράφηση θα ήταν σίγουρα διαφωτιστική.
Έχω την αίσθηση ότι το ορθογραφικό λάθος είναι μάλλον στο "θεοτΟκον και όχι στα δύο προηγούμενα.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#8
Έχω την αίσθηση ότι το ορθογραφικό λάθος είναι μάλλον στο "θεοτΟκον και όχι στα δύο προηγούμενα.
Δεν πρόκειται για ορθογραφικό λάθος (σε καμία περίπτωση), αλλά για ενδεχόμενη ρυθμική ασυμμετρία, ηθελημένη (από τον μελοποιό) ή εξ αβλεψίας.
 
#9
Δεν πρόκειται για ορθογραφικό λάθος (σε καμία περίπτωση), αλλά για ενδεχόμενη ρυθμική ασυμμετρία, ηθελημένη (από τον μελοποιό) ή εξ αβλεψίας.
Εγώ είπα για την συμπλοκή πεταστής+ολίγου ακολουθούμενης από δύο αποστρόφους εκ των οποίων η πρώτη έχει δίγοργο.
Μήπως έπρεπε να γραφτεί με κέντημα+υπορροή με δίγοργο; Αυτό εννοούσα.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#10
Εγώ είπα για την συμπλοκή πεταστής+ολίγου ακολουθούμενης από δύο αποστρόφους εκ των οποίων η πρώτη έχει δίγοργο.
Μήπως έπρεπε να γραφτεί με κέντημα+υπορροή με δίγοργο; Αυτό εννοούσα.
Όχι κατ'ανάγκην. Η συμπλοκή πεταστή+ολίγον+υπορροή (ή δύο απόστροφοι) με δίγοργο στέκει. Πρβλ. παναμώμητΟν με ΧερουβΙμ, ΘεοτόΚΟν με ηΜΩν και ΣεραΦΙμ.
 
E

emakris

Guest
#11
Ευχαριστώ κ. Νικόλαε! επειδή έχω μάθει ως καλός αντιγραφέας να σέβομαι το πρωτότυπο, ούτε πρόσθεσα ούτε αφαίρεσα τι!
Ούτε τις οξείες; :rolleyes:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#12
Ευχαριστίες για την

παραδοσιακή αυτή σύνθεση

και συγχαρητήρια για την πιστότητα της αντιγραφής (είναι εμφανής, ακόμη και σε σημεία που επιδέχονται κάποιας ορθογραφικής διόρθωσης). Διερωτώμαι ωστόσο αν στις φράσεις "μητΕρα" και "ενδοξοτΕραν" (συμπλοκή πεταστής και ολίγου, ακολουθούμενη από δύο αποστρόφους) θέλει δίγοργο αντί γοργού όπως στη φράση "ΘεοτΟκον". Η αντιπαραβολή με άλλο χφ ή αντίγραφο, ή με υπάρχουσα ηχογράφηση θα ήταν σίγουρα διαφωτιστική.
Σὲ ποιὰ παράδοση βασίζεται ἀκριβῶς;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#15
Των Γ. Ραιδεστηνού Β΄ και Γ. Βινάκη (δασκάλου του).
Παραδοσιακὴ σύνθεση λόγω παλαιότητας ἤ παραδοσιακὴ ὅτι ἀνήκει στὸ ὕφος καὶ τὴν παράδοση τοῦ ἀναλογίου τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας;

Ἡ χιώτικη εἶναι παράδοση ἢ ἁπλὰ ἐπιρροὴ καὶ διείσδυση κοσμικῶν στοιχείων (γιὰ διάφορους λόγους) ἐπὶ τῆς πατριαρχικῆς ψαλτικῆς παράδοσης;

Ἔχουμε κάποια ἠχογράφηση ἢ μαρτυρία πὼς ὁ Ἰάκωβος Ναυπλιώτης λ.χ. ἔψαλλε κάτι ἀνάλογο ἑντὸς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας;
 
Last edited:
E

emakris

Guest
#16
Ἔχουμε κάποια ἠχογράφηση ἢ μαρτυρία πὼς ὁ Ἰάκωβος Ναυπλιώτης λ.χ. ἔψαλλε κάτι ἀνάλογο ἑντὸς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας;
Πω, πω, κόλλημα...
 

PANAG

Παλαιό Μέλος
#18
Παραδοσιακὴ σύνθεση λόγω παλαιότητας ἤ παραδοσιακὴ ὅτι ἀνήκει στὸ ὕφος καὶ τὴν παράδοση τοῦ ἀναλογίου τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας;

Ἡ χιώτικη εἶναι παράδοση ἢ ἁπλὰ ἐπιρροὴ καὶ διείσδυση κοσμικῶν στοιχείων (γιὰ διάφορους λόγους) ἐπὶ τῆς πατριαρχικῆς ψαλτικῆς παράδοσης;

Ἔχουμε κάποια ἠχογράφηση ἢ μαρτυρία πὼς ὁ Ἰάκωβος Ναυπλιώτης λ.χ. ἔψαλλε κάτι ἀνάλογο ἑντὸς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας;
ηχογραφηση; δυσκολο δεν υπηρχαν κασσετακια και usb τοτε!!!!!
αστειευομαι βεβαια. Αλλα ετσι ψαλλανε στη Χιο. Εχω ακουσματα απο παιδακι
 
Top